Blog Sadašnjeg trenutka

ponedjeljak, 11.06.2007.

Što je uistinu u ovom trenutku najbolje za mene?

Ovo si pitanje znam relativno često postaviti vezano za moj samorazvoj.
Tri su kategorije odgovora:
1. prakticiranje neke tehnike, meditacije i sl.
2. proučavanje dostupnih filozofija i što one znače za mene
3. kombinacija prve i druge kategorije

Za mene je trenutni odgovor pod brojem 2.

Što je to što ja dobivam sa proučavanjem duhovnih filozofija i što one znače za mene?
Zahvaljujući tom proučavanju događaju se promjene na razini modela kojeg moj sistem prihvaća kao istinit i po kojem djelujem.
A ako mi se promjeni pogled na život na jednoj dubokoj, temeljnoj razini tada mnogi problemi jednostavno više ne mogu opstati. To je kao da imamo viruse napisane za Windows OS, a prebacili smo se na Linux. Virusi koji nisu ništa drugo nego bajtovi zapisani na hard disku, u ovom slučaju više nemaju uvjeta da se startaju.
I zato je to za mene pravi put u ovom trenutku - čitanje knjiga o taoizmu, budizmu, hinduzimu, tantri, knjige od pisaca kao što su Eckhart Tolle, Krishnamurti, Byron Katie, Osho i sl. I promišljanje o tome što sam pročitao, promatranje samog sebe i kako reagiram na ono što pročitam, pisanje o tome i na neki način prepuštanje energiji poruke koje te knjige nose. A sve u temelju nose istu poruku ispričanu iz različitih uglova. I ta energija prilično snažno djeluje na mene - pročitam nekoliko rečenica i jednostavno ne mogu čitati dalje jer nešto u meni se toliko uzbudi i vrišti "Da!!! Da!!! To je istina!!!". I onda moram prestati čitati i par minuta šetati po sobi i poluizbezumljeno probavaljati u glavi to što sam pročitao. Jednostavo nastupi koktel emocija uzbuđenja, radosti, mira, nemira, ljubavi. I tek nakon par minuta mogu nastaviti dalje. Takvu energiju nisam osjetio niti u jednoj meditaciji, a nisam malo puto u životu meditirao.

Trenutno ne prakticiram neku posebnu tehniku ili meditaciju.
Povremeno se zapitam da li bi trebao ponovo početi meditirati i svaki put je nanovo jasan odgovor "ne". Završio sam više različitih tečajeva i imam i više nego li dovoljno materijala za prakticiranje neke tehnike, ali to ne radim jer osjećam da to nije ono što mi treba u ovom trenutku.
Dugo vremena sam sebi prebacivao zašto ne radim nešto što bi trebao raditi na sebi - i sada znam odgovor: nisam to radio jer nisam ni trebao raditi.

A sada?
Sada sam prilično miran... Znam da što se Boga tiče ne moram se promijeniti niti jedan promil, dovoljno je samo da budem koliko mogu u sadašnjem trenutku. Pa makar taj "koliko mogu" bio "nikako". Znači, ako se ne moram promijeniti, tada ne moram ni prakticirati neku tehniku. Međutim, nešto me snažno vuče prema proučavanju gore navedene tematike. I vidim rezultate toga - prvo mi se je definirao model po kojem djelujem, a zatim se taj model dodatno jača i nadograđuje. I to je proces. Rijetko kada imam negativne misli, ne zato jer sam išao riješavati jednu po jednu misao, nego zato jer sam napravio promjenu u OS-u. Imam i ja dalje stvari koje bi mogle biti bolje, ali njih ionako smatram posljedicom još neispravljenih bugova u mom trenutnom OS-u. Što znači, one su manje više nebitne jer dok mi se poboljašava OS samo je pitanje vremena kada će i ti problemi spontano nestati.
I nije da smatram da moram poboljšati OS, ne moram, ali činjenica je da osjećam snažnu motivaciju iznutra koja me tjera na to tako da se tome ne mogu oduprijeti. To je proces koji ne znam koliko će trajati, ali vjerujem da će se u narednih nekoliko mjeseci ili eventualno godinu, dvije velike stvari dogoditi.

Zanimljivo mi je da se nađu ljudi koji će mi doći i reći "Berixe, ne, ne - ideš krivim putem. Probudi se - tvoj način je potpuno krivi, ja ću ti reći moj način koji je funkcionirao za mene i zato će sigurno funkcionirati i za tebe. To ti je jedini pravi način." Ponekad takvu izjavu dobijem od nekoga od koga to ne bih očekivao, ali eto - očito i takav stav je trenutno dio nečijeg puta - i nije na meni da mijenjam stavove takvih ljudi. Prihvaćam i to i sa velikom unutarnjom radošću i dalje nastavljam svojim putem pa koje god posljedice bile tog puta...

Naravno, ovo je trenutno ispravni put za mene, ako osjećate da bi bilo dobro za vas da meditirate, primjenjujete neku tehniku i sl. svakako to napravite.

prijavi hr.digg - 08:08 - Komentari (9) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com