DAN PETI - Taškent, Uzbekistan (06.11.2012.)

Uzbekistan, Tadžikistan, Kazahstan, Turkmenistan, Kirgistan, Afganistan - niti jedan od ovih 'Stanova' nije postojao do kraja 19. stoljeća. Ova područja bila su razdijeljena na dominije uvijek ratobornih klanova koji su međusobno tukli u namjeri da svaki sebi prigrabi što veću moć i što više zemlje. No, onda je početkom 18. stoljeća carska Rusija počela pokazivati interes za prostor središnje Azije i to je bio odlučujući faktor za formiranje budućnosti ovog prostora. Godine 1717. do Petra Velikog došao je glas o velikim količinama zlata u porječju rijeke Oxus (današnje Amu Darje). Petru je zlato itekako trebalo u jeku njegove modernizacije ruske države. I poslao je ekspediciju u Khivu koja je odmah bila uništena do posljednjeg čovjeka. Ubrzo se Rusima ukazala mala, ali itekako vrijedna prilika kao ulaznica u prostor središnje Azije. Mongolski Oiroti opetovano su napadali Kazake pa su ruski generali kazačkim kanovima ponudili zaštitu. Do sredine 19. stoljeća njihove zemlje bile su pod ruskom vlašću. Ostatak središnje Azije bio je podijeljen između tri kanata uvijek međusobno u ratu: Bukharu, Khivu i Kokand. To je bilo vrijeme tzv. Velike Igre kada su se i Britanci uključili u igru ne bi li zaštitili Indiju, 'dragulj u kruni Britanskog Carstva', od sverastuće ruske moći. Prostor središnje Azije bio je preplavljen ruskim i britanskim špijunima. Šezdesetih godina 19. stoljeća Rusi, pod izlikom da žele osloboditi ruske robove i uopće stati na kraj unosnoj trgovini robljem srednjoazijskih kanata, ponovno šalju vojsku. Godine 1865. u ruske ruke pada Taškent. Godine 1867. ruski general Konstantin Kaufmann dolazi kao prvi guverner ruskog Turkestana, 'zemlje Turaka', kako se prostor počeo sada nazivati. Godine 1868. pao je Samarkand, a Bukhara je postala ruski protektorat. Pet godina kasnije pala je u ruske ruke i Khiva. Potom par godina kasnije i Kokand te područja današnjeg Turkmenistana. S dolaskom komunizma prostor ruske središnje Azije 1920. godine pretvoren je u Sovjetsku Republiku Turkestan, a 1924. Staljin je razdijelio Turkestan u četiri republike unutar Sovjetskog Saveza - Uzbekistan, Kirgistan, Tadžikistan i Turkmenistan.
Beznadno, granice su pokušale pratiti etničku stvarnost pa i danas, gotovo devedeset godina kasnije, teritoriji ovdašnjih republika imaju neobične oblike, a tu prednjači Uzbekistan koji ima i nekoliko enklava unutar kirgiskog teritorija do kojih da stigneš iz primjerice Taškenta trebaš proći nekoliko granica. Ceste i željezničke pruge po središnjoj Aziji gradili su Rusi, bilo u carsko vrijeme ili u ono sovjetsko. No, tada ovdje nisu postojale granice i ceste i pruge gradile su se na temelju geografskih i ekonomskih mogućnosti. Jednom kada su se formirale ovdje granice, s raspadom Sovjetskog Saveza, te iste ceste i željezničke pruge počele su "cik-cakati" po teritorijima novostvorenih nezavisnih republika. Tako na primjer željeznička pruga između Urgencha i Bukhare u Uzbekistanu je donedavno išla preko Turkmenistana, jedne od najzatvorenijih zemalja na svijetu za koju je uvijek potrebna viza. U mom slučaju, i cesta i željeznička pruga između Biškeka i Taškenta vodi preko Kazahstana, iako Kirgistan i Uzbekistan dijele ne tako kratku granicu. I opet je tu problem kazahstanske vize. Nakon toliko viza za ovo putovanje, nisam imao više snage (a ni mjesta u putovnici) za još jednu. I tako sam, nažalost, odlučio letjeti između Biškeka i Taškenta.
Kada je avion napokon dotaknuo pistu taškentskog aerodroma, veliki se aplauz prolomio kabinom. Olakšanje. Napokon smo stigli. Kroz prozorčić aviona promatram aerodromsku zgradu koja je još jedna neugledna komunistička grdosija. Pogled me istovremeno bježi i na parkirane avione Uzbekistan Airwaysa koji izgledaju poput starog željeza. Nešto me steglo u prsima. Sutra trebam letjeti s njima. Hoće li to biti još jedno iskustvo za pamćenje?
Srednjoazijske republike nisu nikada zapravo tražile nezavisnost od Sovjetskog Saveza. Niti promjenu režima. Njima su nezavisnost i kapitalizam nametnuti od strane pribaltičkih republika koje su se 1991. godine odlučile osamostaliti i tako pokrenule domino efekt rušenja velikog Sovjetskog Carstva. I uslijed te neočekivane nezavisnosti i kapitalizma niti jedna od njih nije se snašla. U Tadžikistanu je izbio građanski rati koji je dobrim dijelom 90-tih pustošio zemljom. U Kazahstanu, Uzbekistanu, Kirgistanu i Turkmenistanu uslijedile su diktature koje se nisu nimalo razlikovale od one prijašnje, samo što sada nalozi nisu dolazili iz Moskve, nego iz novih glavnih gradova novostvorenih država. U Uzbekistanu veliki komunist Karimov preko noći odrekao se komunizma, postavio svoju desnu ruku na Kuran i proglasio nezavisnu Republiku Uzbekistan. A institucije i birokracija bivše države samo su preslikane na novu.
Uzbekistan je i danas, dvadeset godina od nezavisnosti, osobno igralište Islama Karimova. Čvrstom rukom upravlja državom, s lakoćom uništava političke protivnike, cenzurira, i gospodari životom svojih podanika, od onih najjadnijih do najbogatijih. Tajna policija još uvijek postoji u Uzbekistanu. Paranoja diktature također. Dobiti vizu za Uzbekistan je malo kompliciraniji proces. Svatko za dolazak u ovu zemlju potrebuje vizu, a da bi se ona dobila, potrebno je pribaviti pozivno pismo od neke organizacije u Uzbekistanu. Danas postoji u zemlji nekoliko turističkih agencija koje riskiraju prodavajući pozivna pisma strancima, iako ti stranci nakon ulaska u zemlju najčešće neće putovati s njima, već će napraviti svoje nove planove. To pismo agencija pozivatelj mora poslati uzbečkom Ministarstvu unutarnjih poslova koji provjerava osobu koja se poziva i naposljetku odbija ili odobrava i, u slučaju odobrenja, stavlja svoj pečat i potpis i posebni registarski broj na pismo. Proces traje tjedan do dva, a možda i više ako je riječ o sumnjivoj osobi. Strani novinari pozivno pismo i vizu mogu uglavnom zaboraviti.
Na pozivnom pismu točno stoji dan kada se mora ući u zemlju, kao i točno mjesto ulaska, te dan izlaska iz zemlje. U strahu od kontrarežimske djelatnosti sve je unaprijed strogo određeno. I podaci iz pozivnog pisma samo se prepišu na vizu, koju je uz posjedovanje pozivnog pisma potom vrlo lako dobiti.
Na aerodromu u Taškentu svaka se putovnica i viza detaljno provjerava u kompjuteru. Bilo da je riječ o uzbečkim državljanima ili o strancima. Red pred imigracijskim šalterom je povelik, iako kontinuirano radi čak pet službenika. Kada napokon nakon sat vremena čekanja prolazim imigraciju, na vlastito iznenađenje bez ijednog pitanja, kupim prtljagu i "bacam" se na carinu gdje se nastavlja paranojska trakavica. Valja ispuniti dva identična formulara na koje se moraju upisati svi vlastiti podaci te, najvažniji od svih, s koliko se novca ulazi u zemlju. Obavezno se mora nisati iznos do lipe jer u protivnom, ako krenu brojati, što je ruku na srce malo vjerovatno, imaju dozvolu konfiskacije viška novca i naplate kazne. Naravno, formular je na ruskom. Pokušavam dobiti onaj na engleskom, ali bezuspješno. Naposljetkom uspijevam zahaklati aerodromskog službenika koji ispunjava formular u moje ime, a uz malo podmazivanja njega i carine prebacuje me i preko carinskog reda gdje bih u suprotnom izgubio još sat vremena. Promatram tužna lica običnih smrtnika koji u zemlji paranoje, birokracije i korupcije nastavljaju čekati u redu za carinu.
Put taksijem do centra otkriva Taškent kakav nisam očekivao. Široke avenije omeđene drvoredima. Na avenijama moderni automobili i gotovo potpuna odsutnost Lada, toliko viđenih u Kirgistanu. Ovdje kraljuje Chevrolet. Gotovo svaki automobil je Chevrolet i to novije proizvodnje. Captiva je očito statusni simbol. Ovakva automobilska uniformiranost ne viđa se često. Ako razmislim, jedino je u toj mjeri prisutna u Albaniji gdje se voze Mercedesi. Uz Chevroleta gura se Daewoo. I tu sve staje. Ostalih maraka gotovo da i nema.
Elegantni ljudi hodaju osvjetljenim ulicama i Taškent, grad svijetlosti, ne može biti različitiji od Biškeka, grada tame.
"Čeinđ mani?", pita me taksist.
Znao sam da će mi kad tad netko ponuditi da mi promijeni novac. Službeni tečaj je 1960 uzbekistanskih somova za jedan dolar, ali u zemlji u kojoj je WC papir vrijedniji od vlastite valute i u kojoj lokalci legalnim putem ne mogu doći do stane valute, crno tržište cvijeta. I na njemu jedan dolar postiže vrijednost od čak 2650 soma! I to je ovdje sasvim normalna stvar i nitko, pa čak ni država, ne zamara se postojanjem crnog tržišta.
Klimam glavom. Očekivao sam da će me taksist odvesti u neku mračnu, sporednu ulicu gdje će iz mraka izaći čovjek podzemlja s kalkulatorom i novčanicama u rukama. Umjesto njega, taksist ubrzo zaustavlja taxi uz rub kolnika, diže ručnu, otvara bunker i vraća se natrag u auto. U krilo mi baca tri svežnja novčanica. Za sto američkih dolara dobivam 230 novčanica od po tisuću uzbekistanskih somova. Tisuću somova ili oko dvije kune najveća je novčanica u ovoj zemlji. Suvišno je spominjati da novac u ovoj zemlji ne ide u novčanik, već u ručne torbice i ruksake. A na odmet ne bi bio ni nosač novca.
Hotel Uzbekistan tipična je sovjetska majstorija od sedamnaest katova, s dugačkim hodnicima, koja se uzdiže iznad glavnog gradskog trga Amur Timur. I renoviran teško da može pobjeći od svoje sovjetske prošlosti. No, za šezdeset dolara po sobi odlična je vrijednost.
Izlazim odmah van. Nakon cijelog dana zatvoren na aerodromu u Almatyju biti opet unutra jedna je od posljednjih stvari koja mi sada treba. U osam navečer grad je prilično prazan. Malo je automobila na avenijama. Šačica ljudi šeće iako je ugodnih desetak stupnjeva. Sve je čisto i sređeno i osvijetljeno. Zgrade su obnovljene. Taškent je mješavina arhitekture carske Rusije, Sovjetskog Saveza i nezavisnog Uzbekistana gdje se te tri arhitekture savršeno nadopunjuju. Uz staru palaču Romanova, rođaka ruskih careva, gura se blok Senata, a svih njih nadglasavaju nove stakleno-mramorno-kamene građevine knjižnica, galerija, muzeja, simpozijskih dvorana i vladinih institucija. Rezultat petrodolara vidljiv je na svakom koraku. Iako je Uzbekistan šesti proizvođač pamuka na svijetu i deveti proizvođac zlata, mineralno bogatstvo je ono što donosi razvoj zemlje u posljednje vrijeme. Uzbekistan leži na ogromnim količinama nafte i plina, te uranija, srebra, bakra, cinka i žive. Taškent sasvim sigurno ima mogućnosti da postane novi Dubai središnje Azije.

01.11.2012. u 04:51 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts