drago boric

utorak, 10.06.2008.

Dragan Primorac,ministar znanosti,prosvjete i sporta Republike Hrvatske,CIGANIN IZ AZIJE,slika&prilika"PAMETI"Hrvatske demokratske zajednice(HDZ)

ANTE TOMIC-TECI EUFRATE,TIGRISE TECI

NIJE MI SASVIM JASNO sto ce u mom zivotu promijeniti perzijsko porijeklo Hrvata o kojemu ce,po novome,uciti puckoskolci.Sto to znaci?Imam li ja tamo,oko Gangesa,gdje li vec,neku zemlju mozda?Neku livadu ili sumu da je prodam pa da kupim stan ovdje?Koja je inace prakticna korist od toga da je ministar Dragan Primorac,istrazujuci na pedeset osam muskaraca iz Hrvatske,u cetrdeset pet posto njih nasao vise od dvadeset tisuca godina star takozvani azijski,ipsilon kromosom?Hoce li mi taj izvanredni znanstveni nalaz priznati u zemljisniku ako se ja pozelim uknjiziti na neki indijski hram boga Visne?Ili ako bih ja srusio,ne kazem da hocu,nego samo glasno razmisljam,Taj Mahal,koji je bespravno podignut na mojoj parceli?Sto ako se otkrije da moja obitelj posjeduje dvije trecine Pakistana?Stvar je,kako vidite,vrlo osjetljiva.
Otkricem azijskog podrijetla naseg starog naroda je sam se istog casa uhvatio raspitivati o avionskim linijama za Bagdad,jer jos koliko iduci tjedan namjeravam tamo potraziti svoje rodjake.S kutijom napolitanki,dvadeset deka kave i vinjakom,koji mi je prodavacica u samoposluzivanju ljubazno zamotala u bijeli papir,da najblizima bas ne upadnem praznih ruku,kucat cu od vrata do vrata i pitati:
"Je li se vi mozda mene sjecate?"
"Ante?!Pa jesi li to ti?!"viknut ce napokon neki Hasan i pustiti me u svoj stan te cemo sjediti podvijenih nogu na cilimu u dnevnoj sobi,dok ce nas Hasanova zena,a moja teta,Safeta,dusa od zene,dvoriti cajem i datuljama.Listat cemo stare fotoalbume Hasan i ja i malo placuci,a malo se smijuci,prisjecati se sretnih dana kada su nase obitelji o trosku sindikata skupa ljetovale u Basri.A onda ce,prirodno,doci na red pitanje nasljedstva,nekadasnji nasad naranci naseg djeda Hamze,nas primjer,na kojemu Hasan danas godisnje izvuce dvjesto tisuca barela nafte.Ja cu,jasno,smatrati da bih i ja trebao imati stanovitu korist od toga,a Hasan ce opet misliti da ne bih.Isprva ljubazno,a onda sve drskije objasnjavat ce mi kako sam se ja svega toga odrekao u velikoj seobi naroda prije kojih hiljadu i trista godina,no ja cu ustrajavati na svojim povijesnim pravicama,sve dok mi teta Safeta ne dodje s isukanim jataganom iz kuhinje.Izaci cu na posljetku iz toga skromnog prahrvatskog doma u vrelo bagdadsko popodne i stisnutom se sakom put rodjakovih prozora prijetiti:
"Vrak vam mater,se vas bum tuzil!"
Nebrojeno se mnogo toga otvara s velicanstvenim genetskim nalazom ministra Primorca.Otkrit cemo,na primjer,rodjake za koje nismo znali da imamo.
Necake koje smo bezuspjesno trazili preko Arene.Konacno cemo saznati na koga imamo plave oci.Morat cemo,osim toga,igrati nove kvalifikacije za Svetsko prvenstvo u Njemackoj.Cekat ce nas teske utakmice s Juznom Korejom i Nepalom.Napokon,morat cemo smiriti i pobunu u Kurdistanu i zaratiti sa Sjedinjenim Americkim Drzavama...
A sada ozbiljno,ako se uopce moze biti ozbiljan kada je ministar Primorac u pitanju.To da je on u nekom clanku,kojem,usput,uopce nije glavni autor,nego tek jedan od sedamnaest suradnika,na uzorku od pedeset osam muskaraca,u cetrdeset pet posto njih nasao stanoviti kromosom,je ruku na srce,vrlo bijedna znanstvena referenca.Za tako nesto ja mislim da ga ne bi trebalo pustiti ni do svedskog stola na nekom simpoziju geneticara.Razmetati se rezultatima koje si dobio na istrazivanju tako malenog uzorka znanstveno je vrijedno,po prilici,kao kada bi netko napravio veliku predizbornu anketu na pedeset osam punoljetnih stanovnika Dugopolja ili Muca i objavio epohalni nalaz da Hrvatska demokratska zajednica osvaja devedeset osam posto glasova.Posrijedi je uistinu totalno beznacajan podatak koji zapravo jedva zasluzuje deset redaka u strucnom casopisu,a kamoli da bismo zbog njega pravili reviziju povijesnih udzbenika za osnovne skole.
Slucaj vrlo slican ovome imali smo,mozda cete se sjetiti,prije sest ili sedam godina,kada je Branko Uvodic razgovarao s pokojnim Franjom Tudjmanom,a ovaj mu ponosno pokazao nekakvu oslikanu glinenu posudu koju je dobio negdje u Turskoj,nekakav keramicki pitar neznatno bolji od onih sto se prodaju u Pevecu.Netko normalan u to bi zasadio geranij ili asparagus,no Tudjman je taj crvenim i bijelim kvadraticima oslikani keramicki lonac smatrao za neporeciv dokaz azijskog podrijetla Hrvata i drzao ga u svom uredu kao kljuc velike povijesne tajne.Dragan Primorac je,za razliku od pokojnika,zavrsio nekakav ozbiljan fakultet,no njegovi su znanstveni zakljucci mozda tek neznatno manje blesavi.
Sam je povod za njih,uostalom,mizeran.To da je netko uopce uzeo za radnu hipotezu neslavensko podrijetlo Hrvata,svjedoci o njegovim ruznim traumama.
U rjesavanju ovog problema meni se uistinu,puno prije povijesti i genetike,cini pozvanijom psihijatrijska znanost.Morate imati strasnih problema s identitetom da biste se bavili takvim ludorijama.I te problerme ne smijemo podcijeniti.Nacisti su napokon bolovali od slicnih boljetica i lijecili se genetskom teorijom o arijevskom narodu koja je,pravo za reci,bila samo neznatno znanstveno neutemeljenija od teorije Dragana Primorca.Povijest i genetika tradicionalno su omiljene znanosti svih nacionalista.
Sto bismo napokon i dobili da se otkrije da je nekakvo zamazano hrvatsko pleme prije tisucu i tri stotine godina doslo ovamo bas iz Azije?Znate i sami,u tih tisucu i tristo godina nema tko nas nije,doslovno ili u prenesenom znacenju,nabijao na kolac-Avari,Talijani,Turci,Nijemci...Sto ako onaj famozni,azijski ispsilon kromosom u meni zapravo nije od prije tisucu godina,nego tek od onoga age sto je prije tri stoljeca s veseljem konzumirao svoje pravo prve bracne noci na mojoj nevoljnoj kaurskoj cukun-cukun-cukunbabi?Narodi su se mijesali.Na uzas etnickih cistunaca,i Hrvati su se zaljubljivali u osobe druge nacionalnosti.Tko bi vise,nakon toliko vremena,mogao sto posto kazati da je netko u cetristo sedamdesetom koljenu bas iz tog i tog sela ispod Himalaja.Napokon,je li to vrijedno ponosa.Mislim,meni to nista ne smeta,ali nasim sovinistima vjerojatno ne bi bilo drago cuti da su i Cigani iz Azije.
(Ante Tomic-"GRADJANIN POKORNI")

- 12:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< lipanj, 2008 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi