DAN 49, 12.01.2011. – Shopping na dječjem odjelu (Dali, pokrajina Yunnan, Kina)

Dragonfly Homestay, dolina Shaxi Kineski hoteli niže kategorije uglavnom nemaju grijanje. Kao ni što ga Kinezi nemaju ni kod kuće, već ugriju ugljen na nečemu nalik na tronožac i onda se svi okupe oko njega u jednoj od prostorija kuće.
Prošla je noć bila jako hladna. Sva sreća da je u sobi još jedan krevet pa sam njegov poplun prebacio na svoj krevet i još preko svega stavio deku koju sam kupio u Luang Prabangu. Osjećao sam se kao da na meni leži tona materijala. Ali uspio sam se na kraju ugrijati. I izbjeći uključivanje električne štep deke koja je trenutno pravi hit u Kini, a koja mi baš ne ulijeva povjerenje u sigurnost iste, pogotovo kada se zna da je 'made in China'. Nakon svega što mi se događalo na ovom putovanju, još mi samo fali da me udari struja kroz električnu štep deku. Bome, to bi bila priča...
Kada sam se probudio oko deset, sunce je već na nebu. A sa suncem temperatura postaje vrlo ugodna. Iznad Dalija zaštitnički se uzdiže Cang Shan ili Zelena planina, 42 kilometara dugačka i s 19 vrhova, svi odreda viši od 3000 metara. Najviši vrh Konj-zmaj, nazvan tako jer izgleda kao da ima lice konja i glavu zmaja, je na 4122 metara nadmorske visine. U ovo zimsko jutro na suncu se presijava snijeg na vrhovima Cang Shana. Jučer popodne, kada sam napuštao Kunming, lagano je snježilo. To i ovaj snijeg iznad Dalija prvi je koji sam vidio još od Koreje. I dokaz da sam sve bliži Himalaji. Zapravo usudio bih se reći da su ove planine već krajnji istočni obronci velike Himalaje.
Dali je zgodan mali gradić s velikom povijesti. Najprije je u vrijeme dinastije Tang (609.-960.) bio prijestolnica Kraljevstva Nanzhao, a potom je u vrijeme dinastije Song (960.-1079.) bio glavni grad Kraljevstva Dali. Nakon što ga je Kublaj-kan osvojio 1252. godine, grad je do dinastije Ming i 1382. bio potpuno napušten. Mingovci su ga tada obnovili, radi sigurnosti opasali zidinama i na svaku od četiri kapitalne točke svijeta postavili impozantna gradska vrata. Godine 1998. gradski su oci obnovili grad u želji da privuku turiste, uglavnom domaće. I horde su ubrzo zaista i došle u Dali. Čak i danas, izvan sezone, mogu se čuti glasovi turističkih vodiča kako preko megafona na kineskom uporno pokušavaju objasniti nešto povijesno svojim pilićima dok njih više zanima samo opaliti koju dobru fotku. No, Dali ima i svoje mirne točke. Jedna od njih su gradske zidine, dva do tri puta šire od naših dubrovačkih, po kojima je moguće prošetati i dok to radim i uživam u pogledu na stare krovove kuća, u daljini gotovo 1200 godina stare tri pagode i konačno snijegom ovjenčani Cang Shan, susrećem tek rijetki zaljubljeni par te djecu na biciklima koji dalijske zidine koriste kao privatnu trkaću stazu.
Dragonfly Homestay, dolina Shaxi I dolje u gradu puno je mirnih mjesta. Dalje od glavnih ulica, uske kamenom popločene sporedne uličice omeđene starim kineskim drvenim kućicama zjape gotovo prazne. Neki će reći da je nedavna obnova Dalija bila preambiciozna i da grad danas izgleda kao zabavni park za domaće turiste. No, na stranu sa suvenirnicima i domaćim turistima (stranaca u Daliju gotovo da i nema), Dali se svim snagama trudi ostati aktivnim gradom. Tako se uz suvenirnice i posh restorane i kafiće guraju jednostavne i jeftine lokalne zalogajnice (u koje teško da će ući paket-aranžmanci), mali frizerski saloni, privatne trgovinice raznim potrepštinama, ulični štandovi sa svježim voćem i povrćem... S turistima uspješno se guraju bakice i djedice posjednuti na ulici ispijajući kavu ili čaj, igrajući karte ili mahjong, promatrajući prolaznike i vjerovatno se pitajući gdje je otišao ovaj svijet...
«Ganja?», prenulo me pitanje starije žene odjevene u šarenu nošnju naroda Bai.
«Ne, hvala.»
Od milijardu i tristomilijuna stanovnika Kine, 91% čine Han Kinezi. Ostalo su nacionalne manjine. Ukupno ih je u Kini priznato njih 56 i imaju posebne povlastice, a jedna od najvažnijih je da se na njih ne odnosi ona poznata kineska politika jednog djeteta. Han Kinezi pak mogu imati samo jedno dijete, osim ako se dobrovoljno ne odluče preseliti u neku od tri najzapadnije i najnenaseljenije kineske pokrajine – Xinjiang, Qinghai i Tibet. Tada je i njima dopušteno imati više djece. Ova povlastica dovela je do toga da je primjerice Tibet danas preplavljen Han Kinezima i u svojoj domovini Tibetanci su postali nacionalna manjina.
Politika jednog djeteta dovela je stvaranja generacija razmaženih derišta kojima će roditelji pokušati omogućiti sve. Za razliku od Hana, Bai su mnogo otvoreniji, veseliji što dokazuju nesebičnim dijeljenjem osmjeha i pozdrava istog trena kada se moje oči susretnu s njihovima. Ukupno je oko 1.4 milijuna Baija u Yunnanu i jedna su od najstarijih etničkih skupina u ovoj pokrajini. Njih oko 80% živi upravo u Daliju i okolici. Bai su lingvistički bliži Tibetancima, nego Han Kinezima, jedino što za svoj jezik koriste kineske znakove. A kada već spominjem kineske znakove, valja reći da ih ima oko 56,000. Sitnica. Baiji su širom Kine poznati po svojoj umjetničkoj kreativnosti što najviše dolazi do izražaja upravo u drvenoj arhitekturi Dalija. Što se tiče religije, oni su budisti, no istovremeno štuju i svoje seosko božanstvo Benzhu, zatim Božanstvo Prirode i mnoga druga božanstva što je ostavština vremena od prije budizma. Sam naziv 'bai' pak znači 'bijelo', što vjerovatno ima veze s bijelom bojom njihove narodne nošnje s kojom se kombinira crvena ili rjeđe plava boja prsluka i ukrasi na njihovoj kapi.
Sviđa mi se Dali, ali imam osjećaj kao da se grad još uvijek traži. Kao da je negdje u limbu između onog tradicionalnog i onog modernog koji predstavlja masivni turizam.
Dolina Shaxi Kako me put poslijepodne vodi u dolinu Shaxi, daleko od civilizacije i gdje namjeravam provesti nekoliko dana, želim u Daliju rješiti neke stvari. Prva je šišanje. Obrastao sam kao yeti. A u Daliju frizerskih salona ima na svakom koraku. Već vidim poduzetne Kineze i slogan: «Dali – frizerska prijestolnica Kine!» ili «Dali – stari grad, nova frizura!» ili tako nekako. Moja frizerka, srednjovječna Kineskinja u malom salonu čiji je pod prekriven kosom klijenata koji su prošli ovdje u proteklih par dana, a koji se očito ne čisti redovito, nema sa mnom puno posla. Poluhrđavu (i kosom obljepljenu) mašinicu u ruke i pet minuta kasnije izlazim iz salona nekoliko grama lakši i ponosan što je kosa jednog «barbara» našla mjesto uz kosu «nebeskih stvorenja».
Sljedeći korak nije nimalo lak – kupiti toplu odjeću. Imam skijašku jaknu, pristojnu kolekciju čarapa, ali ostao sam samo na jednim dugim hlačama jer su mi traperice stradale u Luang Prabangu. I jednu jedinu majicu dugih rukava. A nisam ni slutio da bi se kupovina odjeće mogla pretvoriti u pravu malu avanturu. Ulazim u jednu pristojnu trgovinu s povećim izborom odjeće. Gledam uokolo i ostajem malo zbunjen. Je li ovo dječji odjel? Svi znamo da su Kinezi patuljci, ali tek kada u Kini uđeš u trgovinu odjećom i vidiš na vješalicama izvješen niz anoreksičnih krpica, onda tek dobiješ pravu sliku. U kinesku odjeću za odrasle stanu naša djeca, a u kinesku odjeću za djecu stanu samo Kinezi. Eh, pa sada zamislite diva od 182 centimetara kako si na dječjem odjelu kupuje toplu odjeću! Neuspješan pokušaj za pokušajem. Zaposleniku, mladom Kinezu od možda 18-19 godina, sve ovo je zabavno. Laowai ili stranac u borbi s kineskom majicom, kineskim hlačama, kineskom jaknom... Zapravo čudim se što nije izvukao mobitel i krenuo fotografirati moju donkihotovsku borbu s vjetrenjačama. I još pozvao svoje prijatelje na besplatan show. Ovako, zarađujem osmjehe, slijeganje ramenima i pokoje očajno mahanje rukama u stilu «kada li će ovaj laowai shvatiti da mu je mjesto na odjelu za pretile?!». Takvog odjela u Daliju nažalost nema pa naposljetku iz trgovine izlazim s majicom dugih rukava pripijenom uz tijelo, a koja bi zapravo trebala izgledati posve drugačije. Izbora nemam. Bacam se još na kupnju hlača. Nalazim vrlo brzo jedne XXL (što je kineska oznaka za naš L), ali prodavač bezobrazno traži 389 renminbija! Iako mi savršeno stoje, odmah ih vraćam i izlazim iz trgovine bez želje za cijenkanjem. Kinez je pokušao oderati blesavog stranca. A taj stranac kao da ne zna koliko te iste hlače 'made in China' stoje na Zapadu, a koliko bi trebale stajati u Kini. Neka sada proba prodati te iste, za kineske standarde ogromne, hlače nekom drugom strancu kojih baš u Daliju i nema. Nerazumno je propustio priliku da se riješi ovog komada koji mu vjerovatno samo zauzima mjesto. Pronalazim druge, gotovo robinhudovski uske, hlače par trgovina niže za gotovo četvrtinu cijene.
Vrijeme je da napustim Dali. Već je tri popodne i pomalo kasno da uz cestu hvatam lokalni bus za Shaxi. Sat vremena kasnije još uvijek čekam. Lokalni busevi u Kini rijetko imaju fiksno vrijeme polaska, već kreću kada se skupi dovoljno putnika. A očito u polaznoj stanici, koja god da bila, nema dovoljno putnika. Kada sam već pomislio da ću morati prespavati još jednu noć u Daliju, što i ne bi bila tako loša stvar osim što bih izgubio dragocjeno vrijeme, kao fotomorgana ukazuje se bus s uredno ispisanim destinacijama na prednjem staklu. Na kineskom. No, ljubazni Kinezi na stanici uvjeravaju me da je to bus za Jianchuan. I uistinu jest. Fotomorgana više nije fotomorgana.
Dolina Shaxi U Kini je jedna stvar sigurna – Kinezi se boje autoriteta. Policija stoga za njih ima gotovo božanski status i malotko želi svjesno ići protiv propisa. Jedan od propisa je da u međugradskom busu ne može biti stajaćih putnika. Kinezi su se onda dosjetili i u svaki bus postavili po nekoliko malih plastičnih taburea na koje mogu sjesti dodatni putnici ako to situacija zahtjeva. Mene je hvala Bogu zaobišao liliputanski tabure, ali zato ne i jedno od sjedala u posljednjem redu minibusa gdje ima mjesta za četvero, a naguralo nas se petero. Mjesta za noge je malo čak i za kineske standarde i ovaj minibus bi jedino zaista mogao biti koristan kao školski bus za prijevoz školaraca. Moram prihvatiti ponuđeno ne želim li prespavati još jednu noć u Daliju, savinuti svoja bolna koljena i nekako izdržati tih tri i pol sata do Jianchuana.
Put do Shaxija posut je trnjem. Vjerovatno zato mali broj putnika uopće posjećuje ovu dolinu i većina se radije brzom cestom direktno prebacuje iz Dalija u Lijiang na sjeveru. Veći dio puta je ozbiljni makadam i neudobnost vožnje čak ne može umanjiti ni pejzaž koji ide od jezera Erhui, sedmog prirodnog i slatkovodnog jezera u Kini, na početku puta, pa do brojnih polja, uglavnom ovako kroz zatvoreni prozor minibusa čini se krumpira, luka i rajčica, u kasnijoj etapi. Uz cestu na mjestima stoji poslagani materijal za njenu obnovu, ali nema na vidiku niti jednog jedinog radnika, kao ni mašinerije, koji bi mogli dati neki tračak nade.
A onda, kao da čitava vožnja već nije dovoljno neudobna, počinje pušenje od strane većeg dijela putnika, bez prestanka, da ona «pušiš kao Turčin» ovdje nema podloge. Kinezi su pušački velemajstori, Turci su im dobrano gledaju u leđa, a to što se u minibusu nalazi i dvoje male djece ne igra preveliku ulogu. Kineske cigarete su jako loše kvalitete, ali jeftine. A prozori su naravno potpuno zatvoreni ne bi li prašina, koju dižu s makadama brojni kamioni, ušla unutra. Vrlo brzo zraka u minibusu skoro i da nema. Dima kao u priči. Eh, da sada pri ruci imam komad mesa dobro bih ga odimio i napravio pršut. Barem bi bilo nekakve koristi. Ovako vožnja sa svakom minutom postaje sve nepodnošljivija. Moje oči suze i peku kao da sam čistio luk za milijardu i tristo milijuna Kineza. Situacija postaje krajnje ozbiljna. Ovdje mogu samo citirati Colina Thubrona, britanskog putopisca, koji u svojoj knjizi «Shadow of the Silk Road», koju sam nedavno pročitao, kaže: «...U Kini nemamo tradiciju poštovanja ljudskog života. To jednostavno nije u našoj prošlosti...To je naš problem: nehumanost.». Koliko ima istine u ovoj rečenici dok moj zadimljeni i prekrcan minibus gazi makadamom od Dalija prema Jianchuanu. Ima nekoliko naziva koje Kinezi tradicionalno koriste za svoju zemlju: «Nebesko kraljevstvo», «Središnje kraljevstvo»... Nije ni čudo da svaki Kinez misli da se cijeli svijet okreće baš upravo oko njega i da je Kinezu kao «nebeskom stvorenju» sve dopušteno.
Na moje iznenađenje, mučenje je za pola sata kraće od predviđenog. U Jianchuanu sam tri sata nakon polaska iz Dalija. Vani je već mrkli mrak, postaje vrlo hladno, a grupica Kineza gura me u kombi za trideset minuta udaljenu dolinu Shaxi. Oči su još uvijek bolne. Trebat će nekoliko tretiranja kapima za oči (onim tajlandskim, naravno) i nekoliko sati dobrog spavanja da se vrate u normalu.
Koje olakšanje kada napokon dolazim do Dragonfly Homestaya u selu Dunjiadeng u dolini Shaxi. Wu Yun Xin, vlasnik guesthousea, inače profesor engleskog jezika, suosjeća sa mnom:
«Pušenje je ozbiljan problem u Kini. Nažalost, ljudi nisu educirani da je ono štetno za zdravlje. A najveću krivnju snosi vlada kojoj edukacija nije u interesu jer dobiva velike svote novca od prodaje cigareta!».
Ova posljednja rečenica rezimira mnoge probleme u današnjoj Narodnoj Republici...


Ulaznica na gradske zidine u Daliju CNY 2,00
MINIBUS Dali-Jianchuan CNY 26,00
KOMBI Jianchuan-Shaxi CNY 20,00
Smještaj u Dragonfly Homestay (Duanjiadeng, tel. 13577851712) CNY 80,00 (dvokrevetna soba s kupaonicom)

24.11.2010. u 14:12 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts