Bešpelj

utorak, 26.08.2008.

Sofra

U postu gdje sam opisivala kako se radi «Pita od juka» spominjala sam sofru-niski okrugli stol koji se koristio za razvijanje tijesta. U još davnija vremena smijeh (prije mog vremena) sofra se koristila i za jedenje-svi bi posjedali okolo na pod ili na niske drvene stolice (skemlije smijeh).
Za vrijeme moje nedavne posjete Bešpelju, išla sam okolo po selu i raspitivala se za sofru da ju mogu uslikati. Naći sofru i nije bilo tako jednostavno.
Našla sam na dva mjesta sofru - bačenu i zaboravljenu u štali. Jedino kod jedne starije bake koja živi sama sofra je i dan danas u upotrebi.

Dok sam razmišljala kakvom pričom da popratim ove slike sofri, nisam niti slutila da je taj, nekad vrlo koristan i svakodnevan, a danas gotovo zaboravljen predmet opjevan i u pjesmi yes

Naime dok sam u Bistrici u posjeti kod sestre bila u trgovini, slučajno sam ugledala novine sa nošnjom na naslovnoj stranici (i o nošnji ću jednom pisati, ali ovaj put nisam uspjela fotografirati tuzan).
Bio je to Vjesnik franjevačkog samostana Sv. Luke. Naravno da sam ga kupila. Uz Vjesnik sam kao prilog dobila knjižicu-Izabrane pjesme Slavka Jelice. Kako stoji u predgovoru radi se o jajačkom "pjesniku, kroničaru, amateru".
O samom Jelici više u nekom budućem postu-sigurno ću u iduće postove uključiti mnoge pjesme iz ove male pjesmarice, jer govore o onome o čemu sam već pisala ili o onome o čemu sam planirala pisati.

SOFRA
Neki od nas
Ni u kući ni u školi
Nisu za sofru
Nikad ni čuli

Sofra je niski okrugli stol
Za kojim čeljad sjede
Na kojoj domaćica kuha jelo
I za kojom domaćica kuha jelo
I za kojom se jede

Svi jedu iz jedne posude
Ali je onaj jadan
Koji sporo jede
Pa ostane gladan

Prije jela
Svi se krste da bi se domaćin bogu
Pomolio
Koji je bog ovo jelo stvorio
Taj i blagoslovio

Kada se jelo završi
Bogu se zahvali:
'Fala ti Bože na ovom daru
Koji smo tvojom darežljivošću
Blagovali.


Pjesma me oduševila jer je u njoj opisano točno onako kako se i kod nas u kući jelo, tako da bi moja priča ovdje bila suvišna smijeh

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Bit će i pite u idućem postu yes….obećajem. smijeh njami

26.08.2008. u 21:09 • 26 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< kolovoz, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (7)
Travanj 2008 (8)
Ožujak 2008 (7)
Veljača 2008 (6)
Siječanj 2008 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog o meni, mome selu, mojim razmišljanjima, nadanjima i htijenjima :-) i mnogim drugim koještarijama

Pomozimo maloj Anji

Image Hosted by ImageShack.us

Blogerica.comKlikni


Glasaj za moj blog na www.blogeri.hr

Kako do mene:

bespeljica@gmail.com



Zrnca mudrosti:

"Ono što je bilo izuzetno u životu Abrahama Lincolna nije to što je rođen u brvnari, već to što je iz nje izašao."

"Sva bića puštaju za sobom tragove svog postojanja, samo ljudska bića ostavljaju za sobom tragove svog stvaranja."

"Kad biste mogli udariti u stražnjicu osobu koja je odgovorna za većinu vaših problema, tjednima nakon toga ne biste mogli sjesti."

"U životu sam prošao kroz dosta teških situacija, od kojih su se neke zaista i dogodile."

"Sunce sija na pravedne i nepravedne jednako. Želite da vaš dobitak ne bude ničiji gubitak."

Linkovi

Ježev blog
Image Hosted by ImageShack.us

angie
catcher
čiovka
dordora2
Eurosmijeh
gogoo
gustirna
Ima jedan svijet
Ježev blog
Katja
Kneginjica
Koraljka
Marisol
Minimaxine
Mirjana
more-moje-plavo
Neolina
Saraja Azra

Biljoteka

Cvergla blog
Lika na dlanu
miljevci
Potravlje u srcu
promina


Hrvatski Web Pretraživač

counter


Google PageRank <br />
		Checker - Page Rank Calculator