Blog Sadašnjeg trenutka

petak, 23.03.2007.

Produktivnost/organizacija - održavanje sistema

Što se tiče održavanja sistema o kojem sam jučer pisao, više puta sam ga zapostavljao i zbog toga kasnije dobio po prstima. Više sam bio usmjeren na nekakav napredak i nije bilo vremena i za jedno i drugo istovremeno. Na kraju nisam ni napredovao, niti imao održani sistem. Pa sam se bavio sa održavanjem sistema i zapostavljao napredak. A posljedica toga je da sam više puta osjećao grižnju savjest zato jer se nedovoljno bavim svojim napretkom. Pa bi mi puko film, pa se ne bi bavio ni sa jednom, ni sa drugom kategorijom. Npr. igrao sam igrice po cijeli dan - e to je zabavno!!! Ali nije baš korisno... no
Jedan pomak u mojem razmišljanju se je dogodio nakon što sam pročitao knjigu Ovladajte vremenom iznutra prema van od Julie Morgensten.
Ta knjiga nudi određene strategije kako bolje upravljati sa svojim vremenom i produktivnošću. Dobar dio tog pristupa me i nije nešto privukao. Međutim, dogodio se taj jedan "klik" u meni i nakon toga sam počeo po prvi put realno i smireno sagledavati vrijeme. Na trenutke se zaboravim, pa opet uletim u stare obrasce - no sve više sam u tom realnom i smirenom obrascu promatranja i korištenja vremenom. Svjestan sam toga da je život tako koncipiran da većina našeg života ode na održavanje sistema. Manje ili više ode na zabavu, što znači da je prostor za napredak najmanji. Kada dođem doma sa posla, znam da od trenutka dolaska pa do trenutka odlaska u krevet imam tek možda 1-2 sata za napredak. I to ako nisam preumoran, ako nije neko zahtjevnije razdbolje vezano za održavanje sistema i sl. Znači, ne svaki dan, već povremeno. I zato sam sebi više ne prebacujem zašto nisam aktivniji oko svoje evolucije, svjestan sam da jednostavno fizički ne postoji prostor za više djelovanja. Nije ni čudo da ljudi i ne evoluiraju previše - jedva stignu održavati svoj život, i onda u onim rijetkim trenucima kada imaju malo slobodnog vremena žele se opustit/zabavit. To je jedan razlog. Drugi razlog ne-evolucije je i taj da ljudi jednostavno ne razmišljaju o tome, već se bave sa nekim drugim stvarima. Zbog svega ovoga, ja se slažem sa tvrdnjom da je samorazvoj i pravi rad na svojoj evoluciji težak put. Ali zato i vrijedi.

Kako smanjiti vrijeme za održavanje sistema, a povećati za napredak?
Neki od načina kako si možemo smanjiti potrebno vrijeme za prihvatljivo održavanje sistema je da se odbace ili smanje one stvari koje ipak nisu baš toliko ključne. Ili ako se već moraju napraviti, izbjegavati perfekcionizam oko njih. Zatim je tu mogućnost bolje organizacije stvari koje se trebaju napraviti. Ili delegiranja poslova (ako je to moguće), ili razvoj neke vještine koja će nam dugoročno uštediti vrijeme itd. Činjenica je da se uz jedan promišljeni pristup može proširiti prostor za napredak. Točno kako i koliko, ovisi od situacije do situacije. Nije isto ako netko ima 3 djece ili je samac.
Svjestan svega toga, ja sam se za ovu godinu odlučio tek za nekoliko projekata na području svoje evolucije - trenutno su to 3 projekta: biti Tu i Sada, LOA i ovaj blog. Ako po putu još nešto uleti, super - no ovo su prioritetni projekti kojima svakodnevno posvetim više ili manje svojeg vremena. Za jedan post dnevno potrošim cca. 30 minuta. Ono što mi nedostaje je više brige za svoje zdravlje, i to ću ubrzo promijeniti.

Sutra pišem i dalje o produktivnosti/organiziranosti...

prijavi hr.digg - 08:46 - Komentari (3) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com