Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 20.04.2007.

EQ vs IQ

Odmah ću reći zaključak ovog posta: emocionalna inteligencija (EQ) je ono što radi razliku u kvaliteti života i to je područje interesa ovog bloga.

Pretpostavljam da svi već imaju neko mišljenje oko toga što je emocionalna inteligencija i ima više različitih definicija. Moja je:kvaliteta našeg unutarnjeg softvera po kojem funkcioniramo i sposobnost da utječemo na taj softver na način koji će nam omogućiti bolju kvalitetu života.
Taj unutarnji softver obuhvaća naša uvjerenja o nama samima, ljudima oko nas i općenito životu. Također, često sadrži i onaj dio koji je ograničavajući - kao što su razni strahovi, nesigurnosti, ljubomora, zavist, agresija, nervoza itd. Netko se već rodi sa kvalitetnim softverom, a netko ga tek treba razviti. Ljepota je ta da se može razviti, ako je to nekome bitno. Meni je - iz jednostavnog razloga što je kvaliteta života zavisna o emocionalnoj inteligenciji. Što smo emocionalno inteligentniji, to smo i sposobniji ostvariti kvalitetnije rezultate - kako unutarnje (mir, zadovoljstvo, sreća) tako i vanjske (novac, postignuća,itd.). Razvoj emocionalne inteligencije je ono što ja zovem evolucija i o tome sam već pisao - koga zanima može pogledati pod kategorija Evolucija i važna načela.

Gdje se tu uklapa IQ? IQ je dio nečega što zovem mentalne sposobnosti.
Mentalne sposobnosti obuhvaćaju IQ, koncentraciju, kreativno razmišljanje, pamćenje i sl. I ovdje postoje raznorazne podjele i definicije. Mentalne sposobnosti su također bitne - pogotovo kod nekih zanimanja (npr. znanstveni rad) i meni je stalo do toga da poboljšam svoje jer vidim da ću moći napraviti više u manje vremena.
S obzirom da mentalne sposobnosti utječu barem donekle na kvalitetu životu, na ovom blogu ću se povremeno pozabaviti sa nekim od načina kako je poboljšati - i to sam dosta proučavao. No ipak je glavni naglasak na emocionalnu inteligenciju jer to je ono što radi stvarnu razliku u životu. U skladu sa svojim mogućnostima nastojati ću i kroz ovaj blog iznositi rezultate svojih istraživanja oko metoda i načina kako poboljšati emocionalnu inteligenciju. Kao što rekoh trenutno mi je aktualna metoda The Work.

Moje iskustvo sa IQ-om?
Bio sam na Mensinom testiranju, IQ mi je bio 148 - što je dovoljno za učlaniti se. Postao sam član, upoznao tamo svoju ženicu - i time završavaju koristi koje sam ja imao u životu od Mense. To što netko ima visok IQ mi i ne znači previše jer neke od emotivno najglupljih ljudi sam upoznao u Mensi. nut Tako iz svog iskustva mogu potvrditi da ako netko nema kvalitetnu koncentraciju i pamćenje, IQ i nije nešto previše bitan.

Ono što je meni puno bitnije od IQ-a je način razmišljanja, a to je ono što spada u domenu EQ.
********************
I na kraju, samo da iskažem svoje zadovoljstvo što imam priliku voditi blog ove tematike. Toliko toga se ima za reći - da mi za sada definitivno nije problem pisati 6 puta tjedno. Naravno, ako netko očekuje da će svaki post biti jednako zanimljiv, koristan, pametan taj će se razočarati - jer to nije moguće i puno većim facama (npr. Steve Pavlina). Nije toliko bitan pojedinačni post, već ukupni dojam i smjer. Kako se bude povećavao broj čitatelja, vjerojatno ću se i ja dodatno potruditi - za sada sam zadovoljan ovako. Sutra pišem o svojim prvim rezultatima upotrebe metode The work - stvarno su super.
Pred nama je vikend - broj posjetitelja se vikendom smanji za nekih 50%, pa tako onima koji će doći unatoč vikendu pozdrav do sutra, a ostalima do ponedjeljka. mah

prijavi hr.digg - 08:06 - Komentari (7) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com