Bolji zalet https://blog.dnevnik.hr/boljizalet

četvrtak, 20.11.2014.

Moja baka

Pametan čovjek shvaća kako proživljene godine i iskustvo nose silne blagodati. Godine nas čine mudrijima i opuštenijima. S vremenom naučimo razlikovati licemjerje od iskrenosti, mane od vrlina i počnemo se diviti običnim malim stvarima i uživati u njima.
Još donedavno bila sam tvrdoglavo uvjerena da su svi ljudi pozitivni i da smo svi negdje ispod površine krvavi i ranjivi. Mislila sam da se razlikujemo samo prema debljini kože i da će, ako upotrijebimo malo jaču oštricu, prokrvariti i onaj najgori. Ma kakvi, život me naučio da sam u zabludi. Krv ispunjava srce. Ako nemaš srce, krv ti niti ne treba. To je razlog zašto nikakva oštrica ne pomaže.
Svakodnevnica je ponekad neumoljiva i čovjek je prisiljen živjeti i s onima koje ne volimo. Njih je najbolje ignorirati jer, ako im dopustimo, skinut će nam u trenu osmijeh s lica i uništit će nam zdravlje.
Moja draga baka navršila je prošli mjesec sto godina. Život je nije mazio, ali hrabro mu je prkosila. Velika i skladna obitelj bakin je najveći uspjeh. Teret godina danas nije lak, ali kad bolovi u kostima popuste, živahna je i razgovorljiva poput djevojčice. Bakica živi u toplom obiteljskom domu okružena ljubavlju i beskrajnom pažnjom moje brižne tete , a naši trenuci druženja obično su popodnevni sati srijedom. Zahvaljujući zajedničkim srijedama kroz dugi niz godina postala sam ispunjenija, zadovoljnija, osjećajnija. U razgovorima s bakom otkrila sam mnoge važne životne stvari. Ona je spoznala prije mene da postoje ljudi bez srca i da ih se treba kloniti. Njezina iskustva pomogla su i nama, njezinim unukama, dati odgovor na mnoga važna pitanja.
Bakina živa sjećanja potvrđuju da je djetinjstvo najvažnije razdoblje u ljudskom životu. Nevjerojatno je kako uvjerljivo uvijek iznova prepričava doživljaje iz djetinjstva koje je proživljavala prije više od devedeset godina. Svi junaci njezinih priča djeluju stvarno, imaju ime i prezime, opisani su sa svim osobinama koje su ih krasile. Bakine respektabilne godine ne dozvoljavaju joj neiskrenost i uljepšavanje. Starost je duhovito iskrena. Često se od srca nasmijemo njezinim sjećanjima. Moja baka je istinski spomenik pravome životu.
Dragi moji, budite dobri prema svojoj djeci i posvetite im puno vremena i pažnje. Nadam se da ste shvatili što vam želim reći. Ako vam kćeri i sinovi dožive duboku starost, a životni vijek je sve duži i duži, pričat će o vama jednoga dana vrlo detaljno svojim unucima. Potrudite se da zajednička slika koju će pamtiti bude u što više veselih boja. Sreća naših obitelji naša je najveća sreća.
Napravite navečer finu večericu i okupite se oko stola. Malo smijeha, uz dobar zalogaj, uljepšat će vam i najtmurniji dan.


20.11.2014. u 22:32 • 31 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.