drago boric

petak, 20.04.2007.

Sifra:"LJETOVANJE"-U JAME SU S MRTVIMA BACALI I ZIVE LOGORASE"-2

"VEC SU POSTOJALI SPISKOVI ZA LOGORE"
Oko 10:30 zazvonio je telefon u kuci i u tom istom momentu su dvojica muskaraca usla na vrata.
Jedan od njih je bio visok i nisam ga poznavala.Drugi je imao naglasak kao da je iz Srbije ili Srpske Krajine.
Jedan je usao u trpezarijiu,dok je drugi stajao na hodniku.Pitali su da li je to stan N.P.sto sam ja potvrdila.Cudili su se sta mi tu svi radimo,zasto smo ostali.Rekli su mi:"SPREMITE SE!NE SMIJETE NISTA PONIJETI!IDETE NA INFORMATIVNI RAZGOVOR U MUP!"Bila sam jako uplasena.Mislila sam da se necu sa saslusanja u MUP-u vratiti ziva...Rekla sam muzu da on ide iz grada,ako ja ne mogu,i da javi djeci da sam otisla u policiju.Imala sam dvoje djece.Kcerka mi je zivjela u Buzimu i radila je kao bolnicarka,a sin mi je bio u inozemstvu...Muz mi je dao oko 500 DM da imam uza sebe i to su mi cetnici uzeli cim smo posli niz stepenice.U tasni sam ponijela samo donji ves i neke lijekove.Znala sam sta bi se moglo desiti.Inace,u gradu sam imala veliki ugled i nikome nista nisam bila duzna.Isla sam na promocije bosnjackih,muslimanskih knjiga,bila sam clan SDA...
JA NISAM BILA NI U KAKVOJ"ANTIDRZAVNOJ"STRANCI,TO SAM I NA ISPITIVANJU REKLA.JA SAM BILA U JEDNOJ LEGALNOJ STRANCI,KOJA JE U SKUPSTINI BiH IMALA NAJVECI BROJ POSLANIKA.
Kada sam dosla u MUP,uzeli su mi licnu kartu.TOMO STOJANOVIC,policajac,kojeg sam poznavala,trazio je spiskove u kojima sam trebala ja biti i rekao mi:"NEMA TE NI U KERATERMU,NI U MUP-u,NI OMARSKOJ.KO TE JE TU DOVEO?"TIME SAM ZAKLJUCILA DA JE SVE TO VEC UNAPRIJED BILO PRIPREMLJENO.POSTOJALI SU SPISKOVI LOGORA VEC DUGO VREMENA.Rekao mi je potom,da,ako za 20 minuta niko ne dodje da me ispituje,mogu da se vratim kuci,jer sam znala da cu time napraviti neprijatnosti i sebi i muzu i ostala sam sjedeci.Nakon kraceg vremena vidjela sam SIMU DRLJACU I MICU koji je bio sef policije.Obojicu sam poznavala od ranije.Tada je dosao jedan policajac i odveo me na drugi sprat u sobu br.13,na desnu stranu,druga vrata.Unutra je sjedila MIRJANA JANKOVIC koja je inace bila pravnica i pocela me je ona ispitivati.Rekla mi je da sam protiv njene srpske drzave,na sto nisam reagirala...Ja sam ranije u Omarskoj,Trnopolju i Keraternmu sretala policajce,cetnike,
i kao Bosnjakinja imala sam sa njima dosta neprijatnosti,ali nikad takvu neprijatnost i takav pogled mrznje nisam vidjela kao tada kod Mirjane Jankovic.Imala je pred sobom nekakav spisak.
Pitala me je za moje kolege Bosnjake i Hrvate koji su radili sa mnom i bili inace fini mladici,kulturni,
obrazovani.Trazila je od mene da priznam kako su oni pronasli NEKAKVU INJEKCIJU ZA STERILIZACIJU SRPSKIH ZENA.Nisam mogla da shvatim zasto ona meni govori takve gluposti i usprotivila sam se...Tada je Mirjana pocela da me tuce.Bila sam gotovo u soku ne vjerujuci da mi se to desava samo zato sto sam Bosnjakinja,jer sam znala da nisam nista protuzakonito uradila niti bilo sta skrivila.Izgubila sam tada naocare i ovaj oziljak sto sada imam na nosu,to mi je od tada,od Mirjane Jankovic.
Onda su me vratili dolje.U hodniku sam vidjela moju poznanicu,dobru prijateljicu S.M.Nas dvije smo tu ostale punih 28 sati.Zatvorili su nas u jednu prostoriju,koju nikada necu zaboraviti.Vec tada smo racunale da cemo biti seksualno zlostavljane,silovane.U prostoriji nije bilo svjetla,a oko nas je bilo puno razbacanih flasa od pica,rakije,konjaka.Cetnici su ulazili unutra i palili svjetlo.Svasta su nam govorili,psovali i vikali na nas.Tako smo nas dvije tu sjedile,skupile se i drzale za ruke.Hrane nam nisu donosili.Ja sam uspjela da odem dva puta do WC-a,posto mi je nos krvario.S.M.jos nisu bili ispitivali,
sto je znacilo da su je vec bili odredili za logor"OMARSKU".Uvecer je dosao Srbin,SRDJAN,koga sam poznavala trideset godina i zlurado se smijuljeci rekao da me niko ne moze spasiti od odlaska u"Omarsku"...I niko mi nije pomogao.
"VODIMO VAS NA LJETOVANJE"
Cetnici su me odveli u logor"Omarska".Ja sam,moram reci,poslije svega bila ponosna sto sam bila logorasica u Omarskoj,jer nikome ne bih mogla vjerovati,da to sama nisam dozivjela,zajedno sa brojnim logorasima Bosnjacima i Bosnjakinjama.
Negdje oko 15 sati cetnici su dosli po nas dvije,strpali nas pozadi u policijsko auto"maricu"i vozili nas nekih sat vremena do"Omarske".U medjuvremenu su zaustavljali auto i razgovarali sa nekim.GOVORILI SU KAKO NAS VODE NA"LJETOVANJE".Onda mi je mladic koji je sjedio naprijed,pokazao papir na kome je bila ispisana optuznica protiv mene i mog pretpostavljenog,inace mog dobrog prijatelja,koji je od cetnika pobjegao na vrijeme,tako da ga nisu uhvatili.Kada smo iz vozila izasli,pred logorom sam vidjela sliku,prizor,koga nikada necu zaboraviti.Bio je to cist prostor,jedna livada i jedna kuca koju ce logorasi nazvati"BIJELA KUCA"...Ja sam i ranije bila u rudniku"Omarska".Tu je bio rudnik zeljezne rude,najveci na teritoriji BiH,ali nisam tu puno boravila i nisam poznavala zgrade.
Kada su nas uveli u"Bijelu kucu"rekli su nam da stanemo uza zid,da rasirimo noge i dignemo ruke.
Poceli su da nas prepipavaju.Stavljali su ruke gdje god su htjeli,vristali su nakazno i tako nas ponizavali.Morala sam dati svoje osobne podatke,a potom su me odveli u jednu prostoriju u kojoj je bilo 10-12 zena.Tu sam zatekla moje brojne poznanice Bosnjakinje i Hrvatice.Sve sam ih od ranije poznavala.MUSKARCI,LOGORASI,LEZALI SU NA BETONU U LOKVAMA VODE.BILI SU PRLJAVI,
NEUREDNI,USLJIVI,PRETUCENI,POLOMLJENIH RUKU I NOGU...To je bio prvi prizor koji se mogao vidjeti kada se ulazilo u koncentracioni logor"OMARSKA".
Uvecer je sef smjene bio CETNIK CKALJA(MOMCILO GRUBAN,op.a.),a kasnije je dosao CETNIK ZVANI KRKAN(Mladen Radic,op.a.).
Stalno smo morali ribati i cistiti hodnike i ostale prostorije.Ja sam se cesto javljala za rad jer sam mislila da psihicki necu moci izdrzati ako nista ne budem radila.
U logoru su se svakodnevno vrsila,ubistva,egzekucije logorasa.
U logor"Omarska" su dovodili uglavnom Bosnjake koji su u opcini Prijedor cinili vecinu stanovnistva.
Bosnjaka je bilo 45%,Srba 44%,Hrvata 7%,tzv."Jugoslavena"oko 3% i ostalih oko 1%.
Dovodili su i Hrvate i na njima takodjer cinili nevidjenu torturu kao i nad nama Bosnjacima...

- 15:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi