belator.blog@gmail.com

20 do asa

25.02.2014., utorak

Pismo Dijaspori

Draga Dijasporo,
već sam vam puno puta htio pisati, ali nisam imao mogućnosti.
Znam da vas ima po cijelom svijetu i teško bih vas sve pronašao.
A i previše bi me koštale kuverte i marke da se javim svakome od vas.
Zato vam se javljam ovim putem, to mi izgleda najbolje.
Do koga treba doći ovo pismo do toga će i doći.
Iako se dosta šalim na blogu, ovo vam pišem ozbiljno.
Htio bih na početku reći da nitko od mojih najbližih nije van Lijepe naše, kao niti ja.
Iako sam protekle godine dosta razmišljao o tome da postanem dijaspora.
I moram priznat da mi je tada došla i suza na oko, budući imam obitelj, ženu i sina od 5 god.
Uspio sam za sada ostati u Hrvatskoj, a dalje ćemo vidjeti.
Samo da ne mislite da ne osjećam kako je to biti izvan domovine, reći ću vam da djelomično i osjećam.
Ne znam taj osjećaj kao što ga vi znate, ali itekako dobro vizualiziram stvari i osjećaje.

Moram vam samo prvo ispričati nešto iz djetinjstva.
Dok smo bili klinci često smo se igrali po vani, po cijele dane sam provodio sa tada najboljim prijateljem.
Zvali smo ga Dampa.Bili smo nerazdvojni. I ja imam starijeg brata i Dampa ima starijeg brata.
I oni su također bili nerazdvojni.
Polako smo odrastali, Dampa i ja. Razlika u starosti je bila samo par mjeseci,generacija smo skoro.
Došli smo u neke tinejđerske godine. Moglo bi se reći da je moja obitelj bila nešto financijski jača od Dampine obitelji, ali to mi nismo nikada smatrali važnim. Te razlike nismo toliko osjećali.
Ali jednog dana je došla vijest da Dampina obitelj odlazi iz Hrvatske. Ne znam koga je to više pogodilo, sve nas oko njega ili njega.
Pogotovo ako uzmemo u obzir da se Dampa tog ljeta prvi puta zaljubio, bio je neobično sretan.
Time je još bilo bolnije to sve i napuštanje svega što je do tada okupiralo njegov život.
Otišao je Dampa u Švicarsku, i roditelji i brat.
Naravno da nisam odmah kužio zašto i kako sada odlaze. Zašto ? Tek kad malo odrasteš, skužiš razloge.
Brat od Dampe se vratio za par godina, vukla ga je nostalgija, prijatelji, ružiona. On je stariji pa nije mogao prebroditi taj prelazak u drugu državu. Sada njegov brat živi tu, grca u dugovima, ima rastavu iza sebe, krpa kraj s krajem, nema posla. I starci su u penziji i vratili su se iz Švicarske.
Dampa je tamo. Kako je otišao sa svojih 14-15 god, on se tamo nastavio školovati, upoznao Švicarsku. Može se reći da mu je Švicarska druga domovina.
I dođe on tu nekad, ode se van ružit, uživat, jer kad on dođe onda se tulumari.
Sve on to vidi, čini mu se tu i dalje kao u bajci, on vidi nas vani i druge ljude, ali ne vidi pravu stvarnost.
I nedavno čujem da Dampa razmišlja o povratku u Hrvatsku, da tu osnuje obitelj i da se zaposli.
Kako on ne vidi pravu stvarnost, jer možeš ti njemu pričati ovo i ono, ali kad srce vuče i kad nešto čvrsto odlučiš teško je tada nekoga uvjeriti u suprotno ( to kao i one "pećine").
On vidi ono što vidi, kao što kad dođu tu u Zagreb mladi iz dijaspore, onda se provode po vani i čini im se kao fora tu živjet.
Ja vam želim reći, cijeloj dijaspori da je to samo PRIVID !
Vjerujte mi da vam je bolja kombinacija raditi i živjeti vani, a tu uvijek možete doći na provod.
Sjećam se da je po ljetu neki "sinek" iz dijaspore otvorio blog i onda pisao kak je Zagreb živ ljeti, kak je Zrće puno ljudi, a ja sam mu napisao : sinek, to ti nismo mi tu po vani, to je većinom dijaspora, možda neki tatini sinovi.
Mi ti nemamo za pivu ispred dućana, a ne za neka putovanja i provode po Hrvatskoj.
Eto htio sam reći da znam da vas neke vuče ljubav prema domovini da se vratite nazad, i da vi možda i više volite tu Hrvatsku nego mi koji je imamo svaki dan, ali moj savjet je: ne vraćajte se osim ako niste zaista situirani da proživite ovdje normalan i miran život.
Pogotovo vi mlađi koji imate za raditi još 30 god.
Gledao sam često emisije o dijaspori, i o nekim ljudima koji su htjeli doći tu ulagati nakon što su uspjeli u stranom svijetu, i odustali su, je su vidli da tu ima previše birokracije i previše vrata koja treba proći......


.....ima previše rupa u zakonima, previše pukotina koje trebaš pokrpati i podmititi da bi nešto pokrenuo.......



...i želim vam reći da još uvijek nije riješeno dosta toga da bi smo bili poput drugih uspješnih država, jer ovo što se čistilo, čistilo se radi Eu, ali i dalje se ljudi nisu "očistili", još uvijek se jako dobro manipulira ljudima, još uvijek ljudi vjeruju u ono što im se servira, ono što čuju na tv-u ili pročitaju u novinama......jedni traže samo kruha i igara, ili tuluma.....

.....drugi opet samo gledaju sapunice ili neke druge servirane stvari......


..ovi jedni pak muku muče s organizacijom štrajka, jer i tu smo razjedinjeni, čak i sindikati među sobom....ali stalno se računa ta potrošačka košarica u koju ide sve manje proizvoda......


...a ovi glavni muku muče sa novim rebalansom proračuna.....di će, koliko i kome ponovo uzeti...ali mi kao narod nemamo problema sa svojim rebalansom kućnog proračuna, brzo ga riješimo......


Slike sam ubacio da vam pokušam skrenuti pozornost sa one Hrvatske koju vi vidite kad dođete na ljetovanje.
Ova Hrvatska je prava.

I ako ste mislili vratiti se vi neki koji bi ulagali u Hrvatskoj, volio bih da razmislite dobro o tome.
Ja bih prvo volio da se skupite vi koji ste vani uspjeli i pokušate se organizirati u politici ,ali uz uvjet da vam ne treba novac.
Ako vas vuče nostalgija, ovo vam je prilika da se vratite u Hrvatsku ali s ulogom da pokušate nešto učiniti, "očistiti" je.
I moram vam iskreno priznati da smo se često ljutili tu na vas iz dijaspore jel ste često svojim glasovima presudili i donjeli presudne glasove za HDZ, a mi smo ovdje već duže vrijeme znali kako i što rade političari u Hrvatskoj.
Sada vam isto tako iskreno kažem da nam je svejedno, glasujte za koga hoćete !
Totalno nam je svejedno.
Jedino ako se nešto ne počne mijenjati iz korijenja, a to je čišćenje političke scene ! U kompletu.
Ali tko ?
E pa ja mislim da u dijaspori ima sposobnih ljudi koji su svojim radom i odricanjem namirili možda sebe i djecu !
Vrijme je za povratak, tko si ga može priuštiti !!

Ps...Nemojte ni vi iz dijaspore slijepo vjerovati onome što čujete u vijestima, pročitate u novinama.
Ako već hoćete nešto saznati realnije, tada nije loše ni proći tu po blogovima, jer tu možete naći dosta realnih tekstova, jer neki ljudi se dobro izražavaju i dobro iznose pravo stanje stvari. Ovdje je ipak sloboda govora najveća, čini mi se.
Kao što nemojte vjerovati ni nama kad nas vidite po ulicama, jer mi Hrvati jako dobro skrivamo ono kako zapravo živimo.
Ako hoćete pravo stanje tada jedan dan provedite kraj bankomata i pogledajte one papiriće o iznosu stanja, koje ljudi ne uzmu zbog žurbe, ili možda ne žele ni vidjeti stanje na računu.
Samo radi usporedbe : koliko vi možete kupiti litara goriva za svoju plaću ? Mislim da je to najbolja usporedba uvijek bila, jer ovo kad novine počnu uspoređivati cijene i statuse to je samo varka.
Dakle, ja za svoj mjesečni prihod mogu kupiti točno 441 l benzina, uz napomenu da je to jedna solidna plaća u Hrvatskoj !

Oznake: dijaspora, Hrvatska


- 10:09 - Komentari (39) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2014 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

Prosinac 2023 (2)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (2)
Srpanj 2023 (1)
Lipanj 2023 (3)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (3)
Ožujak 2023 (5)
Srpanj 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Ožujak 2021 (1)
Siječanj 2021 (1)
Listopad 2020 (1)
Ožujak 2020 (2)
Listopad 2019 (1)
Travanj 2019 (1)
Lipanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (1)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Lipanj 2017 (1)
Travanj 2017 (2)
Siječanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (4)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (3)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (6)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (9)
Studeni 2015 (20)
Listopad 2015 (20)
Srpanj 2015 (7)
Siječanj 2015 (9)
Prosinac 2014 (18)
Studeni 2014 (25)
Listopad 2014 (23)
Rujan 2014 (19)
Kolovoz 2014 (19)
Srpanj 2014 (26)
Lipanj 2014 (24)
Svibanj 2014 (26)
Opis bloga
...malo o svemu i puno o ničemu....