nedjelja, 16.06.2013.

PRIČA BROJ 1

Svatko tko se u djetinjstvu bavio stripovima zna koliko je u ciklusu jednoga junaka, bitna ona
prva priča-priča o njemu. To je jedina epizoda u kojoj je junak još dijete, ali već je uočljiv
njegov prijezir spram nepravde i spremnost na otpor. Obično u tim pričama, zlikovci
pobiju junakovu obitelj, a junak se spašava čudom i najzad ga dobri ljudi nalaze u rijeci,
močvari, obali mora...

Čak i u Alanu Fordu, epizoda o neuspješnom marketing agentu, jedna je od najtraženijih.
Na našoj burzi stripova, kao klinci smo pred zgradama, održavali cijelu jednu manju
tržnicu stripova. Glavno mjerilo vrijednosti stripa bila je starost. Što se tiče izdanja Lunov
Magnus i Zlatne serije, što stariji strip, tim bolje, tim skuplje. Ipak ,uzimalo se uvijek u obzir
i to u kakvome je strip stanju. Sjećam se da sam u svome "izlogu" imao Lunov strip br77,
famoznu Saratogu Bleka Stene. Samo zato što je par strana bilo neznačajno pocijepano,
morao sam pristati na 27 novijih romana koje mi je predao Renato. Da je kojim slučajem
moja Saratoga bila u boljem stanju ,mogao sam tražiti i 40-50!?
Pokupim tih 27 novih i od starih imam još 1 adut-br89 zlatne serije-Carstvo zmija Texa Villera.
Pogađam se sa Juricom koji ima famoznu Novogodišnju noć...priču o Zagoru Te-neju!?

Tu pak nailazimo na još jednu anomaliju tržišta:
Može epizoda biti stara, ali ako junak nije od onih najfrekventnijih-džaba mu je.
Moj Tex Viller je bio ,za taj uzrast, predosadan junak. Ne može sve riješiti sam i često se
zna čak i povlačiti?! kome treba takav junak?

Baš zbog tih ljudskih osobina, neki strip junaci nisu bili omiljeni 12 godišnjacima.
Mr No, Ken Parker, Tex Viller bili su luzeri, a pravi heroji bili su Blek Stena, Komandant Mark,
Kit Teller, Kapetan Miki ,sve redom neustrašivi, nepobjedivi, sveizdrživi, neranjivi, nepoderivi
borci.
Kada sam u 23-oj u jednome trenutku opet domašio stripova, baš Mr No-a i Kena Parkera
sam jedine i mogao čitati. Nekako baš u to vrijeme, u ruke mi je dopao prvi Corto Maltese.
O Cortu ne postoji priča br 1 jer Corto jest priča. Cortov tvorac, Hugo Pratt bio je sin talijanskog
poslanika u Abesiniji 30-ih godina. Objedinivši izvanredan grafički talenat i vječnu udivljenost
književnošću, stvorio je jednu mističnu priču koja kao da oduvijek i postoji. Prema predanjima,
u Veneciji postoji taj skriveni kutak u kojemu pogledavši u dno bunara, ulazite u dimenziju
jedne paralelne priče. Hugo je Corta Maltesea gradio djelomice na Lawrenceu od Arabije, a
dijelom i na osobnim saznanjima o afričkome periodu pjesnika Arthura Rimbauda.
Poezija ima posebnu ulogu u stripu i daje mu na eleganciji. Česti protagonist ovoga stripa je i
famozni, okultni Rasputin, Cortov najdraži neprijatelj...

Predlažem za početak...Balade o slanome moru




- 17:37 - To te ja pitam (15) - Print - #

Design @ by:Nisa