Blog Sadašnjeg trenutka

srijeda, 28.02.2007.

Iskrenost

Nastojim biti iskren prema drugima što je više moguće, ali o tome se uopće ne radi u ovom postu.
Ovaj post je posvećen isključivo iskrenosti prema samom sebi.
Još nekad davno došao sam do načela broj 1 u mom životu:
Budi iskren prema samome sebi. To je glavni način da sam sebi budem najbolji prijatelj. kiss

Po meni, u našoj evoluciji je iskrenost vrlo bitna.

Konkretno to u praksi znači sljedeće:
Ako nešto želim, tada je u redu to priznati sebi iako to nije u skladu sa moralno-etički-zakonskim normama. Koliko god to bilo griješno i etički neprihvatljivo, prava istina je da to jedan dio mene želi. Samim time što to sebi priznam, to ne znači da ću to i napraviti. Također, i ne vjerujem da ću zbog toga goriti u paklu (iako neki tvrde "ne sagriješi mišlju, riječju, djelom i propustom" - ali neću sada o njima). Prava istina je ta da neki dio mene, iz tko zna kakvog razloga, je to zaželio u tom trenutku. Priznati sebi da je to činjenica, nije po meni nimalo griješno. Štoviše... No ja sam se u prošlosti ponašao kao da je to griješno i onda zbog toga potiskivao, no to nije riješilo niti želju, niti mi pomoglo da se osjećam bolje. No kada sam počeo prakticirati iskrenost prema samom sebi, i jednostavno bez emocija prihvatio činjenicu da neki dio mene u tom trenutku želi X, često je ta želja sama nestala - bilo je dovoljno prestati pružati otpor. Kažem često, jer nije uvijek nestala - ali bi se svaki put osjećao bolje i ne bi mi više smetalo to što imam tu "sramotnu" želju.

Analogno tome vrijedi i:
- ako mi nešto smeta, tada je u redu to priznati sebi iako nikako po vanjskim kriterijima nije u redu da mi to smeta, iako to nije u skladu sa onim što želim biti, iako sam to trebao već odavno riješiti...
- ako se nečega bojim, tada je u redu to sebi priznati, koliko god bi bilo potpuno normalno da nemam taj strah.

Nije grijeh sebi priznati trenutno činjenično stanje - po meni je puno nezdravije lagati sebe, nego li biti iskren.

Ukratko, često se energija problema sastoji od dvije komponente:
1) problema samog (npr. nekog straha, nemoralna želja, i sl.)
2) strah da imamo problem - ovo nas tjera na potiskivanje, zavaravanje. Na temelju potiskivanja, osjećamo se kao "dobro" - ali zapravo znamo da nešto nije u redu. Da li vam se to kada dogodilo?

I ako nismo u stanju biti iskreni sami sa sobom, tada imamo dvostruki problem. Međutim, ako smo iskreni sami sa sobom, tada barem više nema 2. komponente. A često i prva komponenta izgubi na svoj snazi ako smo je u stanju samo promatrati bez ikakvog osuđivanja i prihvatiti trenutno činjenično stanje. Ovo sa tihim promatranjem bez osuđivanje je jedna vrlo, vrlo važna stvar i u nekom od budućih postova ću pisati više o tome. yes

Iskreno, ponekad je tako teško biti potpuno iskren sam sa sobom. Meni, čak i sada nakon toliko godina, to ponekad ne uspije, jer su neki dijelovi moje podsvjesti toliko vješti u potiskivanju nekih stvari koje me je strah priznati. Ali, iako potisnuti isto imaju utjecaja na mene i moje ponašanje, što znači da sam ja taj koji gubi zbog toga. S druge strane, veseli me to što postajem sve bolji i bolji u prakticiranje iskrenosti prema samom sebi...

prijavi hr.digg - 08:44 - Komentari (16) - Isprintaj - #

My web office's WebRing
Ring Owner: Toni Anicic Site: My web office
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com