Što rade čistokrvni Omanci? (Dan 2 – 18.10.2011., Muscat)

Ribarnica, Matrah, Muscat I u devet je vani pakao. Ponovno šećem obalnom šetnicom, ali ovaj put i dalje od Mutraha. Lonely Planet (u daljnjem tekstu, Biblija) predlaže osam kilometara dugu šetnju između Mutraha i Starog Muscata (ili najčešće skraćeno samo Muscat). Kada su pisci vodiča ovo predlagali, vjerovatno su mislili na neko hladnije razdoblje, poput prosinca, siječnja ili ožujka. Ja, uz naravno salvu proklinjanja, odlučujem se za ovu osamkilometarsku šetnju na direktnom suncu u listopadu. Mogao sam uzeti mikrobus za nekoliko stotina baisa. Rekao sam – mogao sam. Ali nisam. Odlučio sam se radije za jednu staru dobru šetnju. Nakon izlaska iz Mutraha, cesta prolazi kroz zeleni park. Malo dalje još je jedan takav. U zemlji koja oskudijeva vodom i koja većinu vode dobiva desalinizacijom morske vode, pomalo je nevjerovatno da se toliko vode troši na održavanje zelenih površina prekrasno zelenim. Tu je uz cestu i jedna dugačka fontana, usred ničega. Dvije trake u jednom smjeru, dvije trake ove ceste u drugom, a između njih cijelim putem od nekoliko kilometara između Matraha i Muscata, vjerovali ili ne, zelena trava da zelenija ne može biti. Potpuni kontrast golim sivim stijenama koji se uzdižu iznad ceste. I sve posve čisto. Od jučerašnjeg dolaska u Muscat nisam siguran da sam vidio jedan jedini papirić negdje na podu. Naputovao sam se u svom tridesetogodišnjem životu, ali Bome čistiju muslimansku zemlju od ove još nisam vidio.
Ta čistoća je uvelike plod rada mnogobrojnih Indijaca, Pakistanaca, Šrilančana, Bangladešana i drugih Azijata kao jeftine uvozne radne snage u Omanu. Njih je posvuda u Omanu. Nekoliko ih sada, dok šećem prema Starom Muscatu, uporno po vrućini zalijeva onu travu. Uđem jučer u mikrobus, većina putnika su pridošlice s indijskog podkontinenta. Uđem u KFC, evo ih opet. Na souqu je također sve puno pridošlica. Pitanje je: “Gdje su čistokrvni Omanci i čime se oni bave?”.
Kolonade uz sultanovu palacu, Stari Muscat Čitao sam da u Ujedinjenim Arapskim Emiratima jeftina radna snaga s indijskog podkontinenta radi najjadnije i najslabije plaćene poslove, dok starosjedioci rade samo one “gospodske” poslove i ne prljaju ruke. Žive tamo od nafte, ali na naftnim poljima opet rade novopridošlice. Oman, za razliku od svojih bogatijih susjeda, nema puno nafte. Ima nešto plina, ali ni njega nema previše. Osnova omanskog gospodarstva je poljoprivreda te u posljednje vrijeme sve više i turizam (iako je turista još uvijek jako malo). Pročitao sam da negdje da kada su se stvarali Ujedinjeni Arapski Emirati, Oman je trebao biti dio te velike konfederacije. I koja bi to država onda bila! Nafta Abu Dhabija, poslovičnost i trgovački duh Dubaija te poljoprivreda Omana.
No vratimo se na pitanje omanskih starosjedioca. Iako Biblija kaže da je Oman uspio izbjeći uvoz radne snage, očito to na terenu nije tako. Biblija je pisana prije dvije godine, a puno se toga može promijeniti u dvije godine. Indijaca i inih je svuda. Starosjedioci uglavnom rade u klimatiziranim uredima kompanija, od kojih su mnoge multinacionalne kompanije jer njihove table su na svakom koraku, kao vozači klimatiziranih mikrobuseva (i onda voze one Indijce i ostale “uvezene” što je malo paradoksalno), rade kao taksisti u svojim klimatiziranim taksijima. Zaista se malo starosjedioca vidi na ulici na nekakvom fizičkom radu. Postoji još jedna bitna razlika između onih starih i ovih novih: ovi prvi se voze u svojim novim autima ili, u najgorem slučaju, u taksijima, dok se ovi drugi obavezno “sardiniraju” u mikrobusevima. A vozni park ovih prvih je impresivan. Sve odreda novi auti. Izgleda da su na ulici najstariji upravo taksiji i mikrobusevi, ali i tu je mnogo noviteta. Općenito, stanje taksi/mikrobus voznog parka u Muscatu daleko je iznad arapskog prosjeka. Zabavljam se prebrojavanjem marki automobila na jednom parkingu: prvo mjesto uvjerljivo odnosi Nissan, na drugom je također uvjerljiv Hyundai, a potom slijede Kia, Toyota, Lexus, Subaru pa nešto Renaulta… Kao što vidite, prednjače Azijati.
A Azijati, točnije Indijci, prednjače i svojim restoranima. Svaki drugi u Muscatu je indijski restoran. Ipak treba nahraniti te indijske radne mase! U Starom Muscatu ulazim tako u nepretenciozan restorančić. Da pojedem nešto, ali i na jednu air-condition terapiju. Vlasnik Indijac vani sjedi i promatra svijet. Unutra sve dosta neugledno i da nisam vidio nekoliko lokalaca kako također jedu, ne bih ni ušao. A znamo da su najsigurnija mjesta za jesti upravo ona gdje također jedu lokalci. Stanje kuhinje ne želim vidjeti jer sam uvjeren da bih nakon toga dao petama vjetra. Ne želim o tome ni razmišljati previše i upravo ta razmišljanja prekida dolazak mog ribljeg biryanija, lagano spicy riba s pečenim nekoliko vrsta riže zajedno. Mljac. To je dobro otišlo niz grlo.
Plaza Al Bustan, Muscat Muscat je grad od milijun stanovnika. No, Matrah ne daje dojam milijunskog grada. Četvrt Ruwi također, iako ima nešto više zgrade od ostatka grada, ali ni ovdje nema nebodera kojima se hvali primjerice Dubai ili Abu Dhabi. Muscat je jednostavno niski grad. A Stari Muscat posebno. Iako ga zovu Stari Muscat, malo je onog starog u ovoj četvrti. Osim ostatka zidina i gradskih vrata (danas besplatni muzej sa starim slikama Muscata, klimatiziran naravno, pa je ovdje uloga muzeja višestruka: 1) manje kao mjesta za edukaciju; 2) više kao mjesta za predah uz klimatizaciju), jedne sto-i-kusur-godišnje palače te dvije portugalske utvrde iz 16. stoljeća (Portugalci su tijekom 16. i 17. stoljeća bili gospodari Muscata), sve ostalo je poprilično novo. Tu je nova sultanova palača, plavo-žuta, i kontrastira jednostavnim bijelim fasadama okolnih vladinih zgrada. Oman je sultanat, a sultan je od 1970. godine Qaboos bin Said, omiljen u narodu jer je do 1970. Oman bio posve zatvorena zemlja, zemlja s lošim zdravstvenim i obrazovnim sustavima, zemlja s lošim cestama, zemlja koja je smatrala da je sama sebi dovoljna u sve globaliziranijem svijetu i da su organizacije poput Ujedinjenih naroda jedna velika sprdačina. Onako kolokijalno rečeno. Sultan Qaboos bin Said je sve to promijenio i usmjerio Oman na put napretka.
Stari Muscat političko je središte Omana. Zgrade ovdje imaju najviše tri kata, bijele fasade i drvene prozore i balkone u omanskom stilu i posve su jednostavne, bez dekoracija, i nigdje se, za razliku od našeg domaćeg slučaja, ne vidi političko razbacivanje novcem. Pa, skoro i ne vidi. Jedini eksces predstavljaju kolonade koje vode prema sultanovoj palači – od bijelog kamena, a na podu izglancan bijeli mramor. Bit će da su ga Indijci glancali. Ili možda neki Pakistanac. Ili Bangladešanin…
No, bili oni stari ili novi, svi su jako ljubazni. Autentična Omanka na blagajni Bayt al-Zubaira, gospodske palače iz 19. stoljeća pretvorene danas u muzej nije htjela uzeti novac za bocu hladne vode. Očito sam joj izgledao očajno kada sam joj se mokar i iznemogao doteturao do palače.
Dok čekam taksi koji će me odvesti na neku plažu, zaustavlja se Omanac i nudi besplatni prijevoz do Matraha. S obzirom da je starosjedioc, odjeven u odjelo, u novom novcatom i izglancanom Nissanu, mogu zaključiti jedino da radi u nekom od vladinih ureda. Zahvaljujem mu se. Ja ipak idem u drugom smjeru. Kapitulacija. Idem na plažu. Koju točno, ne znam. Ubrzo mi staje taksist, sjedam u taksi. Unutra ledara.
“Beach. Nice beach. Drive.”, kažem mu. Ništa mi drugo ovog trenutka nije važno.
U Omanu svi govore engleski i pomalo je nevjerovatno kako u jednom trenutku razgovor se vodi na arapskom, a onda u sljedećem pređu na engleski pa opet arapski. Imam dojam da oni nisu ni svjesni koliko često izmjenjuju u jednom razgovoru ova dva jezika. Meni je kao strancu to zabavno i simpatično.
Sultanova palaca nocu, Stari Muscat Moj taksist me dobro razumio. Dovodi me do dva-tri kilometara duge pješčane plaže. S jedne strane je ribarsko selo, s druge luksuzni (i monumentalni) hotel petzvjezdaš Al-Bustan Palace. Izgleda više kao nekakva Aladinova palača, nego hotel. Na polovici plaže crveni znak: PRIVATE. KEEP OUT! Onima koji nisu gosti hotela, dio plaže nakon znaka zabranjena je zona. Evo još malo Paula Therouxa: “Za mene najbolje putovanje uvijek uključuje određeni stupanj prekoračenja granica. Rizik je istovremeno i izazov i poziv.”. I tako mene taj crveni znak poziva da pređem tu granicu, da koraknem na zabranjeni dio plaže. Jer zabranjeno voće je najslađe voće. Rasprostrem ja tako ručnik, ubacim se u kupaće i u vodu. Plaža je čista, mekani sivi pijesak, ali voda je pretopla. Na vanjskih 35 Celzijaca, teško da te voda od cca 30 Celzijaca može puno osvježiti. But I’ll take it. Sve je bolje od nikakve vode. More je čisto, malo zamučeno od pijeska. Na dnu maleni ježići, promjera 3-4 centimetara, pa treba oprezno stajati. A mene su kao malog učili da su ježevi dokaz čistog mora. Nisam nikada poslije provjeravao je li to istina ili samo još jedan narodni mit.
Vrag mi ne da mira pa nakon gotovo dva sata kupanja i sunčanja/spavanja odlazim do samog hotela. Onaj crveni znak ostavljam daleko iza sebe. I nitko me ništa ne pita. Očito je za njih stranac=gost hotela. Zaključujem da sam se vjerovatno mogao bez problema i okupati u hotelskim infinity bazenima i osunčani na hotelskim ležaljkama bez da me itko išta pitao. Tek me konobar u baru na plaži, u koji sam sjeo da popijem jedan koktel u suton, pita da li da mi moj Blood & Sand stavi na sobu ili plaćam u cashu. Kroz glavu mi preleti misao da izmislim broj sobe. Ali neću. Ipak sam ja pošten čovik. Hahaha…
Unutrašnjost hotela je luksuz nad luksuzom. U životu nisam vidio takav luksuz. Lobby ispred recepcije je prekriven pedesetak metara visokom kupolom s koje vise kristalni lusteri. Puno mramora. Osoblje u odijelima i rukavicama (većina pretpostavljam pogađate tko je). Na recepciji se predstavljam kao novinar koji piše o Omanu (ok, malo sam slagao) i tražim cijenu najjeftinije i najskuplje sobe u hotelu:
“Ovog trenuka najjeftinija je tzv standardna soba s pogledom na park za 160 riala, a najskuplji je predsjednički apartman za 850 riala.”, odgovara mi ljubazni recepcionist.
Okrećem cifre u glavi. Najjeftinija soba 2250 kuna. Predsjednički apartman gotovo 12000 kuna. Dobro, mislim da ću ipak ostati u Hotelu Corniche.


Ulaznica u Bayt al-Zubair u Muscatu OMR 2,00
Ručak u Muscat Light Restaurant & Coffeeshop (Al-Saidiya St, Old Muscat) OMR 3,20 (fish biryani, dva svježa soka od limete)
Taxi Old Muscat-Al Bustani Palace Hotel OMR 3,00

29.10.2011. u 22:48 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts