Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 11.01.2008.

Problem testiranja

Kod isprobavanja određenog proizvoda ili tehnike koji imaju zadatak na neki način pomoći kod zdravlja (fizičkog ili emocionalnog) ili kod nekih sposobnosti (npr. mentalno) jedan od glavnih problema je kako ga istestirati. Ja nemam mogućnosti organizirati tisuće ljudi i u strogo kontroliranim uvjetima promatrati rezultate. A da i imam, nisam siguran da bi mi bilo ni toliko bitno jer na kraju je temeljno pitanje "Kako to funkcionira za mene?" Jer što mi znači da za 98% nešto funkcionira, ako sam ja u onih 2%?
I sa tim, potvrđujem da, do daljnjega, ja ću samo promatrati kako neke stvari koje testiram funkcioniraju za mene.

Problemi sa testiranjem je to da je često teško imati izolirane uvjete jer je neki rezultat posljedica raznih faktora pri čemu za neke ni ne znamo koji su.
Npr. ako uzmemo neki proizvod za imunitet - i budemo zdravi, tko može potvrditi da je to stvarno posljedica toga? Tko kaže da i inače ne bi bili zdravi? I obrnuto - ako smo ga uzeli, a svejedno smo bolesni, to ne znači nužno da je taj proizvod za imunitet nefunkcionalan, već da u kombinaciji sa drugim faktorima nije bio dovoljan za ostvariti zdravlje. A opet, možda jednostavno znači da je taj proizvod stvarno nefunkcionalan.
I zato sam sa sjetom napisao post o savršenom mjernom uređaju.

Pošto savršenog mjernog uređaja nema, ostaje nam da pokušavamo različite stvari i ponekad nagađamo oko toga što i kako funkcionira za nas.
Ponekad je lako - rušim se od umora, odslušam Paraliminal CD "10 minutes supercharger" i nakon tih 10 minuta se osjećam puno bolje. U tom slučaju mogu reći sa prilično velikom sigurnošću da je funkcioniralo jer je utjecaj drugih faktora u tako kratkom vremenskom roku bio zanemariv i rezultat se vidi odmah - a ne nakon nekoliko mjeseci. Sama jednostavnost testiranja ovisi i o složenosti situacije koju testiramo i koji su parametri (npr. vremenski rok, razni faktori koji mogu utjecati na testiranje i sl.).

Po putu mojeg istraživanja, nastojati ću testirati što objektivnije svjestan toga da će to i u najboljem slučaju biti tek djelomično vjerodostojno. I kod svakog pisanja o nekom proizvodu djelomično ću se pozabaviti i komponentnom testiranja jer je ona bitna. Nastojati ću izbjeći bilo kakvo navijačko iznošenje informacija o nekom proizvodu i biti što objektivni (koliko naravno budem u mogućnosti).

U cijelom ovom mom načinu razmišljanja, osjećam da mi nedostaje jedan bitan komadić puzzle, ali u ovom trenutku ne znam koji je...

Vaša mišljenja i komentari oko ove problematike su vrlo dobrodošli.

prijavi hr.digg - 10:15 - Komentari (14) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com