Brane Airbrush Blog

četvrtak, 16.09.2010.

Crtanje na majici

Učinilo mi se je zgodno oslikati jednu majicu pošto su slike koje sam vidio na forumu bile odlične. Donosim svoje iskustvo sa tim načinom oslikavanja...
Naručio sam Cratex boje u Zg. Te boje su inače na vodenoj bazi. Međutim kako nije bilo crvene kupio sam tamno rozu boju jedne druge marke. Poslije će se to pokazati ne baš dobrom idejom. Najprije sam izradio okvirnu šablonu motora i motorista. Šablonu sam napravio iz razloga što je bilo zamišljeno da se majice naprave za cijeli klub. Na taj način sam dobio da barem budu podjednake.
I tako ulijem ja boju u AB i kao krećem sa crtanjem. Kad ono neće!?!? Neće kroz diznu! Znate koji puta nije loše pogledati upute na pakiranju prije nego krenete raditi... A na uputama lijepo piše: koristi se nerazrijeđeno za diznu od najmanje 0,5!!! Razrijediti sa tekućinom za Cratex boje... Ma kvragu! To nisam naručio!
I tako razrijedim boju sa vodom u tom trenutku sam jedino to imao... Napokon je prošlo kroz špricu.
Dakle cijelu sliku sam napravio najprije u bijeloj boji i time sam htio postići da boje budu izraženije, pošto je majica crna. U tome sam uspio. Znači klasika najprije bijela, zatim žuta i na kraju crvena. Crvenu sam dobio tako da u tamno rozu dodam žute i to je funkcioniralo. Ali kada se je žuta sa slike pomješala sa plavom koje je bilo u tamno rozoj, to je bilo malo previše žute za bojin ukus tako da je vatra na kraju ispala nešto zelenkastija nego što sam ja htio. Izgleda fora ali ni je to to.
Nadalje vjerovatno zato što sam boju razrijedio sa vodom užasno se je lijepila za iglu tako da sam morao skinuti zaštitnik igle i non-stop čistiti iglu sa kistom.

Sve u svemu slika je za prvi puta i sa svim tim poteškoćama koje sam imao ispala još i dobro. Mogućnosti koje pruža majica za crtanje su izvrsne, naročito kada se radi plamen ili dim. Nema pretjeranog raspršivanja boje i mogu se izvesti super tanke linije. Jedino nakon dva-tri pranja vidi se da se boja donekle briše. Tome još nisam našao riješenje...

Da sumiram: 1. transparentne boje, 2. orginal tekućina za razrjeđivanje (kasnije sam doznao da može i destilirana voda, ali radije orginal), 3. na crnu ili tamnu majicu obavezno najprije bijelu.

Slika je u galeriji pod -automobili i ostalo- "majica-odlikaši"

16.09.2010. u 20:19 • 0 KomentaraPrint#

subota, 17.04.2010.

Kompresor za airbrush male snage, kućna izrada

Pošto mi je 25 litarski kompresor Einhel bio malo pregrub za raditi u maloj prostoriji. Naime proizvodi buku od 98 decibela i nisam na njemu mogao podesiti izlaznu snagu zraka manju od 3 bara, odlučio sam se na samogradnju.
Prikupio sam sljedeće:
stari aparat za gašenje od 5 l,
motor od manje škrinje,
regulator pritiska sa manometrom cca 150 kn,
manometar od 6 bara cca 50 kn,
tlačnu sklopku (500 V- 16 A) iskopčava na 5 bara cca 100 kn,
konektor za airbrush 40 kn,
sigurnosni ventil od 8 bara cca 60 kn,
četiri kotačića, nešto aluminijskih cijevi, komad aluminijskog lima od 2 mm, nešto vijaka, četiri gumene brtve debljine 5 mm, dvije bragice i filter goriva za aute.
Separator vlage sam imao od prije i spojen je (na navoj) sa crijevom airbrusha, tako da njega u cjelini sa AB prikopčavam u bilo koji kompresor.
Malo je teže ovo opisivati na blogu pa ću slike opisa raspodjeliti na kraju posta, kako kome treba nek otvara. Najprije je potrebno sastaviti okvir i pregledati gdje će što stajati. Nakon toga buše se rupe za nosače, priprema se komora i buše se rupe na komori (u ovom slučaju aparatu za gašenje), na tim rupama je potrebno urezati navoje. Kada smo sve izbušili, narezali, pripasali jedno drugom i vidjeli da paše možemo sve zajedno malo i ofarbati ako baš ne njegujete RAT-ROD stil vašeg kompresora.
Spajanje. Na motoru imate tri bakrene cijevi. Jedna je za freon, on je nevažan za nas (jedino ako želite imati kompresor za AB sa dodatnom klimom) i tu cijevčicu zatvorimo. Na drugu cijevčicu sa prednje strane motor vuče zrak i na nju stavimo npr. filter goriva ili bilo što kako bi spriječili da motor uvlači prašinu. Na treću cijevčicu spajate komoru. U mojem slučaju ona je spojena sa gumenom cijevi koja ima dosta debelu stijenku i to funkcionira. Ja sam mislio da bi trebala biti bakrena međutim majstor me je uvjerio da će i ova dobro i sigurno raditi. Što se je pokazalo točnim. Na motoru imate još i kabel koji spajate na tlačnu sklopku da bi se on mogao ugasiti kada napumpa-sabije dovoljno zraka u komori. Motor je prikazan na slici 3.
Slika 2. prikazuje komoru i dijelove koji su ugrađeni na nju. Na donjem dijelu nalazi se sigurnosni ventil (obavezno postaviti). Gore lijevo je tlačna sklopka spojena kabelom za motor frižidera i iz nje izlazi kabel za napajanje strujom. Gore desno je manometar koji pokazuje trenutni pritisak u komori (nije obavezan) i naprijed desno je izlaz zraka tj. regulator zraka sa manometrom. Ovo crveno je za regulaciju zraka a manometar je od 12 bara, može i manji ali tada nisu imali. Na regulator je navidan konektor koji treba biti kompatibilan sa separatorom vlage. Slika 1.
Kada sam postavljao motor na podlogu između sam postavio gumene brtve koji umanjuju vibracije motora. Sve matice na vijcima imaju u sebi plastiku koja sprječava njihovo odvidavanje (kupe se takve). I na kraju sam postavio kotačiće da se to ipak može lakše kretati. Jednostavno, zar ne?
Sve komponente sam kupio u dućanu koji prodaje alat i dijelove za kompresore (u ovom slučaju Beta alat i njihov dućan). Možda sam mogao proći i jeftinije ali nisam htio riskirati sa kineskim komponentama. Svi spojevi su prije spajanja još zabrtvljeni sa teflonom, da bi se spriječio gubitak zraka. Teflon traku kupite u dućanu za vodoinstalatere. Na kompresoru je postavljena i ručka za lakše prenošenje i jedino što još moram obavezno postaviti je nosač za airbrush. To mi treba kada radim izvan radione.
Ovim kompresorom radim već godinu dana i nemam nikakvih problema. Mogu ga fino namjestiti na 1,5 ili 2 bara izlazne snage. Prije mi je malo gubio zrak i tada mi se je dešavalo da bi prilikom špricanja izlazni tlak bio za sitno nestalan. Ponovno sam sve predihtao i sada radi odlično. Kompresor je lagan i što je najbitnije tih...
Za kraj velika zahvala mojem prijatelju i majstoru koji je zaista ovo sve i osmislio i napravio, Alenu Ercegu.
Slika 1.
Slika 2.
Slika 3.
Slika 4.

17.04.2010. u 18:33 • 1 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 05.04.2010.

Oslikavanje Berlinga, part 2 - stvari koje su mogle i bolje-

U ovom postu opisti ću one postupke koje ću drugi puta sigurno poboljšati. Krenuti ću iz početka tako da je lakše pratiti slijed sa predhodnim postom.
1. Pranje auta. Automobil sam prije početka matiranja laka oprao ručno, pomoću spužve i gume. Tom poslu pristupio sam ozbiljno i mislio sam da je dobro odrađen. Problem se je pokazao kod najosjetljivijeg dijela posla - lakiranja! Lakirer me je upozorio da se je prilikom lakiranja kolona, a naročito rubova blatobrana podizala prašina koja je poslije padala na lak. Za drugi puta auto ću oprati miniwashom ili u self service autopraoni koja ima miniwash jače snage. Prilikom pranja potrebno je naročito paziti na te skrivene dijelove jer u njima se i nalazi najviše nečistoće.
2. Zaštita od boje na dijelovima koji se ne farbaju. Dijelove koje nisam farbao zaštitio sam, nakon trake, novinama u jednom redu. Kotače sam zaštitio dekom. I jedna i druga zaštita nisu se pokazale dovoljnim. Kako sam radio u garaži bez ventilacije po svim dijelovima koji su bili otkriveni pala je plavkasta prašina. To sam kasnije skinuo poliranjem, ali samo sam si zadao više posla. Mislim da je dio problema bio i u tome što je šprica imala diznu od 1,3 i zato je dosta prašila. Kotači su sa dekom ostali zaštićeni ali po rubovima plastika unutar blatobrana također je bilo boje. To sam riješio sa krpom, velikom količinom razređivača i crnim sprejom. Na kraju je plastika bila kao nova ali... A najveći problem je bio na spojevima vrata odnosno boja po gumama unutar karoserije uz vrata i po koloni. Dakle i najmanju rupicu potrebno je u početku izolirati i zaštititi od boje inače će kasnije doći do problema i brisanja razređivačem. I nikada nećete moći skinuti sve!
3. Krep traka i šablone. Za jedan dio šablona i kod izolacije koristio sam traku koja je bila loše kvalitete. Ta loša kvaliteta očitovala se je u tome da traka jednostavno nije dobro lijepila za podlogu. Posljedica je bila da mi je uz rubove slova probila boja ili se je traka jednostavno odljepljivala na zaštićenim dijelovima. Sada koristim traku marke 3M i zadovoljan sam njezinim učinkom. Ako je traka loša odlijepit će se od podloge već nakon nekoliko sati. To se neće desiti na sitnim dijelovima kao što su slova, na njima će se odlijepiti samo vrhovi, dok će se na većim površinama poput stakla odlijepiti čitavi dijelovi.
4. Špricanje velikom špricom. Ovdje su mi se desila dva problema. Plava boja nije bila lijepo nanesena već nekako magličasto i prije spomenuti problem probijanja boje po rubovima šablona. Kako je dizna šprice bila dosta velika dok je komresor bio premalen za njezinu potrošnju zraka. Kada bi pritisnuo okidač kompresor bi se upalio već nakon 10-tak sekundi. Dok bi on tlačio zrak u boci ja bi i dalje špricao ali sad sa daleko manjim tlakom u šprici. Rezulat je loše pokrivanje. Drugi problem se je desio uslijed lošeg pokrivanja i loše trake. Više puta bi nanio boju uz šablone, a rezulkat je bio probijanje boje i debeli rubovi slova. Savjet je nanijeti manje boje preko šablone, dok na papirnatoj šabloni treba baziti na smjer iz kojeg špricamo. Sada sam kupio špricu koja ima diznu od 0,8 ona troši manje boje ili laka, samim time manje raspršuje boju uokolo i ovaj moj mali kompresor joj je zadovoljavajući. Svakako više ne špricam dok kompresor radi već pričekam da završi sa tlačenjem zaraka.
5. Jedna tehnička stvar prilikom crtanja. Kada crtate na ravnoj površini sve je stvar vaše precepcije i umijeća crtanja odnosno prikazivanja nekog oblika. Automobil ima mnogo zakrivljenih dijelova koji mijenjaju percepciju slike. Moj problem je bio što sam išao sa šablonom preko bočne plastike pri dnu karoserije, ne računajući sa tim da će mi taj postupak kasnije vizualno skratiti noge. Dakle trebao sam ili napraviti duže noge ili izbjeći to izbočenje. Naposlijetku sam, kada sam uočio problem, taj donji dio nogu malo potamnio da dobijem efekt udaljenosti. To je sve što sam mogao učiniti i rezultatom nisam u potpunosti zadovoljan.
Zaključak bi bio da bez alata nema zanata, pa i ako se koristim sa onim čime raspolažem i iz toga pokušavam izvući maksimum, potrebno je napraviti dobru pripremu posla. U tu pripremu spada i raspitivanje kod iskusnijih majstora u stilu što ako? Znam da to produžava proces pripreme ali zato povećava zadovoljstvo učinjenim. Naravno i iskustvo u svemu tome igra značajnu ulogu. Zato što više špricamo to u svakom trenutku sve više i više napredujemo!Priprema01

