Iz Punta Arenasa preko Puerto Montta za Puerto Varas, Čile (Dan 49-50, 14.-15.01.2012.)

Airbus A320 čileanskog Sky Airlinea leti iznad čileanske Patagonije. Stari je to avion koji je Sky, sudeći po naljepnicama na kolicima, kupio od američkog Midway Airlinesa nakon što je ovaj 2003. godine prestao s radom. Kroz prozor promatram fjordove i otočiće Patagonije. Vrhovi planina još su uvijek pod snijegom. Od jakog južnjačkog sunca presijava se snijeg na planinama, ali i površina mora. Za koji dan morat ću se pozdraviti s ovom regijom u kojoj sam proveo najveći dio ovog putovanja.
Međutim, danas sam se morao pozdraviti s Miličevićima i krenuti dalje. Bilo mi je vrlo ugodno u njihovom društvu i trudili su se svim snagama da mi što više pokažu od svoje zemlje. Ali morao sam krenuti dalje. Iako sam zapravo htio ostati dolje. Priroda mi odgovara. Temperatura također: ljeti nije pretoplo, zimi je hladno i sa snijegom. Iznad Punta Arenasa nalazi se malo skijalište. Još je nekoliko drugih u okolici. Baš kao skrojeno za mene. Samo da je grad Punta Arenas malo veći, odmah bih se, bez puno razmišljanja, preselio u čileanski Magallanes y Antartica Chilena.
Drugi dio mog puta odvest će me u Puerto Varas, potom na otok Chiloe, i konačno u Valparaiso i Santiago. Ostaje mi do kraja putovanja samo malo više od tjedan dana. Tko bi rekao...
U Puerto Monttu temperatura je nešto viša nego na jugu. U sedam navečer koji stupanj iznad dvadesetice. Lagani povjetarac dolazi s Pacifika. Ne zadržavam se puno u gradu. Nemam vremena. Iako grad kroz prozor autobusa ne izgleda loše. Drvene ili limene kućice svaka druge boje stišću se uz nemaštovite betonske blokove. Može biti i puno gore. Zadržavam se tek toliko da na autobusnom kolodvoru promijenim bus - da iz onog aerodromskog uskočim u onaj za Puerto Varas.
Puerto Varas je svega dvadesetitri kilometra, ili oko pola sata vožnje, udaljen od Puerto Montta. Maleni je to gradić od malo više od trideset tisuća stanovnika, smješten na obali jezera Llanquihue i podno dva vulkana. Osorno i Calbuco, prvi 2652, a drugi 2003 metara visok, stražare nad Puerto Varasom. Večer je vedra i ova dva ljepotana se u suton mogu prekrasno vidjeti iznad jezera. Klasično stožasta oblika i vrhova uvijek prekrivenih snijegom.
Puerto Varas je lijep gradić. Planinska arhitektura drvenih kućica jako podsjeća na onu Barilochea, Ville La Angosture i San Martin de los Andesa u Argentini. Nije ni čudo jer nisu međusobno jako udaljeni. Puerto Varas nalazi se na širini Barilochea. Dijele ih "samo" Ande i čitav niz ledenjačkih jezera. Bariloche je na istočnim padinama, a Puerto Varas na zapadnim padinama Anda. Blizu je i onaj famozni vulkan Puyehue. Na čileanskoj je strani granice. Ali kao što sam već pisao, sav pepeo odlazi i dalje u Argentinu. U Puerto Varasu zrak je čist da vjerovatno čišći ne može biti.
U jednoj od drvenih kućica crvene boje i zelenih prozora smjestio se Hostel Ruca. Toliko je minijaturan, posebice unutrašnjost, da je istovremeno dražestan i intiman. No, i vrlo bučan. S obzirom da je cijela kuća od drva, pod škripi pod svakim korakom, a zidovi su toliko tanki da se iz susjedne sobe čuje šapat kao da zidova uopće nema. A onda, kada se hostel napokon umirio, usred noći kreću psi lajati po gradu. San gotovo da i nije pao na moje oči.
Toliko sam umoran da se iz kreveta sljedeći dan ne dižem do dvanaest, a i onda kada sam napokon na nogama, osjećam se potpuno prebijeno. Spuštam se do doka na jezeru Llanquihue. Nedjelja je i trgovine su uglavom zatvorene. No, restorani rade i vidim da se u Čileu i dalje cijeni obiteljski nedjeljni ručak. Restorani su puni. Pune su i ulice šetača. Kao i obala jezera. Uz jezero jedni šeću, drugi sjede na drvenim klupama i uživaju u nedjeljnom suncu, treći unajmljuju kanue i odlučuju se otisnuti dalje od obale. Oni najhrabriji bacaju se u vodu. Iako voda nije topla, jezero Llanquihue mora biti slično Nahuel Huapiju kod Barilochea. Ja ovaj put preskačem kupanje i na doku hvatam ad-hoc poludnevnu ekskurziju po okolici Puerto Varasa. Nisam imao ništa u planu. Ali kada sam već tu, zašto ne i maknuti se malo u okolnu prirodu?
U kombiju neidentificirane turističke agencije ukupno nas je osam - sedam Čileanaca i ja. Neidentificirane jer nisam vidio nikakvu tablu, dobio nikakav račun s imenom agencijem, već me jednostavno na doku zaskočio tip s planom okolice i ponudio izlet. Plaća se na kraju pa je vjerovatnost nekakve prevare minimalna, ako ne i nepostojeća.
Kombi okružuje jezero Llanquihue. Prolazi uz plaže koje su u ovu sunčanu nedjelju pune kupača. Llanquihue je sa svojih 860 četvornih kilometara površine drugo najveće jezero u Čileu. Veće je samo obližnje jezero General Carrera koje Čile dijeli s Argentinom, a koje je s one strane granice poznato kao jezero Buenos Aires. A onda se polako udaljavamo od jezera i ulazimo u unutrašnjost prema brežuljcima ispresijecani šumama. S obzirom da su ovaj dio Čilea krajem 19. i početkom 20. stoljeća naselili Nijemci, njemačke tradicije su još uvijek vidljive. U arhitekturi drvenih koliba koje su smještene uz cestu i u kojima su uglavnom restorani i prenočišta. U hrani jer na tablama uz cestu oglašavaju se 'kuchen', 'strudel' i 'wurst', između ostalog. U odjeći jer kroz prozor kombija na terasama mnogih restorana vidim konobare i konobarice u tipično njemačkoj odjeći.
"Ovo su potomci Nijemaca, ali nitko od njih ne govori više njemački.", zaključuje priču Juan, koji je istovremeno i vodič i vozač. I za razliku od onog iz Pali Aikea, informativan je i zabavan. Čak nije loš.
Ekonomska snaga ovih prostora leži danas na tri grane. Prva je stočarstvo - ovce, krave, ljame i nojevi uzgajaju se na ovim zelenim pašnjacima. Druga je poljoprivreda - uz puno kišnih dana u godini, na plodnoj vulkanskoj zemlji uspijeva krumpir, repa, kukuruz, pšenica, a uzgaja se i hmelj za pivo jer ipak ovdje žive Nijemci. Treća grana je turizam koji se počeo razvijati u posljednjih desetak godina i mnogi se upuštaju u izgradnju koliba za turiste. Uz cestu nebrojeno puta vidim natpise 'cabanas' (kolibe).
Cesta se potom zavojito, na dijelovima i serpentinasto, penje na vulkan. Isprva su guste i zelene šume koje svojim granama nad cestom stvaraju lukove i ugodan hlad. Zatim šume ekspresno nestaju i tlo je prekriveno grmovima, da bi naposljetku krajolikom sve više počeo dominirati crni vulkanski pijesak i crno vulkansko kamenje. Naposljetku je crnilo svuda oko nas i vegetacije skoro da i nema. Tek pokoje žuto cvijeće uspijeva na ovom grubom terenu i kontrastira crnilu. Kombi se zaustavlja na 1230 metara nadmorske visine. Do vrha vulkana ima još toliko. Na ovoj visini na kojoj se nalazimo nema još ni snijega. Nakon završetka zime on se povlači prema vrhu. Zimi je pak, od svibnja do listopada, ovdje skijaški centar Osorno s dvije trosedežnice i jednim baby liftom. Ukupno ima deset staza i mora biti ludo skijati po vulkanu. Ovako ljeti ima nešto tužno, nostalgično u zatvorenim skijalištma.
Vrijeme je na vulkanu nepredvidljivo. Čas je sunčano i već na visini od 1230 metara toliko žari da imam osjećaj kao da mi netko vrućom peglom prelazi po koži. Koju sekundu kasnije, sunce prekriju oblaci koji se spuštaju toliko nisko da osjećaš vlagu koja ugodno hladi opečenu kožu. A onda opet sunce pa oblaci i tako bez prestanka.
Spuštamo se u dolinu prema jezeru Svih svetih (Todos los Santos). Ovdje se vulkan vidi s druge strane i također poput stražara stražari nad jezerom. Voda je zelenkaste boje zbog minerala. Nekoliko brodica privezano je uz obalu i nasukano na plaži. Na obali je i skupocjeni hotel i nekoliko koliba. Promatram sve to i ne mogu ne pomisliti kako vrlo brzo sve to može nestati. Jer vulkan Osorno je još uvijek aktivni vulkan. Zapravo je najaktivniji vulkan u južnim čileanskim Andama. I iako je posljednji put eruptirao davne 1869. godine, to ne znači da se ne može probuditi svakog trena. Sjetimo se samo Puyehuea...
Sva voda iz jezera Todos los Santos završava u rijeci Petrohue koja je urezala svoj tok u stvrdnutu lavu i nekoliko kilometara nizvodno stvara istoimene slapove. Voda se tu silovito prelijeva preko crnih vulkanskih stijena, ljudi svršavaju pred prizorom, a ja zaključujem da niti jedna osoba iz ove mase pred slapovima Petrohue nije vidjela puno svijeta. Jer da su vidjeli Iguazu, Niagaru, Victoriju ili samo naše Plitvice, rekli bi ono što ću reći sada ja: zgodno je, ali prenapuhano. Idemo dalje.

UKUPNO NAPRAVLJENIH OVERLAND KILOMETARA DO DANAS - 9230 (Asuncion-Punta Arenas) + 188


AVIO SKY AIRLINE Punta Arenas-Puerto Montt USD 122,65 (jedan smjer, takse uključene, www.skyairline.cl)
BUS Etm Aerodrom-Puerto Montt C$ 1,900
BUS Puerto Montt-Puerto Varas C$ 800
Smještaj u Ruca Hostel (Puerto Varas) C$ 9,000 (krevet u dvokrevetnoj spavaonici, www.hostelworld.com)
TOUR Puerto Varas-Vulkan Osorno-Jezero Todos los Santos-Slapovi Petrohue C$ 14,000
Ulaznica na slapove Petrohue C$ 1,200
Vožnja brodom 30min po jezeru Todos los Santos C$ 2,000

25.11.2011. u 01:29 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts