DAN 55, 18.01.2011.- Oči u oči s Rijekom (Shigu & Tiger Leaping Gorge, pokrajina Yunnan, Kina)

Tibetanski hram na putu iz Lijianga za Tiger Leaping Gorge U osam sati je još mrak. Čudna kineska logika kaže da čitava zemlja bolje funkcionira ako je u jednoj vremenskoj zoni. Tako se zemlja koja je šira od Sjedinjenih Američkih Država ravna po pekinškom vremenu. Što znači da će se oni na zapadu načekati da izađe sunce.
Kada se napokon počinje daniti, slika je prekrasna. Dan je vedar pa se savršeno vidi Yulong Xueshan visoko iznad grada.
Kinezi poput pravih Azijata putuju grupno. Poput Japanaca, Koreanaca ili Tajvanaca, Kinezi ne znaju djelovati kao individue. Kao individue postaju izgubljeni. I tako većina Kineza putuje grupno, u paket aranžmanu. A Wu Yun Xin iz Shaxija je dobro rekao jednom prilikom:
«Kinezi putuju tamo gdje putuju svi drugi. I svi odjednom u isto vrijeme. Kopiraju ih.».
Kao muhe na govno, dodao bih ja.
I tako nije samo Lijiang govno, oprostite mi na izrazu, za Kineze, već to su i obližnje atrakcije poput Shigua, Tiger Leaping Gorgea ili Yulong Xueshana. A kako je broj domaćih turista u Lijiangu velik čak i u ovoj niskoj sezoni, nije bilo teško sinoć pronaći izlet koji će me danas odvesti u Shigu i Tiger Leaping Gorge.
I tako se ja danas ujutro nalazim u autobusu punom kineskih turista, u društvu onih koje lagano prezirem – paket aranžmancima. Organizirao bih ja i sam ovo putovanje, ali vrijeme me već polako pritišće, a nemoguće je tada ova dva lokaliteta povezati u jednom danu.
Kineskom vodiču, tipu od trideset i kusur godina, sa zalizanom kosom prema naprijed, treba sat vremena da uzme mikrofon u ruke. No, kada je to napokon učinio, zaista lijepo objašnjava. Na kineskom. Ne kužim ga ni riječ.
Prva postaja je mehaničarska radionica. Nije baš mjesto koje želiš posjetiti na početku cjelodnevne ekskurzije, pogotovo ako znaš da će biti puno uspona i spustova i još više zavoja. Pomislio sam da će nam možda na kineski način pokušati uvaliti nekakve mehaničarske alate, a vodič će pobrati neku dobru proviziju, no mehaničar samo pet minuta nešto petlja ispod busa i mi ponovno krećemo.
Rijeka Yangtze u Yunnanu Dvadesetak minuta izvan grada stajemo pred tibetanskim budističkim hramom smještenom na stijeni iznad ponora, s visokim, snijegom ovjenčanim planinama u pozadini. Kao i gotovo svi samostani i hramovi u Lijiangu i okolici, i ovaj je očito stradao u Kulturnoj revoluciji jer se odmah vidi da je ovaj današnji rekonstrukcija starog. Ipak, vrlo je impozantan.
Sat vremena nakon polaska iz Lijianga bus staje u Shiguu. Vodič opet objašnjava. Ja ga opet ne kužim ni riječ. Shigu je malo mjesto na velikom glasu. A glas Shiguu daje Jangce. Ili, kako se ovdje u gornjem toku rijeka naziva, Jinsha Jiang. U prijevodu – Rijeka zlatnog pijeska. Jinsha Jiang izvire, poput mnogih velikih azijskih rijeka, na tibetanskom platou na 4500 metara nadmorske visine. Poput Mekonga, Ayeyarwaddyja, Brahmaputre, Crvene rijeke i mnogih drugih velikih azijskih rijeka teče prema jugu. No, za razliku od ostalih, Jinsha Jiang kod Shigua naglo skreće natrag prema sjeveru, neko vrijeme ide paralelno sa svojim prethodnim tokom da bi onda skrenula prema istoku. Za razliku od ostalih velikih azijskih rijeka koje izviru u Kini, ali na kraju iz nje bježe prema Indiji, Burmi, Laosu ili Vijetnamu, Jinsha Jiang posve ostaje u Kini. Kod Yibina u pokrajini Sečuan ona postaje Chiang Jiang ili Velika rijeka. Ili jednostavno, za Kineze – Jiang. Rijeka. Alfa i omega Kine. Žila kucavica ove zemlje bez koje Kina danas ne bi postojala vjerovatno kao Kina. Kod Chongqinga, Yichanga i Wuhana rijeka je Chiang Jiang. Kod Šangaja napokon, nakon svojih 6378 kilometara puta i visinskog pada od 4500 metara, Chiang Jiang se ulijeva u Istočnokinesko more. U zapadnom svijetu Chiang Jiang je poznata kao Jangce, vjerovatno u 19. stoljeću englesko iskrivljenje kineskog imena rijeka.
Simon Winchester je lijepo opisao važnost Rijeke. Južno od Rijeke se govori kantonski i njegovi govornici jedu pretežno rižu. Sjeverno od rijeke govori se mandarinski i jedu se noodlesi ili rezanci. Sjevernjaci na južnjake gledaju kao seljake. Južnjaci na sjevernjake gledaju kao na uobraženjake. Poznato? Rijeka spaja koliko i razdvaja.
Vratimo se na Shigu. Kineska legenda kaže da je u davnoj prošlosti postojao car Huang Ti ili Žuti car. Vjerovatno je to bilo oko 2697. godine prije Krista. Tada se Kina civilizirala – ljudi su počeli živjeti u drvenim kućama, nositi svilenu odjeću, voziti se u kočijama, ploviti na brodicama i počeli su pisati. Svi se Kinezi smatraju sinovima Žutog cara. Nešto kasnije, oko 2200. godine prije Krista u vrijeme careva Yao i Shuna, Kina je dobila kalendar i organizirala nekakav oblik središnje vlasti. U njihovo vrijeme zemlju su pogodile velike poplave. Jedan ili drugi car ili možda oboje, kaže legenda, pozvao je mladog birokrata Yua da pokuša kontrolirati vode – izgraditi nove kanale, zaustaviti opasne rijeke, stvoriti jezera, ali naposljetku sačuvati sve te vode u Kini. Yu je, uz pomoć zmajeva, sljedećih pedeset godina preoblikovao reljef Kine, stvarajući planine i doline ne bi li zemlja bila zaštićena od sezonskih poplava. Jedan od njegovih velikih djela je Cloud Mountain ili Planina oblak koju je postavio točno da prepriječi put Jinshi Jiang, usmjeri je prema sjeveru i istoku i zadrži u Kini. Da nije Yuove planine, Jangce bi sigurno također završilo u Laosu ili Vijetnamu. Yu je tako dobro obavio posao da je uskoro i sam postao carem. Da Yu ili Yu Veliki.
Milijuni kineskih turista godišnje dolazi u Shigu ne bi li vidjeli taj poznati prvi zavoj Jangcea. Ja danas više vidim prodavače tradicionalne kineske medicine, nego prvi zavoj. Vodiču, nevjerovatno je koliko su svi kineski vodiči uniformirani, važnije je zaraditi koji renminbi na provizijama, nego doista pokazati ono što je u programu. Ista priča bilo gdje u Kini.
Tiger Leaping Gorge Nakon pola sata gledanja raznih korijenja, lišća i neidentificiranih osušenih životinja, nastavljamo put. Spuštamo se sada do same rijeke i dvadeset minuta kasnije stajemo ponovno, ovaj put pred velikom halom. Odmah mi je na pamet palo da ovo mora biti tvornica žada. I tako bi. Ogromna velika hladna hala, nekoliko nezainteresiranih prodavača i još više nezaintetesiranih kupaca. Nevjerovatno je da svaki vodič misli da svi turisti žele kupovati žad i da baš njegovi turisti prvi put putuju te da ranije nisu vidjeli niti jednu sličnu tvornicu. Da svaki turist u Kini na svakom stajalištu kupio i najmanji predmet od žada, trebalo bi mu uz kuću jedno veliko skladište da ga uskladišti. Ali pogled s terase tvornice na Jinshu Jiang je prekrasan. Voda lijeno teče, boja joj je još uvijek lijepo zelenkasta i čista, prije nego li malo niže, tamo negdje kod Panzhihue, s industrijom postane prljavo smeđa. Vodostaj je nizak i uz rijeku su se stvorile pješčane plaže. Kućice su se smjestile uz rijeku, tamo gdje ima mjesta i terasasta polja. Ručamo u jeftinom restoranu s jednim od najljepših pogleda – na Jinshu Jiang.
Poslijepodnevno druženje s Rijekom nastavljamo malo nizvodnije, u kanjonu Hutiao Xia ili na engleskom Tiger Leaping Gorge ili na hrvatskom, još jedan uff, Kanjon preskačućeg tigra. Narodna predaja kaže da kada je opasan tigar sišao s planina do rijeke, preskočio je rijeku uz malu pomoć kamena na sredini rijeke. Otuda i ime kanjonu. Kanjon je impresivan – 1800 metara nad morem, 17 kilometara dužine, 18 brzaca, do 3900 metara dubok, a na najužem dijelu ima svega 30 metara. Na istoku ga zatvara Yulong Xueshan s najvišim vrhom od 5596 metara. Na zapadu je Haba Shan s najvišim vrhom od 5396 metara. Zelenkasta planinska rijeka pronalazi svoj put kroz visoke impresivne stijene, polako, a onda sve brže i brže i odjednom Jinsha Jiang je sada brza rijeka i njene vode se razbijaju o okolne stijene. U Kanjonu preskačućeg tigra, s moćnom Rijekom ispod i opasnim stijenama iznad, čovjek tek može shvatiti koliko je zapravo malen u odnosu na prirodu. Čovjek je i ovdje pokušao ukrotiti rijeku i izgraditi branu čime bi uništio kanjon, ali naposljetku se odustalo od ideje. Ipak, puno nizvodnije, u jednom drugom kanjonu, Three Gorges, nedavno je dovršena jedna od najvećih brana na svijetu.
Šećem kanjonom, paralelno s rijekom, tek nekoliko metara iznad nje, kroz stazu urezanu u stijenu. Prekoputa, malo više, u stijenu je opasno urezana i zavojita cestica koja je još uvijek u upotrebi. Od rijeke je dijeli opasan ponor. Ne bih tamo gore volio biti u autu ili busu. Radije šećem. Kanjon zapravo mnogi razgledavaju kroz dvodnevni ili trodnevni trekking i žao mi je što nemam više vremena da ga bolje upoznam. Mogao bih u prizoru uživati satima. Iznad kanjona bijele se planinski vrhovi, visoke stijene, zelenkasta brza rijeka, odraz stijena u vodi...
U Lijiangu sam još uvijek pod dojmom kanjona i Rijeke. No, moram se pakirati. Sutra napuštam ne samo Lijiang, nego i pokrajinu Yunnan. Bit će to dugi put...


CJELODNEVNI IZLET Shigu & Tiger Leaping Gorge preko Grand Shangrila Travel (Lijiang) CNY 150,00 (uključen prijevoz, kineski vodič, ručak i ulaznica u kanjon)

24.11.2010. u 14:06 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts