DAN 65, 28.01.2011. – Malo vuče na Mongoliju, ali... (Hohhot, pokrajina Unutrašnja Mongolija, Kina)

Tibetanski samostan, Hohhot Volio bih reći da kada sam pogledao kroz prozor nisam vidio snijeg. Kažem, volio bih. Ali prozori vlaka su toliko zaleđeni da se čini da je vani pravi Sibir i ništa se ne vidi kroz njih. Kada napokon vlak staje, a vrata se otvaraju, snijega zaista nema, ali Sibir je zaista tu. Temperatura zraka je -11°C, ali iz Sibira dolaze hladni vjetrovi koji se probijaju do kostiju i osjećaj hladnoće je nevjerovatan.
Već sam pisao da je cijela Narodna Republika na pekinškom vremenu (još jedna Maova superideja) i da se stoga u zapadnim dijelovima države dani relativno kasno. Hohhot je blizu Pekinga, od njega je udaljen za tek malo više od 600 kilometara, i u ovo prehladno hohotsko jutro sunce već izlazi u sedam. Lijeno, ali sigurno. Još je i polumjesec tamo negdje na nebu.
Uzimam taxi do hotela kojeg sam pronašao preko Ctripa, najvećeg online rezervacijskog sustava u Kini. Jinlangang Conference Center tipičan je kineski hotel za male pare. 88 renminbija s uključenim doručkom. Malo sam skeptičan u pogledu ovog hotela i ne očekujem ništa više od čistog i udobnog kreveta.
«Jinlangang?», pitam taksista u nevjerici kada se taxi zaustavio pred zdanjem s recepcijom presvučenom lažnim mramorom i s lusterima od lažnog kristala. Ipak, izgleda veoma otmjeno.
Taksist potvrdno klima glavom.
«OK. Recepcija je ovakva, ali soba je onda živi krš.», okrećem priču u glavi.
Ljubazno osoblje koje ne zna ni riječ engleskog daje mi ključ sobe. Ubrzo otvaram vrata i nalazim se u sobi koja bi kod nas dobila tri zvijezdice superior. Nije loše za 75 kuna! Očito i Hohhot, kao i svi drugi kineski gradovi, ima višak hotelskih kapaciteta, a kako je još i niska sezona, jeftina cijena je očito jedini izbor kako privući goste i barem djelomično popuniti krevete. Hmm, jesu li čuli ovo naši hotelijeri?
Tibetanski samostan, Hohhot Stavljam na sebe četiri sloja odjeće i dva para čarapa, podstavljene rukavice i kapu, i izlazim van. Hohhot u prijevodu s mongolskog znači «Plavi grad», vjerovatno nazvan tako zbog plavog neba koje se nalazi iznad nepreglednih stepa koje počinju odmah čim se napusti grad. Kinezi ga poznaju kao Huhehahote. No, Hohhot je relativno malen grad za kineske pojmove. Ima tek 1.14 milijuna stanovnika i, iako vidim da u predgrađima iz tvornica suklja gusti dim, nebo iznad grada je plavo. Napokon. Nema ni smoga. Nakon nekoliko dana sivila Chengdua i Xiana teško mi je sada priviknuti se na plavo nebo. Gledam ga kao što dijete gleda svoju najnoviju igračku. I sunce je izašlo. Ali ne pomaže nimalo. Osjećam se promrzlo. Ozbiljno razmišljam ne bih li na noge stavio i treći par čarapa, a na ruke preko ovih i skijaške rukavice. Hej, ima i jedna dobra stvar u svemu ovome – sva odjeća je na tebi pa je torba lakša i opet ima u njoj nešto praznog mjesta! Ako je sudeći prema Hohhotu, koji je na samo 1065 metara nadmorske visine, onda sam dobro učinio što sam odustao od zapadnog Sečuana i Qinghaija gdje se visine kreću između 3000 i 5000 metara. Mora da je tamo zaista katastrofično hladno. A tek Harbin! Trenutno je taj grad «nagrađen» s -25°C. Činim li uopće dobro što idem tamo?
