Bolji zalet https://blog.dnevnik.hr/boljizalet

četvrtak, 07.05.2015.

Mali podsjetnik na pravila lijepog ponašanja

Dragi su mi pristojni ljudi. Volim one koji znaju mirno saslušati sugovornika i koji vam ne upadaju u riječ usred svake izgovorene rečenice. Užitak je sudjelovati u lijepom razgovoru.
Ima malo krivice u našem mediteranskom temperamentu, ali pravi razlozi loše komunikacije su zanemarena pravila lijepog ponašanja i vječna utrka s kazaljkama na satu. Čak i kada nismo u žurbi, zaboravljamo se opustiti i normalno razgovarati. Ne čini li vam se da većina ljudi komunicira natjecateljski? Kao da je zadatak razgovora što prije odgovoriti na sugovornikovu rečenicu, nadmudriti ga i osvojiti nagradu. Ako tijekom razgovora malo razmislimo i ne odgovorimo istoga trena, zar se stvarno trebamo bojati da će druga osoba iskoristiti trenutak i pobijediti nas u komunikaciji? Nije pobjednik najbrži prst u razgovoru. Naprotiv. Uzmemo li malo zraka i odgovorimo li sugovorniku nakon kraćeg razmišljanja, dajemo mu do znanja da nismo reagirali instinktivno i da nam je stalo do zajedničkog razgovora. Promišljen i iskren odgovor odaje naše samopoštovanje, a često potiče i suprotnu stranu na razmišljanje o vlastitom ponašanju. Sve što kažemo sugovorniku i način na koji mu to kažemo utječu na njegov odnos prema nama i na nastavak komunikacije. I verbalne i neverbalne. Trebamo se opustiti i dozvoliti drugoj osobi da završi započetu misao. Pružiti joj priliku da tijekom razgovora u nama prepozna spontanu i zanimljivu osobu. Način na koji govorimo, oblikovanje rečenica i bogatstvo vokabulara stvaraju vrlo jasnu sliku o nama. Iz razgovora, pažljiv sugovornik može zaključiti otkuda potječemo, u kakvoj smo obitelji odgojeni, kakvo obrazovanje i opću kulturu posjedujemo.
Navodno, dovoljno je pet sekundi kod upoznavanja da bi drugi stekli određeni utisak o nama. Na prvi dojam koji ostavljamo utječu najviše naš izgled, pokreti, izraz lica, držanje, ali i ton glasa te prve rečenice koje izgovorimo. Svoju komunikativnost je najbolje odmjereno predstaviti. Kontakt očima i blagi osmijeh najbolji su početak uspješnog razgovora.
Najviše umara i iscrpljuje razgovor s ljudima koji su zbog vlastite nesigurnosti i neznanja agresivni i arogantni te vam ne dozvoljavaju da dođete do riječi. U strahu da ih ne raskrinkate u razgovoru, ovakvi neugodni sugovornici u stanju su vam oduzeti zadnji atom snage. Neki dan jedva sam se suzdržala da jednoj točno ovakvoj antipatičnoj osobi ne saspem u lice sve što mislim o njezinom ponašanju. Procijenila sam ipak da mi je bolje, zbog vlastitog mira, a i zbog brojnog auditorija, zadržati jezik za zubima. Čudim se uvijek iznova kako ovakvi ljudi s lakoćom prolaze kroz život, ali zapravo smo sami krivi jer toleriramo šutke nepristojne ljude oko sebe. Iako bi se pravila lijepog ponašanja trebala usvajati u djetinjstvu i tijekom odrastanja, sigurna sam, nikada nije kasno za promjene. Uvijek se može ispraviti propušteno. Za početak, nepristojnim sugovornicima trebali bismo pokloniti bonton. Mali podsjetnik na pravila lijepog ponašanja dobro bi im došao. Tada bismo možda i od njih čuli divne čarobne riječi hvala, izvoli, molim i oprosti.


Oznake: bonton, lijepo ponašanje

07.05.2015. u 22:41 • 25 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.