Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

srijeda, 23.08.2017.

Poduzetništvo u kreativnim industrijama

(Ovaj tekst je prvotno objavljen na mom LinkedIn profilu)

Objavljena u izdanju Hrvatske sveučilišne naklade, knjiga „Poduzetništvo u kreativnim industrijama“ autorice Simone Goldstein predstavlja jedinstveni primjerak svoje vrste, jer govori o kreativnim industrijama – gospodarskoj grani koja kod nas nije niti locirana, niti sistematizirana, a niti strateški isplanirana niti sustavno multidisciplinarno praćena (mi imamo Ministarstvo kulture, koje se bavi kulturom, i to većinom kulturnom baštinom, a imamo i Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, ali nijedno od njih se ne bavi poduzetništvom u kulturi, odnosno kreativnim industrijama).

Prvo nešto o referencama autorice: Simona Goldstein je rođena 1971. godine u Zagrebu, diplomirala je na FFZG, a potom magistrirala na Poslijediplomskom studiju poduzetništva na EFOS. Aktivna je u organizacijama civilnog društva, a iza pokojnog oca je 2007. godine preuzela vođenje izdavačke kuće Izdanja Antibarbarus, čiju je djelatnost u niši akademskog izdavaštva proširila na edukativne djelatnosti, i projektni menadžment. Radi se, dakle, o stručnjakinji mlađe generacije koja inovativno i multidisciplinarno promišlja strategiju kulturnog i poduzetničkog razvoja Hrvatske (i zašto je onda ne poslušati, zaista?!)

Razlog za objavljivanje knjige iz naslova autorica navodi u sažetku na kraju knjige – jer u Republici Hrvatskoj postoji nedostatak spoznaja te stručne i znanstvene pozornosti za poduzetništvo u kreativnim industrijama, iako:

„Činjenica da su u vrijeme krize i recesije kreativne industrije rasle (u Hrvatskoj, primjerice, udio bruto dodane vrijednosti kreativnih poduzeća povećan je s 3,2% 2009. na 3,5% u 2013., pad bruto dodane vrijednosti općenito je bio 4,7% no u kreativnom sektoru ta vrijednost je porasla 3,5%!) dovodi do zaključka o otpornosti kreativnog sektora, i spoznaji koliko je velik njihov potencijal, tim više njihov pozitivan učinak nadilazi isključivo ekonomski razvoj – one pridonose ili razvijaju identitet koji utječe na grad/mjesto ili regiju, često spajaju kreiranje i konzumiranje na lokalnoj razini, pa tako podižu kvalitetu života, a nerijetko prelaze tu lokalnu (ili čak i regionalnu razinu) pa se daljnjim suradnjama sinergijski njihov učinak širi, ponekad i međunarodno. Imaju izuzetno važnu ulogu u zapošljavanju mladih i zapošljavanju žena, te doprinose socijalnoj inkluziji i održivom razvoju."

No što su ustvari kreativne industrije, odnosno što je kreativna ekonomija? Definicije su različite, ali možemo reći da su to one industrije čije aktivnosti imaju korijen u individualnoj kreativnosti, vještini i talentu te koje imaju potencijal za bogatstvo i kreiranje radnih mjesta kroz generaciju i eksploataciju intelektualnog vlasništva (UNESCO-va definicija kreativne ekonomije kaže da je to ona ekonomija koja uključuje kreativnost u kulturi i inovacije u srži onoga što se prije nazivalo kulturnim, odnosno kulturnim i kreativnim industrijama).

Različitost definicija proizlazi dijelom i iz činjenice da strategije pojedinih država koje su najdalje odmakle u planiranju razvoja svojih kreativnih industrija (Velika Britanija, Australija, Austrija), različite djelatnosti, od kojih kao zajedničke možemo navesti:

- Reklamiranje, odnosno oglašavanje;
- Arhitekturu;
- Umjetnosti i starine (stare zanate);
- Dizajn;
- Modu;
- Film;
- Interaktivni softver za zabavu (kompjutorske igre i kompjutorska animacija);
- Glazbu;
- Scenske umjetnosti;
- Izdavaštvo;
- Softver;
- TV i radio.


U knjizi su dijagnosticirani i glavni hrvatski i regionalni problemi u razvoju kreativnih industrija:

- Problem malog tržišta i malih jezika (što rezultira proizvodnjom u malim serijama);
- Snažan utjecaj međunarodnih kreativnih industrija i problemi u distribuciji proizvoda;
- Pod utjecajem su državnih proračuna (film, izdavaštvo, glazba i kazalište), a neki segmenti funkcioniraju isključivo na tržišnim principima (arhitektura, oglašavanje, dizajn);
- Nedostatno poduzetničko obrazovanje na svim razinama obrazovnog sustava;
- Visoka nezaposlenost kao glavni izvor mrtvih ljudskih kapitala te odljev visokoobrazovane radne snage;
- Kriza javnih politika i javnog sektora te nedovoljna razvijenost političke komunikacije između javnog, privatnog i civilnog sektora te kriza participacije i kulturnog tržišta.


Također, istaknute su i mogućnosti razvoja: kroz britanski model, koji je započeo od javnih politika i strategija, pa se kasnije uključio akademski sektor; ili australski model, gdje su prve inicijative potekle od akademskog sektora, ili slovenski ili srpski model, gdje se vladine strategije i politike oslanjaju na nevladine organizacije.

No da strateški dokumenti o razvoju kulturnih industrija, kojih u Hrvatskoj nešto i ima, ne bi ostale samo mrtvo slovo na papiru, potrebna je suradnja brojnih različitih područja, u prvom redu ekonomskog i regionalnog razvoja, urbanističkog planiranja, trgovine i industrije, odnose radne snage i industrije, obrazovanja, domaćih i stranih investicija, tehnologije i komunikacije, umjetnosti i kulture, turizma te socijalne skrbi.

Osim toga, potrebno je osigurati usmjereno financiranje namijenjeno upravo kreativnim poduzetničkim pothvatima, inzistirati na cjeloživotnom obrazovanju za poduzetništvo, te oformiti jedinstveni centar za javne politike od kojega bi mogla poteći inicijativa za razvoj kreativnih industrija.

Zašto je ovo važno, zašto posvetiti ovoliko pozornosti industriji koja neće moći generirati značajni udio u ukupnoj poduzetničkoj aktivnosti u Hrvatskoj, barem ne u skorije vrijeme? Po mom mišljenju, zato što upravo ovdje možemo naći neke odgovore na pitanja izazova budućnosti. U prvom redu, ovdje bi se našao odgovor na pitanje kako spriječiti ljude koji su se u Hrvatskoj školovali za kreativna zanimanja da ne napuštaju Hrvatsku razočarani zbog ponude radnih mjesta isključivo u trgovini i ugostiteljstvu (i to samo u sezoni), u zamjenu za iste takve, ali bolje plaćene poslove u Irskoj i Njemačkoj. Na taj način bi se osiguralo zapošljavanje marginaliziranih: visokoobrazovanih, žena i stručnjaka; potaknulo bi se malo i srednje poduzetništvo te stvorila dodana vrijednost koja je otporna na klimatološke uvjete, uspjeh turističke sezone ili globalne tržišne promjene. Takva dodana vrijednost može biti transnacionalno zanimljiva i može pomoći brandirati Hrvatsku kao istinsko društvo znanja (za razliku od floskule koja vrijedi danas) i zemlju u kojoj, nakon svega, vrijedi ostati odgajati djecu.

Oznake: simona goldstein, poduzetništvo u kreativnim industrijama, poduzetništvo, Kultura, Gospodarstvo, arhitektura, tv, radio, dizajn, nakladništvo

23.08.2017. u 08:18 • 1 KomentaraPrint#

srijeda, 05.07.2017.

Svaki poduzetnik treba pleme

(Ovaj tekst je izvorno objavljen na mom LinkedIn profilu 04.07.2017.)

Sigurno ste čuli da je potrebno selo da bi se odgojilo dijete. Tako je danas potrebno pleme sljedbenika da biste podigli svoj posao na noge.

Ili barem tako tvrdi marketinški stručnjak Seth Godin u svojoj, sada već malo zastarjeloj knjizi „Plemena“, koja je kod nas objavljena 2010. godine. U svim svojim djelima koja sam dosad čitala („Svi marketinški stručnjaci su lažljivci“, „Veliko je out, malo je in“ i „Plava krava“), Seth Godin ustvari govori istu stvar – danas više nije dovoljno da ste napravili proizvod ili uslugu, stavili ga na tržište i promovirali uobičajenim kanalima.

Ne, tržište je toliko zasićeno svime i sve je toliko dostupno da zaista morate učiniti sve što možete da se istaknete, da iskočite iz mase i da pokrenete kritični broj ljudi koji su vas spremni slijediti, širiti vašu riječ i promovirati vašu ideju. Vi trebate svoje pleme ranih usvajatelja (early adopters), koje čak niti ne treba biti veliko, da biste se lansirali i postali održivi i uspješni. Morate raditi nešto drugačije od drugih, i to „nešto“ mora biti dovoljno značajno i veliko da bi pokrenulo ljude.

Sličnu teoriju ima i autor Chris Anderson (inače, idejni začetnik i vlasnik TED-a, veliki sam fan) u knjizi „Dugi rep“, u kojoj razmatra kako se popularnost bestselera i blockbustera u književnoj, filmskoj, glazbenoj i zabavnoj ponudi raspršila pojavom interneta. Naime, zbog toga što je u osamdesetima, pa čak i devedesetima, oglašavanje bilo skupo, samo oni koji su imali najviše novca za oglašavanje, mogli su doprijeti do publike. Također, s obzirom da je prostor na policama u trgovinama bio ograničen, samo 10% najpopularnijih je moglo zauzeti ta mjesta. Međutim, danas se interes za blockbusterima i bestselerima smanjio, i oni imaju sve manje udjele u ukupnoj prodaji, zato što je sve dostupno i oglašavanje je postalo jeftino, proizvodi su postali virtualni pa ne zauzimaju mjesta na policama, omogućujući tako kupcima i konzumentima, da biraju za sebe sve opskurnije i manje poznate kulturne i zabavne proizvode, koji im više odgovaraju. Pa iako 10% bestselera i dalje ostvaruje najveći udio u profitu, ostalih 90% proizvoda koji nisu popularni i velik broj ljudi nije niti čuo za njih, ostvaruje značajan komad tržišnog kolača na koji svakako treba obratiti pozornost.

A za to vam je potreban tek mali broj sljedbenika i fanova, i način da ostvarite prisutnost na internetu i u svojoj lokalnoj zajednici.

Kad razmišljam o poduzetnicima koje znam, a koji imaju pleme i koji su uspjeli kapitalizirati od novog načina razmišljanja o oglašavanju, uvijek mi na um padne Stjepan Dumančić, možda će vam se učiniti poznat iz reklame za jednog teleoperatera, koji je pokrenuo projekt Volim jabuke, a koji se trenutno rebrandira u Stipino, jer se radi o proizvođaču voća, ali i poljoprivrednih prerađevina (pekmezi, ajvar i sl.), koji je plasman i prodaju proizvoda ostvario od svoga plemena kojemu na kućnu adresu, prema prethodnim narudžbama putem FB-a dostavlja svoje proizvode, zaobilazeći tako uobičajene distribucijske kanale kroz tržnice i trgovačke lance, koji su se, kako vrijeme pokazuje, ispostavili prilično nepouzdanim platišama. Dakle, taj tip ima pleme koje ga voli i prati kroz društvene mreže, i koje isprobava sve njegove nove proizvode i promovira ih ponovno kroz društvene mreže.

S druge strane, naš je prevladavajući problem društvenog mentaliteta kakav postoji i u Indiji, koji je notirao Seth Godin u svojoj knjizi:

„I tako, kad su se tvornice pojavile, mi smo pohrlili u njih.
Na jednom nedavnom putovanju u Indiju postao mi je savršeno jasan taj mentalni stav. Koga god da tamo upitate što bi po njihovu mišljenju bio savršen posao, kažu vam: posao u državnoj birokraciji. Ne samo da čovjek ima klimatizaciju u uredu, nego još k tome nitko od njega ne traži inicijativu. Posao je stabilan, plaća dobra, a usput nema iznenađenja.“


Tako je još uvijek, nažalost, i kod nas, unatoč tome što je knjiga Setha Godina iz koje vadim ovaj citat kod nas objavljena sada već davne 2010. godine. No ako želite prigrliti nov način razmišljanja i povesti u bolju budućnost svoj mikropokret, evo što Seth Godin preporučuje da učinite:

1. Objavite manifest, mantru, moto i način gledanja na svijet – obznanite ga i pobrinite se da se daleko širi.
2. Omogućite svojim sljedbenicima da se povežu s vama – neka vas ljudi posjećuju, neka vam šalju e-mailove ili vas gledaju na televiziji, neka komuniciraju s vama putem FB-a, ili ako ste zakleti linuxaš, instalirajte Telegram.
3. Omogućite svojim sljedbenicima da se povežu međusobno – pripadnici istog kluba osjećaju zajedništvo koje ih povezuje: pogledajte ljubav koju među sobom osjećaju pripadnici iste političke stranke ili opcije, ili insajderi uključeni u lansiranje i promociju novog proizvoda.
4. Shvatite da novac nije smisao pokreta – izreka koje se držim jest „Do what you love, and money will follow“. Iskustvo je pokazalo da to zaista tako jest. Onoga trenutka kad se koncentrirate isključivo na izvlačenje novca, zaboravite na cijelu priču, krenuli ste u krivom smjeru.
5. Pratite napredak – pratite ga javno i omogućite sljedbenicima da pruže doprinos tom napretku.

Načela kojih se Seth Godin preporučuje držati kod vođenja svog mikropokreta:

1. Transparentnost – jer ljudi koji vas slijede nisu budale i ovce za šišanje, svaka nedosljednost i licemjerje se oštro kažnjavaju.
2. Pokret mora biti veći od idejnog začetnika i jednog proizvoda – pokret je ideja, inovacija: Steve Jobs i iPhone nisu pokret, već proizvod i njegov idejni začetnik, ali način dizajna i način promišljanja u Appleu – to je pokret.
3. Pokreti koji rastu su pokreti kojima odlično ide – ono što se želi reći jest da nije dobro stajati na mjestu, ali nije dobro niti forsirati rast.
4. Pokreti se najjasnije ocrtavaju u odnosu na status quo, ili u odnosu na pokrete koji se zalažu za suprotni smjer – slabije se vide u odnosu na slične pokrete, pa se s njima ne bi trebali uspoređivati.
5. Isključite autsajdere – pitanje tko nije član vašeg pokreta je gotovo jednako važno pitanju tko jest.
6. Pljuvanje po drugima nije toliko korisna platforma koliko je korisno jačanje vlastitih sljedbenika.

Zaključno, valja još jednom ponoviti da poduzetniku na današnjem tržištu doista nije lako – osim što treba razviti proizvod ili uslugu, treba ga i plasirati na tržište i promovirati, ali i kod razvoja proizvoda i kod njegova plasmana i promocije, mora u glavi držati sve što će mu pomoći da to učini na način na koji će se istaknuti i iskočiti iz mase sličnih ili različitih proizvoda ili usluga. Sretno!

Oznake: seth godin, plemena, poduzetništvo, marketing, ekonomija, pokret, društvene mreže

05.07.2017. u 08:57 • 7 KomentaraPrint#

utorak, 08.11.2016.

Poziv na promociju knjige hrvatske poduzetnice Marije Hipp

Prenosim mail koji sam primila jučer (i inače informacije o knjigama lete kao lude ovih dana, jer nakon okončanja Mjeseca knjige, evo nam i mjeseca Interlibera, nakon kojega slijedi mjesec Pulskog sajma knjiga...)

"Poštovani,

Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na predstavljanje prve 3D interaktivne knjige “Dobro ili loše, Google ili Strina” autorice Marine Marije Hipp,
koje će se održati u četvrtak, 10.11.2016., u 17:30 sati, na zagrebačkog sajmu knjige Interliber, paviljon broj 6.

Uz brojne poznate goste i ljubitelje knjige, u svijet Marine Marije Hipp uvest će vas cijenjena autorica projekta “Čitaj knjigu” gospođa Alis Pečarić Marić, zajedno sa producenticom Sanjom Matajom Raos.

Više informacija šaljemo u privitku ovog maila.

Veselimo se druženju s Vama."


"LICE I NALIČJE USPJEŠNE PODUZETNICE

Poznata poduzetnica Marija Hipp napisala je knjigu Dobro ili loše, Google ili Strina. Knjiga spada u kategoriju «osobni razvoj». Mnogi će se odmah zapitati kakve veze imaju poduzetništvo i osobni razvoj. Velike. Naglašava to autorica kroz cijelu knjigu. Bez usmjerenog i dobrog osobnog razvoja nema ni dobrog poduzetništva . Što je u stvari uspjeh pitanje je koje se proteže kroz cijelu knjigu.
Knjiga pokazuje drugo lice emocije, ega i energije.
Izgledaju li svi onako kako ih zamišljamo ili nas netko uvijek ponovno iznenadi. Kako biti uspješan u poduzetništvu a istovremeno obraćati pozornost na osobni razvoj. Uz posao razvijati i sebe. Kako najčešće vidimo poduzetnike. Većinom , vrlo često, kao hladne ljude koje ne zanima ništa drugo osim novca? Možda u njima ima nešto više od želje za gomilanjem materijalnih dobara. Želja za promjenom postojećeg stanja. Saznat će te puno o tome ako pročitate knjigu Dobro ili loše, Google ili strina.
Bez osobnog razvoja nema i ni dugoročno dobrog poduzetništva. Kratkoročno da. Mnogi „zablistaju“ , zarade nešto na brzinu i to ih dovede u velike probleme. Ne znaju se nositi s uspjehom, materijalnim dobrima , nisu duhovno spremni. Takvi obično naprave probleme svima oko sebe a da uopće nisu svjesni što se događa. Emocije i Ego pobjesne, dignu veliku prašinu i naprave gustu maglu u umu.
Čovjek koji ima velika materijalna dobra a nema prijatelja ni porodicu ne živi u skladu. Nije i ne može biti bogat. Pravo bogatstvo je u skladu duhovnog i materijalnog . Kada nema sklada nema ni bogatstva samo patnja. Ima nekih mudrih izreka koje kažu da i bogati plaću. Nitko to ne može sporiti. Treba samo gledati sapunice koje to najbolje prodaju širokim masama.
Sve su to pitanja koja nikako ne trebamo zanemariti. Nema uspjeha ni u životu kao ni u poduzetništvu ako ne rastemo zajedno.
Ovo je priča o poduzetnici koja je shvatila važnost osobnog razvoja kroz poduzetništvo. Cijeli život svi koji je dobro ne poznaju gledaju na nju sasvim drugačije. Vide je samo kroz materijalno. Kako će je vidjeti kada pročitaju tekstove napisane iskustvom i srcem pokazat će vrijeme.

Pozivamo Vas na predstavljanje knjige Dobro ili loše, Google ili Strina, u četvrtak, 10.11.2016., u 17.30 sati, na Zagrebačkom velesajmu, u sklopu zagrebačkog sajma knjiga INTERLIBER, paviljon broj 6.
Kao gošće ovog predstavljanja za medije biti će cijenjena autorica sve raširenijeg brenda i stranice ČITAJ KNJIGU, gospođa Alis Pečarić Marić, te Sanja Mataja Raos.

Izdavačke kuće Izvori i Romb posjetite na štandu 15 b, paviljon 6 Zagrebačkog Velesajma.

O AUTORICI:
Marina Marija Hipp diplomirala je 1987. godine u Zagrebu, studij Socijalnog rada. Neposredno pri-je rata dobila je prvi posao u Centru za socijalni rad, Osijek.
Nakon par godina, spletom okolnosti, napušta posao u državnoj službi i kreće u poduzetničke "vode”.
Vlasnica je poduzeća Romb d.o.o. Našice, koje vrlo uspješno posluje skoro 23 godine. Okušala se u različitim poslovima i uvijek uspješno. Kako ona kaže, negdje je zaradila novac, a negdje vrijedno životno iskustvo. Sve ima svoju vrijednost. Možete je googlati i naći na raznim listama ali to vam neće reći ništa o njoj. Na internetu ima svega kako ona kaže.
Tko je ona, osim uspješne poduzetnice? Kakva je druga strana medalje i kako gleda na svijet oko sebe, saznat će te ako pročitate knjigu.
I da. Ovo j drugačija knjiga. 3 D knjiga. Zašto ? Kako je drugačija i što znači taj 3D u knjizi bez sliči-ca? Saznat će te samo ako je pročitate.

Oznake: marija hipp, dobro ili loše, google ili strina, alis pečarić marić, sanja mataja raos, romb, izvori, Interliber, sajam knjiga, knjige, čitanje, poduzetništvo, osobni razvoj

08.11.2016. u 11:23 • 0 KomentaraPrint#

petak, 05.06.2015.

Kako pokrenuti vlastiti biznis na hrvatski način

(Izvorno objavljeno kao blog-unos na mom profilu na LinkedInu LINK)

Nakon što sam danima promišljala strategiju razvoja ženskog poduzetništva u općenarodnom i općedruštvenom smislu, odlučila sam da je krajnje vrijeme da se više posvetim vlastitom, posve osobnom i individualnom poduzetničkom pothvatu. U tu svrhu, u ruke mi je dopala knjiga hrvatske konzultantice i coacha Inge Lalić, pod naslovom „Kako pokrenuti vlastiti biznis“ (ne smijem propustiti zapisati niti njezin poticajni podnaslov: „Oslobodite neograničeni potencijal u sebi i ostvarite svoje najluđe snove“). Autorica je inače vlasnica i direktorica trgovačkog društva RE-FORMA d.o.o. za poslovno savjetovanje poduzetnika, te se specijalizirala za pružanje pomoći poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji i uspješniji.

Kroz ovaj priručnik možete, između ostalog, učiniti osobnu inventuru, postaviti ciljeve, saznati kako ostvariti financijsku slobodu i usvojiti deset odluka uspješnog poduzetnika. Osim toga, knjiga donosi i intervjue i svjedočanstva ljudi koji su se upustili u poduzetništvo. Posebno ističem da se radi o jednom od rijetkih hrvatskih poduzetničkih priručnika pisanih self-help stilom (pročitala sam i jedan priručnik Ziga Ziglara o prodaji, ali o tome u nekom drugom postu).

Čitanju ove knjige pristupila sam prilično štreberski: svako poglavlje ima zadatke o kojima morate razmisliti i na koje morate pisano odgovoriti, pa sam si dala truda, uronila sam u knjigu i odgovarala na pitanja. U prvi mah mi se činilo ludo, ali je polučilo rezultate, jer sam morala biti prilično iskrena oko svojih strahova, svojih crta osobnosti i što će mi u budućem poslovnom pothvatu možda prouzročiti poteškoće ili mi predstavljati prepreku u poslovnom uspjehu.

Primjerice, otkrila sam da će me strah od odbijanja i neuspjeha vjerojatno obeshrabriti, i da ću možda zbog tog straha prerano odustati ili da neću biti dovoljno uporna. Knjiga, zanimljivo, obiluje i savjetima da se doskoči preprekama koje možemo predvidjeti i da se unaprijed pripremimo za njih, u čemu se također sastoji korist ovog priručnika.

Zbog toga, knjigu „Kako pokrenuti vlastiti biznis“ preporučujem svakome tko tek koketira s mišlju da se upusti u vlastiti poduzetnički pothvat, s obzirom da će vas pitanja, zadaci, informacije i poticaji natjerati da se suočite sa samima sobom i da si priznate jeste li dovoljno ozbiljni u svojoj namjeri, ili san o vlastitom poslu predstavlja tek tlapnju i bijeg iz stvarnosti.

(naravno, koristit će vam i konkretni savjeti, literatura, upućivanje na korisne i zanimljive web-stranice, ali s obzirom da se sve konkretno bolje dade naučiti kad ste već u poslu, meni je kod ovog priručnika najviše koristilo upravo razmišljanje o stvarnoj motivaciji, ciljevima i strahovima kod pokretanja vlastitog posla)

Oznake: inga lalić, kako pokrenuti vlastiti biznis, poduzetništvo, prodaja

05.06.2015. u 19:39 • 9 KomentaraPrint#

nedjelja, 17.05.2015.

Mala crna knjižica za žene u biznisu

(Tekst je izvorno objavljen kao blog unos na mom LinkedIn profilu)

Prije nekoliko dana sam pročitala priručnik autorice Cathie Black, pod naslovom „Mala crna haljina“, koja je podnaslovljena kao „Početnica za sve žene koje žele napredovati u životu i na poslu“.

Daleko od toga da me ne oduševljava kako svaki Amerikanac i/ili Amerikanka koji uspije u životu osjeti neodoljiv poriv da o tome napiše knjigu, dijeleći savjete šakom i kapom, ali morala sam ustanoviti da sam za sebe pronašla vrlo malo praktičnih savjeta oko uspjeha u životu i poslu.

Ipak, ova knjiga ima praktičnu vrijednost u jednom slučaju: ako želite postići uspjeh penjući se korporativnom ljestvicom u svijetu medija, ovo je knjiga za vas. Naime, Cathie Black je predsjednica uprave Hearst Magazines, jednog od najvećih svjetskih izdavača tiskanih mjesečnika (između ostalih, njihova izdanja obuhvaćaju Cosmopolitan, Esquire, Harper's Bazaar, O(prah) Magazine itd.), a časopis Fortune sedamnaest godina zaredom ju je proglašavao jednom od najmoćnijih poslovnih žena u Americi, a dva puta je bila i na Forbesovoj listi sto najmoćnijih žena svijeta.

U knjizi ona opisuje svoj poslovni put kroz nekoliko važnih osobina koje smatra da žene koje namjeravaju uspjeti u životu i poslu moraju imati: to su poduzetnost, sklonost preuzimanju rizika, uspješno svladavanje straha, upravljanje ljudima, moć, strast i stav. Knjiga, osim što obiluje njezinim uspomenama o radu u medijima, obiluje i studijama slučaja o započinjanju O(prah) Magazinea, Cosmopolitana i sličnih tiskovina, a autorica daje i pregled životnog stila koji smatra da je uspjela postići, koji ona naziva „životom od 360R“, a koji sam ja shvatila kao potpunu integraciju privatnog i poslovnog života u jednu jedinstvenu cjelinu: kao žena, možeš imati sve, ali vjerojatno ne u isto vrijeme (tako je ona prvo gradila karijeru u dvadesetima i tridesetima, a onda se udala nakon četrdesete i posvojila djecu u četrdesetima i pedesetima). U rubrici „Crno i bijelo“, autorica nudi niz savjeta za upravljanje ljudima, razgovore za posao, održavanje sastanaka i slično.

Druga zanimljivost vezana uz ovu knjigu jest da govori o iskustvima žene koja je radila i uspinjala se u hijerarhiji američkih multinacionalnih kompanija u vrijeme dok to za žene nije bilo lako, a u velikom broju slučajeva niti moguće. S tim u svezi je posebno zanimljiv njezin rad za časopis Ms. koji je vodila Gloria Steinem, i koji se deklarirao kao feministički mjesečnik. To je za autoricu bilo razdoblje vrlo posvećene političke borbe za oglašivače koji su odlučno odbijali reklamirati se u časopisu feminističkog predznaka.

Dakle, ako ste žena u dvadesetima i ako želite ostvariti karijeru u korporaciji ili multinacionalnoj kompaniji, a ne znate odakle biste počeli, preporučujem vam da počnete od početnice koju je za vas napisala Cathie Black, jer kao što svaka žena koja drži do sebe zna – ne možete pogriješiti s malom crnom haljinom.

Oznake: cathie black, mala crna haljina, žene, karijera, poduzetništvo, mediji, PR

17.05.2015. u 10:25 • 1 KomentaraPrint#

četvrtak, 01.05.2014.

Ekonomija i poduzetništvo – za početnike

U posljednje vrijeme puno čujem govoriti o potrebi da se u Hrvatskoj ponovno probudi poduzetnički duh, koji je nestao pred naletom nelikvidnosti i insolventnosti uzrokovanih dijelom svjetskom gospodarskom krizom, dijelom inkompetencijom ili zlonamjernošću poduzetnika, a velikim dijelom i rastućom poreznom (re)presijom i destimulativnim državnim mjerama.

Jedan od najvećih problema s kojima se poduzetnici u usponu susreću jest nemogućnost pronalaska odgovarajućih zaposlenika. Tekst na linku koji predstavljam donosi svojevrsnu formulu za zapošljavanje talenata – potreban je odgovarajući omjer stava budućeg zaposlenika o tvrtki, njegovih vještina i njegovo stava o poslu koji valja obaviti. Ovaj model sadrži „ako-ako“ prijedloge na koji način možete ocjenjivati ljude koje želite zaposliti i koje su posljedice ako zaposlite krive ljude.

The 3 Atributtes of Top Talent

Nadalje, ako ste poduzetnik u usponu, vjerojatno se borite s činjenicom da nema dovoljno sati u danu da biste obavili sve neophodne radne zadatke. U tu svrhu, Mashable donosi šest savjeta kojima se koriste slavni direktori kako bi povećali vlastitu produktivnost, a koje možete upotrijebiti u svom poslu (to uključuje ograničenje broja provjeravanja e-maila, skraćivanje radnih sastanaka, osiguranje vremena u kojemu ćete raditi neprekinuto i slično).

Productivity Tips


Isto tako, pojednostavite svoj život u pet minuta dnevno – savjete na LinkedInu donio je Greg McKeown, koji je napisao priručnik: „Essentialism: Disciplined Pursuit For Less“. On zagovara da, s obzirom da je život brz i pun različitih izbora i odluka kod kojih mislimo da moramo učiniti što više, trebamo prepoznati i razlikovati bitne od nebitnih stvari. Recimo, riječ „prioritet“ znači da postoji samo jedna stvar, važnija od svih ostalih – ne može biti više od jednog prioriteta, iako često upotrebljavamo i množinu: prioriteti. Nadalje, autor savjetuje da se svakog sata zaustavite na jednu minutu kako biste se upitali: je li ovo što sad radim najvrjednije što bi sad mogao raditi?... i još tri zlatna savjeta za pojednostavljivanje života pročitajte na linku dolje.

How to Simplify Your Life in 5 Minutes a Day


Da se relaksirate od svega što morate i ne morate raditi kao poduzetnik, ne zaboravite na samopouzdanje. U nastavku, pročitajte koja je 21 odlika samouvjerenih i samopouzdanih ljudi.

21 Things People With Confidence Embrace

Konačno, da ne bude da samo radimo, a ništa se ne igramo, na Bored Pandi možete vidjeti 33 bolno istinite (i smiješne) činjenice o životu, oblikovane kao grafove i dijagrame. Uživajte!

33 True Facts

Oznake: poduzetništvo, samopouzdanje, produktivnost, zapošljavanje

01.05.2014. u 19:14 • 1 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 13.01.2014.

Još ekonomskih linkova u siječnju

Prilično sam uvjerena da je Net.hr link u nastavku preveo i nije naveo izvor, što je njihovo tipično nepristojno ponašanje. U svakom slučaju, Forbes donosi 14 ružnih tehnoloških navika kojih se treba odreći u 2014. godini. Najružnija stvar vezana za socijalne medije koju sam doživjela, zapravo vrlo nedavno, dogodila se dok smo supružnik i ja sjedili na piću s nekim poznanicima. Večer je bila trula, ti su se poznanici izgovarali na mamurluk od večeri prije, mi smo stalno pokušavali održavati neki razgovor, i ubrzo smo se razišli, da bih ja ustanovila da su cijelo vrijeme oni ostavljali statuse na Facebooku o svojim mislima i idejama koje su im padale na pamet dok su sjedili. Nije mi se to svidjelo, i zapamtila sam to. Iskreno, meni nikad ne bi palo na pamet da, dok iniciram druženje in person, glumim gljivu i fejzbučim ili tvitam za to vrijeme. Eto, to sam samo ja, ali manire očigledno ne rastu na drveću.

14 Bad Tech Habits To Break in 2014

Gary Vaynerchuk, o čijoj sam knjizi „Ekonomija zahvalnosti“ već pisala i često ga spominjala kao idejnog tvorca Wine Librarya, na linku dolje piše o svom godišnjem odmoru u Zadru, i kako ga je za kupca pridobila jedna bakica na tržnici s kojom se nije izmijenio niti riječ jer ona nije govorila engleski, ali koja je imala svoje tržišne načine kako primamiti kupce, što se Amerima očito jako sviđa.

Jab Like Sneaky Old Vegetable Lady

Gurbaksh Chahal donosi tekst o tome kako u poslovnom svijetu valja donositi novogodišnje odluke (sad je možda malo kasno za to, jer novogodišnje odluke ste zacijelo već donijeli, a nekih od njih ste se već i prestali držati) – nemojte donositi rezolutne novogodišnje odluke, radije donesite odluke da ćete donositi manje odluka, donosite odluke da ćete više davati zajednici, uzeti si više slobodnog vremena i naučiti nešto novo. To su dobre novogodišnje odluke.

Isto tako, na daljnjem linku isti autor govori o umijeću slušanja, što je svakako vještina koja u poslovnom svijetu donosi brojne koristi (propadaju, između ostaloga i oni koji ne znaju ili ne žele slušati).

Do you really need to make New Year's resolutions?

The Art of Listening

A u postu Shanea Snowa možemo vidjeti kako se učinkovito otkriva topla voda – dobri prodavači, koji su osim toga prošli određenu edukaciju u prodajnim vještinama, znaju da postoje dvije vrste pitanja koja možete postaviti klijentu, odnosno potencijalnom kupcu: otvorena ili zatvorena. Otvorena pitanja su, primjerice: „što misliš o ovome?“ ili „kako ti se sviđa ovo?“, dok su zatvorena pitanja: „misliš li da je ovo dobro ili loše?“ ili „sviđa li ti se ovo ovako, ili bi ti bilo bolje da je onako?“ Ukratko, otvorena pitanja daju sve moguće odgovore, a zatvorena pitanja daju ograničen broj odgovora koje određuje ispitivač. Otvorena pitanja se obično postavljaju na početku prodajnog razgovora, kako bi se klijenta navelo da se raspriča o tome koje su njegove potrebe i želje, dok se zatvorena postavljaju na kraju kako bi se klijenta usmjerilo na prihvaćanje ponude. Shane Snow kao da prvi put čuje za takvo nešto, govori o dva intervjua koje su s poznatim inovatorom i poduzetnikom obavila dva novinara. Kako je primjer dobar, ne zamjeram previše manjak originalnosti, stoga pročitajte i iskoristite u vlastitom poslu.

This post will make you a more effective communicator in 90 seconds

Oznake: Gospodarstvo, poduzetništvo, komunikacija, otvorena i zatvorena pitanja

13.01.2014. u 12:34 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< rujan, 2022  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com