Iz Viedme za Bariloche - Argentina (Dani 27-28, 23.-24.12.2011)

Viedma je civiliziranije mjesto od Carmen de Patagonesa. Da se razumijemo - Viedma je daleko od civilizacije, ali u usporedbi s Carmenom ima manje prašine, više asfaltiranih ulica i autobusni kolodvor koji izgleda kao autobusni kolodvor. Više od toga ne vidim jer čim sam izašao iz autobusa, uskačem u taxi da me odveze na drugi kraj grada (što je ukupno pet minuta) gdje se nalazi željeznički kolodvor.
Argentina je, kada je riječ o vlakovima, pravi siromah. Danas tek njih nekoliko vozi argentinskim prostranstvima. No, nije bilo to uvijek tako. Početak argentinskih željeznica datira u 1855. godinu kada je argentinskim novcem počela izgradnja mreže. Vrhunac razvoja željeznice bio je između 1870. i 1914. godine kada je iz ekonomskih razloga, ponajviše radi transporta stoke, uglavnom britanskim, a u manjoj mjeri i francuskim, njemačkim te argentinskim, novcem izgrađena mreža od oko 47,000 kilometara, koja je 1914. bila deseta najduža željeznička mreža na svijetu. Život argentinskih željeznica naglo se počinje gasiti odmah nakon Drugog svjetskog rata kada dolazi do nacionalizacije, a država ne ulaže novac u održavanje, dok istovremeno počinje gradnja mreže autocesta. Tek 1993. godine dolazi do ponovne privatizacije tadašnjih Ferrocarriles Argentinos i tvrtka se razbija na nekoliko manjih. Neke od pruga su u međuvremenu zatvorene, poput one između Bahia Blance i Carmen de Patagonesa, dok su druge opstale, ali novca za razvoj ili samo obnovu postojećih pruga i vlakova koji njima putuju nema pa su, u usporedbi s argentinskim busevima, argentinski vlakovi danas stari, spori i, za većinu Argentinaca, veoma nepraktični.
Na svijetu danas vozi nekoliko ikonskih vlakova. U Južnoj Americi, koja je vlakovima vjerovatno najsiromašniji kontinent, poznat je peruanski vlak koji povezuje Cuzco s Aguas Calientes podno Machu Picchua. Sjevernu Argentinu "presjeca" čuveni 'El tren a las nubes' (Vlak prema oblacima). No, Argentina ima još jedan vlak koji se ubraja među one koji se smatraju nacionalnim naslijeđem i jedan je od najvažnijih ne samo u Južnoj Americi, već i šire - 'El Tren Patagonico' (Patagonijski vlak).
Početak patagonijske željeznice seže u sam početak 20. stoljeća. Predsjednik Alcorta je 1906. godine započeo s politikom otvaranja nacionalnih teritorija. Argentina je ogromna zemlja, ali veliki dijelovi su bili i ostali slabo naseljeni. U prvom planu tu je Patagonija, ogromno prostranstvo od 1,043,076 km2 površine koju dijele Argentina i Čile, a gdje je svega 1.9 stanovnika po četvornom kilometru. Razvoj ovih prostora vidio se preko željeznice, toliko važne u Argentini prve polovice 20. stoljeća. Godine 1908. počelo se s gradnjom patagonijske željeznice. No, gradnja je u početku tekla vrlo sporo. Godine 1922. pruga je došla do Carmen de Patagonesa na istočnoj granici Patagonije, a 1934. do San Carlos de Barilochea na njenoj zapadnoj strani. 'El Tren Patagonico' danas prelazi 826 kilometara između Viedme i San Carlos de Barilochea u otprilike 19 sati. Bus istu udaljenost pređe za 14 sati. No, između busa i vlaka, uvijek biram vlak. Pa čak kada i za ovaj vlak moram ići okolo naokolo. Bilo bi puno jednostavnije, brže i komotnije busom iz Buenos Airesa direktno za Bariloche. Čak i kada sam odlučio nakratko posjetiti Bahia Blancu, još uvijek je bilo razumnije ići busom za Bariloche. Ali 'El Tren Patagonico' je poseban doživljaj i vrijedi ići okolo naokolo. Put od Buenos Airesa preko Bahia Blance i Viedme za Bariloche je kao da ideš od Zagreba za Dubrovnik preko Beograda ili od Zagreba za Veneciju preko Beča. Ali kod putovanja ovakve stvari su razumne.
Željeznički kolodvor u Viedmi je s jedne strane posve nemaštovit, betonski blok, dok je s druge, one koje gleda prema tračnicama, otvoren drvenim nadstrešnicama koje daju jedan starinski izgled čitavom zdanju. Vlak već stoji na peronu. Jedini je to vlak danas. Jedini putnički ovaj tjedan jer patagonijskom željeznicom između Viedme i Barilochea vozi putnike samo 'El Tren Patagonico' jedanput tjedno u svakom smjeru. Iz Viedme ide petkom u šest popodne. Vlak ima desetak vagona, podijeljenih na spavaća kola ili 'camarote', tzv. pulman ili sjedala nalik na ona autobusna, i konačno 'primera' koja iako naziv kaže 'prva klasa', zapravo je najniža klasa u ovome vlaku koju čine tvrda sjedala bez mogućnosti ikakvog pomicanja naslona. Potom je tu vagon restoran, poštanski vagon te vagon za automobile, za one koji ne žele cijeli dan voziti preko patagonijskih prostranstava do Barilochea. 'El Tren Patagonico' nije samo dakle putnički, već i poštanski vlak, ali i vlak za prijevoz automobila. Na peronu ima malo ljudi. Sat vremena prije polaska vlaka većina je već zauzela svoja mjesta. U 'primeri' su uglavnom, ovako naizgled, siromašni lokalci, indijanskih crta lica. Vjerovatno putuju na kraćoj relaciji budući da vlak putem staje u točno jedanaest mjesta, Bogu iza nogu u Patagoniji, prije nego li stigne u Bariloche. Neka od imena tih mjesta dokazuju kakav je Argentina 'hotpot' različitih nacija: V.O.Connor, Ing. Jacobacci, Clemente Onelli... Druga imena su toliko zvučna da bi čovjek pomislio kakav je to lijep grad, a zapravo je prašnjava pripizdina koje nema ucrtane na niti jednoj karti: Ramos Mexia, Sierra Colorada, Los Menucos, Maquinchao, Comallo, Pilcaniyeu...
U 'pulman' klasi dobrostojećiji lokalci (ovdje već naglo ima manje indijanskih crta lica) guraju se s backpackerima, koji sigurno putuju cijelom trasom bez stajanja do Barilochea, ali su škrti da bi dali koji peso više za 'camarote' i radije bi se truckali u 'pulman' klasi. Backpackeri su ovdje ipak u manjini. I naposljetku 'camarote' gdje se miješaju uglavnom stranci s dobrostojećijim Argentincima, gotovo posve europskih crta lica.
Argentinskih je vlakova malo, ali su iznimno jeftini. Stjuardu pokazujem kartu i on me odvodi do kupea. Daje mi ključ u ruke.
"Buen viaje! Ako nešto zatrebate, samo pitajte.", kaže mi.
U kupeu napravljen krevet, ormar, umivaonik s ogledalom, koji kad se okrene postaje noćni ormarić, i veliki prozor, izglancanih stakala da putnik dobro vidi krajolik. Vlastiti kupe za tristo kuna za vožnju od 19 sati.
Točno u šest sati popodne 'El Tren Patagonico' uz nekoliko signala sirenom napušta željeznički kolodvor u Viedmi. Par trenutaka kasnije netko mi kuca na vrata. Otvaram.
"Dobra večer! Želite li rezervirati stol za večeru?", pita me šef restorana.
Ako je vlak ogledalo zemlje, onda su restoran kola ogledalo vlaka. Pristajem. Šef restorana daje mi ceduljicu s naškrabanim brojem stola i vremenom večere. Večera je u devet sati. Ostaju mi još skoro tri sata da u miru progutam koju stranicu "In Patagonia" Brucea Chatwina. Kroz prozor krajolik postaje svakim kilometrom sve pustiji, vegetacije je sve manje, teško koja biljka prelazi visinu koljena. Uglavnom su to bodljikavi grmići, 'jarilla', koji u daljini daju dojam zelenila i dojam nekakve plodne zemlje, ali izbliza odmah se vidi da je sve to iluzija i da je Patagonija zapravo iznimno neplodna, surova zemlja sivog kamenja i prašine.
Neka dva sata nakon polaska iz Viedme vlak naglo staje. Netko mi ponovno kuca na vrata.
"Oprostite. Jedna informacija. Kao što vidite, stali smo. Pokvarila nam se lokomotiva i sada moramo pričekati drugu da dođe iz Viedme.", ispričava se stjuard. Imam vremena pa mi ovaj kvar ne pada preteško. Iskorištavam ga da izađem van i protegnem noge u patagonijskoj pustinji. Na horizontu, iza tko zna koliko milijuna onih bodljikavih grmića, zalazi sunce. Nije to nikakav posebno lijep zalazak sunca, dosta je blijed, ali biti u patagonijskoj pustinji i promatrati pa i takav zalazak, nešto je posebno. Skoro cijeli je vlak vani među bodljikavim grmićima. A kako polako zalazi sunce, to je sve hladnije dok naposljetku ne odlučujem vratiti se u kupe, staviti na sebe duge rukave i otići u restoran. U Kini restorani u vlakovima imaju plastične stolnjake, vazu s plastičnim cvijetom, plastične stolice, plastične štapiće za jelo, zavjese od industrijske čipke... U Indiji hrana "putuje" vlakom. U Argentini restoran u vlaku 'El Tren Patagonico' ima drvene stolove i stolice s urezbarenom djetelinom, s pravim pamučnim stolnjacima, puni pribor za jelo pravilno postavljen, prave zavjese, a konobari u odijelima serviraju hranu s kolica. Za glavno jelo, između bečkog odreska, tjestenine i bifea, biram ovaj posljednji. Ubrzo mi na stol dolazi komad krave. Izvana poput onog u pravom restoranu, no ipak mu fali okus pravog odreska. Zapravo okus mu je čudan, ali jestivo je i punog želuca odlazim u krevet. Vlak, dok polako padam u san, još uvijek stoji.
Sanjao sam noćas da sam se u zadnji tren ukrcao na kruzer i onda sam ubrzo shvatio da sam na potpuno krivom brodu koji ide u potpuno suprotnom smjeru. Ne sjećam se više kako je završilo. A nisam ni siguran kada je vlak krenuo. Ali kada sam se ujutro probudio i pogledao van, vegetacija je još oskudnija, manje grmića, a više sivog kamenja i pijeska i tako dokle pogled seže. Totalna pustoš. Vlak naveliko diže prašinu. Onaj izglancan prozor sada više nije toliko izglancan. U hodnicima vlaka toliko je čestica prašine da neki ljudi okolo idu s kirurškim maskama preko lica. U restoranu jedva se vidi s jednog na drugi kraj. Pod je prekriven debljim slojem prašine. U zraku je onaj miris prašine. U ustima među zubima osjećam prašinu. Hvata me kašalj.
U devet i trideset vlak staje u Ingeniero Jacobacci. Gledam satnicu. Bit će da smo sinoć u onoj pustoši stajali dva sata jer smo u Jacobacci stigli s dva sata kašnjenja. Izlazim protegnuti noge. Kolodvor je uredan, ali posve običan. Na peronu slika Djevice Marije od Lujana. Ova se Djevica prepoznaje po trokutastom obliku svoje odjeće, a zaštitnica je putnika. Izvan kolodvora grad je uredan, asfaltiranih ulica, ali čim je vlak ponovno krenuo i počeo se udaljavati od kolodvora, Jacobacci je dobio onaj izgled provincijskog i prašnjavog gradića neasfaltiranih ulica i betonskih i limenih kućica s limenim krovovima. Istog trena čim je vlak krenuo, diže se posvuda prašina. I onda nastavak patagonijske pustinje.
"There is nothing in Patagonia. It's not the Sahara, but it's as close as you can get to it in Argentina. No, there is nothing in Patagonia.", rekao je Jorge Luis Borges Paulu Therouxu.
"One of the virtues of train travel is that you know where you are by looking out of the window. No sign-boards are necessary. A hill, a river, a meadow - the landmarks tell you how far you have come. But this place had no landmarks, or rather, it was all landmarks, one indistinguishable from another - thousands of hills and dry riverbeds, and a billion bushes, all the same." (Paul Theroux, "The Old Patagonian Express")
Teško se s ovim ne složiti. Krajolik je pust. Ne samo da nema ljudi, nego nema ni životinja. A i vegetacija se svodi samo na one grmiće. Krajolik je stotinama i stotinama kilometara jednoličan. Ali prekrasan u toj svojoj pustoši i jednoličnosti. Sljedećih par naselja u kojima staje vlak zapravo su konglomeracije nekoliko loše sagrađenih kućica među 'jarillama', bez stvarnih ulica i trgova. Kolodvori su ovdje nalik na brvnare, s pločama na kojima je kredom napisano vrijeme dolaska i polaska dva tjedna vlaka, jedan prema Viedmi, drugi prema San Carlos de Barilocheu. I obavezno Djevica od Lujana. Nema signala mobitela. Čovjek bi pomislio da je vlak velika atrakcija u ovoj pustoši i da će peroni biti puni prodavača hrane, suvenira... Ali ne - u svakom naselju tek rijetka osoba koja se ukrcava ili iskrcava. I prašina.
Sat vremena prije Bariloche, sivu boju postupno zamjenjuje zelena. Sve je više drveća, pašnjaka također, alk i dalje, skroz do Barilochea, žive duše su rijetke. Moglo bi ovdje biti puno stoke, ali ne. Još uvijek je pusto. Jedini dokaz civilizacije su električni stupovi i žice koji neumorno prate željezničku prugu.
U San Carlos de Bariloche vlak ulazi s dva sata i petnaest minuta kašnjenja. Nakon toliko kilometara pustoši, mnogo ljudi na željezničkom i autobusnom kolodvoru u Barilocheu su pravi atak na unutarnji mir koji je stvoren 21-satnom vožnjom patagonijskom ravnicom. Puno je lokalaca, još više backpackera. Nije iznenađujuće jer je ovaj dio Argentine jedan od najposjećenijih. No, zrak je naprotiv iznenađujuće topao. Očekivao sam da će biti malo hladnije u Patagoniji.

UKUPNO NAPRAVLJENIH OVERLAND KILOMETARA DO DANAS - 5597


VLAK El Tren Patagonico Viedma-Bariloche A$ 228,00 (camarote)

25.11.2011. u 01:39 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts