Bolji zalet https://blog.dnevnik.hr/boljizalet

četvrtak, 26.03.2015.

Znate li što je agirofobija?

Ne razumijem što se dogodi naizgled normalnim osobama kada sjednu za volan. Očito, neki ljudi u autu zaista dožive preobrazbu i postaju manijaci sa zastrašujućim dijagnozama.
Već nekoliko dana žureći na posao na križanju Maksimirske i Svetica svjedočim prometnom ludilu. Pacijenti za volanima prolaze kroz crveno i zalijeću se u potpuno zakrčeno križanje. Posljedica suludog ponašanja je neopisiva gužva i nervoza. Prekjučer, na križanju u Maksimirskoj, treća u koloni, čekala sam da se upali zeleno na semaforu kako bih nastavila, pored zoološkog vrta i Dinamovog stadiona, dalje. Naravno, iako je zasvijetlilo zeleno, niti jedan auto nije se pomaknuo. Automobili iz suprotnog smjera potpuno su zagušili promet. Vozač ispred mene opravdano je bijesno potrubio vozilu koje mu se bezobrazno prepriječilo i onemogućilo nam prolazak. I tada je nastupilo iznenađenje. Vozač crvene Honde, glavni krivac trenutne zbrke na križanju, iznerviran trubljenjem, izašao je vičući i prijeteći iz auta. Gledala sam u čudu svađu ispred mog Peugeota i shvatila preneraženo da je nerazumni vlasnik Honde, koji je glasno urlao ispred mene, moj dragi dobroćudni kolega iz razreda. Srećom, sukob je završio samo verbalnim ispadom, a ja sam se pritajila iza sunčanih naočala nadajući se da me negativac neće uočiti i prouzročiti mi dodatnu neugodnost. Situacija se postupno raspetljala i polako sam krenula pitajući se: „Kako je moguće da se mirni Krešo odjednom pretvorio u pomahnitalog ratobornog manijaka?“ Na putu do posla iznervirao me i luđak koji je pored mene po tramvajskoj pruzi projurio s približno sto na sat te skoro pokupio pješakinju na zebri. Gdje je zagrebačka policija u vrijeme najvećih prometnih gužvi?
Dakle, zakone treba hitno postrožiti prije no što svi izginemo. Pišem to iz iskustva jer sam i sama prije nekoliko godina stradala na zebri ispred vlastite kuće. Lupio me i teško ozlijedio neodgovorni taksist koji je projurio kroz crveno. Ne moram niti napomenuti da mu zbog toga, niti nakratko, nije oduzeta vozačka dozvola.
U Švicarskoj je prije dvije godine stupio na snagu Zakon protiv manijaka na cesti. Zakon propisuje uvjetnu zatvorsku kaznu od jedne do četiri godine za točno određena prekoračenja brzine. Prema istom dopunjenom članku zakona, sud ima ovlasti oduzeti automobil kako bi opasnog počinitelja spriječio od ponavljanja istih grubih prekršaja. Rezultati novog švicarskog zakona su ohrabrujući. Smanjen je broj nesreća uzrokovanih prebrzom vožnjom. Naime, u godinu i pol od donošenja zakona, prodano je na dražbi više od stotinu oduzetih automobila.
U Hrvatskoj su, nažalost, kazne beznačajne. Svako ljeto čitamo o novim rekordima u brzoj vožnji na našim autocestama. Vožnju u suprotnom smjeru na autoputu niti ne spominjem.
Strah od prelaska preko ulice zove se agirofobija (dromofobija). Agirofobičari se boje križanja, autocesta i prometa. Čini mi se da ova fobija, iako nepoznatog imena, nije rijetka u našoj populaciji. Izgleda da oni manijaci s početka priče nisu jedini s psihijatrijskom dijagnozom u zagrebačkom prometu... ;)


Oznake: Zagrebački promet

26.03.2015. u 18:42 • 33 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.