05.04.2010. u 12:48 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 04.04.2010.

Oslikavanje Berlinga

U ovom postu biti će opisano kako sam po prvi puta oslikavao jedno veće vozlo, u ovom slučaju Citroen Berlingo. Prilikom dogovora sa vlasnikom znao sam da ću moći nacrtati to što on želi ali priprema cijelog posla bila mi je nepoznanica. E da to nebi bila nepoznanica i za one koji čitaju ovaj post donosim jedno iskustvo koje je bilo mukotrpno ali sa sretnim završetkom.
Za cijeli posao zadao sam si sedam dana vremena, prvenstveno zbog toga što je automobil poslovni i čovjeku treba za posao. Prvi dan sam oprao cijeli auto ručno i izmatirao one dijelove koji su bili predviđeni za osliavanje. Auto je bio polakiran i bijela podloga mi je odgovarala tako da sam sve to samo izmatirao sa vodobrusnim papirom od 800. Auto i nije bio nešto izlakiran tako da sam na dijelovima na kojima je lak procijedio izgubio nešto više vremena. Nakon matiranja slijedilo je ponovno pranje i zatim kada se je auto osušio zaštita ostalog dijela automobila. Za taj sam dio potrošio cca 8 sati što je bilo zadovoljavajuće ako se uzme u obzir da sam sve radio ručno.
Drugi dan su slijedili problemi. Naime namjeravao sam taj dan izraditi sve šablone te ih drugi dan postaviti na mjesto. malo sam se prevario. Na kraju je ispalo da mi samo za crtanje gospođica treba cca 8 sati... Njih sam nacrtao na papiru dimenzija 120x100 cm u omjeru jedan 1 :1. Papir sam kupio u knjižari i nešto je tanji od Hamera. Kada budete crtali svakako papir postavite okomito da se nebi desilo da crtež ispadne zdepasto zbog kuta gledanja a kada se ona nalazi npr. na stolu.
Treći dan sam izrezao sva slova za natpise. Eh to je blo mukotrpno!!! Dalkle uzeo sam najširu krep traku zaljepio je jednu preko druge cca pola cm da dobijem širinu slova. Traku sam lijepio na lesonit. Izprintao slova u veličini koja mi je trebala, preko indiga kopirao slova na traku i ... udri skalpelom! To bi bilo jednostavnije kada imate slova koja trebate u kompu pa ih nemorate ručno crtati u Corelu i naravno kada imate printer, da kopirku ne spominjem.
Četvrti dan izrezao sam crteže djevojaka. Prije toga sam izrezao kvadratiće uz rub crteža da ga mogu priljepiti na auto. Kvadratiće treba rezati što bliže rubu i što je moguće gušće. To sam vidio od nekih daleko iskusnijih majstora. Nakon toga sam poljepio slova i postavio djevojke na mjesto. Taj isti dan me je morilo dali sam trebao izraditi šablone za oblake. Ustvari nisam znao kako će mi bijela pokrivati preko plave. Kako sam prije radio sa Mobihelom a njegova pokrivna moć i nije bila baš najbolja nisam znao kako će se ponašati boje Autocolora. Tako da sam i jedan dio najprije pošpricao plavom pa na njega napravio oblake. Sreća neviđena kad sam skužio da netrebam još šablona. šablone
Peti dan napokon crtanje!!! Prvo sam pošpricao svijetliju nijansu plave zatim tamniju. Sve to uradio sam sa Satom koja ima diznu od 1,3 i kompresorom od 25 litara. Nakon toga nacrtao sam oblake. Oblaci su stvar mašte-šibam sa bijelom dok ne dobijem oblik koji sam želio... A taj dan baš oblačno vrijeme! Nakon toga idete sa nekom od nijansi sive ne pretamnom da bi dobili dubinu i za kraj ukrasite po rubovima sa crvenom. Omjer boja uvjetovati će dojam koji želite dobiti na slici. Nakon oblaka slijedilo je crtanje planina na dnu slike. Planinu sam crtao sa jednom tamnijom nijansom zelene. Ustvari u zelenu sam dodao crne i nešto plave boje. Ako želite da planine izgledaju udaljenije nek u toj boji više prevladava plava. Planine sam nacrtao kao Učku koja se vidi iz moje garaže. Gornji dio sam crtao u nijansi zelene i to airbrushom, dok sam donji pošpricao sa crnom bojom velikom špricom. Na kraju sam sa nijansom svijetlo plave napravio spoj između planina i neba.
Šesti dan krenulo je oslikavanje cura... Naravno najteže je pogoditi boju kože. Tu vas ostavljam da sami eksperimentirate jer i dalje nisam zadovoljan nijansom koju dobivam. Kada otkrijem tajnu napisati ću to! Uglavnom kada je auto polakiran ispalo mi je svijetlije nego što sam želio. Kada sam skinuo šablone ispod njih uvijek ostane malo boje pa sam to izbrisao sa nešto tvrđom gumicom. Postupak je dugotrajniji ali ako ste pažljivi ispadne dobro. O crtanju ništa posebno izvukao sam osnovne linije lagano olovkom i crtao po tome. Naravno uvijek se ide od svijetlije ka tamnijoj nijansi osim kada želite dobiti efekt sjaja. Tada idete direktno sa bijelom bojom. Tanke linije na licu sam povukao sa kistom br. 2
Sedmi dan sam doradio slova i dovršio sitnice na cijeloj slici. Slovima sam napravio sjenu tako da sam prije nego sam odlijepio šablonu prošao po rubovima sa crnom bojom. Rubove koji su ostali po marginama slike, nakon što sam odlijepio traku, prošao airbrushom da nebi bili oštri. Bilo je tu i pokoja kapljica boje koja se dogodi kada crtate airbrushom koji je dosta otvoren (bojanje sa širokim mlazom) i kada prvi puta pritisnete okidač boja koja se je skupila na ustima uvijek kapne. Zato najprije opalite sa strane a onda po slici. Taj dan sam očistio ostatke boje koji su bili na mjestima koje nisam zaštitio dobro i odpeljao auto kod lakirera.
Nakon lakirera poliranje i predaja sretnom vlasniku... kojem tad možete i reć da u biti to nikada do sada niste radili naughty
Suma sumarum: vrijeme je jedini resurs koji je nenadoknadiv a prevario sam se u izradi šablona. Potrajalo je duplo više nego što sam očekivao. Kvalitetnijom opremom katerom, ploterom i sl. dobiva se puno na vremenu ali za mene koji ovo ne radim baš prečesto - bar za sada... to je preskupo. Šabloniranje je ujedno i najmukotrpniji posao za koji još treba i dosta koncentracije, tako da su tih dana u kući svi bježali od mene. Crtanje, crtanje je užitak i stvarno mi je teklo prema planu. Naravno svagdje ima prostora za napredak.priprema2

04.04.2010. u 20:42 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 09.03.2010.

Nešto o trgovinama i "trgovcima"

Ova tema nije baš vezana uz tehnike crtanja ali se itekako tiče nas koji se bavimo airbrushanjem.
Slučaj prvi. Špricaj tamo, crtaj tamo, pa stalno čisti... Malo nepažnje i pukne dizna airbrusha ili stručno nozl. Što ćeš? Malo poludiš ali kad se skuliraš znaš da moraš kupiti drugu. I tako odem ja u trgovinu u kojoj sam kupio airbrush i kažem tako i tako. Pošto dizna? On malo pogleda u katalog i pljusne: 250 laganih kunića! A ništa, kažem ja, naručite mi jednu. Kad stiže? Paa za jedno 20-ak dana uvjerljivo će trgovac. Dajte mi broj telefona pa ću Vas nazvati. Ok, ja dam broj i odem. Prođe tako 20, 30, pa i 40 dana, a ja sve strpljiv i pristojan... Ma odem ja tamo i pitam kad će dizna. A znate kasni nam pošiljka iz Italije pa da ne šalju samo diznu... U meni crv, pa jeste li Vi zastupnik Iwate? Pa da, generalni, opet će on uvjerljivo i autoritativnim glasom. Ok, čekat ću a Vi mi se javite. U međuvremenu, nebudi lijen nazovem ja u Zagreb pitam za diznu, kažu ljudi nema na skladištu ali bude stiglo za četri tjedna najkasnije. Budemo poslali poštom. Naručim ja i kod njih. Nek se nađe. Nakon 25 dana stiže paket iz Zagreba i u njemu nozl-dizna moja. Ja sav sretan, još ih nazovem u Zg i zahvalim im. A ovi "generalni trgovci" još se ne javljaju. Sretnem u međuvremenu šefa "trgovaca" i objasnim mu. Kaže: ma nema problema samo što nije stiglo... I tako nakon pet mjeseci u kafiću do sretnem "trgovca", inače sina od vlasnika i pitam ga dali me se sjeća. Kaže poznat sam mu od negdje!?!?!
Slučaj drugi. Dođem sa čovjekom kome trebam oslikati kacigu da izabere boje. I to opet kod "trgovaca" , ali sada radi drugi majstor. I tako pitam ja za boje ali čovjek u poslu... dobro mi pristojno sačekamo da završi. Međutim majstor uzme još neku mušteriju i opet ovlaš nam pokaže paletu boja. Moja mušterija i ja se pogledamo i lagano se okrenemm te odemo. Ja glavom bez obzira. Ta trgovina me više neće vidjet pa makar morao ići u Zanazibar po materijal.
Za kraj. Ok, nisam ja neki potrošač dođem i tu i tamo kupim pokoji dl. boje, nešto vodobrusnog papira ili razređivač. Ali stvarno nije način! Znam i to da se neke stvari nemogu znati unaprijed ali eto imao sam potrebu da podijelim sa vama ove moje dogodovštine kao upozorenje da ne nasjedamo takozvanim "generalnim" zastupnicima koji zato što u ponudi imaju dva airbrusha misle da su - generalni...

09.03.2010. u 20:26 • 2 KomentaraPrint#

nedjelja, 03.05.2009.

Kako napraviti zastavu

Nakon izrađene prve zastave koja je imala donekle efekt vijorenja, pristupio sam izradi druge koja je trebala biti slika sama za sebe. Pa da previše ne duljim evo kako je to išlo.
Predpostavka je da je podloga prebrušena sa vodobrusnim papirom od 1000 i odmašćena sa antisilikonom ili benzinom za čišćenje. U ovom slučaju podloga je prije toga bila pofarbana u crno i prelakirana.
1. Pretražio sam google slike i pronašao race flag koja mi se je učinila prikladnom. Nije bila preteška za izraditi a opet predstavljala je izazov. Obično skinutu sliku prebacim u corel i napravim je u veličini koja mi je potrebna za prekrivanje neke površine. U ovom slučaju izprintao sam dvije slike i spojio ih zajedno, ujedno pazeći da se konture ne poremete. Print

2. Nakon toga trebalo je prebaciti sliku na površinu koju oslikavam. E tu sam počinio pogrešku jer sam upotrijebio indigo i jednostavno vukao linije koje su ostajale na podlozi. Kasnije kada sam prešao bijelom bojom preko tih linija indigo je uporno "izlazio" van i nisam ga mogao nikako prekriti. Bolje je u tom slučaju malo se više potruditi i izrezati kocke te ih označiti olovkom. Olovka nek vam bude oznake H tako da ne masti previše kada je budete brisali.
U izcrtana polja lijepio sam kocke koje sam predhodno izrezao iz krep trake (kocke na papiru sam numerirao i preslikavao ih na traku indigo papirom). Sada sam preostala ne prekrivena polja prešpricao bijelom bojom.Korak 2

3. Naj zanimljiviji posao. Prije nabora Pravljenje nabora na zastavi. Najprije sam napravio bijele linije. Linije se jednostavno pokušaju što vjernije preslikati sa već prije pripremljene fotografije. Pritisak sam postavio na najmanji mogući (oko 2 bara) špricu otvorio na nešto širi mlaz i polako. Najprije lagano vučem iz daleka i tada špricu približavam podlozi sve više, u zavisnosti od onoga kako je na orginalnoj fotografiji. Bitno je da je ruka mekana. Nakon bijele ide crna koja se vuče po bijelim kockama. Ovdje već morate paziti da ima logike. Dakle sa bijelom još i nisam morao doslovno precrtavati, negdje sam i improvizirao ali sad to mora izgledati kao pravi nabor. Za svaku kockicu sam se malo odmaknuo od slike i pomnije je pogledao da vidim kako je sve složeno. Za kraj ponovno idem sa bijelom bojom, jer crna negdje malo previše pokrije bijelu. A ima i jedna caka: na svakom spoju crne i bijele kocke, a gdje bijela linija prelazi na bijelo polje potrebno je malo jače naglasiti bijelu crtu. Samo lagano da ne pretjerate. Sada već za svaku liniju idem gledati iz daljine da vidim dali prelazi izgledaju realno. Neki puta čak odem malo zuriti u sunce ili nešto... šalim se! Ma jednostavno odem gledati u nešto zeleno (zelena odmara oči), a nakon toga proučavam sliku. Jer kada sam previše zadubljen u sliku malo se izgubi percepcija. I to je to! Završeno Na kraju mi je još preostalo da nacrtam logo KTM-a, svoj logo, te je sve spremno za lakiranje.

Za sve ovo potrebno je puno volje i strpljivosti. Nema predaje kada nešto krene po zlu već to treba uzeti kao dio učenja, a učenje je stalni proces. Meni je u ovom slučaju bilo na pomoć to što sam za podlogu imao lak pa sam kada nešto pogriješim mogo brisati i razređivačem. Volio bih, ako netko na ovaj način pokuša napraviti nešto slično da mi ostavi komentar...

03.05.2009. u 19:51 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 24.03.2009.

Boje

Kada sam već kupio airbrush (AB) i sve to posložio da radi, najveća dilema mi je bila koje boje izadrati. Na tržištu postoji podosta proizvoda kojima se može crtati sa AB od akrilnih boja, auto baza, tuša i boja za tkanine.

Dakle kao i za sve najbitnije je da znate po čemu ćete crtati i kakav AB imate (dizna, brtve). Logično je da što imate manju diznu morati ćete više razrijediti boju. Naravno to ćete primjetiti kod samog rada jer će, ako je boja pregusta AB koristiti više zraka i neće imati dovoljan pritisak na izlazu. Brtve na AB određuju vrstu boje. Nije uputno koristiti boje na bazi nitra ako Vaš AB nema teflonske brtve. Nakon nekog vremena nitro će razgrditi gumenu brtvu i doći će do problema u radu AB.

Najpoznatije boje specijalizirane za korištenje u airbrushu na tržištu su HOC (Hous of Color) američkog proizvođača. Te boje su relativno skupe ali zato pružaju sve moguće efekte (npr. boje kojima se crta preko nekog motiva tako da motiv ostane vidljiv kao i crtež iznad. Primjer za to je najčešće vatra koja se crta iznad nekog motiva http://img211.imageshack.us/img211/5561/65552608.jpg). Naravno postoji još proizvođača (europskih) koji proizvode specijalizirane boje za AB. Kako ja za sad nisam zainteresiran za korištenje tih boja ja ih i ne koristim tako da ću se bazirati na one boje koje su kod mene u upotrebi.

Za svoj rad odlučio sam se na korištenje auto baza. Te boje su jeftine, davaju zadovoljavajući efekt, lako se čiste, brzo suše i ne škode mojem airbrushu. Postoje razni proizvođači auto baza na našem tržištu Autocolor, Mobihel... Ja sam se odlučio na temelju toga koje boje su mi lako dostupne i za koje sam vidio da ih koriste i drugi airbrusheri, te da imaju dobro mišljenje o njima.

Mobihel auto baze:
Za početak sam kupio po 1 dl svake od osnovnih boja (30 kn). Crnu, bijelu, žutu, plavu, crvenu i od njih miješanjem dobivam ostale boje i njihove nijanse. 1 dl mi je sasvim dovoljan zbog toga što svaku boju razrijedim omjerom 50 :50 sa razređivačem za auto baze. Koristim isključivo taj razređivač što iz opreza što zbog savjeta razumnih autolakirera. To se inače ovako desi: dođem u trgovinu (u kojoj inače ne kupujem) koja mi je uz put i pitam razređivač za auto bazu, prodavač nikad čuo i kaže: ma uzmi ti akrilni razređivač. Ok ja ga kupim dođem doma i skužim da sam čak uštedio 3 kn, napravim rad za kojeg utrošim cca 5 dana, polakiram, dam čovjeku on presretan - ja zadovoljan. Nakon nekoliko mjeseci sretnem istog tipa koji mi se žali da mu se digao lak iznad crteža!!! Znači ja sam zbog svoje lijenosti uništio jedan rad, živce i ugled... nema smisla. Netko tko je napravio razređivač za auto baze zbog nečeg ga je napravio, ako on nije osjetno skuplji ne volim riskirati. Ne koristim niti običan nitro razređivač jer on imeđu ostalog i brzo suši tako da se nakon nekog vremena počnu stvarati grudice na ustima AB koje na kraju završe na crtežu. Zbog čega ovoliko trubim oko običnog razređivača? Zato što smatram da je airbrush umjetnost za strpljive i pedantne, ako brzate vjerovatno će vam se vratiti kao bumerang ali loše. Kako kod odabira materijala za rad tako i kod samog crtanja.
Dosta vremena mi je trebalo i da skužim u čemu držati već razrijeđenu boju. Na kraju sam došao do ovog postupka: u ljekarni kupim posudice za držanje alkohola i inih tekućina. One su kapaciteta 100 ml (cca 2-3 kn), imaju i od 50 ml ali one nemaju kapaljku na vrhu. Kupim i špricu od 100 ml (cca 5 kn) ali ne one koje imaju gumenu brtvu (pogađate zašto). Nema straha da će se što otopiti od razređivača. Šprica ima mjerilo na sebi tako da mogu napraviti točan omjer, kada sve ulijem u posudicu dobro promućkam (to napravim i prije svake uporabe boje, jer se boja taloži na dnu) i mogu u posudicu AB uliti i kap ako mi je potrebno. To je dosta bitno kod pravljenja nijansi boje kada vam je za malo tamniju nijansu jedna kap i previše. Kapaljku poslije svakog lijevanja obrišem od boje da se ne sasuši na vrhu i začepi.

I na kraju - zaštita. Kada špricam neku veću površinu ili lakiram obavezno koristim masku jer ne treba zaboraviti da su sva ta isparavanja štetna i ne bezopasna. Najbolje bi bilo kada bi prostorija u kojoj radite imala nekakvu ventilaciju. Razlika između nitra i akrila je u tome što se tijelo protiv čestica nitra bori te ih izbacuje van dok se akril nakuplja (taloži) u tijelu. To je jedan od razloga zašto sam se odlučio za nitro a ne za akril. Moramo znati i da je akril ekološki prihvatljiviji, ali to je već jedna druga tema pa to prepuštam savjesti i odgovornosti pojedinca.

24.03.2009. u 20:16 • 0 KomentaraPrint#

subota, 14.03.2009.

Nešto i o kompresorima za airbrush

Kada potrošite poneku kintu za nabavku airbrusha skužite da ništa od svega ako ne nabavite i odgovarajući kompresor. To je poslijednja karika za koju je potrebno odvojiti neku veću sumu da bi mogli početi sa crtanjem, naravno onim osnovnim. Prije nego što krenete u kupovinu morate znati čemu će vam služiti. Ovdje ću govoriti prvenstveno o kompresorima koji će pokretati AB šprice. Za špricanje većih površina i lakiranje biti će vam potrebni veći kompresori. Što znači sa većom zapreminom tanka (cca min 50l) i većim izlaznim pritiskom (min 8 bara). Ja sam probao sa Einhelovim od 25l i nije baš nešto ispalo. Ma pada mu pritisak jer troši puno zraka i onda neravnomjerno baca materijal. Btw lakiranje ću opisati u jednom od slijedećih tekstova. Kompresor bi trebao isporučivati pritisak od barem 6 bara.

Dakle imate tri mogućnosti:
1. i najskuplja ali najkvalitetnija. Dođite u trgovinu koja zastupa i prodaje neku od etabliranih AB marki i kupite odgovarajući kompresor koji će imati garanciju, biti će namjenjen samo za crtanje, ima sve potrebno, tih i vjerovatno lagan. Ne preporučam vam da kupite neku jeftinu varijantu, jedna se je prodavala u jednom našem trgovačkom lancu zajedno sa AB špricom za 700 kn i nije se pokazalo kao neki zgoditak naročito šprica.

2. kupite kompresor u nekom od naših trgovačkih lanaca a koji su namjenjeni za hobi radionice. To su većinom modeli Einhela ili nekih sličnih marki. Takav model imam i sam pa o njemu mogu najviše reći. Služi mi odlično možda je malo problematičan zbog lagane oscilacije tlaka. Ima čak i regulator pritiska tako da sam ja samo kupio odvlaživač u obližnoj željezariji (cca 50 kn) i šibaj na crtanje! Nije ga loše svako toliko ozračiti odnosno ispustiti vodu iz tanka. Eeee ali najveći njegov problem je njegova buka (98 Db).... Kad se je taj prvi puta upalio dok sam crtao da vidite smo kakvu crtu sam napravio!!! Sa vremenom sam ga skužio pa se pripremim jer prije nego se upali napravi jedan karakterističan klik. Dakle takvi kompresori otpadaju ako se netko želi baviti crtanjem u svojoj sobi, još ako je u zgradi vjerovatno bi brzo upoznao sve susjede...

Što učiniti ako nemamo baš previše novca a još smo i u zgradi?!
3. krenimo sa samogradnjom! Potreban nam je jedan stari frižider sa dobrim motorom, malo znanja (koje možemo steći na netu), malo bakrenih cijevi i nekoga tko to vari, žličica vegete i to je to (šalim se za vegetu). Na svoj uradak morali bi ste si ugraditi regulator pritiska i opet onaj obavezni odvlaživač. Za tank svog kompresora možete iskoristiti i tank zraka od kamiona, on je nešto veći pa kada ga spojimo sa tihim motorom frižidera to je to. Nacrte za ovaj svoj uradak možete naći na airbrush forumu pod temom kompresori.

Evo toliko o kompresorima. Još samo da kažem da sam sve spojeve koji su na navoj (nisu brzi spojevi) i koje ne skidam prije spajanja namotao tankim slojem teflona (imaju ih svi vodoinstalateri, a i po željezarijama ih ima za kupiti). Na odvlaživaču imate točno označeno strelicom koja strana ide u kompresor a koja na crijevo prema šprici.

14.03.2009. u 21:15 • 0 KomentaraPrint#

Nešto i o kompresorima za airbrush

Kada potrošite poneku kintu za nabavku airbrusha skužite da ništa od svega ako ne nabavite i odgovarajući kompresor. To je poslijednja karika za koju je potrebno odvojiti neku veću sumu da bi mogli početi sa crtanjem, naravno onim osnovnim. Prije nego što krenete u kupovinu morate znati čemu će vam služiti. Ovdje ću govoriti prvenstveno o kompresorima koji će pokretati AB šprice. Za špricanje većih površina i lakiranje biti će vam potrebni veći kompresori. Što znači sa većom zapreminom tanka (cca min 50l) i većim izlaznim pritiskom (min 8 bara). Ja sam probao sa Einhelovim od 25l i nije baš nešto ispalo. Ma pada mu pritisak jer troši puno zraka i onda neravnomjerno baca materijal. Btw lakiranje ću opisati u jednom od slijedećih tekstova. Kompresor bi trebao isporučivati pritisak od barem 6 bara.

Dakle imate tri mogućnosti:
1. i najskuplja ali najkvalitetnija. Dođite u trgovinu koja zastupa i prodaje neku od etabliranih AB marki i kupite odgovarajući kompresor koji će imati garanciju, biti će namjenjen samo za crtanje, ima sve potrebno, tih i vjerovatno lagan. Ne preporučam vam da kupite neku jeftinu varijantu, jedna se je prodavala u jednom našem trgovačkom lancu zajedno sa AB špricom za 700 kn i nije se pokazalo kao neki zgoditak naročito šprica.

2. kupite kompresor u nekom od naših trgovačkih lanaca a koji su namjenjeni za hobi radionice. To su većinom modeli Einhela ili nekih sličnih marki. Takav model imam i sam pa o njemu mogu najviše reći. Služi mi odlično možda je malo problematičan zbog lagane oscilacije tlaka. Ima čak i regulator pritiska tako da sam ja samo kupio odvlaživač u obližnoj željezariji (cca 50 kn) i šibaj na crtanje! Nije ga loše svako toliko ozračiti odnosno ispustiti vodu iz tanka. Eeee ali najveći njegov problem je njegova buka (98 Db).... Kad se je taj prvi puta upalio dok sam crtao da vidite smo kakvu crtu sam napravio!!! Sa vremenom sam ga skužio pa se pripremim jer prije nego se upali napravi jedan karakterističan klik. Dakle takvi kompresori otpadaju ako se netko želi baviti crtanjem u svojoj sobi, još ako je u zgradi vjerovatno bi brzo upoznao sve susjede...

Što učiniti ako nemamo baš previše novca a još smo i u zgradi?!
3. krenimo sa samogradnjom! Potreban nam je jedan stari frižider sa dobrim motorom, malo znanja (koje možemo steći na netu), malo bakrenih cijevi i nekoga tko to vari, žličica vegete i to je to (šalim se za vegetu). Na svoj uradak morali bi ste si ugraditi regulator pritiska i opet onaj obavezni odvlaživač. Za tank svog kompresora možete iskoristiti i tank zraka od kamiona, on je nešto veći pa kada ga spojimo sa tihim motorom frižidera to je to. Nacrte za ovaj svoj uradak možete naći na airbrush forumu pod temom kompresori.

Evo toliko o kompresorima. Još samo da kažem da sam sve spojeve koji su na navoj (nisu brzi spojevi) i koje ne skidam prije spajanja namotao tankim slojem teflona (imaju ih svi vodoinstalateri, a i po željezarijama ih ima za kupiti). Na odvlaživaču imate točno označeno strelicom koja strana ide u kompresor a koja na crijevo prema šprici.

14.03.2009. u 21:15 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 12.03.2009.

O airbrush špricama

Pošto već neko vrijeme crtam u nekim drugim tehnikama, dugo, dugo vremena sam razmišljao o kupovini airbrusha. Postavljala su se standardna pitanja dali kupiti nešto, što i nije baš jeftino a niti neznam kako se sa time radi i hoću li biti u tome uspješan... Ma nema brige tko god je dobar crtač sa nešto manje ili više truda može crtati airbrushom. Postoje i crtači koji se uglavnom baziraju na šablone, ali opet imaju oko za detalje i dobro su razradili tehnike sjenčanja tako da im slike isto super ispadnu. Šablona se na netu može naći koliko vam treba... isprintate ih u veličini koja vam treba, izrežete ih skalperom (najbolje na slikama od rengena) i to je to!! U svakom slučaju ako imate dovoljno volje i strpljenja nemorate se bojati neuspjeha!
Da se ne udaljim od teme, Kupio sam Iwata airbrush koji i nije baš jeftin. Nisam pogriješio zbog toga što sam kasnije skužio da ma koliko dobro crtali sa lošim alatom nećete uspjeti postići ono što želite. Ovi lošiji AB nemaju teflonske dihtunge u sebi, već gumene koji nisu otporni na jake razređivače, tako da ih oni nakon nekog vremena pojedu. Ovaj moj AB Iwata HP +C ima diznu promjera 0,3 (manja postoji od 0,2 dok je klasična lakirerska dizna 1,3) dakle mogu povući crtu debljine kao sa običnim flomasterom. Nadalje postoje AB sa posudicom iznad koja je fiksna i posudicom ispod koja se može mijenjati. Ima rasprava i rasprava koji su bolji i koji više pašu za crtanje. Mislim da je stvar u tome kako se naviknete. Ja imam ovog prvog i pokazalo se je da bi mi ovaj sa promjenjivim posudicama bio možda praktičniji pošto kada mijenjam boju moram i oprati AB (na to potrošim 0,5 dl razrjeđivača), ali sa tim možda nebi mogao crtati neke finije linije kada moram jako približiti AB podlozi, kažem možda! Pogriješio sam u tome što sam mogao potražiti ga na eBay-u i proći za trećinu jeftinije. Zato ako tražite AB potražite ga tamo. Poznatije marke su: Iwata, Olimpos, Badger. Ima puno Kineskih kopija od kojih su neke bolje a neke lošije. Samo treba znati koje su koje!
Još trebate paziti kod nabavke da vam AB ima dubleaktion. Laički objašnjeno kada okidač AB pritisnete dolje on propušta zrak a kada pomaknete unazad on propušta materijal. Pomicanjem polugice unazad dobivate sve deblju crtu bez da prekinete špricanje.
Eto to je moje iskustvo i znanje o airbrush špricama možda nije i najsavršenije ali nadam se da će nekome pomoći!

12.03.2009. u 19:09 • 1 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 09.03.2009.

Uvod


Pozdrav svim airbrusherima i blogerima! Dobrodošli na blog posvećen airbrush umjetnosti. O tome dali je to umjetnost ili ne ima dosta rasprava. Moje je mišljenje da ima podosta ljudi kod nas a da ne spominjem u svijetu, čije slike kada pogledate ostanete paf i pomislite kako li je netko to mogao izvesti. Dakle za mene je to umjetnost. O samom airbrusheru ovisi kolio će on koristiti šablone, a koliko će to biti freehand uradak. Vjerovatno će iz početka koristiti više šablone i vježbati na sjenčanju i dobivanju raznih efekata. Kasnije, kada se zarazi, ići će sve dalje i dalje u crtanju sa slobodnim stilom...

Sve ovo govorim jer sam i sam početnik u crtanju airbrushom (AB), tako da je to i moj put kojim pokušavam postati sve bolji. Svaki moj uradak postavljen na ovom blogu biti će popraćen i načinom na koji je napravljen. Tim načinom namjeravam pomoći ljudima koji isto kao i ja počinju sa ovim lijepim hobijem... a možda i poslom.

Inače se sve sastoji u tome da surfate netom i sakupljate informacija o AB. Ima tu dosta ljudi koji su spremni pomoći i ne čuvaju sebično informacije za sebe. Ima toliko toga za naučit o tome da ti stane pamet! Ono što se od literature nudi u našim trgovinama dosta je skupo. Pa kada uzmete u obzir koliko ste potrošili na AB i kompresor da bi samo počeli raditi neda vam se toliko trošiti i na literaturu, a informacija je potrebna! Ne preostaje ništa drugo nego download sa neta onoga što je dostupno...


09.03.2009. u 20:51 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



< rujan, 2010  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Rujan 2010 (1)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (1)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Blog posvećen crtanju u Airbrush tehnici (crtanje zračnim kistom) i svima onima koje to na ovaj ili onaj način zanima. Ovaj način odnosi se na airbrushere kojima donosim svoja iskustva i opisujem nastanak nekih radova, probleme sa kojima se susrećem i savjete za rješavanje istih...
Onaj način je za one koje prvenstveno zanima kako to na kraju izgleda. Njima je namjenjena galerija gdje su prikazani isključivo moji radovi.

Svojim komentarima obogatiti ćete ovaj blog i usmjeriti me ka temama koje vas zanimaju.

free web counter

web counter


KONTAKT: bbrnas@inet.hr

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Airbrush Tricks

Motoscena forum

dzidzeraj.blog (tekstovi za mozganje)

Galerija slika

Mobiteli
mob1
mob2
mob3

Kacige
kaciga-panda
kaciga-hajabusa
kaciga-motoscena
bajum-bajum
kaciga-dobring
kaciga-yamaha racing
Dobring2
Dobring3
Zita Zara
Zita Zara1

Motori
Heroj1
Heroj2
KTM1
KTM-cijeli
Yamaha YZ6_1
Yamaha YZ6_2

Automobili i ostalo
Berlingo1
Berlingo2
Berlingo3
ruke
majica-odlikaši


Oglasna ploča

Slijedeća tema: Šablone

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se