drago boric

utorak, 30.06.2009.

Stane Paljetak,Konavli

(...)Rodjena sam u jednom lijepom selu mojih Konavala.U mojih 55 godina nijesam osjetila mrznju mojih susjeda i prijatelja vec sam do skora provodila miran zivot sa mojom porodicom u Boki.Oktobar je donio u moj zivot veliki nemir zbog katastrofe koja se dogodila mojim najmilijim,koji su pobjegli bez icega,ostavljajuci sve:pune ambare i ostave,stoku,masine za poljoprivredu,
neobrane vinograde i masline,skupe kucne aparate i namjestaj.Sve sto su imali postigli su teskom mukom i znojem.
Neki od rodbine su radili van nasih granica da bi uvezli najmodernije masine za obradu drva,masine za automehanicare i skupe automobile.Licno su postavljali centralna grijanja u svojim lijepo uredjenim domovima,satelitske antene,i nadali se da su sebi,svojoj djeci i unucima obezbijedili miran i udoban san.
Nazalost,citav trud srusili su"oslobodioci"u jednoj noci.Kilibardini dobrovoljci poceli su da pale i pljackaju sve pred sobom.Istina je da su moja dva rodjaka od 79 i 80 godina koja su ostala u kuci maltretirana na svirep nacin,da bi potom bili prebaceni u Morinjski zatvor,gdje su nakon nekoliko dana pusteni.U kuci je sve bilo popljackano.Svaka,pa i najsiromasnija kuca,imala je po nekoliko prsuta.Hranu,garderobu,pice,cigarete,danima su prevozili putevima koji se spajaju sa Debelog brijega i Cavtata sa Mrcinama."Borcima"su dosle u pomoc sestre,majke,prijatelji,da odvoje ono sto im najvise odgovara.
Preko Mrcina su neometano robu odvozili za Grab,a potom za Crnu Goru i Hercegovinu.Moji najblizi otisli su za Dubrovnik,Split,Rijeku i Italiju.Odlazim cesto u moj rodni kraj.Zapazam ove pljacke i ponovo paljenje kuca koje su bile sacuvane.Ispred kuce covjek 60-tih godina u koznoj jakni,pored automobila sa prikolicom trebinjske registracije.Svaki put neko drugi i nepoznati.Pljacka,pustos,zgrarista nad postenim konavoskim domovima,
ostavila je duboki trag ogorcenja koje im je donijela Srpska armija i cetnici.
Pitam se da li ce iko na ovom svijetu odgovarati za naneseni zlocin konavoskom narodu i dobiti zasluzenu kaznu.
("Monitor",13.XII 1991.)

- 02:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2009 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi