Pijesak svuda oko nas… (Dan 1 - 17.10.2011., iz Zagreba za Muscat)

Corniche, Matrah, Muscat Pa krenimo od samog početka. Smješten na jugoistočnom rubu Arapskog poluotoka, Oman ima površinu od 309,500 km2, što je otprilike pet i pol puta više od Hrvatske. Iako ima i obalu (čak oko 2700km dugih pješčanih plaža), i planine, veći dio Omana je pustinja. Stoga, ovdje živi manje stanovnika od Lijepe naše, njih oko 3.5 milijuna. Pa ti sad reci da je Hrvatska slabo naseljena! Što onda reći za Oman?!
Oman ima tri kopnena susjeda: Ujedinjene Arapske Emirate, Saudijsku Arabiju i Jemen, dok preko mora, s druge strane Perzijskog zaljeva Omancima mašu Iranci.
Moj avion u rane jutarnje sate preletava najprije Irak, dosta nisko pa se na jugu zemlje, oko Basre, u mraku prekrasno vide plameni naftnih polja. Bome ima tu nafte. Zatim slijede svijetla Kuwait Cityja. I onda ništa. Mrkli mrak. Letimo iznad Perzijskog zaljeva. S vremenom se počinje daniti i taman kada bi trebali početi sa slijetanjem, kapetan obznanjuje “radosnu” vijest: zbog pješčane oluje i slabe vidljivosti u Sharji, aerodrom je do daljnjega zatvoren. Kao da onih prvotnih sat vremena kašnjenja u polasku nisu dovoljna. Ne preostaje ništa drugo nego da avion kruži dok se aerodrom ne otvori. Navodno goriva imamo sasvim dovoljno. Nitko se od suputnika ne uzrujava previše jer je zatvaranje aerodroma zbog oluja i slabe vidljivosti u ovom kraju svijeta čini se sasvim uobičajena stvar. Meni ne preostaje drugo nego se okrenuti i još malo odspavati, već kada sam uhvatio cijeli slobodni red u avionu.
Gotovo dva sata kasnije još smo u zraku. Na monitoru vidim da avion kruži na potezu Sharjah-Musandam. Musandam je poluotok, smješten točno na tjesnacu Hormuz, i omanska enklava. Od ostatka Omana dijeli ga teritorij Ujedinjenih Arapskih Emirata. Prvi je to moj pogled na Oman.
Aerodrom se naposljetku otvara i dok slijećemo prema Sharji, s tri sata kašnjenja, iznad mješavine oblaka i pijeska nošenim vjetrom vide se samo vrhovi nebodera. Kako je Dubai od Sharje udaljen samo pola sata vožnje, Burj Khalifa, najviša zgrada na svijetu, dominira panoramom.
Corniche, Matrah, Muscat Iako sam namjeravao dan provesti u Sharji, nažalost to mi je sada nemoguće ostvariti jer, s obzirom na kašnjenje, imam manje od 12 sati tranzita na aerodromu pa mi tranzitnu vizu za UAE ne žele izdati. Fuck. Morat ću UAE ostaviti za neki drugi put. Dobra strana priče je da ne moram na aerodromu čekati devet sati svoj let za Muscat. Jutarnji let također kasni pa mi Air Arabia izlazi u susret (da, čini se da još uvijek postoje aviokompanije kojima novac nije najvažniji) i besplatno me prebacuje na taj let.
I tako sam dotaknuo omansko tlo, umjesto u 19:05, u podne. Time sam dobio dodatnih pola dana u Omanu pa ih odlučujem odmah iskoristiti. To što mi je prtljaga ostala u Sharji i doći će kasnijim letom, to je totalno nevažno. Air Arabia mi je danas izašla u susret pa neću sada cjepidlačiti.
Vani očekivanih 35 Celzijaca. Neočekivano – vlaga u zraku (i to baš kada sam pomislio kako je manje vlažno, nego kod nas, krenule su rijeke znoja). Nisam ni stigao do stanice mikrobusa na suprotnoj strani autoceste, preko dugačkog nadvožnjaka bez imalo hlada, i već sam do kože mokar. Paul Theroux je jednom napisao nešto tipa: “Pisanje putopisa nije opisivanje zemalja i ljudi, već opisivanje putnikove psihe.”. Tako nekako. Drugim riječima, u putopisima uvijek na površinu isplivaju slabosti i mane te prednosti jednog putnika. Više ovo prvo nego drugo. Putopisac zapravo svojim čitateljima dosađuje pisajući najviše o sebi, o onome što može i ne može, što voli i ne voli… Tako ću vam i ja malo dosađivati. Ako ste već čitali moje putopise, onda ste upoznati s mojim problemom. Ako niste i ovo vam je prvi putopis, eh onda dragi moji, vrijeme je da vam otkrijem toplu vodu. Ako nešto iznimno ne volim, onda je to ljeto i vrućine. I dođem ja u Oman. “Pa tko je tu lud?”, pitate se. Ja. Sam sebi često djelujem kao nekakav luđak. Ne volim vrućine, a svako malo odaberem destinaciju u kojoj se ni dnevne ni noćne temperature ne spuštaju ispod 30 Celzijaca. Ne pitajte me ništa više. Ni sam sebi nisam jasan.
I proklinjem sebe (kako to obično biva svaki put kada odaberem ovakvu destinaciju) dok hodam polako prema stanici mikrobusa koji bi me trebao odvesti do Muscata. Aerodrom je udaljen nekih 35-40 kilometara od grada. Nažalost, dolazi stariji mikrobus/kombi. Nasreću, klima unutra dere. Klimatizacija u svim zatvorenim prostorima, pa tako i u taksijima i busevima, kasnije će se pokazati, je normalna stvar u Omanu.
Deset minuta kasnije vozač mikrobusa pokazuje svima na vrata. Očito mu je vrijeme za ručak i omansku siestu pa je odlučio skratiti naše putovanje. I tako se ja ponovno nađem vani, na vrućini, pokušavajući uhvatiti nešto prema gradu. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja, staje mi mikrobus.
“Matrah?”, pitam vozača.
“Ne. Ruwi.”, odgovara mi.
Matrah nocu, Muscat Uskačem. Sve je bolje od čekanja na suncu. U vožnji uzimam vodič u ruke i pronalazim Ruwi. Ova četvrt je smještena na putu za Matrah. Valjda ću i tamo pronaći nekakav mikrobus za dalje. Taksiji su dosta skupi u Muscatu, posebice na relacije od pet kilometara ili duže, i još posebičnije ako si stranac/lovator. Mikrobus, najčešće VW, Nissan ili neki drugi kombi, još najčešćije starije proizvodnje (ali obavezno s klimom), jeftina je opcija gradskog prijevoza. Kikiriki opcija.
U Ruwiju ne pronalazim mikrobus za dalje. Očito su svi mikrobuseri ili na ručku ili su već pojeli i sada siestiraju. Pokušavam hodati, ali nakon par stotina metara direktnog sunca, kapituliram i ulazim u taksi. Nasreću, naišao sam na nekog poštenjačinu pa me za samo jedan rial (ili 14 kuna) vozi tri kilometra do Matraha.
Muscat je zapravo teško nazvati gradom. Više je to konglomeracija nekoliko malih gradova i sela. Čudno je zaista to mjesto. Posvuda se nalaze bezlični brežuljci. Sivi kamen. Bez imalo vegetacije. Mnogi ti brežuljci izgledaju stožasto, kao da ih je netko odozgo pravilno “sipao”. Drugi izgledaju poput kamenoloma. I na mjestima gdje ima između brežuljaka malo više proširenja, nalazi se neka od onih četvrti ili malenih gradova, poput Matraha, Ruwija, Starog Muscata, Sidaba, Qurma i slično. U koridorima između stijena izgrađene su višetračne ceste koje povezuju te četvrti/gradiće. Često između četvrti, uz cestu, nema neprekinutih prostora, bez građevina, pa čovjek zaista dobije osjećaj da putuje između zasebnih gradova, a ne četvrti jednog grada. Muscat je uistinu jako stjenovit i brežuljkast.
Matrah je jedna od četvrti uz obalu. Sa svojom posebnom lukom za teret i putnike, zaista se doima kao izdvojeni lokalitet. Obalu prati obalna šetnica, tzv. Corniche, obnovljena prije nekoliko godina, gdje unatoč vrućini ima ljudi u ove vruće sati. Šeću. Sjede i razgovaraju. Ribare direktno sa šetnice. Promatraju ludog stranca na vrućini, isto onako kako taj ludi stranac promatra i njih. Muškarci najčešće odjeveni u bijelo, u dishdashu, dugu košulju do gležnjeva. Često s tradicionalnom omanskom bijelom kapom na glavi (meni nalik na kolut sira), ukrašenim vezom, neki imaju turbane, a na nogama sandale. Žene, mnoge odjevene u abbeyu, dugačku crnu opravu gdje se vidi samo lice (ne uvijek), dlanovi i stopala (na kojima su najčešće također sandale). One ležernije će odjenuti slobodniju i šareniju abbeyu. Još ležernije imaju na sebi zapadnjačku odjeću s maramom na glavi. A postoje i žene bez marame. U Omanu nije obavezno da se žene skrivaju ispod abbeye i marame, međutim većina, kako primjećujem, ipak se odlučuje za konzervativnije odjevanje. Međutim, za razliku od puno konzervativnijeg susjeda, Saudijske Arabije, gdje je ženama zabranjeno voziti, ovdje u Omanu žene su za volanima novih i skupih automobila.
Matrah souq, Muscat S jedne strane Cornichea luka, trenutno gotovo pusta, i potom otvoreno Omansko more, dio Indijskog oceana. S druge strane lijepo poslagane, uglavnom bijele, kuće nekadašnjih trgovaca s drvenim prozorima i balkonima, džamije, a iznad svega kao stražari stoje utvrde i kule. Kažu da ono što su hramovi za primjerice Tajland ili Indiju, to su za Oman utvrde i kule. Skoro pa svaki drugi brežuljak iznad Matraha na svom vrhu ima neku utvrdu ili kulu. Mnoge su u ruševinama. Neke obnovljene, poput Matrah Fort, koja je nažalost zatvorena za javnost.
Matrah je poznata i po souqu. Nekada mjesto na kojem se prodavalo sve od hrane i pića do rukotvorina, parfema i svega što si mogao zamisliti, a mnogo je toga došlo iz dalekih zemalja, danas će kupac iz souqa u Matrahu prije izaći s nekom plastičnom igračkom ‘made in China’ pod rukom. Dobro, souq zlatom je još uvijek tu. Kada bi se svo ovo zlato ovdje prodalo, bilo bi tu više novca od hrvatskog državnog proračuna (svota koju nije baš preteško prestići). Nudi se na svakom koraku tamjan, zaštitni simbol Omana. Nekada je Oman živio od trgovine tamjanom. Danas ga uglavnom nude strancima. Kao što u Maroku svaki trgovac misli da strancu nedostaje samo baš njegov tepih, tako svaki trgovac u Omanu misli da svakom strancu može uvaliti tamjan. Dok šećem souqom u Matrahu, dozivaju me iz svake trgovine i guraju mi tamjan pod nos. Tamjan se dimi po čitavom souqu. Njegov miris je posvuda. A taj miris meni osobno i nije nešto posebno. Podsjeća me na crkvu, mjesto u koje baš i ne volim ići (evo, priznajem i to), posebice u ovo predizborno vrijeme.
Od hotela Corniche očekivao sam rupu. Od jednog od najjeftinijih mjesta za spavanje u Muscatu više se ni ne može očekivati. Svejedno, nije jeftin. 15 omanskih riala (ili 211 kuna). Smještaj je u Omanu dosta skup. Hostela nema niti jednog u čitavoj zemlji. Na kraju u hotelu Corniche dobivam prostranu i čistu sobu s udobnim krevetom, kupaonicom s toplom vodom, staro drndalo od klime (ali još u funkciji) i balkon s kojeg se pruža pogled na luku i čitavu Mutrah. Zanemarit ću jak miris cigareta na hotelskoj recepciji. U Omanu nema zabrane pušenja u zatvorenim prostorima.


AVION Croatia Airlines Zagreb-Istanbul Ataturk-Zagreb HRK 1331,00 (povratna, s taksama)
AVION Air Arabia Istanbul Sabiha Gokcen-Sharjah-Muscat HRK 1071,00 (jedan smjer, s taksama)
Mikrobus Muscat Airport-Muscat Mutrah 500 baisa
Smještaj u Hotel Corniche, Mutrah OMR 15,00 (noćenje u jednokrevetnoj sobi s kupaonicom, doručak uključen, corniche_hotel@mjsoman.com)
OMR 1,00 (omanski rial)=1000 baisa
OMR 1,00=HRK 14,07

29.10.2011. u 22:49 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts