Blog Sadašnjeg trenutka

utorak, 07.08.2007.

Učitelji puta Sadašnjeg trenutka

Moje putovanje putem Sadašnjeg trenutka je započelo sa knjigom "Moć sadašnjeg trenutka" od Eckharta Tollea. To je stvarno posebna knjiga i svima koji nisu preporučam da ju pročitaju. Stvarno me je, onako kako se kaže, "pukla". Od njegovih knjiga imam i "Prakticiranje sadašnjeg trenutka" - sažetak knjige "Moć sadašnjeg trenutka" i "A new Earth" - knjiga koja mi je još bolja od "Moć sadašnjeg trenutka". Eckhart Tolle ima tu sposobnost da piše tako jednostavnim rječnikom, tako razumljivim i njegova poruka je prilično jasna.
Zatim je došla u moj život Katie Byron koja je na mene ostavila čak i još veći utjecaj od Eckharta Tollea, zapravo najveći od svih knjiga koje sam ikad pročitao (a pročitao sam jako puno knjiga). Imam dvije njezine knjige - "Love what is" u kojoj objašnjava svoju metodu The Work i "Thousand names for joy" u kojoj je svako od 82 poglavlja posvećeno jednom poglavlju Tao te Chinga od Lao Tzua. Prekrasno je iskustvo pročitati zapis iz te knjige i onda pročitati Katieno objašnje tog zapisa.
Sve te knjige nisam u stanju čitati puno - pročitam nekoliko stranica i ne mogu više jer me ispuni tolika energija da nisam u stanju primiti više od toga i moram prestati čitati jer bi inače puknuo.
Inače, od svih filozofskih i religijskih pravaca taoizam je po meni najbliži mojem razumijevanju puta Sadašnjeg trenutka i zato vjerovatno imam i i najviše simpatija prema njemu.
Treći meni najznačajniji učitelj na ovom putu je Osho. Trenutno čitam njegovu knjigu "Tantra" i ta knjiga je imala dosta utjecaja u tome da lakše izrazim pretpostavke navedene u pretprošlom postu.
Od ostalih učitelja meni poznatih su : Sri Nisargadatta Maharaj, Gangaji, Ramana Maharshi, Krishnamurti.
Čitao sam neku knjigu od Krishnamurtija i iskreno nisam baš razumio to što on piše, što sam shvatio da on nije pravi učitelj za mene u tom trenutku. Vjerujem da će doći trenutak kada će mi njegove knjige biti tako jednostavne i očite, ali za sada to nisu. On mi je najteži autor od svih kojih sam čitao do sada.
Ima ih sigurno još, no ovo su oni za koje trenutno znam.
O Maharaju, Ramaniju i učiteljici Gangaji ne znam puno, ali ovih dana su mi došle njihove knjige koje sam naručio sa Amazona pa će se i to ubrzo promijeniti.
Moje pretpostavke su došle iz čitanja knjiga gore navedenih autora i čitanja tekstova na now for you forumu. Iako niti jedan od tih učitelja ne navodi tako eksplicitno te pretpostavke njihovo učenje je savršeno u skladu sa njima. Ako su oni u krivu, onda sam definitivno i ja. wink

Inače moj stav prema gore navedenim učiteljima je kao prema mentorima, a ne kao guruima. Tijelo sa oznakom Eckhart Tolle je od istog izvora kao i ja, što znači da nije ništa vrijedniji od mene iako on ima zadatak prenositi majstorski učenje o Sadašnjem trenutku na globalnoj razini, dok to očito (još) nije moj zadatak.
Ponekad mi padne na pamet misao kako bi izgledalo kada bi se našli Byron Katie i Eckhart Tolle. Mislim da bi samo satima sjedili i uživali u Sadašnjem trenutku bez ijedne izgovorene riječi. U njihovom stanju riječi bi bile suviše... Da se nađem pred njima ne bi imao neka pitanja. Eventualno bi i mene dotaknula snaga njihove Prisutnosti i to bi mi bilo dovoljno. Baš zato jer nemam nekih pitanja, nemam ni neku posebnu želju da ih vidim uživo - jer ono što je bitno, poruku koju mi daju dobivam i kroz njihove knjige.

prijavi hr.digg - 09:24 - Komentari (7) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com