NEDJELJA JE ZAISTA DAN ZA ODMOR

Kako Avarua ima jednu i pol ulicu, tako i čitava Rarotonga ima jednu i pol cestu. Glavna Ara Tapu kružno prati obalu otoka u dužini 32 kilometara, dok se unutarnja Ara Metua pojavljuje u dijelovima. Ovu drugu, izgrađenu u 11. stoljeću, mnogi smatraju i najstarijom cestom na Pacifiku.
Naselja na Rarotongi su dobro povezana javnim prijevozom. Kroz cijeli dan te dio večeri dva stara klimava busa kružno po Ara Tapu prometuju oko otoka: s autobusnom terminala u Avarui jedan kreće u smjeru kazaljke na sat, dok se drugi istovremeno kreće u obrnutom smjeru. I tako od sedam ujutro do jedanaest navečer. Stari su to autobusi japanske proizvodnje. A iako im nikako nisam mogao odgonetnuti marku, svaki put kada bi se vozio u njima, oči su mi bježale na napomene na japanskom pismu kojima su bile oblijepljeni prozori i limeni dijelovi autobusa. Ne treba puno mozgati da bi se zaključilo kako su ti stari autobusi prije puno desetljeća prometovali na drugoj strani Pacifika, negdje po Japanu, a onda kada su se Japancima učinili starima, odlučili su ih se riješiti tako da su ih kao "poklon" poslali preko mora na Rarotongu. I tako po Rarotongi ti stari japanski autobusi s japanskim natpisima i uskim, niskim sjedalima i dalje prometuju.
Za pet dolara, koliko stoji karta u jednom smjeru, uzeo sam jedno popodne bus prema Arorangiju, naselju na zapadnoj obali otoka. Iz Avarue se do Arorangija obično najbrže stiže ako se ukrca u bus koji po otoku ide suprotno od kazaljke na satu. Ali ja sam imao vremena, a i razlike u cijeni nema, pa sam se ukrcao u bus koji je prometovao u smjeru kazaljke na satu. Mogao bi to biti dobar način za upoznavanje s otokom, pomislio sam.
Putnika je bilo malo. Uglavnom turisti i nešto malo lokalnih ljudi, primjećuje se da je niska sezona. Razlika između prvih i drugih je odmah primjetna: prvi su blijedi kao duhovi, ili ako su već neko vrijeme na otoku crveni kao kineska zastava; drugi tamnoputiji, a opet ne toliko tamnoputi da bi čovjek pomislio da su crnci.
Dok je sunce pržilo, a vjetar kroz otvorene prozore autobusa davao dašak svježine, kroz te prozore promatrao sam Rarotongu. Autobus je prolazio kroz naselja montažnih prizemnica koje su sve odreda djelovale veoma krhko i kao da će ih samo malo jači vjetar lako otpuhati. Uvijek me fasciniralo kako ljudi grade i usuđuju se živjeti u takvim kućama u dijelovima svijeta kojima obično haraju elementarne nepogode, poput tornada u dijelovima SADa, ili ovdje na Rarotongi gdje se svakih par stotina metara nalazi tabla 'Tsunami Evacuation Route' sa smjerom evakuacije u slučaju tsunamija. Ni mnogobrojne crkve, koje sam već spominjao, nisu ništa bolje građene. Ipak, Rarotonga ima asa u rukavu, a to je njena planinska unutrašnjost gdje se u slučaju tsunamija stanovništvo može skloniti. Tek par stotina metara od obale i Ara Tapu počinju gustoobrasle zelene planine, prašume i potoci koji ih ispresijecaju. Osim paukova i raznih insekata, ptica i divljih kokoši nitko tu ne živi. Svih onih dvanaest, trinaest tisuća stanovnika Rarotonge živi u naseljima uz obalu.
A s njima ondje "žive" i njihovi mrtvi. Teško je ne primijetiti količinu grobova posve po otoku uz Ara Tapu. Najveća im je koncentracija naravno bila uz crkve, ali začuđujuće velik broj njih nalazio se u dvorištima kuća. Pred trijemovima onih krhkih prizemnica smjestile su se velike kockaste grobnice, uvijek bogato ukrašene cvijećem. Cijeli prizor djelovao je dosta morbidno. Svakodnevni život tek desetak metara od grobova.
