Brane Airbrush Blog

nedjelja, 04.04.2010.

Oslikavanje Berlinga

U ovom postu biti će opisano kako sam po prvi puta oslikavao jedno veće vozlo, u ovom slučaju Citroen Berlingo. Prilikom dogovora sa vlasnikom znao sam da ću moći nacrtati to što on želi ali priprema cijelog posla bila mi je nepoznanica. E da to nebi bila nepoznanica i za one koji čitaju ovaj post donosim jedno iskustvo koje je bilo mukotrpno ali sa sretnim završetkom.
Za cijeli posao zadao sam si sedam dana vremena, prvenstveno zbog toga što je automobil poslovni i čovjeku treba za posao. Prvi dan sam oprao cijeli auto ručno i izmatirao one dijelove koji su bili predviđeni za osliavanje. Auto je bio polakiran i bijela podloga mi je odgovarala tako da sam sve to samo izmatirao sa vodobrusnim papirom od 800. Auto i nije bio nešto izlakiran tako da sam na dijelovima na kojima je lak procijedio izgubio nešto više vremena. Nakon matiranja slijedilo je ponovno pranje i zatim kada se je auto osušio zaštita ostalog dijela automobila. Za taj sam dio potrošio cca 8 sati što je bilo zadovoljavajuće ako se uzme u obzir da sam sve radio ručno.
Drugi dan su slijedili problemi. Naime namjeravao sam taj dan izraditi sve šablone te ih drugi dan postaviti na mjesto. malo sam se prevario. Na kraju je ispalo da mi samo za crtanje gospođica treba cca 8 sati... Njih sam nacrtao na papiru dimenzija 120x100 cm u omjeru jedan 1 :1. Papir sam kupio u knjižari i nešto je tanji od Hamera. Kada budete crtali svakako papir postavite okomito da se nebi desilo da crtež ispadne zdepasto zbog kuta gledanja a kada se ona nalazi npr. na stolu.
Treći dan sam izrezao sva slova za natpise. Eh to je blo mukotrpno!!! Dalkle uzeo sam najširu krep traku zaljepio je jednu preko druge cca pola cm da dobijem širinu slova. Traku sam lijepio na lesonit. Izprintao slova u veličini koja mi je trebala, preko indiga kopirao slova na traku i ... udri skalpelom! To bi bilo jednostavnije kada imate slova koja trebate u kompu pa ih nemorate ručno crtati u Corelu i naravno kada imate printer, da kopirku ne spominjem.
Četvrti dan izrezao sam crteže djevojaka. Prije toga sam izrezao kvadratiće uz rub crteža da ga mogu priljepiti na auto. Kvadratiće treba rezati što bliže rubu i što je moguće gušće. To sam vidio od nekih daleko iskusnijih majstora. Nakon toga sam poljepio slova i postavio djevojke na mjesto. Taj isti dan me je morilo dali sam trebao izraditi šablone za oblake. Ustvari nisam znao kako će mi bijela pokrivati preko plave. Kako sam prije radio sa Mobihelom a njegova pokrivna moć i nije bila baš najbolja nisam znao kako će se ponašati boje Autocolora. Tako da sam i jedan dio najprije pošpricao plavom pa na njega napravio oblake. Sreća neviđena kad sam skužio da netrebam još šablona. šablone
Peti dan napokon crtanje!!! Prvo sam pošpricao svijetliju nijansu plave zatim tamniju. Sve to uradio sam sa Satom koja ima diznu od 1,3 i kompresorom od 25 litara. Nakon toga nacrtao sam oblake. Oblaci su stvar mašte-šibam sa bijelom dok ne dobijem oblik koji sam želio... A taj dan baš oblačno vrijeme! Nakon toga idete sa nekom od nijansi sive ne pretamnom da bi dobili dubinu i za kraj ukrasite po rubovima sa crvenom. Omjer boja uvjetovati će dojam koji želite dobiti na slici. Nakon oblaka slijedilo je crtanje planina na dnu slike. Planinu sam crtao sa jednom tamnijom nijansom zelene. Ustvari u zelenu sam dodao crne i nešto plave boje. Ako želite da planine izgledaju udaljenije nek u toj boji više prevladava plava. Planine sam nacrtao kao Učku koja se vidi iz moje garaže. Gornji dio sam crtao u nijansi zelene i to airbrushom, dok sam donji pošpricao sa crnom bojom velikom špricom. Na kraju sam sa nijansom svijetlo plave napravio spoj između planina i neba.
Šesti dan krenulo je oslikavanje cura... Naravno najteže je pogoditi boju kože. Tu vas ostavljam da sami eksperimentirate jer i dalje nisam zadovoljan nijansom koju dobivam. Kada otkrijem tajnu napisati ću to! Uglavnom kada je auto polakiran ispalo mi je svijetlije nego što sam želio. Kada sam skinuo šablone ispod njih uvijek ostane malo boje pa sam to izbrisao sa nešto tvrđom gumicom. Postupak je dugotrajniji ali ako ste pažljivi ispadne dobro. O crtanju ništa posebno izvukao sam osnovne linije lagano olovkom i crtao po tome. Naravno uvijek se ide od svijetlije ka tamnijoj nijansi osim kada želite dobiti efekt sjaja. Tada idete direktno sa bijelom bojom. Tanke linije na licu sam povukao sa kistom br. 2
Sedmi dan sam doradio slova i dovršio sitnice na cijeloj slici. Slovima sam napravio sjenu tako da sam prije nego sam odlijepio šablonu prošao po rubovima sa crnom bojom. Rubove koji su ostali po marginama slike, nakon što sam odlijepio traku, prošao airbrushom da nebi bili oštri. Bilo je tu i pokoja kapljica boje koja se dogodi kada crtate airbrushom koji je dosta otvoren (bojanje sa širokim mlazom) i kada prvi puta pritisnete okidač boja koja se je skupila na ustima uvijek kapne. Zato najprije opalite sa strane a onda po slici. Taj dan sam očistio ostatke boje koji su bili na mjestima koje nisam zaštitio dobro i odpeljao auto kod lakirera.
Nakon lakirera poliranje i predaja sretnom vlasniku... kojem tad možete i reć da u biti to nikada do sada niste radili naughty
Suma sumarum: vrijeme je jedini resurs koji je nenadoknadiv a prevario sam se u izradi šablona. Potrajalo je duplo više nego što sam očekivao. Kvalitetnijom opremom katerom, ploterom i sl. dobiva se puno na vremenu ali za mene koji ovo ne radim baš prečesto - bar za sada... to je preskupo. Šabloniranje je ujedno i najmukotrpniji posao za koji još treba i dosta koncentracije, tako da su tih dana u kući svi bježali od mene. Crtanje, crtanje je užitak i stvarno mi je teklo prema planu. Naravno svagdje ima prostora za napredak.priprema2

04.04.2010. u 20:42 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



< travanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2010 (1)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (1)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog posvećen crtanju u Airbrush tehnici (crtanje zračnim kistom) i svima onima koje to na ovaj ili onaj način zanima. Ovaj način odnosi se na airbrushere kojima donosim svoja iskustva i opisujem nastanak nekih radova, probleme sa kojima se susrećem i savjete za rješavanje istih...
Onaj način je za one koje prvenstveno zanima kako to na kraju izgleda. Njima je namjenjena galerija gdje su prikazani isključivo moji radovi.

Svojim komentarima obogatiti ćete ovaj blog i usmjeriti me ka temama koje vas zanimaju.

free web counter

web counter


KONTAKT: bbrnas@inet.hr

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Airbrush Tricks

Motoscena forum

dzidzeraj.blog (tekstovi za mozganje)

Galerija slika

Mobiteli
mob1
mob2
mob3

Kacige
kaciga-panda
kaciga-hajabusa
kaciga-motoscena
bajum-bajum
kaciga-dobring
kaciga-yamaha racing
Dobring2
Dobring3
Zita Zara
Zita Zara1

Motori
Heroj1
Heroj2
KTM1
KTM-cijeli
Yamaha YZ6_1
Yamaha YZ6_2

Automobili i ostalo
Berlingo1
Berlingo2
Berlingo3
ruke
majica-odlikaši


Oglasna ploča

Slijedeća tema: Šablone