...ZNOJ, SUZE I BEZ KRVI

Kiša je nastavila povremeno padati. Noći su uglavnom bile kišne na Rarotongi kada bi me velike kapi udarajući snažno na limeni krov mog guesthousea znale trgnuti iz sna. Noću je znalo pasti toliko kiše da sam imao dojam kao da će odnekud s planina stići bujica vode i odnijeti sve ove krhke kućice uz obalu, uključujući i moju. No, čim bih se zaista probudio oko šest ili sedam ujutro, vani me uvijek čekalo sunce, a kiše danju bile su rijetka pojava.
Tog dana noćne kiše nije bilo, no nije bilo ni sunca. Nebo su prekrivali oblaci, ali ne oni prijeteći sivi. Ovi su bili bijeli i bio sam uvjeren da kiše tog dana neće biti. Oblaci su sakrili sunce pa je i temperatura bila vrlo ugodna, negdje koji Celzijac iznad dvadeset. Učinilo mi se kao odličan dan za na trenutak udaljiti se od plaže i krenuti u one planine koje zapravo čine veći dio otoka. Poput većine otoka nastalih vulkanskim ili tektonskim djelovanjem, Rarotonga ima u svom središnjem dijelu planine bogate vegetacijom, a oko njih uski nizinski obalni pojas u kojem i svi stanovnici žive. Nisu to visoke planine. Najviša ide tek do 650 metara visine. Ali s obzirom na toliko plavog oceana oko njih, zelena boja planina kontrastira svoj toj vodi i zapravo vara oko promatrača čineći te planine impresivnijima i višima nego što zaista jesu.
U šest ujutro bio sam na autobusnoj stanici, samo da bih ubrzo saznao da ne postoji bus u šest, već da prvi oko otoka počinje kružiti u sedam. Izgubio sam taj sat na internetu, a onda napokon uhvatio bus u sedam koji me odveo natrag u Avaruu. Naravno, bio sam jedini putnik u njemu. Kako na Rarotongi ništa ne počinje raditi prije deset, sedam ujutro je vrijeme kada većina otočana još debelo spava.
Nije pametno krenuti na treking praznog želuca pa sam u Avarui u čuvenom Waffle Shacku u sebe ubacio ogroman vafl sa sladoledom i svježim voćem. Boljeg nisam jeo ni u Belgiji. I o da sam krenuo. Baš je tada kišica lagano počela sipiti, ali ništa što bi mi moglo stvoriti probleme. Deset minuta kasnije je prestala. Početak tzv. cross-island treka bio je vrlo blizu glavne luke u Avarui odakle je asfaltirana cesta vodila kroz dolinu Avatiu prema planinama. Taj asfaltirani dio je bio ravan pa sam se odmah ponadao da bi ovo planinarenje moglo biti puno lakše nego sam mislio. Cesta je prolazila kroz polja raznih povrtnih kultura u kojima se voda iz obližnjeg potoka obilno koristila za navodnjavanje. Osim povrća, s obje strane ceste, puno je i drveća papaja. To drveće ima visoko, ali usko deblo, a na vrhu su mesnati listovi nalik na smokvine samo daleko veći, poput divovske smokve. Ispod listova, slično kao kod kokosa, nalaze se plodovi papaje. Ovi plodovi su bili zeleni. Zreli su odavno završili na nekoj od otočnih tržnica gdje se prodaju za po dolar ili dva, dok je u supermarketima cijena jedne papaje i dvostruko veća.
