Overbooking (iz Carabanea za Dakar - Senegal)

Kada bih spojio sve zajedno koliko sam prošlu noć spavao, ne bih skupio ni dva sata. Okretao sam se sad na jednu sad na drugu stranu. Pokušao spavati na leđima. Nije išlo. Umjesto madraca poda mnom je bila tvrda spužva, a na njoj nekakva posteljina od umjetnog materijala pa sam se osjećao kao da spavam na plastici. Nije bilo ni jastuka, već odrezan četvrtasti komad one iste tvrde spužve. Vrlo brzo sam zavitlao taj komad na susjedni prazni krevet i izvukao iz torbe svoj mali jastuk. Međutim, nije ni on bio dovoljan za kvalitetno spavanje.
A onda su prije šest, dok je vani još bio mrak, krenuli kukurikati pijetlovi po selu. Jedan je bio tik pod mojim prozorom i ma koliko se trudio ignorirati ga, nisam u tome uspijevao. Nastavio je kukurikati sljedeća dva sata u intervalima od dvadeset-trideset sekundi. Čovjek bi pomislio da bi moj pijetao mogao izgubiti glas u nekom trenutku. Ali ne. Nisam bio te sreće. Pijevac je "pjevao" bez prestanka.
U osam, s bolovima posvuda po tijelu, kapitulirao sam. Vani je već sunce bilo iznad palmi i osvjetljavalo bijeli pijesak na plaži. Prošetao sam prema njenom kraju, tamo iza posljednje kuće, rasprostro ručnik i odradio svoju jutarnju tjelovježbu. Dvoje ribara su do pojasa bili u vodi, stotinjak metara od kopna, i bacali svom snagom mreže i potom ih potezali nazad. Tu i tamo bi plažom prošao koji lokalac, zaustavio se i pogledao što radim, upitao 'ca va', i nastavio dalje. Jedna je starija žena u modroj haljini i sa povećim zavežljajem na glavi zastala i upitala:
"Ca va?"
"Bien. Ca va?", odgovorio sam joj.
"Bien bien.", rekla je: "Francais?"
"Non. Croate."
Na licu joj se vidio veliki upitnik.
"Croate. Croatie.", ponovio sam.
"Ah! Espagnol!", i nastavila je svojim putem niz plažu.
Bilo je na otoku nekoliko Španjolaca. No, u kolovozu, dok u južnom Senegalu lije kao iz kabla, ludi Španjolci masovno krenu u osvajanje Carabanea. Za lokalno stanovništvo postali su predmet sprdnje. Ali su zbog Španjolaca "Karabančani" naučili par riječi španjolskog pa su mi se tako povremeno obraćali, a na španjolskom sam vidio u selu i par natpisa.
More u Carabaneu je zbog rijeke bilo toplije nego inače, ali zbog istog razloga i dosta mutno, a dno muljevito. Bacio sam se jednom, ali nedostajao je onaj užitak pravog oceana. Bez obzira na sve, Carabane se pokazao kao jedno vrlo ugodno mjesto, čak i unatoč lošem krevetu i čitavoj kukuriku koaliciji.
Odlučio sam iskoristiti posljednje trenutke na južnjačkom suncu i dobiti još malo boje. Koža mi je odavno već poprimila sjajnu smeđu boju, ali znao sam da ću ubrzo biti doma na ništici i snijegu za koji sam čuo da je upravo napadao u domovini.
U luci, na pristaništu onog trajekta za koje smo karte na jedvite jade dobili u Dakru, nakon što smo se u Barracudi otuširali čudnom kišnicom, koja se skupljala u otvorenom niskom bunaru na ulici pred guesthouseom, a koja je imala nekakav čudan lužinasti efekt na našu kožu, prošli smo kroz zelena rešetkasta vrata i stali čekati trajekt. Bilo je tu nekih četrdesetak ljudi, većinom stranaca, najviše Francuza, a puno manje Senegalaca. Svi su strpljivo čekali. Neki su na tvrdim klupama sjedili u čekanici u kojoj su se stropni ventilatori vrtili bez prestanka, ali nedostatno da razbije sparinu. Vani je bilo puno ugodnije. Sjeli smo na stepenicu podno stabla manga u čijoj su se krošnji mogli primijetiti mali zeleni plodovi. Stali smo čekati.
U tri su se zelena rešetkasta vrata zatvorila i, iako je do dolaska trajekta falilo još barem sat vremena, više nitko nije mogao unutra na pristanište, niti mi koji smo bili unutra nismo mogli van. U četiri sati trajekta nije bilo na vidiku u kojem god smjeru da smo pogledali. Mirno vodeno prostranstvo, u daljini zelenila se suprotna obale rijeke, iznad nas nebo bez oblaka, sunce, sparina. A onda je oko četiri i petnaest netko uzviknuo:
"Bateau!"
Svi smo pogledali prema vodi gdje smo daleko na obzoru primijetili točkicu koja je postajala sve većom i većom, dok se napokon ta točkica nije pretvorila u brod. Dolazio je iz Ziguinchora, odakle je bio krenuo nekih četiri sata ranije, zaustavio se u Carabaneu i pokupio nove putnike i konačno krenuo na noćno putovanje prema Dakru.
Aline Sitoe Diatta bilo je ime trajekta. Nosio je ime mlade djevojke koja je u prvoj polovici dvadesetog stoljeća podigla na noge Senegalce u borbi protiv francuske kolonijalne sile. Na kraju su je Francuzi uhvatili, poslali u Timbuktu u tadašnji Francuski Sudan (današnji Mali) gdje je u nerazjašnjenim okolnostima umrla u zatvoru 1944. godine u dobi od dvadeset četiri godine. Slavi ju se po Senegalu kao senegalsku Ivanu Orleansku.
Aline Sitoe Diatta jedan je od tri trajekta koji gotovo svakodnevno povezuju Ziguinchor i Carabane sa senegalskim glavnim gradom. Od tri je najbolji i jedini koji uz mjesto za vozila u utrobi broda te avionska sjedala za putnike, ima i kabine, od onih dvokrevetnih do osmerokrevetnih.
Trebalo mu je neko vrijeme da pristane i da se spusti velika metalna rampa. Niti jedno vozilo iz njega nije izašlo. Na Carabaneu nije bilo cesta niti vozila. Tek za šačicu putnika Carabane je bila krajnja destinacija. Ostali su se natisnuli na palubi broda i promatrali nas i Carabane i vjerovatno su mnogi, vidjevši dugu pješčanu plažu obrubljenu palmama i seosku idilu, požalili što se nisu potrudili da provedu nešto vremena na tom otoku. Na palubi sam mogao razaznati mnoga crna lica, ali bilo je i dosta stranaca.
Formirali smo red i stali se ukrcavati. Provjerili su nam karte i putovnice, najprije vojska pa onda osoblje broda. I onda su nas troje, s još jednom sedmeročlanom francuskom obitelji koju smo znali jer je također bila provela nekoliko dana u Hotelu Oudja u Boucotteu, stavili sa strane. Ostali su se stali ukrcavati. Osoblje se uzvitreperilo. Iako nismo razumjeli njihov jezik, znali smo da nešto nije bilo u redu. S vremena na vrijeme, kada bi progovorili na francuskom, mogli smo nepovezano razaznati:
"Overbooking...nema mjesta...sjedalo...ostanak..."
Ubrzo su smjestili sedmeročlanu obitelj, ali mi smo i dalje nastavili čekati uz rampu broda. Tada mi je pukao film u strahu da bismo zaista mogli ostati u Carabaneu. Zapravo ne bi ni to bila loša opcija da za manje od dva dana nismo imali aviokartu iz Dakra natrag u Europu. Da nas ostave u Carabaneu, trebali bismo ponovno uzeti pirogu natrag do Elinkinea pa naći neki prijevoz do Ziguinchora i onda sutradan cijeli dan se truckati u 'sept placeu' do Dakra.
Postoje dva načina kako riješiti stvari u Africi. Prvi je galama i prijetnje (što zapravo nije ništa drugačije od načina riješavanja stvari kod kuće), a drugi je bakšiš, poklon, formalite...ili kako god se još nazivalo mito po Africi. Kako je Vanji i Jerku ovo bilo prvo putovanje u Afriku, nisu htjeli dizati frku. Htjeli su mirno čekati rješavanje problema. Nisu se htjeli zamjeriti. Strah da ostanemo u Carabaneu bio je prevelik. Ja sam znao da nas takav stav ne bi nigdje doveo. I prije nego li su stigli smisliti što s nama, uhvatio sam brodskog managera u tamnoplavom odjelu i svjetloplavoj kravati na pruge i sasuo drvlje i kamenje po njemu. Dao sam mu do znanja da ne pristajemo na ništa manje nego na krevet koji smo platili. Četrdeset i pet eura za brodski krevet u Hrvatskoj je puno, a kamoli tek u Senegalu. On je ostao malo zatečen razvojem situacije. Vidjelo mu se na licu. Ja kada sam zagrizao, nisam puštao. Nastavio sam galamiti i raditi scenu. Odjednom, nakon pola sata čekanja, slobodni su se kreveti odjednom pojavili. Vanju i Jerka su upgrejdali u dvokrevetnu VIP kabinu s televizorom i kupaonicom i velikim prozorima. Ja sam dobio krevet u četverokrevetnoj kabini koji sam i platio. Krevet je bio velik i udoban. Brod je bio čist, što nas je iznenadilo budući smo bili pripremljeni za nešto nalik na indijske željeznice. Kasnije u jednom trenutku pokušali su mene izbaciti iz četverokrevetne kabine i staviti u sobu s Vanjom i Jerkom da jedan od nas spava na podu jer trećeg kreveta u njoj nije bilo, uz objašnjenje da im se pojavila obitelj koju također moraju nekako smjestiti, ali opet sam, ovaj put na recepciji broda, digao glas i ostao je 'status quo'. Ostatak plovidbe bio je miran.
Pričekali smo zalazak sunca na palubi. Obala se nigdje nije vidjela. Vjerovatno smo zbog obilaska Gambije trebali izaći dvanaest nautičkih milja od obale. Duboko tamno more i daleko od kopna stvorilo mi je neki grč u želucu. Sjetio sam se kako je u rujnu 2002. godine prekrcani brod MV Le Joola potonuo usred noći negdje uz obalu Gambije. Ukupno 1863 putnika izgubilo je tada živote u jednoj od najvećih tragedija u senegalskoj povijesti.
Kada je pao mrak, izašle su zvijezde, a s njima i sve jači vjetar. Postajalo je hladno. Bilo je vrijeme da se povučemo u svoje kabine.

25.04.2016. u 22:50 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts