utorak, 28.08.2007.

S "Tempetom" na turneji

Najbolje je to što mi je u zadnje vrime počeo i mobitel zvonit zbog bloga. A «najdraže» bi mi bilo kad bi me probudili. Dobro, nije da sam ja ranoranilac, ali… Nek' dvije sreće ugrabi netko drugi,… a ja ću spavat. Sve u svemu dogovorila sam s našim folklorašima otić na jedan njihov nastup izvan Makarske. I napravit priču. Cilj – Gata kraj Omiša.
Ja sam se ukrcala u auto s Marinom Srzić, predsjednicom folklornog ansambla «Tempet». I onda smo zajedno čekale da se ekipa skupi. Dok pišem ovaj post, jedna ura je po ponoći, a usput se dopisujem i preko maila. Jednom ću iskoristit ovo što mi je upravo stiglo od osobe koje je to i svirala. Bach-cantate! Ne znam zašto se neki ljudi gube u prostoru i vremenu. Ali, vratimo se mi «Tempetu». Stižu iz stare srednje škole gdje su im prostorije. S nama u auto se ukrcali i Sanja Turić, Any Carević i Ivana Kosović. Ostali u mini-bus Mate Jovića. Onda smo mi morali svratit u Krvavicu u Dina Beroša po njegovu nošnju jer on nije mogao ići, a nošnja treba. Obavljeno… i šibamo dalje. U kontaktu smo s ekipom iz mini-busa. S njima su i «mandoline i gitare». Njih pet iz osnovne glazbene škole. Tamo je sigurno bolja zabava, ali suvozačko misto u autu je - suvozačko misto. Naravno da smo glasali kojim putem ćemo ići. Jer je Jović rekao da se ide preko Dubaca na Omiš, pa onda Gata. A je, šipak. Mi kasnimo poprilično. Već smo na Dubcima. Di ćemo??? Ajmo uz Dubce pa ćemo se spustit sa Sljemena. U međuvremenu iz busa zovu Any (ona je i tajnica) da oćemo negdi pit kavu. Any ispalila, koja kava?!?!? Već kasnimo u startu.

Image Hosted by ImageShack.us

(Konačno u Gatima)

Malo više okuka, Sanji muka, ali smijemo se cilo vrime i pričamo gluposti. Konačno stigli. Iako bi već trebalo ići na presvlačenje, nikome se ne žuri. Najprije kava, sorry dragi domaćini. Odmah smo našli birc i parkirali se. Vidi vraga, i podijelili se.

Image Hosted by ImageShack.us

(Muški za svoj stol…)

Image Hosted by ImageShack.us

(…žene za svoj.)

I krene priča… Odjednom se Ružica Vidak sjeti da su joj cipele za nastup i šminka ostale u busu. A bus na putu za Makarsku. Vratit će se u neko doba noći… Divota. Ali odmah se uskače s «brojem cipela», i «imam ti ja», i «ja neću plesat sve plesove»…. I tako je riješeno pitanje cipela. Vrijeme da se krene…. Dok Tempetovci kreću na presvlačenje, ja sam u brzoj izvidnici.

Image Hosted by ImageShack.us

(Gata su mala, ali simpa. Ovo je spomenik popu glagoljašu)

I upadam na pripreme. Tu je već cijela strka. Svi se skidaju, slažu odjeću, vade stvari za nastup, traže nošnju…

Image Hosted by ImageShack.us

(Nema tu puno izmišljanja tople vode, nastup je za manje od sat vremena)

Image Hosted by ImageShack.us

(I muški dio ekipe je, hvala ti Bože, ozbiljno shvatio stvar)

Image Hosted by ImageShack.us

(Nije svatko jednako brz, ali nije ni važno. To se sve u hodu rješava)

I dok vamo odjeća leti na sve strane, sa strane sjedi njih petoro glazbara i «priteže» žice svojih instrumenata. Stela Ivanišević, Nikolina Šapit, Vlasta Glučina, Martin Andriješević i Ivan Karin.

Image Hosted by ImageShack.us

(A fotografiranje im je «zadnja rupa na svirali». Ne šljive me baš nešto!)

E, sad već postaje zanimljivo. Vrimena je sve manje. Nitko više ne gleda u kojoj je tko fazi. Svatko pokušava navući sve od narodne nošnje što treba imat. A koliko rekvizita ljudi moji. Još i puder. I šminka.

Image Hosted by ImageShack.us

(Ružica, Nena i Sanja nastoje bit ekspeditivne)

Any jedina ima na sebi majicu s logom «Tempeta». Koristim trenutak dok se nije počela presvlačit. Kaže da je to logo iz drugog puta, ali ni sada nisu zadovoljni marketingom društva. Nisam ni ja. Trebali bi stvarno imati bolju promidžbu. Kad će više neki ljudi shvatit da nije samo stvar potrebe grada da ima ovakvo društvo?

Image Hosted by ImageShack.us


Svašta se tu dalo vidit i čut. Npr. zašto Ana (još uvijek) Stanković tamo nešto petlja oko Saše.

Image Hosted by ImageShack.us

(A radilo se samo o tome da neke stvari bez ženske ruke ne idu. E, usta moja hvalite me, hahhaa)

Image Hosted by ImageShack.us

(A ni muškima nije lako. Pogotovo s tim pojasevima. Čovječe, treba to zamotat. I mora stat tako i tako. Još kad sam čula koliko ovakvo jedno odijelo stoji. Mislim da je rečeno 3.500 kuna. Heeej! Treba to i platit. Ali neka.)

Pa pogledajte ih. Da nisu divni??? Svi konačno spremni i na okupu. Čeka se početak završne večeri «Gatskog kulturnog ljeta» (2. dani Ive Marjanovića 2007.) Naši nastupaju prvi. Još su tu ekipe iz splitskog «Brodosplita» i Metkovčani.

Image Hosted by ImageShack.us

(Amo redom s liva na desno. Stoje: Ivana Jović, Miljenko Vuković, Tomislav Kovač, Saša Vujčić, Dražen Nemčić, Ilija Turić, Teo Radić, Marina Rajčević, Duje Medić iz (rekli mi da naglasim) iz Brela, onda idu četri cure – neki međured: Ana Stanković, Nena Bilić, Sanja Turić i Ivana Kosović. Red ispod njih:, Josipa Puharić, Marina Srzić - predsjednica, Jelica Milovanović, Any Carević, Ivan Josipović i Ružica Vidak. Čuče: Nikolina Šapit, Ivan Karin, Martin Andrijašević, Vlasta Glučina i Stela Ivanišević)

I ajde ti sad njih sve pobroji i nabroji. Valjda sam sve «ubrala». Nisam baš sigurna oko redoslijeda.

Image Hosted by ImageShack.us

(Ima tu i nekih parova. I izvan folklora, koliko sam ja uspila shvatit).

Viče Saša da slikam njih dvojicu. Kaže: «Neka dođu novi članovi. Ne može biti više od ovoga, ni manje od ovoga.».

Image Hosted by ImageShack.us

(To bi dakle bile mire)

I prije početka samog programa malo «šaranja» po publici.

Image Hosted by ImageShack.us

(PP – nije propagandni program, nego papci političari)

Trema, trema, trema… To je onaj gotovo kolektivni osjećaj s kojim se kreće prema pozornici. Konačno početak. Najprije glazbari. Ritam je tu.

Image Hosted by ImageShack.us

I počinju starogradski makarski plesovi. Manfrina, điger i tempet, tri sastavna dijela.

Image Hosted by ImageShack.us

(Lagano i elegantno – kako su Gaćani stavili u propagandne materijale za ples «Tempetovaca»)

Već je uvelike pao mrak, ali gotovo da stojim na pozornici dok slikajem.

Image Hosted by ImageShack.us

(Ništa bez svjetala pozornice. Uhvaćen trenutak.)

Prvi dio je gotov. Ima tu još posla ko u priči. U svlačionici se valjaju od smija. «Pretresaju» nastup. Pobrali su veliki pljesak, a njihov naklon je posebno ocijenjen.

Image Hosted by ImageShack.us

(Nastoje bit tihi jer samo 50-ak metara su daleko od pozornice na kojoj nastupaju njihove kolege iz drugih klubova. Ali to ne umanjuje zabavu.)

I dok se presvlače daju se uočit i neki zanimljivi detalji. I tetovaže. Hahaaaa. Ali dok fotografiram, stiže i upozorenje!

Image Hosted by ImageShack.us

(«Ne diraj mi momka», «ozbiljna» je Ivanova cura. Odmah počnu komentari i zafrkancija)

Dolaze «nam» u posjetu i iz drugih društava. Već se svi znaju i druže. Nije ovo prvi put da se sreću na ovakvim manifestacijama.

Image Hosted by ImageShack.us

(Šime Negotić iz «Brodosplita»)

Image Hosted by ImageShack.us

(I još dvojica iz «Brodosplita», samo što je jedan ovaj desni prije «mijenjanja dresa» bio u «Tempetu». E, nek se zna. Reka je Saša; «Nemamo ni za nošnju, a «prodajemo» ljude!»)

I kreće drugi dio nastupa. Svi na svojim mjestima. Glazbari na svom, plesači na svom, a ja negdje između s fotoaparatom. Taman se uskladili, sve teče ko po loju….. Praćeni mandolinama i gitarama, svi plešu sa širokim osmijesima. Baš mislim kako ih je dobro njihov voditelj Damir Radić «ustrojio», kad skontam da mi Saša, dok pleše, nešto sugerira. Nemam pojma u čemu je baza. Sve se nekako brzo odigralo. Kad šta…. Glazbari su toliko brzo svirali, da su naši «Tempetovci» imali skoro disco-verziju šotića – plesa koji spada u kategoriju promenadnih tj. šetajućih plesova.

Image Hosted by ImageShack.us

(I onda je odjednom postalo jasno odakle oni «iskreni» osmijesi. Ma svi su se valjali od smija dok su nastupali).

Dobro raspoloženi svirači i plesači otišli su se na brzinu presvući. No, bez obzira na ritam, plesači nisu propustili pohvaliti mlade muzičare za njihov nastup. Svaka čast. Nošnje je trebalo na brzinu skinuti jer… program na pozornici još traje.

Image Hosted by ImageShack.us

(Ali nećemo propustiti neizostavni show u svlačionici. Duje, Duje….iz Brela, .... a rekli su mi da naglasim.)

Metkovčani na pozornici. Izvode svoj Linđo. Izvrsno zvuče i izgledaju. To je prilika da i naši malo sa strane isprobaju korak. Any pleše vrlo energično s Tomom i usput komentira kako neće bit problem uvježbat korak.

Image Hosted by ImageShack.us

(To volimo, borbeni duh. Kad mogu Metkovčani, možemo i mi.)

Any je otišla na kraju programa od organizatora, u ime kluba, primiti zahvalnicu. Cijeli «Tempet» je stajao u pozadini i gromoglasno pljeskao uz komentare i smijanciju. A Marina, predsjednica kluba, nije nasjela Sašinim podbadanjima da bi na pozornici trebala ona primiti zahvale. Ali je zato to bio povod za nove «kajle». Turić je već bio nervozan zbog gladi. Ali nervoza je brzo prošla. Domaćini su se svojski potrudili. Baš sam mislila kako ću zapamtit kako se zovu oni gastro specijaliteti, ali kao što se da vidit…. Ipak je ovo bilo 18. kolovoza. A autorica ovog posta je uzela malo duži godišnji…. Ma, sve u svemu, bilo je svega, od slanoga do slatkoga. Prava fešta.

Image Hosted by ImageShack.us


Nastupilo je i par klapa. Saša nije moga izdržat da ne «uleti». Ipak on piva i u klapi «Garbin». A, e! To je pravi frajer. Nema di ga nema. Već znam šta će me pitat kad me vidi. «Čudo da si me pohvalila. Ali mi spremaš kakvu psinu?», ko da ga čujem. Ali uz Any je nekako najistaknutiji. Ma i Sanja je prilično upečatljiva. I Jakov… E, kad bolje razmislim… Ma super su oni ekipa. I upisuju nove članove na jesen. Razmislite vi koji čitate.
Prije nastupa se traži prva pomoć, septolete, neofen… Ne znam ni ja šta… A na kraju ne treba ništa – samo fešta. I svima je dobro. Druže se, zabavljaju, upoznavaju nove ljude, održavaju liniju, treniraju mišiće (bome i toga treba)… I prije svega uče volit i cijenit našu tradiciju. Prenose je i populariziraju, a uz to pokazuju što zapravo znači imati svoje ja.

P.S: Ovo je ko da ste stalno na školskoj ekskurziji! Luđaja!

- 00:28 - Komentari (39) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.