Bilo je uz cestu i mnogo domaćih životinja: uz uobičajene kokoši, tu su bile i koze, krave i svinje. Prvi put sam ih vidio na otoku. Nisu to bila nekakva velika krda, već usamljeni primjerci. Nisam vidio niti jednu gusku, patku, puricu, ovcu, ali ni zeca, lisicu, vepra ili neki drugu šumsku četveronožnu životinju. Kako sam dublje ulazio u dolinu Avatiu, to su drveća oko mene postajala sve gušća i sve su više zaklanjala svjetlost. Počelo se pojavljivati sve više komaraca, mušica i malenih paukova. Velike paukove nisam vidio, kao ni zmije ili velike guštere. Najveći gušteri bili su sedam do osam centimetara dugi, a mnogi su imali zanimljive boje. Posebno me se dojmila jedna vrsta koja je po leđima duž tijela ima bakrenonarančastu liniju, a rep je imao različite nijanse plave i ljubičaste boje i svjetlucao je na svijetlu. Naravno, cvrkut ptica pratio je moje planinarenje. Uglavnom su to bile crne ptice, izrazito žutih nogu i kljuna te područja oko očiju, s po jednom bijelom točkom na svakom od krila, kojih je na Rarotongi posvuda bilo toliko poput vrabaca kod nas doma. No, u planinama Rarotonge bilo je i mnogo ptica koje su bile skroz bijele poput golubica. A jedna, također bijela, koja mi je u jednom trenutku preletila preko glave, imala je toliko dugačak i uski bijeli let da je izgledala poput stvorenja iz Avatara.
Pola sata nakon što sam se iz luke u Avarui uputio cestom prema unutrašnjosti, asfalt je polako počeo nestajati. Prvo su to bile rupe iz kojih je počela izbijati trava, pa onda malo veće rupe koje ni trava nije mogla pokriti, da bi na kraju ostao samo makadam. Ubrzo je nestao i on, a ja sam se našao na puteljku usred prašume. To je svjetlosti bilo već puno manje. Neka od drveća imala su toliko debela debla da mora da su bili nekoliko stotina godina stari. Trebalo bi barem troje ili četvero ljudi da ih obgrli. Posvuda je bilo njihovo korijenje, isprepleteno poput čipke, a koje mi je zapravo olakšavalo uspon koristeći ga potporanj. I debla i grane bili su redovito obrasli raznim lišajevima i mahovinom, a nerjetko su se neke veće parazitne biljke smjestile u njihovim krošnjama. Puno je bilo i raznih vrsta paprati. Oko mene prevladavala je zdrava zelena boja.
I vrijeme je sada unutar prašume bilo drugačije. Iako su krošnje drveća priječile put svjetlosti, primijetio sam da je sunce uspijelo razgrnuti oblake, a čak su povremeno i neke zrake sunca uspijevale se probiti kroz krošnje prašumskog drveća. Iako kiša prošlu noć nije padala i, uz izuzetak nekoliko mjesta uz potoke, tlo je bilo suho, vlažnost zraka je bila vrlo visoka. Na obalnom pojasu Rarotonge svaki od dana mog boravka na otoku temperatura se dizala do maksimalnih dvadesetosam Celzijaca i bez imalo vlage. Čim sam kročio u prašumu, kao da sam kročio u drugi svijet, i zbog vlage istog trenutka orosilo mi se tijelo.
Vrlo brzo od mog ulaska u prašumu započeo je uspon. Bio je to i te kakav uspon! Ako usporedim s nagibom zagrebačke uspinjače, ovaj je nagib bio puno veći. Od oka mora da je imao osamdeset stupnjeva, a na mjestima je bila gotovo čista vertikala da sam morao koristiti korijenje drveća i na sve četiri penjati se gore, što je gotovo nalikovalo 'rock climbingu'. Proklinjao sam sebe što sam krenuo na planinarenje preko otoka, istovremeno znajući, kao što to uvijek biva, da ću na kraju ipak biti zadovoljan samim sobom. Ako ne isti dan, onda barem za koji dan, nakon što se slegnu emocije. Sjetio sam se Winstona Churchilla koji je Englezima uoči Drugog svjetskog rata ponudio krv, znoj i suze. Znoja je tog dana u borbi s rarotonškom prašumom bilo puno, isplakao sam se u sebi, alk krv je hvala Bogu izostala, iako sam imao jedan pad na skliskom predjelu uz jedan od potoka. Završio sam s povrijeđenim egom i malo blata na guzici.
Mimoišao sam se tek sa šačicom ljudi. Svi su samostalno planinarili u smjeru sjever-jug prateći kao orijentir narančaste plastične trokutiće tu i tamo čavlima pričvršćene za debla drveća.
Trebala su mi oko dva i pol sata da dođem do vrha i odmorim svoje umorne noge, koje su se u jednom trenutku od napora počele i grčiti. Dobra je ovo vježba za predstojeću skijašku sezonu, pomislio sam. Još jedan treking negdje na Novom Zelandu i spremam sam za bijele padine Europe i Sjeverne Amerike.
Vrh uspona je tzv. Igla (Needle), velika stijena koja poput igle viri iz zelenila na otprilike četiristo metara nadmorske visine. Uspon na vrh same Igle nije bio moguć, ali zato sam se pridržavajući se lancima i konopcima s prebacivanjem težine na noge koje su se odgurivale od stijene iznad ponora uspio uspesti se na pola puta do vrha. Dalje se nije moglo. Pogled s Igle me malo iznenadio jer s obale nisam bio dobio dojam da je na Rarotongi toliko planina. Poput gusto istkanog zelenog tepiha šume su prekrivale Rarotongu, a s mog vidikovca vidjele su se i obje obale otoka i plavi ocean i valovi koji se razbijaju na koraljnom grebenu: s jedne strane sjeverna obala odakle sam krenuo već je bila poprilično u daljini; s druge strane južna obala, moj cilj, sada se činila ne tako dalekom.
Spust je naspram usponu bio dječja igra, iako su i tu noge u par navrata htjele otkazati poslušnost. Puteljak je vodio natrag kroz prašumu, pa kroz velika polja paprati, koja su se izdaleka činila kao livade, zatim nekoliko puta preko potoka, da bi naposljetku završio kod vodopada Wigmore, koji je više izgledao kao da je netko pustio mlaz hladne vode niz stijenu. Ta se hladna voda onda skupila u prirodnom bazenu u koji sam bez puno razmišljanja uskočio onako znojan i blatnjav. Voda je bila nevjerovatno osvježavajuća u tom trenutku. Pa iako bi neki rekli da je prehladna, njenih devetnaest, dvadeset stupnjeva odlično su mi prijali. U vodi sam se zadržao sigurnih pola sata plivajući i roneći.

Pet sati nakon što sam napustio sjevernu obalu otoka ponovno sam izbio na ocean, ali ovaj put na južnoj strani Rarotonge. Zadovoljan. Pješke sam se par kilometara Ara Tapuom uputio prema Aroi, gdje su mi preporučili najljepše plaže na otoku. Ubrzo sam izbio na nekoliko kilometara neprekinutu liniju praznog bijelog pijeska. Bez obzira na njenu ljepotu, ni žive duše nije bilo na plaži. Očito sam bio pogodio dobro vrijeme, u tri popodne za radnog dana. More u laguni je ovdje bilo još tirkiznije boje, dublje i s puno manje stijena nego na ostalim plažama na otoku. Istog trena sam se zaljubio. Ovakvu plažu i ovakvo more nisam dotad vidio nigdje. Onaj tko vam kaže da je Jadransko more najljepše na svijetu, taj se sigurno nikada nije maknuo iz katoličke konzervativne zadrte balkanske pripizdine kakva je nažalost Hrvatska, htjeli mi to priznati ili ne. Vjerujte mi, Tihi ocean oko ovih pacifičkih koraljnih otoka nema konkurencije.
Odmah sam odbacio ruksak na plažu, uzeo masku i ušao u vodu u potrazi za šarenim ribama. Jer ovakva plaža i ovakvo more mora biti dom za mnogobrojne tropske ribe. Nije trebalo dugo, a već sam ugledao šarenu ribu-okidač koja se nekoliko puta bez straha zaletavala prema meni. Bilo je tu i mnogo malenih, pet šest centimetara dugačkih, crno-bijelih ribica poput zebra, kao i puno većih plosnatih blijedobijelih koje su izgledale kao da ih je netko previše puta oprao u vešmašini. Vidio sam i plosnate šarene ribe, ako i indigo plave koje su veoma nalikovale neonkama koje sam znao imati doma u svom slatkovodnom tropskom akvariju. Vrhunac je bio kada sam naletio i na neke šarene koralje te zvijezdu koja u ovom moru nije bila narančasta ili crvena, već indigo plava. Plivati i roniti u tom rajskom moru je kao da te netko ubacio u golemi morski tropski akvarij. Nema, nažalost, nije bilo kod kuće.

01.12.2013. u 21:50 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts