Solo, Indonezija (Dan 3, 05.06.2013.)

Znate li onu igranu seriju "Ptice umiru pjevajući"? E pa u Indoneziji to nije slučaj. Ovdje ljudi umiru slušajući ih. Sinoć sam ugasio svijetlo, legao u onaj veliki, udobni bračni krevet i taman sklopio oči kada se vani prolomio kreštavi glas neke ptičurine. Oči su se istog trena otvorile. Zvuk kao da je dopirao iz mog mandija. "Da li da upalim svijetlo i bacim pogled na kupaonicu?", upitao sam se. Odlučio sam ostati na sigurnom, daleko od pandža te glasne ptičurine. Kroz noć nastavio sam povremeno osluškivati taj neobični zvuk.
Ujutro zvukovi su nestali. Mandi je prazan. Ručnik i sapun su ondje gdje sam ih sinoć ostavio. Izlazim na trijem. Podižem glavu. A s lijeve i desne strane ulaznih vrata vise sa stropa dva kaveza s dvije male ptičice u njima. Zar su ta dva mala stvorenja napravila sinoć toliko buke?! Ne izgledaju baš poput opasnih ptica grabljivica...
Hrana je u Indoneziji vrlo važna stvar, a dobar dan počinje dobrim doručkom i prema tome posebna se pažnja pridaje prvom jelu svakog novog dana. Možda i previše. U nekom hotelu u nekom turističkom mjestu poput Balija stranac će sasvim sigurno dobiti doručak prilagođen zapadnjacima. U Solo je pak i jednostavan doručak dokaz koliko je lokalno stanovništvo nenaučeno na strance. Jutros se na našem tanjuru pojavila riža s čilijem, čips od jastoga, pečena kokošja nogica i jedna banana. Pročačkali smo malo rižu, bacili se na jutarnje oglodavanje kokošje nogice, dodali tome malo čipsa i na kraju s užitkom progutali bananu. Ipak, nenaučeni na indonežanski doručak, tanjuri su uglavnom ostali puni.
Nije se pretjerano ispraznila ni šalica s čajem. Umjesto običnog crnog ili zelenog čaja, koji je za doručak uvijek prisutan u bilo kojem kutku ove planete, na stolu nam se našla indonežanska varijanta crnog čaja, a ta uključuje đumbir. Crni čaj s đumbirom vlada Indonezijom. Hvala, ali to je već preveliki atak na moj delikatni jutarnji želudac.
Čaj je uz kavu glavno piće u Indoneziji. Velike plantaže čaja ispresijecaju istočnu Javu, a nemali broj nalazi ih se i u zapadnoj Javi oko Bogora i Cianjura. No, za razliku od kave, čaj je u Indoneziju došao relativno kasno, tek u 1880-ima.
Kava je pak stoljećima prisutna u Indoneziji. Kopi (kava) je bila jedan od najvećih i najunosnijih izvoznih proizvoda Indonezije za nizozemske okupacije. Nizozemci su na indonežansko otočje došli početkom 17. stoljeća i zadržali se sljedećih 350 godina. Kava je potekla iz Etiopije, ali ubrzo se proširila na Bliski istok i sjevernu Afriku. Abesinci iz Etiopije su proširili uzgajanje kave na Jemen kojeg su osvojili u 6. stoljeću, a kasnije kada se Jemen našao unutar granica Otomanskog Carstva, kava se proširila po čitavom otomanskom teritoriju i dugo su Turci imali monopol na trgovinu kavom. Kava se izvozila iz jemenske luke Mocha gdje je i prvi Nizozemac došao u kontakt s tim "čudnim" sjemenjem. U Nizozemsku kava je prvi put došla 1616. godine, a kasnije u istom stoljeću Nizozemci su je proširili i na svoju najveću koloniju - Indoneziju. Prema nizozemskim analima prve grmove kave kao hobi pokušali su Nizozemci uzgajati u Bataviji (današnjoj Jakarti), a nešto kasnije kava je posađena i po zapadnoj Javi. Zbog sada već velikog broja plantaža kave po Javi bilo je potrebno zaposliti i mnogo ljudi, a kako dostatne radne snage nije bilo na otoku, ona se uvozi iz drugih krajeva Indonezije, ali i iz daljih zemalja poput Indije. Isprva je tim radnicima nadnica bila pristojna, no ubrzo su se Nizozemci polakomili i toliko smanjili nadnice da je za težak rad pod javanskim suncem radnicima plaćana mizerija. VOC (Nizozemska Istočnoindijska Kompanija) koja je imala monopol na proizvodnju kave naposljetku je tijekom 18. stoljeća morala čak uvesti i radnu obvezu na plantažama kave jer su se radnici zbog niske plaće počeli ne pojavljivati na poslu. Danas je kava još uvijek vrlo važna za ekonomiju ove zemlje jer se veći dio vrlo kvalitetne kave sa Sulawesija, Sumatre i Balija uglavnom izvozi. No i ono što ostaje u Indoneziji vrlo je dobre kvalitete. Jedino što je kava ovdje vrlo slatka...
Odlazimo u istraživanje grada. Kralj Pakubuwono II je 1742. godine izabrao mjesto uz rijeku Solo za svoj novi glavni grad i tri godine kasnije ovdje je dovršena gradnja palače, tzv. kratona. Kroz stoljeća vladari Sola i Yogyakarte bili su veliki rivali, a stvaranjem moderne Republike Indonezije i jedni i drugi izgubili su stvarnu vlast i utjecaj. No, i dalje postoje, više kao figure i čuvari tradicije.
"Kraton, molim!", govorimo vozaču becaka. Nema boljeg mjesta za početak upoznavanja sa Solom od palače u kojoj još uvijek živi vladajuća obitelj.
Pet minuta kasnije becak se zaustavlja pred velikim ulaznim vratima, a vozač nam pokazuje da on dalje ne smije i da moramo ovdje izaći. Plaćamo mu dolar i pol i ulazimo kroz velika vrata u kompleks. U sredini je veliki paviljon, vrlo nalik na zapadnjački, ali sa stropom oslikanim simbolima javanskog zodijaka. Ne treba mi puno da zaključim da nas nisu doveli u kraton, već u Istanu Mankunegaran, drugu palaču iz druge polovice 18. stoljeća, u kojoj također obitava danas dio aristokracije Soloa. Možda smo bili malo neprecizni jer lokalno stanovništvo očito i jednu i drugu palaču zove kraton. Možda da smo rekli 'stariji kraton'...
No ne žalimo jer smo baš nabasali na vježbe javanskog plesa i pjevanja te sviranja tradicionalne javanske gamelan glazbe koje se održavaju svake subote od deset do podneva. Pod oslikanim stropom paviljona pratim usporene pokrete plesačica i plesača javanskog plesa popračeni pomalo disonantnim zvukovima gamelan glazbe i javanskih pjevačica. Zrak je vrlo težak. Vruće je i vlažno i u deset ujutro živa se već popela na trideseticu. Unatoč usporenim pokretima, plesačicama i plesačima ples predstavlja psihički i fizički napor i kapljice znoja cijede se niz njihova lica. Šareni saronzi, bose noge...
Malo dalje u 'starom' kratonu slika je malo drugačija. Plaćamo par dolara za upad, ali nema se zapravo puno za vidjeti. Veći dio drvene palače izgorio je u katastrofalnom požaru prije gotovo trideset godina, a ono što je obnovljeno posve je nezanimljivo, dok je veći dio i dalje zatvoren za javnost. Brzim korakom šećem kroz kratonski muzej gdje su stare kočije, suncobrane, oružje i oruđe dobro nagrizli termiti. A uz to sve je pod prstom prašine. Nema nikakvih objašnjenja ni na indonežanskom ni na engleskom. Vani je oko unutrašnjeg dvorišta napravljena šetnica sa stupovima, a na stupovima lim. Hrđav lim. Kraton je u vrlo jadnom stanju. Izlazim brzo van pored vozača becaka koji poredani u nizu čekaju nove mušterije. Odlučujem ih zanemariti i pješice se dajem u istraživanje četvrti oko kratona. Četvrt je to dosta neuglednih prizemnica, poneka i s okućnicom. Malo je odraslih na ulici. Samo djeca koja s pojavom stranca odmah "lete" prema tebi ne bi li se upoznali s tom čudnovatom pojavom. S pojavom stranca u ovoj četvrti svaka druga igra naglo prestaje biti zanimljiva. Nogometna lopta ostaje usamljena na podu. Bicikl je odbačen uza zid. Stranac je zabava nad zabavama, atrakcija nad atrakcijama. Neki od te dječurlije pokušavaju vježbati engleski. Isprva sramežljivo, a onda čim se uvjere da ih stranac neće pojesti, stvori se kakofonija raznih zvukova od kojih je mnoge teško razumijeti bez većeg naprezanja.
Nekoliko koraka od starog kratona je Pasar Gede, glavna tržnica Soloa. Neke je indonežanske riječi jako lako razumijeti poput 'pasar' koji je sličan 'bazaru'. Pasar Gede je tržnica hranom, prvenstveno voćem i povrćem. Po mom skromnom mišljenju dva su mjesta koje su zrcalo života svakog grada i svake zemlje i u kojima se mož osjetiti ona lokalna duša: jedan je vlak, a druga je upravo tržnica. S obzirom da je rano poslijepodne, ljudi je na tržnici malo. Lokalno stanovništvo, mahom žene, kupnju na tržnici obavlja vrlo rano ujutro, čim se tržnica otvori. A s obzirom da tržnica niti je klimatizirana, niti male radnje ovdje imaju frižider, posve je razumljivo zašto je tako. Proizvodi su najsvježiji rano ujutro, a kasnije je igra na sreću i ruski rulet s vlastitim tijelom.
Malo ljudi znači da usred bijela dana zbog vrućine neki od prodavača mogu počinuti. Na ulazu u tržnicu vozači becaka već su u raznim pozama skvrčeni u svojim vozilima. Unutra se pak spava na lubenicama i dinjama, krastavcima i rajčicama, a najzanimljivije mjesto spavanja je zasigurno na osušenoj i usoljenoj ribi, na kojoj suosim prodavačice u ljubičastom hidžabu svoje mjesto pronašle i mnogobrojne muhe.
Ovdje se opskrbljujemo za ručak. Voće. Nisam siguran da li sam ikada imao tako zdrav ručak. Kupujemo nešto mandarina, minibanane, ali odlučujemo riskirati i s jednom calamborom, poznatom kao 'zvjezdičasto voće', nazvana tako zbog oblika zvijezde kada se prereže napola po širini. Malo kasnije u hladovini svojih drvenih koliba degustiramo rezultate svoje kupnje. Mandarine su sočne i slatke, od minibanana slađe su samo one čokoladne, a calamborino žuto-narančasto meso se isprva čini malo bezukusno, sve dok se koju sekundu kasnije lagani slatki okus ne proširi cijelom usnom šupljinom.
Žena koja radi u hotelu donosi nam čaj. S đumbirom. Šalica ostaje puna... Not exactly my cup of tea...
Poslijepodne, dok sam ubijao oko, čuo sam kapi kiše na krovu kolibe. Prvo sramežljivo tihe, a onda se ubrzo otvorilo nebo i sva kiša iz teških oblaka odlučila se obrušiti na Solo. Lipanj je prijelazni mjesec između kišnog i sušnog razdoblja i kratke poslijepodnevne kiše sasvim su uobičajena pojava.
U šest, kada je vani već mrak i kada se dižem ne bih li otišao do obližnjeg shopping centra i potom na večeru, kiša je već prestala. Tlo je mokro, a rupe na cesti prekrivene su blatnjavim lokvama. Na lišću drveća svoje su stanište pronašle kristalne kapi kiše. Vrućina je mrvicu popustila. Dovoljno da lokalno stanovništvo na sebe odmah stavi debele jakne i skafandere. Znam da ovih par stupnjeva ispod tridesetice neće potrajati i da će se živa ubrzo ponovno vinuti u visine.
Solo Mall je najmoderniji shopping centar u 'Staroj Dami' Surakarti. Odmah na glavnoj gradskoj ulici Slamet Riyadi. Shopping centar kao shopping centar, ali barem je klimatiziran pa je ugodno unutra provesti neko vrijeme. Uvijek se iznenadim kada u nekoj pripizdini poput San Salvadora ili evo danas Soloa pronađeš moderan shopping centar, često i moderniji nego što ih imamo po Europi. I uvijek me zaintrigira kako? I uvijek ostanem sa stotinu pitanja u glavi. Ali svjetsko je društvo duboko konzumerističko društvo pa onda ovakvi shopping centri i u pripizdinama ne bi me trebali iznenađivati. Ali uvijek me nekako iznenade. No, očito je odmah na prvi pogled da je ovo napravljeno za srednju i višu klasu Soloa. Velikoj većini ovog grada Solo Mall je samo nedostižan san. Primjećuje se po modernijoj odjeći, sređenijim ljudima, proizvodima i cijenama, ali i skupocjenim SUVovima koji neprestano dolaze i odlaze.
Solo je velika enigma kada smo kod voznog parka. Na gradskim ulicama motocikli su daleko u prednosti po broju, nerijetko njihovi vozači zamotani u debele jakne u strahu da će im od vjetra kojeg stvaraju u vožnji 'oboliti unutrašnji organi'. Tako je to i ljeti na trideset i kusur Celzijaca. Uz bučne motocikle guraju se veliki skupocjeni SUVovi. Uglavnom dalekoistočne proizvodnje. Ima Kia, Suzukija, Hyundaija, Honde, Toyote, ali daleko je najomiljenija marka vozila jedna koja baš u Hrvatskoj i nije previše popularna - Daihatsu. I sve su SUVovi sa zatamnjenim svim staklima (i prednjim) i nakarađeni dodatnim svjetlosnim ukrasima. Odmah je vidljiva ogromna rupa na prometnicama - između motocikla i velikih SUVova je praznina. Uopće Nema automobila manjih ili srednjih dimenzija. Ova slika govori sama za sebe - očit je ogroman jaz u soloanskom, i općenito indonežanskom društvu, između niže i više klase.
U obližnjem Sriwedari kazalištu pokušavamo pogledati wayang orang, jednu od tradicionalnih djela Indonezije. U ovom slučaju riječ je o ples-drami s maskiranim glumcima, uvijek muškarcima. No, u dvorani je vrlo toplo. Nije prošla ni minuta, a kapi znoja počele su teći niz moje tijelo. I iako je ljudi malo, nedostaje zraka. A s obzirom da se cijela drama izvodi na indonežanskom, kojeg ni Davor ni ja ne razumijemo, uz tek minimalno plesa, odlučujemo vrlo brzo odustati od gledanja i pronaći večeru. Vraćamo se na Galabo po porciju fried noodlesa za jedan dolar...


Ulaznica u Kraton IDR 15,000
Ulaznica u Sriwedari kazalište IDR 3,000

03.06.2013. u 16:45 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts