drago boric

četvrtak, 19.04.2007.

Sifra:"STID"-"STID JE TADA BIO JACI OD ISTINE"-1

Agresija na Bosnu i Hercegovinu zatekla me je kod moje majke u okolini Sanskog Mosta.Ubrzo potom,
krajem maja 1992.godine,posto mi se sin bio razbolio,morala sam sa njim da se vratim u Sanicu,gdje sam zivjela.Kada sam stigla kuci,po mene je dosla srbocetnicka vojna policija i optuzila me da skrivam radio stanicu,kao i oruzje.Govorili su mi da sam dio oruzja odnijela kod svoje majke,a da je moj muz
"svoje balije"redovno snabdijevao oruzjem.Pretresli su mi citav stan i na kraju su me odveli u policiju radi ispitivanja.U policiji su me ispitivali puna tri dana.Puno su me maltretirali,vrijedjali,prijetili,samarali.
Kada su me vratili kuci,od njih sam trazila da mi dozvole da odem kod majke.Nisu mi to dozvolili.Rekli su mi kako moram biti u kuci najmanje mjesec dana,u kucnom pritvoru.
Muza su mi ranije bili odveli u policiju na ispitivanje i za njega nisam nista znala vise od 15 dana.Kada se vratio,bio je toliko pretucen da sam ga jedva prepoznala.Sve te cetnike,policajce,uglavnom nisam poznavala.Kasnije sam saznala da su oni dosli iz okoline Sibenika,pocetkom maja 1992.godine.
Krajem maja dosli su po mog muza i trazili od njega da predje u njihovu srpsku vojsku.Moj muz ih je pitao:"Pa,kako da idem sa vama,da ubijam svoj narod i svoju bracu?!"Oni su ga onda poceli tuci.
Oborili su ga na zemlju i tukli ga vojnickim cipelama po cijelom tijelu.Tada su mu slomili ruku.Moj muz,
tesko pretucen i sa rukom u gipsu,nekoliko mjeseci bio je gotovo nepokretan.Kada je malo prizdravio,
ponovo su dosli i odveli ga na prisilni rad.Cesto su ga vodili i u zivi stit,isturajuci ga na liniju ispred sebe,zajedno sa ostalim Bosnjacima,sve dok nije bio tesko ranjen u zivom stitu,kada su ga odvezli u bolnicu,sasili mu ranu i vratili kuci.
Poslije toga mene su stalno provocirali.Ako bih poslom izasla iz kuce presretali su me,vrijedjali,
nazivajuci me Turkinjom,balinkom,prijeteci mi da cemo svi odletjeti u zrak.U kuci sam zivjela sa muzem,
sinom i kcerkom.Sin je imao 10,a kcerka 9 godina.
Jednog dana je pred moju kucu dosao cetnik DRAGAN ILIC.Prijetio mi je nozem i kalasnjikovom,
govoreci da ce me ubiti.Pitala sam ga zasto bi mi to uradio kada ja njemu nisam nista nazao ucinila,a on mi je odgovorio:"JESI!MOG DJEDA SU 1941.GODINE UBILI"TURCI".ZATO SI MI I TI KRIVA."Prije toga je dolazila i njegova majka i prijetila da ce da me ubije.Nosila je dugi noz i prijetila mi njime:"STA JE BALINKURO,HOCES LI DA TE ZAKOLJEM?HOCES LI DA TE ISJECEM NA KOMADE!?
Draganov djed je 1941.godine otisao u cetnike.Palio je bosnjacke kuce,zajedno sa cetnicima,Srbima iz Srbije.Koliko znam,poginuo je sa jos nekoliko cetnika u sukobu sa nekolicinom italijanskih vojnika.
Zakljucala sam kucu,ai je Dragan nasilno usao u nju preko balkona,kroz balkonska vrata,koja je slomio
i onda me scepao grubo i prislonio uza zid da me siluje.Bio je pijan.Za njim je u kucu usao njegov prijatelj.Samarali su me,dirali za grudi,za straznjicu,a onda su mi prijetili nozem.Rekli su da moram poci sa njima na ispitivanje,jer sam ih,toboze,izdavala Armiji BiH.Muz je sa djecom bio u kuhinji.Djeca su plakala.Muz se nije javljao jer je mislio da bi ih jos vise izazvao.I oni su znali da nisam sama u kuci,pa su mi naredili da podjem sa njima u policiju na ispitivanje.Izveli su me iz kuce i ugurali u auto
Draganovog prijatelja.Mislim da se zvao ZARKO MIJATOVIC,jer ga je,cini mi se,Dragan oslovljavao tim imenom.
"GLEDALA SAM KAKO LOGORASE TUKU,SAKATE..."
Odveli su me u policiju i zatvorili u jednu prostoriju.Tu sam ostala sve do predvecer,kada su se pred zgradom zaustavila neka vozila.Cula sam psovku,galamu i pretpostavila da su doveli neke uhapsenike.
Nakon desetak minuta,u prostoriju u kojoj sam bila zatocena,uveli su dvojicu ljudi koje sam poznavala iz vidjenja.Bili su u jadnom stanju,pretuceni,krvavi,prljavi.Mene su izveli u hodnik,u kome je stajao jedan njihov oficir.Nisam mu znala cin.Nisam ga nikada vidjela.Bio je crn,krupan i licio je na glumca koga je narod poznavao sa TV kao Burdusa.Naredio im je da me odvezu kuci,a da ce me saslusavati za nekoliko dana.
Jednom prilikom su se moja djeca u igri posvadjala sa djecom iz komsiluka,zato sto su im psovala
"tursku majku",na sta su im moja djeca uzvratili sa samarima.To je sve slusao jedan sudija-Srbin,koji me je odmah poslije toga uhapsio i poslao u logor u Sanski Most,gdje sam ostala desetak dana.Tamo sam zatekla nekoliko svojih komsija.Logor su drzali stariji vojnici.Bili su u uniformama JNA.Vecina ih je bila iz Srbije,iz Loznice.
Odvodili su nas da gledamo sta oni rade nasim ljudima logorasima.GLEDALA SAM KAKO LOGORASE TUKU,SAKATE,KAKO IM SIJEKU USI I TJERAJU IH NA BODLJIKAVU ZICU I ONDA IM NA RANE POSIPAJU SO.
Jednom su dosli ljudi iz neke medjunarodne organizacije koja je svim zatvorenicima podijelila cigarete i upaljace.Kada su oni otisli,cetnici su od zatvorenika sve to oduzeli i sa sobom poveli tri muskarca koji se nisu poslije vratili u logor.U logoru sam saznala da je moj brat poginuo u blizini Kljuca.
U logoru je bilo mnogo zena.Takodjer je bilo i djece od 5-12 godina.Iz logora su me pustili nakon dvadesetak dana,ali moja kuca je bila prazna.Moga muza su,dok sam bila u logoru,ubili.Saznala sam od komsija da su mi djecu odveli nekuda.Ni komsije Srbi nisu znali kuda.Bila sam ocajna,obezglavljena,
tesko ranjena u srcu,u dusi.Vristala sam,zapomagala i gotovo se onesvijestila.
Pala sam na zemlju...
Dosla sam sebi u nekom vozilu.Vozio se kretalo,a ja sam se nalazila u lezecem polozaju,sklupcana na podu vozila.Malo,po malo,snasla sam se i zakljucila da sam u straznjem dijelu nekog vozila u potpunom
mraku.Kroz nekoliko rupica na limu zakljucila sam da je tom policijsko vozilo koje smo mi u narodu zvali"crna marica".
Ne znam koliko dugo su me vozili.Teskom mukom sam se propela na koljena i provirila kroz jednu rupu i vidjela da se vozilo krece nekim asfaltiranim pravcem.Nisam mogla prepoznati kraj sve dok vozilo nije proslo ispod jednog nadvoznjaka.Ucinilo mi se da bi to moglo biti selo Bravsko,izmedju Kljuca i Bosanskog Petrovca.
Naprijed,u prednjem dijelu vozila,cula sam ljude.Spominjali su Petrovac i selu Krnjensu...

- 14:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • rokenrol

Linkovi