U VELIKI GRAD

"Jeste li lijepo spavali?", upitala me kurtoazno recepcionerka na odjavi iz View Park hotela.
"Odlično!", odgovorio sam joj ja nekurtoazno, već istinito. Zaista sam dobro spavao. Uz kapi kiše na krovu i zavijanje vjetra.
"Drugi su se gosti žalili da im je bilo prebučno i prehladno!", dodala je potom recepcionerka.
Nisam ni sumnjao da će se Filipinci žaliti. Na buku tisuće automobila i drugih prometala nitko se neće žaliti, ali zvukovi prirode su nepremostiva barijera. Još kada se pritom temperatura spusti na petnaest Celzijaca, što je za Filipince ravno sibirskoj zimi, problem zaista postaje ozbiljan.
Vani je bilo nekakvo sivilo. Sušta suprotnost od jučerašnjeg dana. Nebo se isplakalo nakon cijele noći pa je konačno prestalo kapati. Meni je postalo jutros puno ugodnije nego dan prije na onoj vrućini i vlazi.
Uzeo sam bus istom rutom natrag za Manilu. Bila je to moja posljednja destinacija na ovom filipinskom putovanju. Veliki grad za kraj. Ne volim baš pretjerano velike i smrdljive glavne gradove, kakva je većina njih u Jugoistočnoj Aziji, i od Manile nisam od starta puno očekivao. Zato sam se odlučio i za samo jedno noćenje u njoj. Više iz potrebe, budući da sam sutradan letio s manilskog aerodroma za Dubai, a manje iz nekakve znatiželje, ponukan nekakvim istraživačkim porivima. Zato sam, djelomice u strahu od smrada, prljavštine, kaosa i vrućine jednog velegrada, a djelomice u želji da ovo putovanje završim sa stilom, odlučio zadnju noć platiti daleko iznad prosjeka ovog putovanja. Odlučio sam se za kolonijalni Manila Hotel. Ono što je Taj Mahal Palace Hotel za indijski Mumbai, Raffles za Singapur ili The Strand za Rangoon, to je Manila Hotel za Manilu. Hotel je otvoren 1912. godine za vrijeme američke kolonijalne vladavina na Filipinima, a tijekom sljedećih stotinjak godina ugostio je mnoge poznate ljude poput Ernesta Hemingwaya (taj je zaista bio posvuda), Johna Waynea, Michaela Jacksona, the Beatlesa ili Johna F. Kennedyja. Sam ulaz u hotel otkriva da je ovdje riječ o nekom posve drugom svijetu. Automobili se pregledavaju u strahu od terorističkih napada koji često znaju potresati južne otoke Filipina, posebice Mindanao, a prijetnje su znale biti odaslane i do Manile. Isto se događa i sa svakom osobom koja želi ući u hotel. Metalni detektori i skeneri. A onda, kada te napokon skinu s liste potencijalne prijetnje, uđeš u prekrasni lobby gdje svoju igru igraju mramor i tamno drvo. U ovo predbožićno vrijeme prekrasno je sve bilo ukrašeno. Možda su i mrvice pretjerali, ali kako to biva na Filipinima, Filipincima su Ameri veliki uzor u svemu pa tako i u božićnom ukrašavanju.
I u sobi dominira drvo. Sve je elegantno. I da se razumijemo - platio sam najjeftiniju moguću. Za devedeset i pet eura. Svejedno sam s dvanaestog kata dobio otvoreni pogled na Intramuros, iliti staru Manilu.
Španjolci su bili gotovo četiri stoljeća gospodari ovoga grada i cijelih Filipina. Sve dok ih 1898. godine nisu istjerali Amerikanci nakon španjolsko-američkog rata. Nakon četiri stoljeća jedne vladavine razumljivo je toliko kolonijalnog naslijeđa. Nažalost, Manila je nekada bila daleko grandioznija. Drugi svjetski rat je puno toga odnio. Zapravo kraj Drugog svjetskog rata. Od 3. veljače do 3. ožujka 1945. godine jedna od najčuvenijih bitki tog rata dogodila se upravo ovdje - Bitka za Manilu. Japanci, koji su Manilu držali od 1942., odbili su se povući i proglasiti Manilu otvorenim gradom, pa saveznici, prvenstveno Amerikanci pod vodstvom generala Douglasa MacArthura, nisu imali druge nego svim snagama krenuti na Japance i Manilu. U tih dvadeset i devet dana Bitke za Manilu poginulo je preko tisuću savezničkih vojnika, gotovo sedamnaest tisuća japanskih i, što je najstrašnije, više od sto tisuća filipinskih civila.
Stara kolonijalna Manila, tzv. Intramuros, ostao je u ruševinama. Kao i uostalom većina Manile. Nakon rata pristupilo se obnovi grada, ali bez urbanističkog plana. Mnoge su stare građevine nestale i nikada se nisu obnovile, a na njihovom mjestu nicale su moderne grdosije od različitih materijala i različitih oblika. Intramuros, koji je stavljen pod zaštitu, izbjegao je djelomično poratnu devastaciju, ali i tu su vidljivi znaci nesklada.
Prošetao sam starim Intramurosom. Veći dio zidina je i danas ostao netaknut, a djelomično se može i hodati po njima. Uz zidine, s vanjske strane, nalazi se ogromna zelena površina koja služi kao golf teren za bogate stanovnike Manile, dok im siromasi trče za lopticama. Unutar zidina jako je mirno i većina prometa odvija se na bicikl rikšama, vjerovatno prvima koje sam vidio na Filipinima. Njihovi vozači su jedini koji su me nemilice zaustavljali i nudili mi svakojake ture po Intramurosu. Intramuros je zapravo jako malen i najbolje se može istražiti pješke pa sam im samo odmahivao rukom ili ih posve ignorirao. S jednog na drugi kraj ovog starog grada može se pješke doći u svega petnaestak minuta. Ima tu puno novijih građevina koje su sagrađene u pseudo-kolonijalnom stilu, ali ostalo je sačuvano i puno autentičnih. Poput crkve sv. Augustina s kraja 16. i početka 17. stoljeća, najstarije kamene crkve na Filipinima, i jedne od rijetkih građevina u Manili koja je iznenađujuće izbjegla devastaciju Drugog svjetskog rata. Nisam mogao ući unutra jer su se cijelo vrijeme redala vjenčanja, ali s vrata bacio sam pogled na njenu baroknu unutrašnjost i posebice prekrasno dekoriran svod. Malo dalje, na rubu Intramurosa, uz rijeku Pasig, stoji i dalje kolonijalni Fort Santiago, još jedan relikt španjolskog vremena. Pogled puca preko rijeke prema Chinatownu.
Tim sam putem i ja ubrzo krenuo. Preko mosta u kinesku četvrt. Atmosfera je ovdje naglo postala užurbanija, na granici s kaosom. Bez obzira na nedjelju, vrata su svih trgovina i restorana u nedjeljno popodne bila širom otvorena. Trgovalo se na sve strane. Ljudi su napunili i pločnike i kolnike, a motocikli i automobili pokušavali su proći kroz mnoštvo. Kako sam više ulazio u Chinatown, to je šuma nebodera postajala sve gušća. Ta je šuma zatvorila dotok svježeg zraka pa je s vremenom postalo zagušljivo i vruće. Hodao sam uokolo bez ikakvog plana, bez karte grada u ruci. Samo sam hodao. To je najbolji način za upoznati neki grad. Naletio sam iznenada na tržnicu. Daleko je to od standardne tržnice kakve poznajemo na zapadu. Ovdje je to bio čitavi labirint ulica, djelomično natkriven, gdje se prodavalo sve, od hrane i začina preko igračaka i kuhinjskih potrepština do bicikla i motora. Određeni dijelovi bazara imali su uglavnom samo određenu robu i bilo je zanimljivo prelaziti iz jednog u drugi sektor, bez neke fizičke barijere, a opet je bilo očito da se nešto promijenilo. Dublje sam ulazio u tržnicu. Ljudi je bilo sve više i više. Bilo ih je kao mrava. Kao da se sva Manila to nedjeljno popodne slila u Chinatown. Količina ljudi ovdje nije bila ni do gležnjeva onoj na našoj zagrebačkoj špici. Na trenutke je bilo toliko ljudi, toliko guranja, da sam osjetio kako postajem pomalo živčan, a istovremeno sam grčevito naprijed držao svoj ruksak u strahu da mi ga netko u toj gužvi ne bi pokušao otrgnuti, iako su svi odreda bili ljubazni, nenapasni i posvuda sam nailazio na pitanja tipa: "Where are you from? Do you like Manila?"...
Da, koliko to god bilo iznenađujuće, svidjela mi se Manila. Sav taj kaos, buka, smrad, vrućina i gomila ljudi. Iznenadio sam samog sebe koliko mi se Manila svidjela. Jer kao što sam ranije napisao, ja ne volim gradove ovakvog tipa, i to sigurno ne na prvu. Ne bih mogao živjeti u ovom gradu. To nikako. Ali provesti koji dan u Manili nije mi na kraju nekakva neugodna misao kao što mi se činila tijekom cijelog ovog putovanja kada sam neprestano razmišljao da na kraju dolazi - Manila.
Svoj ples s filipinskim glavnim gradom i njegovih dvanaest milijuna stanovnika završio sam tu večer u Makatiju, jednom od šesnaest dijelova današnje Metro Manile. Ovo je drugačiji dio Manile od Intramurosa ili Chinatowna. Tu su visoki stakleni neboderi, moderni shopping centri i skupocjeni automobili. Ljudi paradiraju po ulicama nerjetko u markicama. Ovo je Manila bogatih, sušta suprotnost ostatku ovoga grada. Kada se u jednom danu posjeti primjerice Pasay, Intramuros i Chinatown te Makati, može se više nego igdje drugdje vidjeti taj jaz između bogatih i siromašnih Filipinaca.

Na kraju svoje pustolovine po Filipinima, prvo što mi pada na pamet jest kako je brzo sve prošlo. Iza mene je sada već devedeset i devet zemalja i skoro petnaest godina lutanja po svijetu, ali nikada prije mi jedno putovanje nije prošlo tako brzo kao ovo. Znam da zvuči kao klišej kada kažem da imam osjećaj da kao da sam prije par dana krenuo na put, a ne da su prošla puna tri tjedna. Ali kad je tako. Još uvijek se jasno sjećam tarsiera na Boholu i akvarijskih ribica na Cabilau i Palawanu, prekrasnih plaža po Bacuit arhipelagu, kao i rižinih polja Bangaana i Batada. Hranu, posebice pseći gulaš u Bontocu, teško da ću zaboraviti. A najviše od svega, teško je zaboraviti sve te ljude. Filipince. Uvijek nasmijane, spremne pomoći, i radišne. Neiskvarene turizmom. Ljudi su ti o kojima ovisi i turizam i cjelokupna jedna zemlja. Filipinci su to shvatili. Pitanje je, kada ćemo to shvatiti mi?

Image and video hosting by TinyPic

------------------------------ČIČA MIČA...------------------------------...GOTOVA JE PRIČA------------------------------

25.11.2014. u 11:23 • 1 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts