LJUBAV NA PRVI POGLED

Ostavio sam raj iza sebe. Dok sam letom Virgin Australije jurio natrag prema Aucklandu i dalje za Melbourne, na pameti mi je samo bio bijeli pijesak i tirkizno more oko Rarotonge. Volio bih se vratiti. Zapravo bih volio napraviti jednog dana jednu turu po otocima po Pacifiku i posjetiti i one druge otočne države melodičnih imena: Tonga, Tuvalu, Kiribati, Tokelau, Samoa, Solomonsko otočje, Tahiti...
Ulazak u Australiju je prošao nevjerovatno bezbolno. Nikakvog čekanja u redu i niti ijedno pitanje od strane imigracijskog službenika. Procedura je trajala ukupno petnaest sekundi. Izgleda da nedavni ulazak Hrvatske u Europsku uniju ipak ima i dobrih strana...
Prva polovica prosinca najbolje je vrijeme za posjetiti Australiju. Dani su dugi, najčešće s puno sunca, a temperatura vrlo ugodna na oko dvadesetak Celzijaca. To je tik prije one velike božićno-novogodišnje ludnice i praznika kada Australci u masama pohode plaže, planine, pustinje i kada je pronaći jeftini, a pristojni smještaj ravno dobitku na lutriji. To je i prije nesnosnih vrućina koje poput omče oko vrata obaviju čitavu Australiju kroz siječanj i veljaču, a u Melbourneu nerjetko živa prelazi četrdeset stupanja Celzijevih.
S obzirom da sam u posljednji čas pronašao smještaj u Melbourneu, zapravo trideset kilometara izvan njega, nisam imao vremena preko interneta srediti i najam auta. Prvotni je plan bio ne uzimati auto odmah po dolasku u Melbourne jer je gradski prijevoz izrazito učinkovit u ovome gradu, a i relativno jeftin. Plan je bio unajmiti nešto dva dana kasnije po odlasku iz Melbournea u istraživanje ostatka Australije, gdje sve ono zamišljeno ne bi bilo moguće vidjeti u tri dana koristeći autobuse, vlakove, taksije, kamione, konje, magarce, emue i klokane. Odavna sam bio svijestan da je osam dana u Australiji premalo vremena da se vide i gradovi i oceanske plaže i čuveni australski 'outback'. Ali odlučio sam stoga unajmiti auto i utrpati sve to u tih nekoliko dana. Znao sam da će biti puno jurnjave po Australiji i bio sam spreman na nju. Ovaj moj prvi dolazak u 'Down under' samo je bio brzinsko snimanje terena i u slučaju da mi se svidjelo viđeno, vratio bih se vrlo brzo po još, ali u jednom ležernijem tempu.
Zbog tridesetak kilometara udaljenog hotela u Melbourneu i loših prometnih veza između njega i centra grada, nije mi bilo preostalo drugo, nego odmah po dolasku unajmiti auto na melburnskom aerodromu. A u kakav se to podvig pretvorilo! Šetao sam od ureda do ureda za iznajmljivanje auta i nitko mi nije imao ništa za ponuditi. Svi su auti već bili iznajmljeni ili su bili rezervirani. Avis, Hertz, Thrifty... - službenici na šalterima su u svima složno negativno klimali glavom. Naposljetku sam pronašao malenog Hyundaija i20 u Europcaru, ali po paprenoj cijeni. Za to zadovoljstvo morao sam izdvojiti preko petsto dolara za svega pet dana. Jedino ekstra što sam uspio iskamčiti bio je auto s automatskim mjenjačem, iako su mi isprva za istu cijenu nudili samo onaj s ručnim.
Izgubio sam dobra dva sata šetajući po raznim uredima rent-a-cara, potom na papirologiju, i kada sam napokon došao do centra, već je bilo prošlo podne. Zapravo sam razmišljao da bih parkirao auto negdje izvan centra i onda hodao par kilometara, budući da me malo bilo strah odmah po centru voziti lijevom stranom ceste po prvi put nakon više od šest mjeseci i moje sedmodnevne avanture po Engleskoj i Walesu. No, zaboravio sam da je subota i grad je bio dosta prazan pa sam odlučio nastaviti prema centru. Iznenadilo me da je grad od četiri milijuna stanovnika, i nakon Sydneya drugi najveći na kontinentu, tako prazan vikendom. Čak je i Zagreb za subotnje špice kaotičniji. Ugrabio sam parking mjesto tik uz građevinu koja je nalikovala kao ogromni paviljon. Iznenada je u vožnji "iskočila" pred mene, a veliki plakat preko fasade pozivao je ljude unutra na sajam dizajna. Vrlo brzo sam, listajući vodič, saznao da je riječ o Royal Exhibition Building, vikorijanskom remek djelu izgrađenom za potrebne Međunarodne izložbe 1880. godine, a koji je od 2004. godine pod zaštitom UNESCO-a. Zbog sajma dizajna ulaz je bio besplatan pa sam iskoristio taj sajam, koji me nimalo nije zanimao, da vidim unutrašnjost ove velebne građevine, igru željezne konstrukcije, drva i betona.
Nastavio sam kroz obližnji park. Sunce je ugodno grijalo pa su se Melburžani, mladi i stariji, raspršili po travnatoj podlozi, uz umjetno jezero, ispod krošanja drveća. Neki su se jednostavno izležavali, mnogi polugoli hvatajući, još uvijek dosta slabe, zrake sunca; drugi zaokupljeni subotnjim ručkom; treći u društvu dobre knjige; četvrti s prijateljima i obitelji zabavljeni nekom igrom na otvorenom... I sljedeći dani u Australiji pokazat će mi koliko Australci vole provoditi vrijeme na otvorenom. Mnoštvo prepunih parkova po gradovima, potom plaže i planine, rijeke i jezera u kojima uživa lokalno stanovništvo, odmah bez imalo zadrške stvara pozitivan dojam o nekom mjestu.
Šetajući kasnije po Melbourneu taj pozitivan dojam samo je postojao sve jači i jači. Cijelo vrijeme je jedna pozitivna i ležerna atmosfera u zraku, ljudi su vrlo ljubazni, a moram priznati i među najzgodnijima na koje sam nailazio na svojim putovanjima, modno osvješteni, a ono što mi je među prvim stvarima upalo u oči je da gotovo svaki Melburžanin nosi na nogama obične plastične sandale koje, bez obzira što su ovdje vrlo jeftine, nimalo ne stvaraju dojam nekakvog siromaštva. Dapače, te jeftine plastične sandale na nogama izgledale su toliko zgodne da sam i ja kupio jedne ne bih li se bolje uklopio među lokalce iako, s obzirom na količinu hodanja, nisu baš idealan izbor za istraživanje grada. Također teško je bilo ne primijetiti da u Melbourneu (a kasnije ću to zaključiti i u čitavoj Australiji) prevladava mlađa populacija što samo dodaje elan ovome gradu.
Melbourne je i veoma europski grad, zapravo točnije europskomediteranski. Puno je ovdje došljaka s europskog Mediterana, među njima i Hrvata, posebice Talijana i Grka, a gotovo su potpuno izostali Azijati, Latinosi i Afrikanci. Nije čudo da Melbourne nazivaju najeuropskijim gradom Australije. I ti mnogobrojni Talijani, Grci, Hrvati i drugi donijeli su sa sobom u novi domovinu radost dugih i čestih ispijanja kava pa grad vrvi kafićima s otvorenim terasama. Uz sve ovo čovjek ne može ne zaljubiti se odmah u Melbourne, mnogo prije nego li su otkrivene i druge čari ovoga grada. U mom slučaju bila je to ljubav na prvi pogled i ne samo da je Melbourne postao šestim gradom koji mi se iz prve odmah svidio u svim svojim aspektima (ostali su Barcelona, Chicago, Buenos Aires, Cape Towm i Seoul), nego mi je možda Melbourne postao i najboljim od te šestorice. Grad u kojem bih bez puno problema mogao živjeti. I rekao sam odmah sebi da čim se vratim doma, krećem u lov na novu jeftinu kartu za Melbourne.
Ležerni mediteranski "feeling" posebice dolazi u Melbourneu do izražaja u dvije stvari. Prva je mnoštvo kafića s terasama kojima ovaj grad obiluje i koje jako podsjećaju na vječito pune terase u našem Zagrebu, Splitu, Dubrovniku i drugim gradovima. U tim se kafićima može popiti jako dobra kava za par dolara tako da američke prodavaonice obojene vode poput Starbucksa ovdje nemaju nikakvu prođu. A kako je ovih dana vrijeme sunčano i toplo, slika melburnških punih terasa poziva svakoga da i sam sjedne i pridruži se ležernim Australcima.
Druga je fenomenalna tržnica u Melbourneu. Queen Victoria Market u samom središtu grada morala bi biti nezaobilazna točka posjete svakog posjetitelja Melbournea. Ova 130 godina stara tržnica festival je mirisa, okusa, boje i zvukova i ovdje sam proveo veći dio jutra mog drugog dana lutanja po Melbourneu. Pod krovovima nekoliko međusobno povezanih zgrada može se kupiti sve i svašta za doručak, ručak ili večeru. I to sa svih strana svijeta. Ima tu grčkog fetta sira, ima vrhnja, ima tu španjolskog choriza, talijanskog prosciutta, ima i štandova svakojakog tropskog povrća i voća poput Azijata koji mi je sa svog štanda prodao mini banane. A što tek reći za ribarnicu gdje je izbor ribe i morskih plodova jedan od najvećih kojeg sam ikada vidio na nekoj ribarnici. Naša riječka ribarnica je po meni najbolja u Hrvatskoj. Uvijek se rado prisjetim i ribarnice u španjolskoj Valenciji. Ali izbor na melburnškoj ribarnici Queen Victoria Marketa nadmašuje sve.
Na tržnici ima i puno pekara gdje se nudi toliko različitih vrsta kruha koliko nema u svim našim pekarama zajedno. A dodajmo tome još i razne pekarske proizvode od kojih mnogi jako podsjećaju na doma. Naime, u jednoj od pekara prodavali su i razne vrste bureka.
A uz zatvoreni dio tržnice postoji i dio na otvorenom, na kojem se uglavnom prodaje voće i povrće, a jedan dio "okupirale" su male zalogajnice raznih svjetskih kuhinja gdje se za male novce može "uhvatiti" brzi ručak.
Ovakvu tržnicu očekujem upravo na Mediteranu, diljem Hrvatske, Španjolske, Grčke, Italije, Francuske... Nisam nailazio na ovakve tržnice drugdje na mojim putovanjima. Jedno jako ugodno iznenađenje za koje znam da ću mu odmah pohitati natrag čim se ponovno vratim u ovaj grad.
Cijena na Queen Victoria Marketu su neočekivano niske za australske pojmove. Za tridesetak dolara nakupovao sam namirnice za svoj nedjeljni piknik: nekoliko raznih vrsta peciva, male ljute papričice punjene feta sirom, malo pršuta, dimljene šunke i sira, pakovanje japanskih sushija, nekoliko vrsta kolača za desert, i još mnogo toga... Naravno da nisam uspio sve pojesti na tom nedjeljom pikniku, ali sam zato nastavio degustirati proizvode s ove prekrasne tržnice sljedećih nekoliko dana.
A mjesto za piknik nije teško pronaći u Melbourneu, upravo zbog velikog broja zelenih površina u ovome gradu. U neposrednoj blizini tržnice nalazi se Flagstaff Gardens, na malo povišenom mjestu, gdje su se naselili prvi doseljenici u Melbourne. Ime parka dolazi od činjenice da su ovdje podizali zastavu čim bi se na obzoru pojavio brod iz Britanije s došljacima. Uz mene je bilo još nekoliko grupica ljudi koji su također izabrali Flagstaff kao mjesto za svoj nedjeljni piknik. Svatko je odabrao svoj dijelić parka, u hladovini drveća. U jednom trenutku počela je lagano i kišica, iako je i dalje nastavilo istovremeno sunce i toplo vrijeme. "Cigani se žene!", rekli bi u narodu. Ali ta ciganska kišica ipak je uspjela potjerati mnoge iz parka. Ja sam ostao. I ubrzo je kišica prestala. Nije uspjela niti smočiti travu.
Poslijepodne, puna trbuha, bilo je teško hodati. Priznajem. Najradije bih odspavao na travi. Zapravo i jesam na trenutak. Ali manje od dva puna dana u Melbourneu je premalo za ovaj grad tako da sam se brzo morao pribrati i nastaviti sa istraživanjem. Kako su i noge malo otežale pod pritiskom punog trbuha, uskočio sam u jedan od besplatnih starih tramvaja na kružnoj ruti po Melbourneu. Javni prijevoz se naravno u Melbourneu plaća i to ne jeftino, ali stari 60-tak godina stari tramvaji na tzv. Circle Route su besplatni. Zgodan je to način za povezati nekoliko lokaliteta po gradu kada su udaljeni jedan od drugoga. Tako sam ja iz Flagstaffa to popodne krenuo prema melburnškim dokovima, gdje se ujedno nalazi i posljednja stanica ovih tramvaja. Dokovi su se u posljednjih nekoliko godina pretvorili u mjesto za luksuzno stanovanje uz zgodnu šetnicu, marinu, skuplje restorane, shopping centar... Podsjeća me jako na obalni pojas u Barceloni koji je u sličnom stilu sređen za Olimpijske igre 1992. godine.
Melbourne je imao svoje Olimpijske igre, doduše davno. Bilo je to 1956. godine i dan danas postoji na drugom kraju grada olimpijski park s nekadašnjim borilištima koji se koriste i dan danas. Nisam išao skroz do tamo, ali sam zato uzeo ponovno besplatni tramvaj do Federation Squarea, glavnog gradskog trga, još jednog okupljališta lokalaca, na obali rijeke Yarra koja protječe kroz grad. Pješke sam prešao preko mosta na južnu obale rijeke gdje je još jedna moderno uređena šetnica s još skupljim restoranima i trgovinama, od kojih su mnoge poznatih svjetskih marki, a posebno u oči upada ogroman kompleks kasina. Ušao sam i, kako to uvijek napravim, odigrao par rundi na automatima. I izgubio. Ali vidio sam tu jednu drugu sliku Melbournea, sliku prepunih kasina, gdje stanovnici ovog velegrada svom silinom okreću ručkice automata, očima "jedu" karte na poker stolovima, a sve u nadi ne bi li osvojili neko bogatstvo. Nažalost, nitko se nikad nije obogatio u kasinu...
Uskočio sam u auto i navečer krenuo u St Kildu, nekada šest kilometara od Melbournea udaljeno mjestašce na obali oceana, a danas predgrađe ovog grada. Tu su pješčane plaže i more ne prečisto more. U ljetnim mjesecima stanovnici Melbournea tu se više sunčaju nego kupaju. Za kupanje, ako imaju vremena, i to posebice vikendom, odlaze negdje dalje obalnom cestom prema nekoj od većih i čišćih pješčanih plaža. U tom pravcu sam i ja krenuo sljedećeg jutra. No ove večeri došao sam u St Kildu ne razgledavati plaže, već pingvine. Da, Melbourne ima svoje pingvine, iako Antarktika i nije baš toliko blizu. Kada su se u ranim pedesetim godinama prošlog stoljeća Melburžani pripremali za ljetne Olimpijske igre, sagradili su lukobran pred lukom u St Kildi kako bi zaštitili novu marinu. Ubrzo su pukotine u lukobranu naselili mali pingvini. Njih oko tisuću. Eudyptula minor su najmanja vrsta pingvina na svijetu. Narastu tek 33 centimetara. Na prijašnjim putovanjima posjetio sam kolonije pingvina u blizini južnoafričkog Cape Towna, kao i one na Isla Magdalena na jugu Čilea i na Ognjenoj zemlji. Ovi su daleko najmanji. U večernjim satima počinju izlaziti iz pukotina lukobrana i glasno se glasati. Neki samo miruju na mjestu, drugi se udvaraju jedan drugome. Toliko su blizu lukobranske šetnice da ih gotovo možeš dotaknuti. Bolje ne, jer su pingvini izrazito osjetljivi na ljudske bolesti. Uz pingvine lukobran u St Kildi nastanili su i rakaliji ili vodeni štakori. Puno su veći od uobičajenih štakora, krzno im je smeđije boje, ali i ovi imaju dugačak rep. Bilo kako bilo, niti ovi niti normalni štakori nisu nešto što volim imati u svojoj blizini. Ubrzo sam se vratio natrag u hotel i spakirao. Sutradan sam krenuo autom na put preko pola Australije gdje ću u manje od sedam dana proći par tisuća kilometara. Svjestan sam bio da je itinerer izrazito naporan, ali s obzirom da nisam imao puno vremena za Australiju, a želio sam vidjeti i njegove gradove i ocean i outback, ovo je bio jedini način. Vožnja, vožnja, vožnja... I onda ako mi se svidi, na nekom drugom putovanju po Australiji bit će je manje...

01.12.2013. u 21:48 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts