DAN 39, 02.01.2011. – Opušteno (Vientiane, Laos)

Gledam na sat. 08:25. Vlak broj 69 iz Bangkoka za Nong Khai već je trebao, nakon prijeđenih 624 kilometara, biti u svojoj krajnjoj destinaciji.
Gledam kroz prozor. Znak kaže 'Udon Thani'. Još smo barem sat i pol udaljeni od Nong Khaija. To međutim ne sprečava dečka u srednjim dvadesetima, odjevenog u, sada već ne tako savršeno ispeglanu, uniformu Tajlandskih željeznica i bijelom kirurškom maskom preko nosa i ustiju, da nas jednog po jednog izbaci iz kreveta i krene u skupljanje posteljine.
Zapravo su dobrih još dva sata ravnica s poljima, uglavnom rižinim, i kanalima prije nego li vlak broj 69 tutnjavom označi ulazak u Nong Khai željeznički kolodvor i kraj putovanja.
Kašnjenje mi je automatski poremetilo planove. A planirao sam vlakom nastaviti za Laos. Svakog dana u devet ujutro vlak napušta Nong Khai preko Mosta prijateljstva za Thanaleng u Laosa. Ova je petnaestminutna linija otvorena tek nedavno i 3.5 kilometara tračnica na laoskoj strani su, ono što vladajući u Laosu vole nazivati, samo početak ubrzo velike željezničke mreže u Laosu. Za razliku od svih svojih susjeda, uključujući i Vijetnam i Kambodžu, u Laosu nikada nije bila izgrađena željeznica. Francuzi su nešto pokušavali tamo u prvoj polovici 20. stoljeća planirajući u Laos dovesti tračnice iz tada već naveliko «tračniciziranog» Vijetnama. No, visoki vrhovi Anamitskog lanca na granici Vijetnama i Laosa, a koji dosežu visine između 1500 i 2500 metara, pokazali su se neosvojivima i od laoske željeznice se ubrzo odustalo. Bilo kako bilo, današnjih 3.5 kilometara laoskih željeznica je ipak napredak. A bilo bi lijepo uzeti vlak i reći da sam se provozao čitavom željezničkom mrežom jedne zemlje. No, iako je lokalni vlak za Thanaleng označen kao 'connecting train' na vlak broj 69 iz Bangkoka, u trenutku kad ovaj potonji ulazi u Nong Khai, ovog prvog već odavno nema. Točnije, gotovo dva sata.
Kip Bude u Wat Si Saketu, Vientiane Ne preostaje drugo, nego krenuti tradicionalnim načinom do granice – tuktukom. Za trideset bahta utrpan sam s tri Engleza i kolekcijom backpackova i ruksaka u mali tukuk. Desna mi noga viri van dok se desnom rukom grčevito držim za nešto što bi trebalo imati funkciju ručke, lijevom nogom pokušavam zaustaviti ispadanje svog ruksaka, lijevom rukom manevriram svojom torbom, a Tajlanđanka, inače nesumnjivo reli vozačica, jurca preko grba i rupa prema granici. Zapravo skoro prema granici. Malo nakon kolodvora zaustavlja se u turističkoj agenciji i pokušava stari trik – moguće neinformiranim strancima uvaliti vizu za Laos, dok se ista za manje novce može dobiti na granici.
«2000 baht. Same same.», govori nam na naš upit o cijeni.
I Englezi bi već bili vani i u redu za tu «same same» vizu da ih nisam zahaltao i objasnio im neke stvari. Gotovo sedamdeset dolara je previše za ovu vizu.
Malo kasnije, na granici ista viza dođe 30 dolara. Ispunjavam formular, ali ne prilažem sliku. Sve su mi slike otišle s novčanikom u Kuala Lumpuru.
«No photo?», pita me Laoćanka na šalteru.
«Sorry.», odmahujem glavom spreman da iskeširam koji dolar više.
Pet minuta kasnije i dva prozorčića niže putovnica je u mojim rukama, tridesetodnevna laoska viza u njoj, a od mene nitko ne traži da platim išta ekstra.
Uskačem u tuktuk i vozim se prema Vientianeu, glavnom gradu Laosa. Iz zemlje koja nikada nije bila kolonizirana dolazim u zemlju koja je dugo bila dio Francuske Indokine. Doduše rupa Indokine jer su Francuzi sve poslove vodili iz Vijetnama, s Hanoijem kao glavnim gradom ove kolonijalne tvorevine, a čak je i Kambodža u francuskim očima uživala bolji status od Laosa. Ipak, Francuzi su u Laosu između ostalog ostavili francuski jezik pa su i dandanas gotovo svi natpisi nakon laoskog prevedeni i na francuski. A tu je i baguette, francuski kruh koji je nemoguće ne uočiti. Zatim vožnja na desnoj strani ceste.
Drvene rezbarije u Haw Pha Kaeo, Vientiane Isto tako je nemoguće ne uočiti i zastave kojima je preplavljena cesta od granice na Mostu prijateljstva, koji preko rijeke Mekong povezuje Tajland i Laos, do Vientianea, kao i sam glavni grad. Dvije zastave uvijek idu u paru – jedna je ona laoska s vodoravnim crveno-plavo-crvenim linijama i bijelim krugom na sredini plave linije, a druga je ona univerzalno komunistička crvene boje sa žutim srpom i čekićem. Demokratska Narodna Republika Laos je službeno još uvijek komunistička zemlja, ali neslužbeno s komunizmom je samo još veže politički monopol vladajuće Laoske Narodne Revolucionarne Partije koja je na vlasti od 1975. godine. Sve ostalo je – kapitalistički. Najbolji primjer je laoska ekonomija. Svejedno, volio bih pitati nekog komunista zašto svi oni vole u nazive svojih država stavljati pridjev 'demokratska'? Demokratska Narodna Republika Laos, Demokratska Republika Njemačka, Demokratska Narodna Republika Koreja – sve odreda zaista prava legla demokracije.
Vientiane djeluje uspavano. Nedjelja je, ali nekako ipak sumnjam da je i u ostale dane puno življe. Nakon svazilandskog Mbabanea ovo je najopušteniji glavni grad kojeg sam imao priliku posjetiti na svojim putovanjima. Automobila je malo, ljudi također, nema visokih građevina ili onih koje previše iskaču (s izuzetkom monumentalnog i nedavno izgrađenog Laos Culture Hall, što bismo slobodno mogli prevesti kao Laosko Narodno Kazalište), nema tenzija i čini se da svi u tome uživaju. Vientiane je zapravo malen grad. U kasnim dvadesetim godinama prošlog stoljeća imao je svega 9000 stanovnika. Danas ih ima malo više, ali opet, za jedan glavni grad mizernih, 262,000. Francuzi su postavili mrežu ulica koje se sijeku pod pravim kutem, s puno drveća uzduž njih, što se sačuvalo do danas. Južna granica grada je rijeka Mekong koja lijeno, u maniri cijelog grada, prolazi kraj Vientianea. Glavni grad koji ne izgleda kao glavni grad, već jedan opušteni provincijski gradić.
Do sumraka imam tek nekoliko sati za istraživanje grada, no prvo je vrijeme za ručak. Prošla su gotovo 24 sata od mog prošlog obroka, a koji je bolji način za početak upoznavanja neke zemlje, nego onaj koji ide kroz želudac. Kako je Vientiane uz Mekong, a Mekong je bogat ribom, jedan od laoskih, pa tako i vientianskih, specijaliteta je ping paa, riba natrljana velikom količinom soli i kroz usta natrpana svježim začinima i kao takva se peče na roštilju. Ping paa se može vidjeti posvuda po gradu, od improviziranih pečenjara na ulici do boljih restorana. Moja je neobična okusa, malo bljutava, jer ipak sam ja odrastao na morskim ribama, a nakon nekoliko minuta okus i miris te ribe mi je toliko u ustima i u nosu da se osjećam kao da sam ovog trena uronio glavu u slatkovodni akvarij koji imam kod kuće.
S obzirom da je Vientiane često bio rušen, najčešće od strane «dobrih» susjeda Tajlanđana, malo je sačuvano onog istinski starog. Wat Si Saket i Haw Pha Kaeo dva su izuzetka, iako su oba ova budistička hrama izgrađena tek u 19. stoljeću. Prekrasnih drvenih rezbarija i impresivnom kolekcijom Budinih kipova, ovi hramovi očajno vape za obnovom. Ovako derutni izgledaju kao bolesnici na Mekongu.
Patuxai, Vientiane Iako je Laos komunistička zemlja, budizam je državna religija. Hramovi su otvoreni, vjernicima je dozvoljeno odlaziti na vjerske službe, ali istovremeno je strogo zabranjeno obavljati vjerske djelatnosti izvan prostora hramova. Da stvar bude još zanimljivija, u službenom državnom grbu Laosa nije ni petokraka ni srp i čekić, već silueta Pha That Luanga, najvažnijeg budističkog hrama u zemlji. Marx i Engels, Staljin i Mao Tse Tung, Ho Chi Minh i Pol Pot mora da se okreću u grobovima. Da su živi, vjerovatno bi imali komentar na «dekadentnost» laoskog komunizma.
Pha That Luang je u Vientianeu, ali ne stižem ga razgledati. Svi se hramovi zatvaraju za posjetitelje u četiri sata popodne kada se redovnici počinju pripremati za večernju molitvu. Umjesto njega odlazim do modenijeg Patuxaija. Na kraju široke avenije, kakve samo komunisti znaju izmisliti, nalazi se neugledna kopija pariškog Arc de Triomphe. No, za razliku od svog rođaka, Patuxai ima čak četiri luka, a izgrađen je 1960tih od – cementa! Iz daljine djeluje impozantno, ali oči u oči sa ovim laoskim slavolukom pobjede, koji zapravo ne slavi nikakvu pobjedu, osim možda pobjedu ljudske gluposti, pokazuje nedostatke ove cementare. Cement su dali Amerikanci u obliku pomoći za izgradnju nove piste na vientianskom aerodromu (zato lokalci vole nazivati ovaj slavoluk «vertikalnom pistom»), a Laoćani su umjesto piste izgradili slavoluk. I kada je nestalo cementa i novca, ostavili su ga nedovršenog.
Malo kasnije natrag sam na Mekongu. Zalazak sunca. Iako je riječ o oko 4900 kilometara dugačkoj rijeci i desetoj po dužini na svijetu, a sedmoj u Aziji, u Vientianeu se ona ne doima takvom. Nakon Tibeta i Mijanmara, ona kroz Laos protječe dužinom od 1865 kilometara, a potom nastavlja u Kambodžu i Vijetnam gdje naposljetku tvori veličanstvenu deltu i pompozno se poput velike dame ulijeva u Južnokinesko more kod Saigona.
U Laosu Mekong većim dijelom svog toka zapravo prati granicu s Tajlandom. I dok iz Vientianea promatram drugu obalu i svjetla koja se polako pale u Tajlandu, nešto mi odjednom djeluje poznato. Na laoskoj strani Mekonga nemoguće je ignorirati visoki neboder, vjeovatno neki hotel, jedinu zgradu višu od dva-tri kata koju sam vidio u Vientianeu. I onda mi sine. Bio sam već ovdje na Mekongu! Prije četiri godine. Tada sam u Nong Khaiju unajmio motor i vozio se uz Mekong s tajlandske strane. I sjećam se da sam vidio istu ovu grdosiju od nebodera na laoskoj strani i iste ove niske kućice s pogledom na Mekong, a koje su uglavnom mali hoteli i restorani. I sjećam se da sam tada pomislio: «Koje je ono selo u Laosu?».
Ni slutio nisam da mi se prekoputa tada nije nalazilo nikakvo selo, već Vientiane, laoski glavni grad!
Mekong nastavlja lijeno teći prema jugu, u daljini je neki brod, čini se teretni, koji uspijeva u ovo sušno vrijeme savladati niski vodostaj. Kiše ovdje očito nema već duže vrijeme jer se Mekong povukao daleko prema Tajlandu i između njega i obalne šetnice u Vientianeu stvorila se sada već par stotina metara duga prazna površina na kojoj nema ništa osim stvrdnute zakorene smeđe zemlje.


SHARE TUKTUK Nong Khai-granica s Laosom THB 30,00
BUS preko mosta THB 25,00
SHARE TUKTUK granica-Vientiane THB 40,00
Viza za Laos na granici USD 30,00 (jedan ulaz, 30 dana)
Smještaj u Orchid Guesthouse (obala Mekonga) THB 600,00 (jednokrevetna soba s klimom i televizorom, kupaonica)
Ping paa riba u jednom od restorana LAK 40000,00
LAK 1000,00 (laoski kip)=HRK 0,68

24.11.2010. u 14:22 • 0 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts