Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

četvrtak, 31.07.2014.

Mikro-menadžment i druge zanimljivosti

Naišla sam na članak na LinkedInu koji govori o mikro-menadžmentu: menadžmentu koji je toliko orijentiran na detalje da ne dopušta zaposleniku da diše i da obavlja posao za koji je plaćen. Nedostatak emocionalne inteligencije u poslovanju, kaže ovaj članak, je još jedan od razloga zašto zaposlenici napuštaju čak i dobro plaćene poslove.

Micromanagers: Flushing Companies Down the Toilet, One Detail at the Time

Zatim, naišla sam i na članak koji je nabrojio 10 stvari koje su Amerikanci naglo prestali kupovati: u tom se društvu nalaze, osim oružja, i zašećereni bezalkoholni napitci, pahuljice, žvakaće gume i oprema za golf. Autor članka smatra da se radi o većoj osviještenosti potrošača i činjenici da nova generacija potrošača stječe kupovnu moć, i da se ova mlada generacija odlučuje za druge vrste proizvoda nego što su to činile ranije generacije.

10 Things Americans Have Suddenly Stopped Buying

Članak za koji vam dalje donosim link govori o najvažnijem satu vašeg života, odnosno govori o osobi koja se uspela vrlo visoko na korporativnoj ljestvici, razvijajući posao jedne softverske kompanije, da bi se zatekla u situaciji da je shvatila da je to put kojim uopće nije željela ići, već je u životu htjela poučavati i pisati. Autor zato odgovara na pitanje kako spriječiti inače pametnog pojedinca da mu životna putanja odluta izvan onoga što želi i namjerava činiti u životu? (s praktičnim natuknicama i pitanjima za razmišljanje)

The Most Important Hour of Your Life

Onda, imamo članak s prekrasnim ilustracijama o sedam znakova da tratite svoj talent u svojoj radnoj sredini. Ako vam se životopis kroz godinu dana nije popunio, ako niste pametniji, ako vam se područje utjecaja nije proširilo… sve su to znakovi da vaš talent, sve i ako stagnirate, ipak propada.

7 Signs You're Wasting Your Talent

Konačno, u posljednje vrijeme se u poslovnom svijetu puno govori o poduzetništvu i karijerama žena (čak puno više nego o poduzetništvu i karijerama muškaraca, što valjda također predstavlja neku vrstu pozitivne diskriminacije). Prva ženska dekanica poslovne škole Kellog, Sally Blount, u svom je govoru na Aspenskom festivalu ideja, pozvala mlade žene da za svoj prvi posao nakon diplome biraju najteži i najkompetitivniji posao koji mogu naći i da se ne izmiču odgovornostima, te kako je puno naučila od svoje 18-godišnje kćeri.

A-B-School Dean's Tough Love Career Advice to Young Women


Mislim da je ovo za srpanjsko čitanje sasvim dosta, a iako slijedi sezona godišnjih odmora i naš voljeni ferragosto, i idućih ćete dana na ovom blogu moći čitati puno o ekonomskim temama.

Oznake: mikro-menadžment, poduzetništvo žena, talent, potrošači, kupovna moć

31.07.2014. u 19:43 • 1 KomentaraPrint#

nedjelja, 01.09.2013.

Dan Ariely: "Predvidljvo iracionalni"

O Danu Arielyu sam čula surfajući po bespućima TED-a, gdje je održao nekoliko govora o svojim istraživanjima u području biheviorističke ekonomije. Radi se o istraživaču zaposlenom na američkom Sveučilištu Duke, koji gostuje kao profesor i predavač na MIT-u. Svoju je znanstveno-istraživačku karijeru posvetio istraživanjima o ponašanju potrošača na tržištu, došavši tako do zaključaka suprotnih uvriježenim shvaćanjima.

Naime, do tada je tradicionalna ekonomija podrazumijevala da se ljudi, suočeni sa zahtjevima tržišta, ponašaju racionalno – odluku donose ocjenjujući prethodno dobit koju mogu ostvariti u odnosu na troškove, odnosno posljedice koje mogu uslijediti. Ukoliko je omjer pozitivan, odlučuju se na određeno ponašanje, no ukoliko je negativan, uzdržavaju se od njega.

No u svojim je istraživanjima Dan Ariely u pojedinim slučajevima došao do sasvim suprotnih zaključaka, smatrajući da se ljudi ne ponašaju racionalno, već iracionalno, ali da se njihovu iracionalnost ipak može predvidjeti i izmjeriti. Primjerice, ako smo suočeni s ponudom za skupi proizvod, vjerojatno ga nećemo kupiti, zaključivši da nam ne treba. Međutim, ako smo suočeni s dvije ponude, od kojih je jedna jeftinija, a druga skuplja, vjerojatnije je da ćemo se odlučiti za kupnju jeftinije ponude, smatrajući da smo dobro prošli. Autor je također ispitao i primamljivost, odnosno učinak vlasništva, utvrdivši da nije točno da se proizvodi prodaju po cijeni koju diktira tržište, već su vlasnici proizvoda skloni precijeniti njihovu vrijednost, dok su oni koji kupuju, skloni podcijeniti iznos koji će morati platiti za određeni proizvod.

Evo još nekih pitanja na koja je ovo publicističko djelo ponudilo odgovor:

„Zašto tako često sami sebi obećajemo da ćemo pripaziti što jedemo, no zaboravimo na obećanje čim ugledamo izlog slastičarnice?

Zašto ponekad zateknemo sami sebe kako s oduševljenjem kupujemo stvari koje nam zapravo ne trebaju?

Zašto glavobolja ne prolazi nakon što uzmemo jeftini lijek, ali nestane čim popijemo onaj skuplji?

Zašto oni koje podsjetimo na Deset Božjih zapovijedi nastoje biti pošteniji (barem u tom trenutku) od onih koje na njih nismo podsjetili?

Zašto ljudi dižu hipotekarne kredite koje si ne mogu priuštiti?

Na koji način razmišljamo o novcu?“


Još dodajem i ovo: zašto su nam besplatne ponude neodoljive i zašto smo skloni odugovlačiti obavljanje poslova?

Neka od tih istraživanja, kako već rekoh, bila su mi poznata s TED-ovih video-snimaka, pa tako primjerice kako su svi ljudi skloni varati ako smatraju da ih nitko neće uhvatiti, kako je naše ponašanje to rizičnije u potrošačkom smislu što nam je gotovina više izvan vidika (zbog toga više trošimo ako koristimo kreditne kartice nego ako trošimo gotovinu).

Činjenica da sam već ranije bila upoznata s Arielyjevim istraživanjima, oduzela mi je pomalo od čari koju sam očekivala da ću imati prilikom čitanja ove knjige, tako da sam ostala ponešto razočarana i bilo mi je pomalo dosadno, iako uživo ovaj autor nikako nije dosadan, pa moram osobito istaknuti kako vas moje razočaranje nikako ne bi trebalo odvratiti od čitanja, jer se radi o duhovitom, pitkom štivu koje svaki laik može razumjeti, a bilo kome, u bilo kojemu poslu, može pomoći u shvaćanju i prihvaćanju ljudske prirode, nesavršene kakva ona jest.

Oznake: dan ariely, predvidljivo iracionalni, tržište, potrošači

01.09.2013. u 18:31 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< rujan, 2022  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com