"Ali lokalno stanovništvo voli živjeti uz svoje preminule. Voli osjetiti njihovu prisutnost.", rekli su mi kasnije.

Preselio sam se na jednu noć u luksuzan smještaj u Arorangiju. Dobio sam sada bungalov s trijemom i otvorenim pogledom na ocean, ležaljkama za sunčanje, velikim krevetom s baldahinom i ogromnom vanjskom i unutarnjom kupaonicom. Ovaj luksuz je naravno imao svoju cijenu, no iako je redovna cijena ovog bungalova bila gotovo tristo novozelandskih dolara, dobio sam ga po promotivnoj cijeni za upola manje. I to je svejedno puno pa sam se odlučio počastiti samo za jednu noć.
Plaža je u Arorangiju bila tipično pješčana (zapravo je cijela obala Rarotonge jedna neprekinuta pješčana plaža), ali je zato more bilo vrlo stjenovito i u poslijepodnevnim satima dok je vladala oseka, stijene su posvuda virile iz mora. Nisku razinu mora iskorištavali su lokalni ljudi koji su se mogli vidjeti kako hodaju po tim stijenama, neki čak i opasno blizu grebena, u potrazi za morskim krastavcima.
Bila je nedjelja kada sam napustio luksuz bungalova u Arorangiju i krenuo dalje prema Muriju, mom posljednjem odredištu na otoku. Arorangi je bio prazan, sve trgovine zatvorene kao da se dogodio nekakav nagli egzodus. Jedino su oba vrata župne crkve bila širom otvorena. 'Nedjeljom misa u šest i deset ujutro te pet popodne', pisalo je na tabli na ulazu. Ušao sam da bih pronašao i crkvu posve napuštenu. Jedino je oltar bio bogato ukrašen bijelim cvijećem čija je svježina mirisa, koji je ispunjavao cijelu crkvu, govorio da nije prošlo puno otkad je to cvijeće postavljeno ondje gdje je trenutno bilo. I nekoliko plastičnih vrećica na klupama, vjerovatno ostavljene od neke vjerne 'polinezijske velike mame' nakon mise u šest, odavale su da su ljudi tamo bili ne tako davno.
Uhvatio sam bus kojeg je vozio raspjevani vozač, osvježenje u toj deprimirajućoj pustoši nedjeljne Rarotonge. Dok je autobus prolazio kroz naselja zvučnih imena poput Nikao, Avarua, Tupapa, Matavera, Ngatangiia, pustoš je i dalje vladala. Čak su se i divlje kokoši u Avarui sklonile negdje s gradske ulice.
"Ljudi su na plažama! Nedjelja je!", objasnili su mi.
I zaista, na plaži u Muriju pronašao sam nemali broj lokalnih žitelja. Ova plaža na jugoistoku otoka ubraja se među najljepše na otoku. I čim sam se smjestio u jeftini Vara's Beach Guesthouse svojim sam se očima uvjerio da je to zaista tako. Prekrasna pješčana plaža, kristalno more, a u moru pred Murijem četiri manja otoka tzv. motua, kako se nazivaju otoci unutar koraljnog grebena tj. u laguni - Taakoka, Koromiri, Onaroa i Motutapu.
Tu sam ostao četiri dana izležavajući se na suncu, šetajući po toplom pijesku plaže, povremeno za oseke prelazeći preko vode na jedan od motua, družeći će sa Stefanom i Ifi, mladim njemačkim parom iz guesthousea i gotovo svaki dan obavezno posjećujući lokalnu tržnicu u parku gdje sam obilno i jeftino doručkovao i večerao. I tu mi je samo bilo potvrđeno ono što sam zaključio prvog dana: na stolu Rarotonžana je puno janjetine i nešto manje ribe, ali oboje obavezno uz neki od curry umaka. No, curry umaci, su za razliku od onih u Indiji, zaista blagog okusa.
I dalje sam se nastavio buditi rano. Svaki sam dan do šest već obično bio na nogama, što se na kraju nije pokazala kao loša stvar jer sam se fizički i psihički osjećao nekako bolje i, bez obzira na moju uobičajenu ljubav za dugim spavanjem, imao sam osjećaj da ne gubim bespotrebno cijelo jutro. Probuđen pijetlovima, kojih kao da u Muriju ima više nego na ostatku otoka, te žarkim danjim svijetlom, znao sam u šest sjesti na verandu i gledati u smjeru mora dok mi je uvijek jak jutarnji vjetar dolazeći iz smjera mora, iz smjera Tahitija, znao šibati lice. Čitao bih. Brzo sam završio knjigu "Mate svjetski" našeg Mate Šimunovića, koji je neposredno prije i za vrijeme Drugog svjetskog rata devetnaest godina putovao po svijetu. Iako je knjiga u dijelovima štura, a Mate je sklon pretjerivanjima (ali nismo li svi putopisci uvijek malo skloni pretjerivanjima?), bilo je to ugodno štivo, pogotovo jer je Mate opisivao mnoge dijelove svijeta u kojima sam ja osobno bio, ali šezdeset, sedamdeset godina nakon njega, pa sam kroz knjigu mogao usporediti primjerice Peking nekada i danas. Nakon Šimunovića, vratio sam se na svoju klasičnu lektiru na dugim putovanjima. U ruke sam napokon uzeo knjigu koju sam kupio još prije godinu dana, a vjerovatno nesvjesno se pripremajući za ovo moje putovanje po Pacifiku: "Happy Isles of Oceania" Paula Therouxa, gdje Paul u svom kajaku na napuhavanje putuje od otoka do otoka po Pacifiku i upoznaje kulture osmog kontinenta.

"Jesu li te ugrizle?", upitala me srednjovječna Novozelanđanka tipično razvlaćeći sve riječi u rečenici. 'Heeev juuu got biiitn?'
U tom trenutku oboje smo prelazili plitko more između plaže u Muriju i jednog od ona četiri motua u Muri laguni. Ja polako koračajući prema otoku, a ona u suprotnom smjeru.
"Ha?", pogledao sam ju pomalo izbezumljeno. Znam da oko Rarotonge nema ni morskih pasa ni meduza ni drugih sličnih živina. Uvijek se dobro informiram prije nego li sa svoje dvije noge kročim u bilo kakve dublje vode.
"Ju nooouv... One šarene ribe. Tigerfish or triggerfish.", zvale se one riba-tigar ili riba-okidač sasvim je nevažno. Oboje zvuči strašno. I dodala je: "Mene su izgrizle do krvi!".
Dobro. To nije bila informacija koju sam htio dobiti u tom trenutku kada sam se skoro dočepao motua, a kada je preda mnom još uvijek bilo cijelo to more pri povratku. To nije bila informacija koja se s nekim dijeli dok stojiš u tom moru s vodom gotovo do pojasa, a oko tebe plivaju te šarene ribe, koje si do pred koji trenutak smatrao prekrasnim, malenim, šarenim, tropskim bićima.
"Jedna ti je upravo oko nogu!", uzviknuo sam Novozelanđanki pomalo iziritiran i nastavio prema motuu.
Mislim da je suvišno spominjati da sam na povratku mlatarao rukama i nogama sve u šesnaest, radeći što više buke i muteći more, čim bih ugledao tu ribu. Ljudima s obale sigurno sam izgledao komično. Eto tako je jedna informacija pretvorila moje ležerno šetanje po plićaku rarotonške lagune u borbu za goli život. Ok, malo pretjerujem. Ali nakon te informacije više ništa nije bilo isto. Naravno da me riba-tigar ili riba-okidač nikada nije niti ugrizla, a kamoli da je potekla krv, ali sve je sada bilo drugačije...
Kasnije sam od Nijemaca saznao da je u ovim morima, oko koraljnih grebena, puno opasnija riba koja izgleda kao kamen, ali čim nagaziš na nju, odmah shvatiš da je zapravo riječ o živom biću koje je ujedno i veoma otrovno jer u tom trenutku izbacuje otrovne bodlje koje ti se, ako si bos, bez problema zariju u kožu. Od uboda te ribe lako se može i umrijeti.
Sljedećih dana u vodu sam počeo ulaziti u japankama, ali i dalje oprezno gledajući na svaki kamen ili šarenu ribu koja bi mi se približavala.

01.12.2013. u 21:51 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts