drago boric

subota, 19.07.2008.

Dubravka Ugresic-WO BIN ICH?

118.
U njemackom povijesnom muzeju jedan izlozbeni kutak pripada stvarima.Tako se pod staklom nalazi hrana za bebe BABYSAN;najlonske sarene kupovne vrecice(EINKAUFSBEUTEL);plasticna bijela kosara za namirnice;musko odijelo nacinjeno od RUNDSTRICK materijala,marke PRÄSENT 20,proizvedeno 1969;zarulje NARVA;mikser KOMET,metalne plocice sa zlatnim brojevima(GOLDENE HAUSNUMMER)koje su u bivsem DDR-u dobivale za nagradu najurednije kuce;vijetnamski suveniri izradjeni od olupina americkih aviona;plave pionirske marame i kape;ploce s natpisima HEUTE KEINE WARE;djecja igracka,SANDMANNCHEN IM HELIKOPTER,proizvedena 1972,prema junaku djecje televizijske serije;vjerna maketa tipicnog trosobnog stana u tipicnoj DDR-stambenoj zgradi(na zidu djecje sobe visi minijaturni plakat SVRCE)...
-BABYSANOM sam hranila Sasu kad je bio beba-kaze ganuto Mira.
-I mi smo imali Svrcu-kaze Zoran.
U drugom izlozbenom kutu izlozene su stvari iz Zapadne Njemacke pedesetih godina.MODERNA kuhinja,posteri za COCA-COLU i BUBBLE-GUMM;JUKE-BOX marke WURLITZER,kucni COCTAIL BAR,automobil WOLKSWAGEN;
televizor marke PHILIPS;popularna djecja igracka MECKI-PUPPEN;haljina s imenima aerodroma i aviokompanija,desen proizveden 1951.
-I mi smo imali istu takvu kuhinju-kaze Mira.
-Mi nikada necemo imati takav muzej-kaze Zoran.
-Kako da ga imamo kad je zemlja nestala?!-kaze Mira.
-Zato smo svi mi hodajuci muzejski eksponati-kaze Zoran.
-Ali ako je zemlja nestala,nestat ce i kolektivno pamcenje.Ako su nestali predmeti koji su nas okruzivali,nestat ce i sjecanje na svakidasnjicu koju smo zivjeli.Sjecanje na bivsu zemlju je zabranjeno.A kada jednoga dana zabrana prestane,svi ce u medjuvremenu zaboraviti.Nece se vise imati cega sjecati-kazem.
-Svi ce se tada sjecati necega cega nije bilo-kaze Mira.
-Ja se svega sjecam-kaze Zoran
-Cega?-pitam.
-Mesne pastete GAVRILOVIC-kaze.
-I ja se sjecam-kaze Mira..
-Cega?
-Prvog jugoslavenskog praska za pranje vesa.PLAVI RADION...
-I ja se sjecam-kazem.
-Cega?
-Prve jugoslavenske televizijske emisije STUDIO UNO,s Mikeom Bongiornom i sestrama Kessler.
-Eto,to vam celo vreme i govorim.Svi smo mi samo hodajuci muzejski eksponati-kaze Zoran.
(Dubravka Ugresic-"MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE")

- 13:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi