Blog Sadašnjeg trenutka

ponedjeljak, 12.03.2007.

Moje razmišljanje o financijama

Novac je bitan ako želimo preživjeti i imati određenu kvalitetu života. Meni osobno nije najbitniji, ali mi je bitan - jer bez određene količine novca se ne može. Pošto sam realni optimist, vjerujem da ću ga u bližoj budućnosti imati puno više nego što mi treba za normalan život - i drago će mi biti ako bude tako. Razlog zašto bih ga volio imati puno je taj da onda sa tim novcem mogu pomoći većem broju ljudi. Meni savršeni auto je BMW3 sa punom opremom. Kada bih morao birati savršeni auto, tada bi to bio taj. Sa punom opremom novi mislim da dođe oko 45 000 E. No i kada bih imao toliko novca ne vjerujem da bi dao toliko za auto jer mi je to obijest - draže bi mi bilo onda taj novac investirati u neke projekte koji pomažu drugima. Ne vjerujem da ću ikada voziti skuplji auto od 15 000 E, neovisno o količini novca koju budem imao.
Unutar krugova alternative upoznao sam određeni broj ljudi koji su imali stava da novac nije bitan, da je bitno pomagati drugima bez ikakve financijske naknade i sl. Osobno, moj dojam je da oni haluciniraju i ne vide stvarni život. Očito i ja podržavam pomaganje drugima bez naknade, ali da to bude u skladu sa svojim mogućnostima. Npr. ako je netko kvalitetni terapeut alternativne medicine svakako bi trebao to naplaćivati, osim u nekim posebnim slučajevima. Tvrditi da novac nije bitan, već samo pomaganje drugima, a nemati što za jesti i prehraniti obitelj, tada je to druga krajnost koja isto ne valja. Istina, puno je manje ljudi u toj kategoriji, a puno ih je više u kategoriju gdje misle kako povećati količinu novca, a nisu im bitni drugi (osim najbližih).

Kakogod, svih onih koje zanima, iz ovog ili onog razloga, kako da bolje stoje financijski, mogu povremeno baciti oko na ovaj post. Na njega će biti link sa desne strane i s vremena na vrijeme će se editirati tako što će se dodavati preporuke knjiga, ideja, linkova i sl. koji mogu pomoći oko financijske situacije.

Za početak stavljam samo jedan link, to je novac.blog.hr. Nisam ga stigao još potpuno proučiti, no na prvi pogled mi se je učinio jako zanimljiv i ubrzo ću ga proučiti, pogotovo jer mi je ovih dana nenadano uletila jedna fina financijska injekcija, pa želim vidjeti što mi je najpametnije napraviti sa njom.

Inače, moje trenutno stanje je da su mi mjesečni prihodi nešto veći od mjesečnih troškova tako da se ne žalim i novac mi trenutno nije nikakav izvor stresa u životu.
Kao što 5% svojeg prihoda dajem u dobrotvorne svrhe, tako sam počeo od ovog mjeseca i 5% svojeg prihoda ulagati u mješoviti investicijski fond. Često se u knjigama o uspjehu preporuča da se odmah na početku mjesečne plaće odvoji 10% za dobrotvorne svrhe i 10% u investicije, no iskreno još nisam spreman na to - nadam se da ću do kraja godine ipak to podignuti na barem 7 - 8%, ako već ne ide 10%. Očito, trenutno nisam nešto posebno financijski uspješan i zato ću izbjegavati davati savjete te vrste, osim naravno preporuka linkova, knjiga i sl. čiji autori su financijski uspješni ljudi.

Znači, još jednom - svih koje zanima proučite blog novac.blog.hr - vrijedi toga.

prijavi hr.digg - 08:56 - Komentari (1) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com