Blog Sadašnjeg trenutka

subota, 13.09.2008.

Učenik i učitelj 2. dio

Ovo je nastavak na prošli post...

Ono što meni treba u ovom trenutku je zapravo najlakše objasniti na sljedećem primjeru.

Ako smo u točki A i želimo doći u točku B, trebamo preći neki put. Postoji više mogućnosti našeg putovanja po tom putu u odnosu na druge ljude.
Mogućnosti su:
a) suputnik
Na svojem putu, imam nekoliko suputnika - dijelove puta prolazimo skupa, pomognemo se koliko je moguće, najčešće lutamo zajedno i pokušavamo ostati na pravom putu.

b) vođa puta
Nemam još osobno tog iskustva, da sam vodio druge na putu duhovnosti/samorazvoja.

c) samostalni na tom putu
Većinom putujem sam, tu i tamo sretnem nekog - pa to bude privremeno u kategoriji "suputnik", ali ipak je c) dominantno.

d) sljedbenik
Na neki način sam i sljedbenik ljudi koji su me se stvarno dojmili - kao što su npr. Eckhart Tolle i Byron Katie.

Da bi se došlo u točku B, treba znati koji putevi vode tamo. Najčešće se pokušaji dolaska u točku B svode na lutanje, skretanje sa puta, vrtnju u krug i sl. Nije to ništa loše samo po sebi, osim ako vam je baš jako bitno da dođete u točku B.

Na temelju mojeg iskustva, zaključujem da doći u točku B i nije nimalo lagano - prelagano je skrenuti sa puta, previše je zamki i toga što nam može odvući pažnju. Upravo zbog toga, meni treba trenutno netko tko će me voditi barem dio puta. Kriteriji da bi se mogao prepustiti njihovom vodstvu su:
a) da je već prošla taj put i zna koje su zamke i kako ih izbjeći
b) vrlo poželjno je da je već pomogla drugim osobama oko toga da pređi taj određeni dio puta
c) da je u stanju prepoznati konkretne blokove kod osobe koju vodi koji bi je mogli spriječiti da dođe u točku B i da na vrijeme pomogne sljedbeniku da razriješi te blokove na adekvatan način
d) da mi je spremna i sposobna argumentirano odgovoriti na pitanja koja mi se pojavljuju na mojem putu - da ne dobivam odgovore "To moraš slijepo prihvatiti jer je tako rekao Isus, Budha ili koji god od velikih faca"
e) da je spremna raditi sa mnom 1:1 (npr. Eckhart Tolle je u stanju zadovoljiti uvjete od a) do d), ali on ni ne zna da ja postojim, a tako će vjerojatno i ostati...)

Trenutno želim da me netko vodi oko upotrebe Worka od Byron Katie - pokušao sam sam, međutim, moj um je trenutno previše jak i previše sam u njemu da bih to uspio samostalno. Treba mi vodstvo nekog iskusnijeg oko toga. Srećom, čini mi se da imam ne jednog mentora, već dva koji su otvoreni prema tome da mi pomognu i odvedu me kritični dio puta. Do njih sam došao preko Facebooka.

S obzirom da mi je trenutno Work hot topic, neće biti čudno ako ubrzo napišem post o njemu...

prijavi hr.digg - 11:36 - Komentari (16) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com