Hohhot je za kineska poimanja stvari grad novijeg datuma. Osnovao ga je Altan kan tek 1557. godine kada je naredio izgradnju velikog tibetansko-budističkog kompleksa. Tibetanski budizam ima duge korijene u Mongoliji. Još je Kublaj kan u drugoj polovici 13. stoljeća pokazivao interes za tibetanski budizam, ali tek će za vrijeme Altan kana u drugoj polovici 16. stoljeća on zaista uhvatiti korijena. Altan kan je 1578. godine pozvao lamu Gelugpa sekte tibetanskog budizma (ili sekte Žutog šešira) Sonam Gyatsa i dao tibetanskom vođi novu titulu – Dalaj lama ('dalaj' na mongolskom znači ocean). Tako je čvrsto povezao dvije kulture. Tibtanski budizam vrlo brzo je pokorio Mongoliju. No, u 18. stoljeću mongolska plemena su nakon sjajnih stoljeća ponovno postala razjedinjena što su iskoristili carevi dinastije Qing i potpuno ih podjarmili. Politikom «razdjeli pa vladaj» Qingovci su veliku Mongoliju podijelili na dvije pokrajine – Unutrašnju i Vanjsku Mongoliju. Dok je Vanjska Mongolija, pod patronažom SSSR-a 1921. godine postala nezavisnom državom, Unutrašnja je Mongolija do danas ostala u kineskoj sferi tj. jedna od 22 pokrajine Narodne Republike Kine. I jedna od najvećih, a s obzirom na veličinu, i jedna od najrjeđe naseljenih. Čitava pokrajina ima tek oko 24.5 milijuna stanovnika i većina ih živi u njenom južnom dijelu, uz granicu s pokrajinama Shaanxi, Shanxi i Hebei. Ostatak je uglavnom pustoš tj. čuvene mongolske stepe. I dok je tibetanski budizam u nezavisnoj Mongoliji zbog jednog od težih oblika komunizma gotovo iščeznuo, a većina se stanovnika deklarira kao agnostici, u kineskoj Unutrašnjoj Mongoliji i nakon Maa i Kukturne revolucije on još uvijek diše. Možda ne punim plućima kao nekad, ali dva aktivna tibetansko-budistička kompleksa samostana u današnjem Hohhotu dokaz su novootkrivene religioznosti. Da Zhao i Xilitu Zhao i dandanas dom su za mongolske redovnike i šetnja tim samostanskim kompleksima otkriva nevjerovatne sličnosti sa samostanima u nekoliko tisuća kilometara udaljenom Tibetu. S kineskim karakteristikama što se najviše primjećuje u arhitekturi građevina koje malo više nalikuju na kineske hramove, nego građevine tibetansko-budističkog samostana. Unatoč tom kineskom doprinosu, tibetanske molitvene zastavice vijore se na vjetru koji molitve ljudi odnosi u nebo. Dvije žene, otprilike u kasnim tridesetima ili ranim četrdesetima, kruže oko stupe u smjeru kazaljke na satu, također prekrivene molitvenim zastavicama. Nekoliko vjernika okreće metalne molitvene kotače. Dva redovnika u tamnocrvenim redovničkim haljama s balkona središnjeg hrama puhanjem u rog pozivaju redovnike na jutarnju molitvu. Ubrzo je mjesto ispunjeno zvukom pjevanih molitva. I unatoč hladnoći ima ovdje nešto magično. Zatvaram oči i mogu se uživiti da sam u Tibetu. Onom Tibetu do kojeg ni u drugom pokušaju ne uspijevam doći.
Redovnik u tibetanskom samostanu, Hohhot Šetnja do gradskog parka otkriva mnoge sličnosti s drugim kineskim gradovima, Zhongshan Lu je ulica visokih nebodera i modernih shopping centara (ipak ne tako skupocjenih kao u Chengduu ili Xianu), ali na zgradama ima elemenata i tradicionalne mongolske kulture. Mnoge građevine završavaju šarenim kupolama koje izgledom podsjećaju na krovove jurti. Jurta je inače srednjoazijski naziv. Ovdje se taj tipičan šator nomada naziva ger. Neke su kupole ukusno postavljene, druge izazivaju salvu smjeha jer zamislite moderni neboder od stakla na čijem se vrhu nalazi šarena kupola mongolskog gera. Zapravo ne morate zamišljati – dođite u Hohhot! Osim ovih kupola, dokaz da je Hohhot u Mongoliji su i dvojezični natpisi. Gotovo sve je na kineskom i mongolskom. I dok su tajlandska i laoska pisma vitičasta, kinesko četvrtasto, mongolsko je pismo rebrasto. I piše se poput arapskog s desna na lijevo.
No, koliko god se Kinezi trudili prikazati Unutrašnju Mongoliju kao višejezičnu i multikulturalnu pokrajinu, stvarna slika je drugačija. Tek 15% ukupnog stanovništva ove pokrajine čine danas Mongoli. Mnogi još uvijek žive nomadskim načinom života na stepama. Ostatak su uglavnom Han Kinezi. U Hohhotu kažu da na svakog Mongola dođe devet Han Kineza.
Hohhot je grad širokih i ravnih avenija, poput većine kineskih gradova. No, za razliku od drugih, avenije ovog grada omeđene su drvoredima. Grane su sada otužno gole (ako se izuzmu svi oni lampinjoni i drugi svjetleći ukrasi zbog kineske Nove godine – čak ima i ukrašenih božićnih drvaca te slika Djeda Mraza!). No, u proljeće i ljeto grad mora biti ugodan za život. Sa zelenilom, bez smoga i plavim nebom iznad glava.
Gradski je park također ogolio. Voda se u jezeru smrznula na ovoj neljudskoj hladnoći. Ljudi kližu po jezeru. Nekoliko njih iskorištavaju debeli sloj leda i jezero koriste kao prečac, natovareni svakojakim vrećicama i kutijama. I ja stajem na led, ali nisam toliko hrabar da bih se udaljio više od metar-dva od kopna. Pod mojim nogama ledeni sloj ima barem između pola metra i metar debljine. Vjerovatno i više. Jezero je čvrsto zaleđeno i dok ovo danas nisam vidio, nisam vjerovao da se neko jezero može toliko zalediti.
Redovnik u tibetanskom samostanu, Hohhot A kako sutra imam cijeli dan na raspolaganju, volio bih škicnuti one mongolske stepe. Znam da je pakleno hladno i da tamo nitko ne ide zimi, ali kada sam već u Hohhotu... U jednoj neuglednoj trokatnici pronalazim ured CITS-a (China International Travel Service), državne putničke agencije. I u Lonely Planetu i u Frommersu piše da bi mi mogli pomoći. I mogli bi – za 600 renminbija. Pet minuta kasnije cijena pada na 500, ali još uvijek nisam ni blizu spreman platiti tu cifru za običan auto s vozačem do stepa i nazad. U hotelu mi kasnije daju još absurdniju cijenu – 1000 renminbija! Javni prijevoz do stepa i nazad je zimi jako nepouzdan, a kako sutra navečer imam vlak do Pekinga, do koje sam karte na jedvite jade došao, ne bih ga želio propustiti. Ne preostaje mi drugo, nego odustati od stepa i smisliti nešto drugo za sutra.
Navečer izlazim ponovno van na hladnoću. Još je hladnije. Mora da je oko -15. Odlazim na večeru u mongolski restoran koji drže Han Kinezi. Naravno. U Hohhotu je nemoguće pronaći mongolski restoran kojeg drže Mongoli jer je Mongola tako malo. A u šest navečer očito je teško pronaći i taksi. To je bilo gdje u Kini 'rush hour'. Počinje oko tri ili tri i trideset i traje do otprilike šest i trideset ili sedam. U to vrijeme možeš čekati i čekati na ulici i načekat ćeš se dok ti napokon ne dođe prazan taksi. Razlog je jednostavan – ljudi je puno, taksija malo na toliko njih, a cijena im je smješno niska da se svi voze u taksijima. Nikada nigdje u Kini za gradsku vožnju od deset-petnaest minuta nisam platio više od 15 do 18 kuna. Mogli bismo one naše zagrebačke taksiste koji se tuže na konkurenciju izvoziti u Kinu. Ovdje bi imali posla. Ah da, ne bi oni radili za sitniš. Ipak ta naša zagrebačka «gospoda» voli derati nas Hrvate!
Kada napokon, nakon propješačenih pola grada, dolazim u Ba Yan De Le Hai, santa sam leda i živčan i ljut. Raspoloženje malo popravlja odličan mongolski suan nai ili kefir, ponovno ga ruši nai cha (ili čaj s mlijekom nalik na tibetanski čaj od jakova putra, koji ima okus kao da se netko popišao u zdjelicu, pa onda to malo razrijedio vodom, i na kraju još hraknuo), ali naposljetku sve završava dobro s kao niurou ili govedinom na žaru.


Smještaj u Jinlangang Conference Center (Guangming Dajie 26, Hohhot) CNY 88,00 (jednokrevetna soba s televizijom i kupaonicom, doručak uključen) (www.ctrip.com)
Ulaznica u Da Zhao samostan CNY 30,00
Večera u Ba Yan De Le Hai (Xinhua Dajie 75, Hohhot) CNY 77,00 (kefir, čaj s mlijekom, govedina na žaru i pepsi)

24.11.2010. u 13:56 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts