DAN 13, 07.12.2010. – I bi dostojno Bude! (Bagan, Burma)

Bagan Jutros se premještam u jeftiniju sobu. Jest da je ova bila najmirnija do sada i spavao sam kao beba dok se nije razdanilo i probudile me sunčeve zrake, ali plaćati 18 dolara za još dvije noći je malo previše. Pogotovo zato što ću na plaži kroz par dana morati plaćati tu i veću cifru jer su cijene ondje više. Tako se prebacujem u sobu od osam dolara koja ima stariji namještaj, manju kupaonicu s rustičnim tušem, ali važno je da je čisto, topla voda nije izostala, klima je također tu, iako je po noći malo hladnije pa klima zapravo i nije potrebna toliko, a pred ulazom je mali trijem sa stolicama. Zanimljivo je kako je smještaj cjenovno dosta uniformiran u Burmi – za osam dolara dobit ćeš čistu sobu, ali sa starijim namještajem, s vlastitom kupaonicom i klimom; dok za 15 do 18 dolara već dolazi vrlo moderna soba, nerjetko palača od sobe, uglavnom s velikim trijemom ili balkonom.
Oko tri kilometara su ruševine Bagana udaljene od Nyaung U. Postoje tri opcije – unajmiti kočiju s konjem za 12000 kyata na dan, taxi koji za cijeli dan dođe 24000 kyata, ali ja radije biram autentičniji (i jeftiniji) prijevoz – bicikl. Rentaju ih u hotelu, a cijena od 1000 kyata na dan je zaista vrlo smješna. Jedan dolar! Dobro, nisu to neki najnoviji modeli bicikla. Cestovni su to bicikli stari par desetljeća, ali poslužit će svrsi. Barem imaju normalne pedale.
Bagan Bagan je područje veličine njujorškog Manhattana na kojem je razasuto na tisuće budističkih hramova. Nekada ih je bilo preko 4400, ali nakon nekoliko ratova kroz stoljeća, kao i nakon velikog potresa 1975. godine od 6.5 stupnjeva po Richteru koji je zatresao Bagan, danas ih zapravo ima službeno 2230, neslužbeno još malo više. Dok se vozim na biciklu cestom koja povezuje Nyaung U i Old Bagan, ovaj potonji je do 1990. godine bio tradicionalno selo sve dok generali nisu odlučili da to selo smeta turistima te su kuće unutar zidina Old Bagana sravnili sa zemljom, a stanovništvo prisilno preselili na drugi kraj Bagana, već vidim prve hramove. Teško ih je ne vidjeti jer gdje god da pogled seže, tamo iza krošnja drveća, iza žbunja viri neki hram. Krovovi su im uglavnom klasične sikhare indijskog stila tj. imaju oblik klipa kukuruza. Kada staneš i gledaš doimaju se poput tisuću dimnjaka. Zaista su hramovi Bagana jedno od čuda svjetske arhitekture.
Iako su hramovi bili građeni i ranije, primjerice u 9. stoljeću, najviše ih se gradi kada je bamarski kralj Anawrahta prihvatio Therawada budizam. Kaže predaja da je toliko bio oduševljen svojom novom religijom da je naredio monskom kralju Manuhi, koji mu je i poslao redovnika Shin Arahana da ga preobrati, da mu pošalje svete budističke knjige i relikvije. Kada je Manuha to naravno odbio, Anawrahta je sa svojom vojskom odmarširao na jug, porazio Manuhu i uzeo u Bagan sve što je vrijedilo uzeti. Ne samo knjige i relikvije, već i Manuhine redovnike i učenjake, a posebice graditelje koji su onda počeli stvarati čudo od Bagana. Anawrahta im je naredio da stvore nešto dostojno Bude. Dogodilo se to sredinom 11. stoljeća čime započinje zlatno doba Bagana. Ono traje do druge polovice 13. stoljeća kada slava Bagana počinje naglo opadati, jedni kažu uslijed provale mongolskog Kublaj kana, a drugi zato jer je posljednji veliki bamarski kralj bio pičkica pa je u strahu od kineske invazije preselio glavni grad na sigurnije mjesto.
Bagan Ljudi vole uspoređivati Bagan s Angkorom u Kambodži, ali ja sam posjetio Angkor na mom prošlom proputovanju po jugoistočnoj Aziji, a evo danas sam i u Baganu. I u jednom i u drugom slučaju riječ je o hramovima, ali dok su hramovi Angkora u pravilu puno veći tj. monumentalniji, hramovi Bagana su, uz nekoliko izuzetaka, uglavnom puno manji i većina ih je zapravo više nalik manjim svetištima nego hramovima. Nadalje, hramova u Baganu je puno više, nego u Angkoru i smješteni su na jednoj velikoj ravnici tu i tamo sakriveni sa žbunjem, kojom palmom ili nekom drugom vrstom drveća. U Angkoru je šuma puno gušća pa ima drveća koji rastu među ruševinama i svojim korijenjem probijaju ruševine. Ovdje toga nema kao što nema ni onog osjećaja Indiane Jones ili Tomb Raidera. Naposljetku, sam stil gradnje je različit. U Angkoru se uglavnom koristio kamen dok se u Baganu u gradnji gotovo isključivo koristila opeka. Kamen je korišten tek kod dva-tri hrama. I, dok je Angkor više pažnju posvetio skulpturama i reljefima, u Baganu u hramovima dominiraju zidne slike i štuko dekoracije.
Upali Thein je jedan od manjih i manje posjećenih hramova. Nema ovdje paket-aranžmanaca i njihovih autobusa koji su obično ispred hrama parkirani jedan do drugog dok se njihovi putnici naguravaju u hramu ne bi li vidjeli neku sliku ili neki drugi oblik dekoracije koji im dirigentskim štapićem pokazuje njihov vodič. Ali bez obzira što ovdje nema toliko turista kao kod drugih većih hramova, ipak je tu vojska prodavača suvenira. To je loša strana turizma u Baganu – ne možeš se ni okrenuti, a da te ne zaskoči neki «suvenirničar». Nema hrama gdje ih nema, naravno puno ih je više kod turističkijih hramova, a najbolji su oni na motoru ili biciklu koji su negdje uočili tebe stranca kao metu i onda su te u vožnji odlučili uhvatiti i ponuditi ti nešto na prodaju. A to 'nešto' su uglavnom dvije stvari – ili slike manje i veće, slikane tehnikom nanošenja pijeska na platno; ili posudice, vaze, tanjuri i tko zna što još ne napravljeni od lakiranog drva, uglavnom bambusa, na način da se napravi od bambusa npr. kalup posudice, površina se glinom ili sličnim materijalom napravi glađom, po njoj se onda slikaju ornamenti i rade reljefi te naposljetku se iznad svega stavi sloj laka. Tradicionalni su to suveniri Bagana i zaista su lijepo napravljeni, ali što je previše, previše je. Prodavača je toliko, a svaki očekuje da baš od njega kupiš neku sitnicu jer uzdržava bolesnu majku, oca, brata, sestru, sina, kćer i tako redom. No, za razliku od «suvenirničara» na nekim drugim mjestima, primjerice po Indiji i Nepalu, ovi nisu prenaporni. Za sada. Dovoljan je jedan 'ne' i većina te odmah pusti na miru.
Bagan «Hello! Where are you from?», postao je tradicionalni pozdrav u Baganu, a čim ga čuješ, znaš da će ti kroz sekundu ili dvije nešto biti ponuđeno na prodaju.
«Croatia.», ja uporno uvijek odgovaram, iako znam da ih uopće zapravo ne zanima odakle si. To je samo način da privuku tvoju pozornost.
«Aaaa, very nice country!», uvijek je isti odgovor, ali kada ih upitam da li znaju gdje je Hrvatska, znaju samo otklimati glavom.
Ima i izuzetaka. Tako me u Upali Theinu čuvar pita odakle sam, a ja njemu slovkajući kažem 'K-R-O-A-T-I-J-A'. On meni odgovara na engleskom 'Kroejša', što me iznenađuje jer englesku varijantu imena naše zemlje u ovom dijelu svijeta još i manje poznaju. I dodaje: Very nice country!». Eh sad, ja odmah pomislim da me tip zajebava.
«Što ćeš mi sada ponudi na prodaju?», mislim ja u sebi.
«Good football. Imate dresove s crvenim kockicama.», kaže on. Čini se da su hrvatske kockice došle i do daleke i izolirane Burme.
Nije mi se Upali Thein svidio samo zbog ovog čuvara poznavatelja Lijepe naše, već i zbog prekrasnih zidnih slika u živim bojama koje ukrašavaju unutrašnjost ovog hrama, a koje su nakon potresa obnovljene zahvaljujući UNESCO-u pod čijom se zaštitom nalazi čitav prostor Bagana.
Put me vodi do obližnjeg hrama koji skoro nikada ne vidi turiste. Tu pronalazim ključara ili, bolje reći, on pronalazi mene. Otvara mi hram i pokazuje slike stare 800-900 godina. Buda ovdje, Buda tamo, u sjedećem, pa u ležećem položaju, pregršt drugih slika...
Bagan «Znaš, do prije par godina sam se bavio slikanjem. Moj otac također. I moj djed. Mi smo obitelj slikara. A onda je vlada zabranila da reproduciramo slike iz hramova bez posebnog odobrenja. I moj otac više nije imao posla. Zatim je obolio i lani umro. Ja imam dvije kćeri i dva sina koji sada idu u školi. Pokazivanje ovog hrama turistima jedini je način da zaradim nešto novca.», ispovijeda mi se tužnih očiju dok s krova «njegova» hrama promatramo «dimnjake» svuda oko nas.
Zahvaljujem mu na gostoprimstvu i dajem mu 'tea money'. Grubo prevedeno, 'novac za čaj' je burmanski naziv i za bakšiš, ali i za mito. Još uvijek imam pred očima sliku kada je prije par dana na putu iz Hsipawa za Mandalay taksist vojniku na kontrolnom punktu tutnuo 500 kyata u ruku.
I ja ključaru ostavljam 500 kyata za njegovo vođenje i njegovu priču. Nije puno, ali u ovoj zemlji sve se računa.
Slično tužnu priču slušam i u restoranu prekoputa Arheološkog muzeja Bagana gdje stajem za ručak. Čini se da u Burmi svatko ima neku tužnu priču. Restoran je više, kako bismo mi žargonski rekli, prčvarnica. Nekoliko stolova i stolica ispod natkrivenog prostora uz cestu i uz jedan od starih hramova. No, za ove ljude ta 'prčvarnica' život znači.
Bagan Obiteljski je to restoran. Vlasnica je nekada bila učiteljica u osnovnoj školi, ali umirovila se kada joj je obolila majka, a kao jedina kćer među tri sina, ona je bila prirodno određena da se brine o svojoj bolesnoj majci. No, majka je umrla prije pet godina, a njoj je teško bilo vratiti se na stari posao. Odlučila je otvoriti restoran. Pomažu joj tri brata, ali dvojica imaju problema s alkoholom. Ona ima troje djece koju ne samo da treba prehraniti, već treba i opremiti za školu. Pokazuje mi sliku svog najstarijeg sina koji je upravo navršio 18 godina i upisao medicinski fakultet. Pokazuje mi i njegov upisni karton. Ne mogu zaboraviti njene riječi:
«Fakultet je samo za bogatu djecu. Nama siromašnima je teško platiti školarinu.»
Slab glas protiv vlade dolazi tako i iz malenog neuglednog restorana u kutku Bagana od drage učiteljice.
Godišnja školarina dođe 200 dolara, što za nas nije puno, ali za zemlju u kojoj većina stanovništva živi tek s dolarom dnevno, to je itekakva cifra. Iako sam jeo i bolje pržene rezance s povrćem i piletinom (začudo najbolje u onom vlaku s miševima iz Yangona za Mandalay), obećajem da ću doći i sutra.


Smještaj u New Park Hotelu USD 8,00 (jednokrevetna soba s klimom i kupaonicom)
Najam bicikla u hotelu 1000,00 kyata dnevno
Ulaznica za Bagan USD 10,00 (vrijedi sedam dana)
Ručak u obiteljskom restoranu u Baganu 3100,00 kyata (prženi rezanci s povrćem i piletinom, dvije coca cole)

24.11.2010. u 14:44 • 1 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts