Bosanski Novi

petak, 17.10.2008.

Galbraith: Možda bi bilo bolje da je HV za vrijeme Oluje ušao u Banja Luku

Vodstvo Republike Srpske bilo je fašističko i genocidno. Vojska RS-a također je bila fašistička i genocidna - ustvrdio je u razgovoru za Dnevni avaz nekadašnji ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj Peter Galbraith.

Razgovor je objavljen nakon Galbraithove izjave za Američki nacionalni radio (NPR) da su "bosanski Srbi genocidni fašisti".

- Ne znam koje sam riječi točno koristio na NPR-u. Bila je to akademska rasprava o ratovima na Balkanu i u BiH. Među gostima sam bio i ja. Možda sam tamo rekao nešto slično, poput paralela koje su se povlačile s Njemačkom nakon Drugog svjetskog rata. No, ne mislim da su bosanski Srbi fašistički i genocidni, ali rukovodstvo RS i Vojska RS iz tog doba - jesu! - kaže Galbraith koji je komentirao i zašto nije došlo do ulaska hrvatskih trupa u Banja Luku.

- Govorio sam o tadašnjoj situaciji i špekulirao što bi se desilo da smo pustili Hrvatima uzimanje Banja Luke. Istaknuo sam da je tadašnje vodstvo bosanskih Srba genocidno i fašistoidno te da bi možda bilo bolje, da bi regija bila stabilnija, da smo dopustili da budu potpuno poraženi, umjesto što smo se odlučili na kompromis...ali, da je Banja Luka uzeta, imali bismo na koridoru u Posavini najmanje 300-400 tisuća ljudi i veoma tešku situaciju. Već smo imali dosta izbjeglica iz Krajine. Oni i bosanski Srbi u egzodusu doveli bi do humanitarne katastrofe. To nismo smjeli dopustiti. Bilo je još dosta drugih faktora koje smo uzimali u obzir.

Galbraith je komentirao i današnje stanje u našoj regiji. - U proteklih deset godina zabilježen je ogroman napredak. Hrvatska je 1998. na vlasti imala Tuđmana i brojne probleme. Danas ona ulazi u NATO, a uskoro će postati i članica EU. Nisu ni vijesti iz BiH tako loše, mada znam da su ljudi u vašoj zemlji generalno nezadovoljni. Ipak, u proteklih deset godina zabilježen je izuzetan napredak. U Srbiji imate demokratsku vlast...

Jako volim tu regiju i volio bih se vratiti i raditi tamo. No, trenutno nisam bez posla. Galbraith je također Dnevnom avazu potvrdio kako se nakon američkih izbora može očekivati da pobjednik, što se sada uzima kao gotova stvar, Obama i njegova administracija poduzmu jači angažman na Balkanu.

Podsjećam da je Galbraith jedan od svjedoka optužbe na haaškom tribunalu na suđenju hrvatskim generalima za vojno redarstvenu akciju "Oluja". Prilikom svjedočenja, u jednom trenutku Galbraith je spomenuo kako je za vrijeme trajanja "Oluje" napomenuo stajalište Amerikanaca hrvatskom Predsjedniku Tuđmanu da "je izuzetno važno da HV oslobodi još tri grada - Sanski Most, Bosanski Novi i Prijedor, ali ne i Banja Luku". Također, iznio je informaciju da su Amerikanci na jedan način podržavali akciju zbog mogućnosti da Bihać doživi sudbinu Srebrenice te kako do okončanja rata u BiH ne bi došlo da nije bilo akcije HV-a koju je vodio danas optuženik na haaškom tribunalu general Ante Gotovina.

Nakon završetka akcije "Oluja", nikada do kraja nije razriješeno pitanje zašto je Bosanski Novi kao i Prijedor na kraju ipak prepušten Republici Srpskoj. HV je u jednom trenutku čak i ušao u dijelove općine Bosanski Novi, uz veliki broj poginulih pripadnika HV-a…

17.10.2008. u 14:36 • 8 KomentaraPrint#
Komentari da/ne?



Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


O meni i Novom

Bosanski Novi

Grad kojeg nisam prežalio, grad koji mi je uvijek u srcu...

Ni sam ne znam da li sam teško nesretan ili samo tužan što kejom jutrom šetati i miris lipa uživati ne mogu…

Volio bih da drugačije je bilo, da djetinjstvo tako loše završilo nije…

Volio bih da sam tamo ljubio kao što grad ljubim svoj…

Da sam noći na Uni provodio, jedinoj što me u dušu dira, da me zelena boja tog smaragda umiruje dok tmina zavija grad…

Ja sam dijete Novoga i o Novom ovdje pišem da sjećanja, radosti i tugu podijelim i iz sebe izbacim…

Novo u Novom

Sunce što siješ svjetlost svoju
I ti nebo plavo ponosno i slasno
Dajte mi mira i vratite dušu moju
Jer blizu sam da vam viknem glasno

Što učini od nas sudbo prokleta
Da nama dan ni noć nisu isti više
Pa zar vam nit žao nije naših ljeta
Nit malo onog što ja vam sada pišem

Ni popraviti zla više nitko neće
Pokvarili ste što se moglo do sad
Jeli ostalo malo da nam date sreće
Makar da nam sjećanjem blažite pad

Jer Novi ljudi u Novom su sad…


8. veljače 2007. u Zagrebu

Kontakt:
bosanskinovi@post.t-com.hr

Novski linkovi

Linkovi - Bosanski Novi
wiki/Bosanski Novi
Slike Novog


Web BosanskiNovi blog

RSS