drago boric

nedjelja, 31.08.2008.

Vehid Gunic-EVROPO,STIDI SE(600 dana u opkoljenom Sarajevu)

MAJ 1992.GODINE

25.maj
...Moja Fatma i ja smo vec peti dan kod nasih prijatelja Zlate i Huse Zelic.Okruzeni smo paznjom.Rano,ispod granata,
odlazim na posao i uredjujem i vodim"Otvoreni program"Televizije Bosne i Hercegovine od ujutro do pred televizijski dnevnik.Od sutra cu spavati u RTV Domu.Sigurnije je.Projektant RTV Doma,kada mu je prigovoreno kako je projektovao mastodonsku i nefunkcionalnu zgradu,nije izdrzao krititiku.Umro je pred samo otvaranje 14.zimskih olimpijskih igara kada je kompletan RTV Dom predat na upotrebu.U ovom ratu projektant je,doduse verbalno,potpuno rehabilitovan.Nasa zgrada izdrzala je stotine cetnickih projektila,cak i teskih kalibara i jos uvijek je najbezbjednija zgrada u cijelome Sarajevu.Kazu da je projektantu svojedobno dat zadatak da projektuje zgradu kojoj ni atomska bomba ne moze nista.Taj nesretni projektant je,ocigledno,i bukvalno tako shvatio preuzeti zadatak.Slava mu!
Od skolskog druga Envera Softica,koji skoro 30 godina zivi u Frankfurtu na Majni,putem telefona,saznajem da se nase rodno mjesto Kozarac vec tri dana nalazi u potpunom cetnickom okruzenju.U Kozarcu sam zadnji put bio 29.novembra prosle godine.Svi normalni ljudi su osjecali da u havi nesto opasno smrdi.Moj bratic Ajnur mi je tada govorio kako se Kozarcani ne plase jer su uspjeli iz magazina TO u Prijedoru dovesti puske koje pripadaju kozarackoj teritorijalnoj odbrani.Ako se ne varam,radilo se otprilike o 70-ak vojnickih pusaka,ali i mnogo lovackog oruzja jer je Kozarac bio pun lovaca.
-I Kozarcani se s takvim naoruzanjem misle suprotstaviti onolikoj sili?-pitao sam bratica Ajnura,inace apsolventa Odsjeka za opce-narodnu odbranu na Fakultetu politickih nauka u Sarajevu.
-Kozarcani misle da se mogu oduprijeti-rekao mi je tada Ajnur.
-A sta ti mislis?-bio sam uporan.
-Ne mislim nista.Znam da ne mirise na dobro...
Sjecam se,poslije povratka iz Kozarca u Sarajevo,mracni lektor i zlocinac(onaj sto ce u Foci igrati fudbal jednom odrubljenom muslimanskom glavom/cetnik Vojislav Maksimovic,op.a/)pitao me u zgradi RTV-a,pred M.Zoricem:
-Jel`de,Gunicu,i vi ste iz Kozarca?!
-Jesam.
-To je najantisrpskije mjesto u Jugoslaviji.Bio sam tamo nedavno i ako se ja budem pitao niko nikada iz Kozarca nece moci zauzeti nikakvo znacajnije mjesto u drzavnoj sluzbi...
U razgovor se umijesa i M.Zoric:
-Zasto tako mislis?Na djedovini Vehidove majke napravljena je jedna od najljepsih pravoslavnih crkvi u Bosanskoj krajini.Ja sam cak pisao predgovor za Vehidovu knjigu o Kozarcu-kaze Zoric.
-Greska!-konstatova mrzovoljni,punoglavi,kepecoidni lektor.

26.maj
Ponovo mi se iz Frankfurta javlja Enver Softic.Kaze mi da je Kozarac granatiran.
Vec su u prekidu telefonske veze sa Prijedorom i Kozarcem.Nista ne znam o mojima.Uznemiren sam.Prikrivam to pred Fatmom,jer su njeni tamo,jer su moji tamo,jer nam je sin Amir tamo i pred tom cinjenicom ostajes zbunjen,zabrinut,
izgubljen...
Danas su cetnici granatirali Sarajevsko porodiliste u kojem se nalazilo 130 trudnica i sedamdesetero novorodjencadi...

- 00:51 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi