Brane Airbrush Blog

ponedjeljak, 05.04.2010.

Oslikavanje Berlinga, part 2 - stvari koje su mogle i bolje-

U ovom postu opisti ću one postupke koje ću drugi puta sigurno poboljšati. Krenuti ću iz početka tako da je lakše pratiti slijed sa predhodnim postom.
1. Pranje auta. Automobil sam prije početka matiranja laka oprao ručno, pomoću spužve i gume. Tom poslu pristupio sam ozbiljno i mislio sam da je dobro odrađen. Problem se je pokazao kod najosjetljivijeg dijela posla - lakiranja! Lakirer me je upozorio da se je prilikom lakiranja kolona, a naročito rubova blatobrana podizala prašina koja je poslije padala na lak. Za drugi puta auto ću oprati miniwashom ili u self service autopraoni koja ima miniwash jače snage. Prilikom pranja potrebno je naročito paziti na te skrivene dijelove jer u njima se i nalazi najviše nečistoće.
2. Zaštita od boje na dijelovima koji se ne farbaju. Dijelove koje nisam farbao zaštitio sam, nakon trake, novinama u jednom redu. Kotače sam zaštitio dekom. I jedna i druga zaštita nisu se pokazale dovoljnim. Kako sam radio u garaži bez ventilacije po svim dijelovima koji su bili otkriveni pala je plavkasta prašina. To sam kasnije skinuo poliranjem, ali samo sam si zadao više posla. Mislim da je dio problema bio i u tome što je šprica imala diznu od 1,3 i zato je dosta prašila. Kotači su sa dekom ostali zaštićeni ali po rubovima plastika unutar blatobrana također je bilo boje. To sam riješio sa krpom, velikom količinom razređivača i crnim sprejom. Na kraju je plastika bila kao nova ali... A najveći problem je bio na spojevima vrata odnosno boja po gumama unutar karoserije uz vrata i po koloni. Dakle i najmanju rupicu potrebno je u početku izolirati i zaštititi od boje inače će kasnije doći do problema i brisanja razređivačem. I nikada nećete moći skinuti sve!
3. Krep traka i šablone. Za jedan dio šablona i kod izolacije koristio sam traku koja je bila loše kvalitete. Ta loša kvaliteta očitovala se je u tome da traka jednostavno nije dobro lijepila za podlogu. Posljedica je bila da mi je uz rubove slova probila boja ili se je traka jednostavno odljepljivala na zaštićenim dijelovima. Sada koristim traku marke 3M i zadovoljan sam njezinim učinkom. Ako je traka loša odlijepit će se od podloge već nakon nekoliko sati. To se neće desiti na sitnim dijelovima kao što su slova, na njima će se odlijepiti samo vrhovi, dok će se na većim površinama poput stakla odlijepiti čitavi dijelovi.
4. Špricanje velikom špricom. Ovdje su mi se desila dva problema. Plava boja nije bila lijepo nanesena već nekako magličasto i prije spomenuti problem probijanja boje po rubovima šablona. Kako je dizna šprice bila dosta velika dok je komresor bio premalen za njezinu potrošnju zraka. Kada bi pritisnuo okidač kompresor bi se upalio već nakon 10-tak sekundi. Dok bi on tlačio zrak u boci ja bi i dalje špricao ali sad sa daleko manjim tlakom u šprici. Rezulat je loše pokrivanje. Drugi problem se je desio uslijed lošeg pokrivanja i loše trake. Više puta bi nanio boju uz šablone, a rezulkat je bio probijanje boje i debeli rubovi slova. Savjet je nanijeti manje boje preko šablone, dok na papirnatoj šabloni treba baziti na smjer iz kojeg špricamo. Sada sam kupio špricu koja ima diznu od 0,8 ona troši manje boje ili laka, samim time manje raspršuje boju uokolo i ovaj moj mali kompresor joj je zadovoljavajući. Svakako više ne špricam dok kompresor radi već pričekam da završi sa tlačenjem zaraka.
5. Jedna tehnička stvar prilikom crtanja. Kada crtate na ravnoj površini sve je stvar vaše precepcije i umijeća crtanja odnosno prikazivanja nekog oblika. Automobil ima mnogo zakrivljenih dijelova koji mijenjaju percepciju slike. Moj problem je bio što sam išao sa šablonom preko bočne plastike pri dnu karoserije, ne računajući sa tim da će mi taj postupak kasnije vizualno skratiti noge. Dakle trebao sam ili napraviti duže noge ili izbjeći to izbočenje. Naposlijetku sam, kada sam uočio problem, taj donji dio nogu malo potamnio da dobijem efekt udaljenosti. To je sve što sam mogao učiniti i rezultatom nisam u potpunosti zadovoljan.
Zaključak bi bio da bez alata nema zanata, pa i ako se koristim sa onim čime raspolažem i iz toga pokušavam izvući maksimum, potrebno je napraviti dobru pripremu posla. U tu pripremu spada i raspitivanje kod iskusnijih majstora u stilu što ako? Znam da to produžava proces pripreme ali zato povećava zadovoljstvo učinjenim. Naravno i iskustvo u svemu tome igra značajnu ulogu. Zato što više špricamo to u svakom trenutku sve više i više napredujemo!Priprema01

05.04.2010. u 12:48 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



< travanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2010 (1)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (1)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog posvećen crtanju u Airbrush tehnici (crtanje zračnim kistom) i svima onima koje to na ovaj ili onaj način zanima. Ovaj način odnosi se na airbrushere kojima donosim svoja iskustva i opisujem nastanak nekih radova, probleme sa kojima se susrećem i savjete za rješavanje istih...
Onaj način je za one koje prvenstveno zanima kako to na kraju izgleda. Njima je namjenjena galerija gdje su prikazani isključivo moji radovi.

Svojim komentarima obogatiti ćete ovaj blog i usmjeriti me ka temama koje vas zanimaju.

free web counter

web counter


KONTAKT: bbrnas@inet.hr

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Airbrush Tricks

Motoscena forum

dzidzeraj.blog (tekstovi za mozganje)

Galerija slika

Mobiteli
mob1
mob2
mob3

Kacige
kaciga-panda
kaciga-hajabusa
kaciga-motoscena
bajum-bajum
kaciga-dobring
kaciga-yamaha racing
Dobring2
Dobring3
Zita Zara
Zita Zara1

Motori
Heroj1
Heroj2
KTM1
KTM-cijeli
Yamaha YZ6_1
Yamaha YZ6_2

Automobili i ostalo
Berlingo1
Berlingo2
Berlingo3
ruke
majica-odlikaši


Oglasna ploča

Slijedeća tema: Šablone