KOLONIJALNI GRAD NA FILIPINIMA

Dobra stvar vožnje noću jest da prometa gotovo i nema. U šest, najkasnije sedam, javni život kao da staje na Filipinima. I tako je, umjesto dva sata, vožnja do Vigana po dobro asfaltiranoj cesti potrajala samo sat i pol.
Kada sam se napokon nakon dugog dana smjestio u Hotel Veneto de Vigan, par blokova od glavnog trga, mogao sam se otuširati i to toplom vodom. Prvi put nakon Cebu Cityja imao sam privilegiju tuširanja toplom vodom. Manje nisam ni očekivao u hotelu kolonijalnog tipa gdje noćenje s doručkom dođe tristotinjak kuna.
Upalio sam televiziju i pronašao CNN. Zanimalo me što se događa s tajfunom. Nisam puno trebao čekati jer je Hagupit Ruby bio vijest dana na svim televizijskim postajama. Približavao se polako istočnim Filipinima i udar se očekivao u noći sa subote na nedjelju. Ekran je bio prepun slika evakuacije. Ja sam bio na sigurnom. Sve su agencije predviđale da neće biti posljedica sjeverno od Manile. Vigan, preko četiristo kilometara sjeverno od Manile, postalo je savršeno utočište. A do konačnog udara imao sam još puna dva dana kada sam se trebao odmaknuti još više na sjever.
Vigan je kao važno središte međunarodne trgovine postojao još od vremena Puta svile, kada se roba poput zlata, drva i pčelinjeg voska trgovala za raznu drugu iz čitavog svijeta. I onda je 1572. godine došao španjolski konkvistador Juan de Salcedo koji je preuzeo tu važnu međunarodnu luku i pretvorio ju ubrzo u političko, gospodarsko i vjersko središte sjevernog Luzona. Tadašnje bogatstvo Vigana najbolje se vidi u njegovoj arhitekturi od koje je mnogo ostalo sačuvano do danas. Većina stare arhitekture po Filipinima uništena je za Drugog svjetskog rata. Ovi su otoci teško stradali u borbama između Japanaca i saveznika. No, iz Vigana su se Japanci povukli prije nego li su došli saveznički bombarderi i na taj način grad je u zadnji čas sačuvan.
Tzv. mestizo district je srce kolonijalnog Vigana. Uz dva glavna trga Plaza Salcedo i Plaza Burgos i glavnu pješačku ulicu Crisologo. Da, Vigan ima ulicu koja je u potpunosti zatvorena za promet, što je nešto unikatno na Filipinima. Uz svu buku i kaos koje po filipinskim ulicama čine raznorazna vozila, najčešće na dva ili tri kotača, gotovo je nestvarno u miru hodati po jednoj i ne okretati se svako malo u strahu da te netko ne pokupi. Zapravo, i u Crisologo ulici nije moguće posve se opustiti jer su okomite ulice otvorene za promet pa je vozilima dopušteno presijecati Crisologo, uglavnom u jednom smjeru jer su mnoge ulice po Viganu jednosmjerne, što je još jedna rijetkost na Filipinima. Ali odmakneš se par blokova od ove pješačke oaze i odmah nalaziš onaj kaos tipičnog filipinskog grada. Po Viganu je izrazito lagano kretati se jer je cijeli centar napravljen po principu rastera. Ulice se sijeku pod pravim kutem. I dok se uzduž Crisologa nalazi stara kolonijalna palača do palače, u pokrajnjim ulicama se već primjećuje mješavina starog i novog. Većina palača zapravo nisu palače u pravom smislu te riječi, već gospodske kuće bogatih obitelji iz viganske prošlosti. U tim palačama ili kućama živjeli su ili Španjolci, kolonijalni gospodari, ili češće mestizosi, tj. trgovačka elita koja je nastala mješanjem kineskog stanovništva sa Španjolcima i lokalnim življem. Stoga i mnoge imaju mix španjolskih i kineskih elemenata. S jedne strane dugi balkoni i šarenilo boja, toliko karakteristični za primjerice Latinski Ameriku; s druge korištenje mnogo drva, pogotovo drveni ulašteni podovi, toliko tipični za Kineze. Problem očuvanja tih kuća ili palača je u tome što je upravo njihov veći dio sagrađen od drva, koji je materijal kojeg ima u izobilju, ali ujedno je i materijal koji najlakše stradava u vlažnoj filipinskoj klimi. Neke od palača su koliko toliko obnovljene i u vidljivo su u boljem stanju od većine kod kojih je vidljivo propadanje uslijed nedostatka novca, iako se stara jezgra Vigana nalazi pod zaštitom UNESCO-a. Boja se ljušti sa zidova, drveni dijelovi gnjili i puni termita... Ali čak i te oronule palače daju neku posebnu draž, bude sjetu...
Ušao sam u dvije od tih palača. Princip je uvijek isti: prizemlje je od kamena i koristilo se kao spremište, dok je gornji kat od drva i tu je živjela gospoda. Važno je u unutrašnje dvorište, zatvorena oaza mira. U nekim od palača nalaze se danas hoteli i restorani, u drugima još uvijek žive ljudi, u trećima su razne trgovine, najčešće suvenirnice koje nude najviše tkaninu istkanu ručno od abela, lokalne vrste pamuka. Četvrte su napuštene...

Poslijepodne iskoristio sam lijep i sunčan, ali nimalo vlažan dan da otiđem još malo na jug i to sat vremena do naselja Santa Maria. Krenuo sam dosta kasno jer sam napravio poslijepodnevnu siestu i to se pokazalo kao greška znajući kako od šest sati nadalje Filipini više ne žive. Nisam uzeo u obzir i faktor čekanja na prijevoz. Rijetko tko je na Filipinima siguran kada kreće neki bus, kombi ili jeepney. Zadnja dva kreću tek onda kada su puna, dok prvi obično ima fiksnu satnicu, ali koja se rijetko ispoštuje. Deset do četiri dopješačio sam do jednog od glavnih kolodvora u Viganu. Računao sam da ako vožnja traje sat vremena, imam točno šanse doći do Santa Marije prije mraka. I potom se vratiti nazad. Zaboravio sam da su ovo Filipini. I bus u četiri pojavio se u pet. Kada je Partasov bus napuštao Vigan, sunce je već bilo dosta nisko na horizontu. Kako je bus sve više hitao obalnom cestom na jug i obilazio zelene brijegove, koji su izgledali kao da je netko zgužvao list papira i bacio ga na ovaj dio Luzona, sunce je sve više približavalo moru i stvaralo sve više nijansi crvene i narančaste boje na horizontu. I onda je nestalo. Mrak je obuzeo prirodu dok je bus prolazio kroz naselja koja su svi odreda nosili imena svetaca: Santa Lucia, San Quintin... Na karti sam pronašao i San Estebana, San Ildefonsa, San Juana, San Fernanda, San Vicentea, Santiaga i Santo Dominga... Još jedan dokaz koliko je religija oduvijek bila važna za prosječnog Filipinosa.
I onda je naposljetku došla Santa Maria. Bilo je šest. Ulične svjetiljke jedva su osvjetljavale glavnu ulicu mjesta.
"Church?", upitao sam vozača pri izlasku iz autobusa. Odmahnuo je neodređeno rukom negdje prema naprijed.
Nije mi bilo dovoljno. Upitao sam slučajnog prolaznika. Ovaj put koristio sam riječ na tagalogu - iglesia. Još jedna jezična ostavština Španjolaca. Ovaj put dobio sam bolju uputu. Naprijed pa desno.
Crkva nije bila ta koju sam tražio. Preda mnom je bila moderna daščara. Nije mi bila jasna filipinska logika. Zašto bi stranac dolazio u neko mjesto poput Santa Marije da vidi jednu daščaru kakvih ima na tisuće po ovim otocima?
"Iglesia?", pokušao sam još jednom. Ovaj put u trgovini mješovitom robom preko puta daščare. Opet je ruka poletjela prema istoj daščari. Sada me to već počelo frustrirati. Pokušao sam napraviti neku komunikaciju na engleskom, ali za razliku od ostatka Filipina, ovdje ga je rijetko tko govorio. Nula bodova.
Izašao sam iz trgovine i nastavio hodati cestom prema više svijetla. Prolazio sam uz zalogajnice uz cestu. Škola u čijem se dvorištu igrala skupina djece. I onda kao svijetlo na kraju tunela ukazala se ona koju sam tražio. Na vrhu malog brežuljka i stotinjak stepenica nalazila se Iglesia ni Santa Maria. Pod laganim osvjetljenjem tajanstveno se šepurila u tu vjetrovitu večer. Taman sam se uspeo stepenicama kada je čuvar sjeo na motocikl i otišao, ostavljajući me samog s njom. Nije važno što nisam mogao ući. I ovako izvana je bilo dovoljno dobiti još jednu sliku kolonijalnih Filipina. Crkvu su Španjolci izgradili tijekom 18. stoljeća i jedan je od najboljih primjera tzv. zemljotresnog baroka, podvrste koja je zbog stalnih potresa česta po Filipinima i radi stabilnosti karakteriziraju ju masivni zidovi i potpornji, nešto što je u ostatku svijeta tipičnije za gotiku, a nikako za barok. Da stvar bude još zanimljivija, Santa Maria je izgrađena posve od opeke, što je vrlo rijedak građevni materijal u ovoj zemlji. Razumljivo zašto je crkva stavljena pod zaštitu UNESCO-a. Zapravo je riječ o grupnom lokalitetu filipinskih kolonijalnih crkava kojeg čine četiri crkve - tri na Luzonu i jedna na Panayu. Moja je namjera bila posjetiti sve tri na Luzonu, a Santa Maria je bila prva od tri.
Spustio sam se istim stepenicama do glavne ceste i otpješačio natrag prema Save More supermarketu. Radnje su se jedna za drugom počele zatvarati. Bilo je sedam. Stao sam ispred supermarketa u nadi da će ubrzo proći neki bus natrag za Vigan. Cijelo vrijeme imao sam neki grč u želucu jer sam od početka bio svjestan da je bilo prekasno i da većina buseva, barem u smjeru sjevera više nije vozila. Imao sam pravo. Ništa nije prolazilo prema sjeveru. Rijedak motocikl ili automobil, ali ne i jeepney ili autobus. U smjeru juga redali su se autobus za autobusom. 'Manila' je pisalo svakome od njih na prednjem staklu. To su noćni busevi koji su krenuli iz Laoaga. Grč je bio sve veći. Nadu su mi donekle ulijevale i dvije Filipinke koje su također uporno čekale. Na moj upit o busu, odgovorile su mi da čekam:
"U Candonu je fiesta i zatvorili su ceste. Bit će..."
Candon je bio nešto južnije na karti. Nevjerovatno kako je nekome dozvoljeno da zbog ulične zabave zatvori sav promet na nacionalnoj magistrali. Ali to su Filipini...
I one su išle za Vigan.
Vrijeme je prolazilo. U osam i trideset više nisam bio uopće siguran da će, bez obzira na fiestu, išta više proći. U devet sam počeo raditi planove da možda pokušam pronaći neki smještaj u Santa Mariji. Da se na vrijeme dam u potragu. O hotelu nije bilo govora jer hotela u ovome gradu s jednom i pol ulicom nije bilo.
"Možda nekakav homestay?", počeo sam razmišljati na glas.
Razmišljao sam da da sam od prvog dana zbrajao vrijeme koje sam na Filipinima proveo čekajući raznorazna prijevozna sredstva, sigurno bih skupio dvadeset i četiri sata.
I onda je u devet i trideset, nakon dva i pol sata čekanja, iznenada krenulo. Procesija autobusa, kamiona, motocikla, automobila... Fiesta je očito završila. Istovremeno su sada stala dva autobusa jedan iza drugoga za Vigan. Bez puno razmišljanja uletio sam u prvi.
Kada sam došao do Vigana, grad je već spavao. Ulice su bile toliko tihe da su se povremeno čuli i zrikavci. I dalje je puhao vjetar koji je noćnu šetnju gradom učinio vrlo ugodnom.
Vratio sam se u hotel.

25.11.2014. u 11:34 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts