Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

nedjelja, 30.07.2017.

Jane Costello: "Djeveruše"

Ljeto je vrijeme za čitanje posvemašnjih budalaština, bilo da toćate noge u plićaku neke stajaćice, bilo da ste se, kao ja, zavukli u debelu umjetnu hladovinu koju pruža klima-uređaj. Zato je izbor romana „Djeveruše“ autorice Jane Costello savršen izbor za ljetne dane, pa makar si u razborito doba proljeća, jeseni ili zime, ni mrtvi ne biste priznali da ste skloni i primirisati ljubiću ili chick-lit naslovu.

I tako sam ja nedavno po kratkom postupku pročitala roman „Djeveruše“ britanske autorice Jane Costello, novinarke i urednice u nekoliko britanskih dnevnih novina.

Evie Hart je dvadesetsedmogodišnja novinarka lakih nota i serijska djeveruša, koju susrećemo na vjenčanjima njezinih najboljih prijateljica, pa čak i njezine hipi-majke, ali koja se nikad nije ozbiljno zaljubila i sve je svoje veze okončavala po kratkom postupku, a posljednju, s čudnovatim Garethom, neko vrijeme uoči početka radnje ovog romana. Ipak, kad na prvom u nizu vjenčanja sretne zgodnog Jacka i potpuno se osramoti pred njime, zaljubit će se preko ušiju, pa čak i sama doživjeti neke ljubavne patnje koje je dosad samo uzrokovala drugima.

Knjiga je sve što možete zamisliti, pravi izdanak britanskog chick-lita, po uzoru na Bridget Jones i njezine manje uspješne sljedbenice (jasno, i ovo je manje uspješna sljedbenica pa ne očekujte najbolje od najboljeg), čita se lako i zaboravlja još lakše, pa će činiti zgodno šareno štivo na već spomenutoj plaži, ali i u dubini najdublje hladovine.

Oznake: jane costello, djeveruše, knjige i čitanje, chick-lit, ljubic

30.07.2017. u 14:04 • 3 KomentaraPrint#

petak, 14.07.2017.

Jerome K. Jerome: "Tri čovjeka u čamcu (a o psu da se i ne govori)"

Kraj je 19. stoljeća, a tri britanska mladića iz više srednje klase pate od nezajažljive dosade i kojekakvih izmišljenih bolesti. Stoga odlučiše: George, Harris i pripovjedač J., praćen svojim vjernim foks-terijerom Montmorencyem, najzloćudnijim psom ikad, poći na izlet čamcem na vuču po engleskim kanalima.

Putem doživljavaju kojekakve pustolovine i anegdote, od kojih ćete neke čitati po prvi put, a neke su kasnije reciklirane i kod drugih humorističnih autora.

Jerome K. Jerome je zanimljiva ličnost, rođen je u Engleskoj od oca koji se također zvao Jerome C. Jerome (Jerome Clapp Jerome), a kasnije je „Clapp“ pretvorio u „Klapka“, kao jedno od četvero djece, u siromašnoj obitelji. Vrlo brzo je morao završiti studije i početi se uzdržavati, a poslovi od kojih je preživljavao su bili: glumac, novinar, službenik u odvjetničkom uredu, učitelj, sve dok ga velika popularnost humorističnog putopisa po Temzi, „Tri čovjeka u čamcu (a o psu da se i ne govori)“ nije financijski osigurala dovoljno da se ostatak života može baviti isključivo pisanjem.

Što se tiče mog čitateljskog iskustva – dakle. Trebalo mi je valjda deset godina nagovaranja da uopće uzmem ovu knjigu u ruke, a sad ne znam zašto sam oklijevala. Istina, početak mi je išao teško, jer se svaki put zabezeknem da se radi o tako starom humorističnom djelu, pa zbog stila i jezika vjerojatno podsvjesno mislim da tu ne može biti ništa duhovito, da se radi o vicevima s bradom.

Međutim, nakon što se George, Harris, J. i Montmorency upuste u pustolovinu, knjiga se čita glatko kao da se radi o najsuvremenijem i najsvježijem djelu koje je napisano prije najviše desetak godina; da i ne spominjemo sve vrijedne putopisne elemente o riječnim gradovima na Temzi i njihovim znamenitostima, zbog kojih je Jerome uopće i počeo pisati knjigu (no nije mogao suzbiti svoj vlastiti smisao za humor, pa je on probio kroz sve pore putopisa i knjiga je krenula u jednom sasvim drugom smjeru).

Stoga, ako ste i vi oklijevali – ne oklijevajte više: ljeto je pravo vrijeme za rješavanje čitateljskih zaostataka, a „Tri čovjeka u čamcu“ i nisu najgore što vam se može dogoditi kao čitatelju.

Oznake: jerome k. jerome, tri čovjeka u čamcu, humor, putopis, temza, foks-terijer

14.07.2017. u 08:30 • 2 KomentaraPrint#

nedjelja, 09.07.2017.

Započnite vlastiti biznis s manje od 1.000 USD...

(Ovaj tekst je izvorno objavljen na mom LinkedIn profilu 07.07.2017.)

Knjigu „Započnite vlastiti biznis s manje od 1.000 USD… i ostvarite svoj američki san u Hrvatskoj“ autora Willa Davisa dobila sam kao nagradu za uspješno okončanje tečaja za poduzetnike-početnike osječkog Centra za poduzetništvo tamo negdje davne 2010. godine, pod nazivom „Započnite vlastiti posao“. Poduzetnički projekt koji sam zamislila, srećom, nikad nije ugledao svjetlo dana, jer vjerujem da bi završio u ropotarnici povijesti i brže nego što bi bio osnovan.

Bilo kako bilo, ta dvodijelna knjiga (prvi dio su upute, drugi su primjeri) je išla sa mnom gdje god sam se selila – prvo u vlastiti stan, pa zatim u Koprivnicu u potragu za prvim poslom, pa nakon toga u Zagreb u pisarnicu ureda gdje sam počela raditi, da bi se nakon toga vratila sa mnom kući (ako se ne varam, jednom sam je nosila i na more), a da je nikad, sve do sada, nisam pročitala od korica do korica, čak i nakon što sam otvorila svoj ured. Ipak, svaki put sam došla dovoljno daleko da bi mi ono što sam naučila u tom trenutku nešto značilo.

Da razjasnimo neke stvari: ova je knjiga u izvorniku pisana 1994. godine, da bi je 1998. godine objavila nakladnička kuća Jakubin i sin iz Zagreba (sa Savice, gdje sam živjela u Zagrebu, imagine that!), s predgovorom ugledne profesorice Slavice Singer s osječkog Ekonomskog fakulteta. Veliki dijelovi ove knjige su neprimjenjivi u našem podneblju i za moje osobne prilike, u prvom redu zato što govore o poslovima koji se započinju kao kućne radinosti – izrada malih uporabnih predmeta, knjigovodstvene usluge ili usluge popravaka i čišćenja, ili kao prodajno predstavništvo firmi poput Avona ili Tupperwarea ili kao franšize. Dijelovi knjige su neupotrebljivi i zato što su zastarjeli, zato što obrazlažu američke propise ili savjete za pravno i knjigovodstveno uređenje poslovanja u SAD-u, pa se ne primjenjuju na poslovanje kod nas. Drugi dio knjige, onaj s primjerima, upotrebljiv je samo u smislu da vam može dati ideju za posao ako vam i dalje ništa ne pada na pamet.

Ipak, ovo je jedna tako jednostavna radna bilježnica da sam i ovaj put kad sam je čitala (samo sam sad ustrajala u tome do samog kraja), uzela papir i olovku i napravila krasan i jednostavan poslovni plan za iduću poslovnu godinu. Uspjela sam zamisliti nekoliko skupina svojih klijenata i izraditi marketinški plan oko takvog pristupa, tako da vjerujem da ću je u narednom razdoblju vjerojatno opet uzimati u ruke i nositi svuda sa sobom kako bih mogla provjeriti jesam li i dalje na pravom putu.

Oznake: započnite vlastiti biznis s manje od 1.000 USD, will davis, slavica singer, jakubin i sin, poduzetnik, vlastiti posao od kuće, kućna radinost, recenzija, poslovni priručnik

09.07.2017. u 09:00 • 1 KomentaraPrint#

petak, 07.07.2017.

Ljeto u GISKO knjižnici

Ljeto u Knjižnici – S knjigom oko svijeta

Odjel za rad s djecom i mladima poziva djecu školske dobi da dođu i uživaju u sadržajima i programima koje smo pripremili ovoga ljeta u Knjižnici.
Ljeto u knjižnici provedi i s knjigom oko svijeta leti!
• Tema tjedna (10.-15-srpnja 2017.): Priče i mitovi stare Grčke
• Kada? Prema ljetnome rasporedu radnoga vremena GISKO-a.
Prijepodnevni radni tjedan: 11.00- 12.30 sati
Poslijepodnevni radni tjedan: 17.30 - 19.00 sati
• Gdje? Igraonica i igroteka Odjela za rad s djecom i mladima Gradske i sveučilišne knjižnice u Osijeku
Odjel za rad s djecom i mladima poziva vas da uživate u novim slikovnicama i knjigama koje smo za vas nabavili! Dođite na druženje i upoznajte nove prijatelje. Poslušajte najljepše bajke i najstrašnije priče. Na kreativnim radionicama možete maštati, glumiti, likovno se izraziti i ugodno provesti slobodno vrijeme.
Tjedni raspored aktivnosti:
• PONEDJELJAK: Igrodan i druženje s kućnim ljubimcima
• UTORAK: Likovna radionica
• SRIJEDA: Maštaonica i pričaonica
• ČETVRTAK: Čitateljski klub mladih
• PETAK: Talent šou (glazba, ples...)

Dodatne informacije možete dobiti na broj telefona:
• Odjel za rad s djecom i mladima GISKO 031/211-472



Ravnateljica GISKO
Dubravka Pađen Farkaš, viša knjižn.

Oznake: GISKO, obavijest, ljeto

07.07.2017. u 13:04 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 05.07.2017.

Svaki poduzetnik treba pleme

(Ovaj tekst je izvorno objavljen na mom LinkedIn profilu 04.07.2017.)

Sigurno ste čuli da je potrebno selo da bi se odgojilo dijete. Tako je danas potrebno pleme sljedbenika da biste podigli svoj posao na noge.

Ili barem tako tvrdi marketinški stručnjak Seth Godin u svojoj, sada već malo zastarjeloj knjizi „Plemena“, koja je kod nas objavljena 2010. godine. U svim svojim djelima koja sam dosad čitala („Svi marketinški stručnjaci su lažljivci“, „Veliko je out, malo je in“ i „Plava krava“), Seth Godin ustvari govori istu stvar – danas više nije dovoljno da ste napravili proizvod ili uslugu, stavili ga na tržište i promovirali uobičajenim kanalima.

Ne, tržište je toliko zasićeno svime i sve je toliko dostupno da zaista morate učiniti sve što možete da se istaknete, da iskočite iz mase i da pokrenete kritični broj ljudi koji su vas spremni slijediti, širiti vašu riječ i promovirati vašu ideju. Vi trebate svoje pleme ranih usvajatelja (early adopters), koje čak niti ne treba biti veliko, da biste se lansirali i postali održivi i uspješni. Morate raditi nešto drugačije od drugih, i to „nešto“ mora biti dovoljno značajno i veliko da bi pokrenulo ljude.

Sličnu teoriju ima i autor Chris Anderson (inače, idejni začetnik i vlasnik TED-a, veliki sam fan) u knjizi „Dugi rep“, u kojoj razmatra kako se popularnost bestselera i blockbustera u književnoj, filmskoj, glazbenoj i zabavnoj ponudi raspršila pojavom interneta. Naime, zbog toga što je u osamdesetima, pa čak i devedesetima, oglašavanje bilo skupo, samo oni koji su imali najviše novca za oglašavanje, mogli su doprijeti do publike. Također, s obzirom da je prostor na policama u trgovinama bio ograničen, samo 10% najpopularnijih je moglo zauzeti ta mjesta. Međutim, danas se interes za blockbusterima i bestselerima smanjio, i oni imaju sve manje udjele u ukupnoj prodaji, zato što je sve dostupno i oglašavanje je postalo jeftino, proizvodi su postali virtualni pa ne zauzimaju mjesta na policama, omogućujući tako kupcima i konzumentima, da biraju za sebe sve opskurnije i manje poznate kulturne i zabavne proizvode, koji im više odgovaraju. Pa iako 10% bestselera i dalje ostvaruje najveći udio u profitu, ostalih 90% proizvoda koji nisu popularni i velik broj ljudi nije niti čuo za njih, ostvaruje značajan komad tržišnog kolača na koji svakako treba obratiti pozornost.

A za to vam je potreban tek mali broj sljedbenika i fanova, i način da ostvarite prisutnost na internetu i u svojoj lokalnoj zajednici.

Kad razmišljam o poduzetnicima koje znam, a koji imaju pleme i koji su uspjeli kapitalizirati od novog načina razmišljanja o oglašavanju, uvijek mi na um padne Stjepan Dumančić, možda će vam se učiniti poznat iz reklame za jednog teleoperatera, koji je pokrenuo projekt Volim jabuke, a koji se trenutno rebrandira u Stipino, jer se radi o proizvođaču voća, ali i poljoprivrednih prerađevina (pekmezi, ajvar i sl.), koji je plasman i prodaju proizvoda ostvario od svoga plemena kojemu na kućnu adresu, prema prethodnim narudžbama putem FB-a dostavlja svoje proizvode, zaobilazeći tako uobičajene distribucijske kanale kroz tržnice i trgovačke lance, koji su se, kako vrijeme pokazuje, ispostavili prilično nepouzdanim platišama. Dakle, taj tip ima pleme koje ga voli i prati kroz društvene mreže, i koje isprobava sve njegove nove proizvode i promovira ih ponovno kroz društvene mreže.

S druge strane, naš je prevladavajući problem društvenog mentaliteta kakav postoji i u Indiji, koji je notirao Seth Godin u svojoj knjizi:

„I tako, kad su se tvornice pojavile, mi smo pohrlili u njih.
Na jednom nedavnom putovanju u Indiju postao mi je savršeno jasan taj mentalni stav. Koga god da tamo upitate što bi po njihovu mišljenju bio savršen posao, kažu vam: posao u državnoj birokraciji. Ne samo da čovjek ima klimatizaciju u uredu, nego još k tome nitko od njega ne traži inicijativu. Posao je stabilan, plaća dobra, a usput nema iznenađenja.“


Tako je još uvijek, nažalost, i kod nas, unatoč tome što je knjiga Setha Godina iz koje vadim ovaj citat kod nas objavljena sada već davne 2010. godine. No ako želite prigrliti nov način razmišljanja i povesti u bolju budućnost svoj mikropokret, evo što Seth Godin preporučuje da učinite:

1. Objavite manifest, mantru, moto i način gledanja na svijet – obznanite ga i pobrinite se da se daleko širi.
2. Omogućite svojim sljedbenicima da se povežu s vama – neka vas ljudi posjećuju, neka vam šalju e-mailove ili vas gledaju na televiziji, neka komuniciraju s vama putem FB-a, ili ako ste zakleti linuxaš, instalirajte Telegram.
3. Omogućite svojim sljedbenicima da se povežu međusobno – pripadnici istog kluba osjećaju zajedništvo koje ih povezuje: pogledajte ljubav koju među sobom osjećaju pripadnici iste političke stranke ili opcije, ili insajderi uključeni u lansiranje i promociju novog proizvoda.
4. Shvatite da novac nije smisao pokreta – izreka koje se držim jest „Do what you love, and money will follow“. Iskustvo je pokazalo da to zaista tako jest. Onoga trenutka kad se koncentrirate isključivo na izvlačenje novca, zaboravite na cijelu priču, krenuli ste u krivom smjeru.
5. Pratite napredak – pratite ga javno i omogućite sljedbenicima da pruže doprinos tom napretku.

Načela kojih se Seth Godin preporučuje držati kod vođenja svog mikropokreta:

1. Transparentnost – jer ljudi koji vas slijede nisu budale i ovce za šišanje, svaka nedosljednost i licemjerje se oštro kažnjavaju.
2. Pokret mora biti veći od idejnog začetnika i jednog proizvoda – pokret je ideja, inovacija: Steve Jobs i iPhone nisu pokret, već proizvod i njegov idejni začetnik, ali način dizajna i način promišljanja u Appleu – to je pokret.
3. Pokreti koji rastu su pokreti kojima odlično ide – ono što se želi reći jest da nije dobro stajati na mjestu, ali nije dobro niti forsirati rast.
4. Pokreti se najjasnije ocrtavaju u odnosu na status quo, ili u odnosu na pokrete koji se zalažu za suprotni smjer – slabije se vide u odnosu na slične pokrete, pa se s njima ne bi trebali uspoređivati.
5. Isključite autsajdere – pitanje tko nije član vašeg pokreta je gotovo jednako važno pitanju tko jest.
6. Pljuvanje po drugima nije toliko korisna platforma koliko je korisno jačanje vlastitih sljedbenika.

Zaključno, valja još jednom ponoviti da poduzetniku na današnjem tržištu doista nije lako – osim što treba razviti proizvod ili uslugu, treba ga i plasirati na tržište i promovirati, ali i kod razvoja proizvoda i kod njegova plasmana i promocije, mora u glavi držati sve što će mu pomoći da to učini na način na koji će se istaknuti i iskočiti iz mase sličnih ili različitih proizvoda ili usluga. Sretno!

Oznake: seth godin, plemena, poduzetništvo, marketing, ekonomija, pokret, društvene mreže

05.07.2017. u 08:57 • 7 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 03.07.2017.

Jako drag TED Talk autorice Anne Lamott

Kao što rekoh u naslovu - pogledajte jako drag TED Talk autorice Anne Lamott o 12 istina koje je uspjela prikupiti u 61 godinu života.

Oznake: anne lamott, ted talk

03.07.2017. u 11:45 • 0 KomentaraPrint#

subota, 01.07.2017.

Etgar Keret: "8% ni od čega"

Izraelski pisac mlađe generacije, Etgar Keret, rođen je u Tel Avivu 1967. godine, i jedan je od najpopularnijih suvremenih izraelskih autora. Osim što je poznat kao pisac bestselera, ostvaruje zapažene uspjehe i kao filmski redatelj, te je predavač na odsjeku za TV i film sveučilišta u Tel Avivu (jedna cveba: njegove knjige se najčešće kradu u izraelskim knjižarama i najviše čitaju u izraelskim zatvorima).

„8% ni od čega“ je zbirka od 32 kratke satirične priče, koje su sve labavo povezane istim osjećajem besciljnoga i besmislenoga, s kafkijanskom atmosferom u kojoj su se našli akteri iz približno moje generacije – tridesetikusurgodišnjaci koji se nalaze na prekretnici između slobodnog, mladenačkog života i života „naših roditelja“, s poslom, kreditom, djecom i društvenim obvezama. Neki se tome odupiru uspješno, a neki manje uspješno, dok se kod nekih od njih čak počinju događati i prilično bizarne stvari.

Kod nekih od uvrštenih priča, fabula hoda po rubu fantastičnoga, što bi moglo imponirati i čitateljima koji rado čitaju SF ili anti-utopijsku tematiku, a posebno podvlačim egzotiku koja za nas slavenske čitatelje proizlazi iz činjenice da nam je izraelsko društvo, sa svojim kibucima i dugotrajnom vojnom obukom za žene i muškarce, posve strano.

Sve su priče neobične i meni ne osobito humoristične (ali ja sam sklona sve shvaćati preozbiljno), ali se lako i brzo čitaju i vrlo ćete skoro doći od jednih korica do drugih. Moja je preporuka da se pritom opustite i uživate u vožnji.

Oznake: etgar keret, 8% ni od čega, izrael, satira, milenijalci, humor

01.07.2017. u 10:30 • 2 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< srpanj, 2017 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com