Bruno Šantek - brutek

petak, 30.01.2015.

IZDISAJ


"Bruno Šantek u „Izdisaju“ je iznio sve kritičke točke dugogodišnjeg bolovanja od astme, od dijagnoze bolesti, s kojom se suočio još u dječjem krevetiću, preko odrastanja, sazrijevanja i traženja vlastitog mjesta u društvu, u kojem se uvijek osjećao drukčijim jer tadašnje metode liječenja nisu mogle obuzdati žestoke napadaje gušenja. „Nije tada bilo na desetke radiostanica, na desetke televizijskih programa, nije bilo novina o svemu i svačemu. Informacije se nisu tako lako prenosile niti su se lako pronalazile. Čak i kada si želio nešto saznati, nisi znao ili imao gdje. (...) Sve se moralo učiti u hodu, na vlastitim pogreškama i na vlastitim bolima. I na vlastitim gušenjima. Kad bi me pitali kako se osjećam, jesam li zdrav, nikada nisam znao odgovoriti.“"

"Bruno Šantek: Beskompromisno iskrena knjiga koja zbližava liječnike i pacijente


Počelo je gotovo iz zasjede. Bez krivog udaha, bez ikakva napora i pomicanja, bez nerviranja i drugih problema. Jednostavno, zrak kao da je odjednom postao suh, rijedak, osjećao sam se kao u ronilačkom odijelu u kojemu nestaje kisika - tako Bruno Šantek počinje svoju „ispovijest o bolesti koja oduzima dah“, predstavljajući se kao vj „Izdisaj“ čita se kao napeti krimić, tim više što su u njemu i najdramatičnije scene stvarne, a ne plod autorove mašte. Autorovu ispovijest prate komentari dr. Nevena Tudorića, liječnika koji dokazuje da, uz današnje terapijske mogućnosti, nema razloga za lošu kontrolu astme, a knjiga objavljena u biblioteci „Profil klinika“ i prvenstveno je namijenjena pacijentima oboljelima od astme i njihovim liječnicima. "

"Šteta što u mojoj mladosti nije bilo priča iz stvarnog života o ljudima s bolesnim kukovima koji su prošli operacije, bolnice, toplice, odlaske u školu na štakama, primanje u omladince kada te tvoji prijatelji iz razreda nose do tamo, o nemogućnosti izlazaka subotama kada se svi spremaju za disco ili o odvođenju jedinog prijatelja na 4 noge, da me ne bi srušio dok štakama hodam po stanu…
Znam da bi meni to tada puno značilo.
A znam i da će onima koji hvataju dah Izdisaj doći kao slamka spasa."

"Danas sam dobila obje na kućnu adresu, a knjigu "Izdisaj", autora Brune Šanteka, mog dugogodišnjeg prijatelja i jednog od najoštrijih kritičara, pročitala sam u dahu. Čak mi se čini da sam počela disati tek kada sam je završila."

"...u samom trenutku gušenja mozak i moral uglavnom se isključe, a čisti životinjski nagon za preživljavanjem ostaje uključen kao jedino svjetlo u mraku mnoštva naših ugaslih osobnosti i hvata svaku priliku, svaku slamku koja ga što jednostavnije i brže može izvući iz tog vira koji ga vuče u sebe."

"Dječji snovi koje sam možda nekada i imao, snovi o meni kao nekomu tko će promijeniti svijet, o pilotu, astronautu, advokatu, policajcu, golmanu, piscu, redatelju, sve više su tonuli u meni. Jedino što sam znao da ću biti bilo je - asmatičar. Sve drugo u svjetlu tih silnih borbi za zrak i preživljavanje bilo je sporedno, sve ideje, planovi i snovi su blijedjeli, jer plan za sutra bio je jedino - nastaviti disati."




- 09:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2015 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Ovo je...

  • ...stanje svijesti i povijesti,
    iliti - što sve čovjek čini u ludilu


    *zapisane misli su moje*

Linkovi

  • Loading

Pjesme