Ukrajinke... (Dan 2, 12.09.2010 - Kijev)

Koja li je svrha zavjesa ako jedva pokrivaju prozor, a istodobno su gotovo prozirne?! Mislio sam malo odspavati, a kad ono buđenje malo prije sedam s prvim suncem. Gledam kroz prozor. Sovjetske grdosije su još tu, a 15 katova niže, dolje na glavnoj ulici koja vodi prema centru, napokon je malo življe. Sinoć je Kijev izgledao, najblaže rečeno, apokaliptično.
45 sekundi. Toliko liftu treba da se spusti s 15. kata u prizemlje (koje ovdje nazivaju prvim katom). Sinoć mi je sporost tog lifta bila toliko fascinantna da sam danas ujutro štopao koliko mu treba do recepcije. Pred liftom uz recepciju, ne znam kako sam sinoć to mogao propustiti, mala trgovina - teški socijalizam. Običan pult, a iza pulta par običnih polica od dasaka, pomalo već iskrivljenih, s par prijekih potrepština poput papira, četkica za zube, šampona... Sve poslagano jedno uz drugo, najčešće sve po jedan komad. Morao sam opaliti jednu fotku.
I današnje recepcionerke začuđujuće pričaju engleski, a ni osmijeh i ljubaznost ne izostaju. Ajde, ipak se u nečemu Ukrajina kreće prema naprijed.
Uzimam taksi do željezničkog kolodvora. Ne da mi se u nepoznatom gradu zajebavati rano ujutro s javnim prijevozom. Dere me 100 grivnji. Znam da kao stranac/lovator sigurno plaćam za trećinu više od uobičajene cijene, ali ne da mi se cijenkati.
Za razliku od aerodroma, željeznički je kolodvor daleko moderniji i sređeniji. Puno stakla, koja fontanica, nekoliko trgovinica i već na prvi pogled uočavam popriličan broj modernih ergonomskih stolica za čekanje.
Gledam veliku tablu s voznim redom vlakova. Ni riječi na latinici. Da mi je samo znati kako bi se ovdje snašao neki stranac koji ne zna latinicu. Nije ovo Beograd gdje je svaka druga na latinici. Ovo je pravi chiriloland! Jebi ga, nisam ni je ekspert u ćirilici (kao posljednja generacija osnovnoškolaca u Jugi učio sam ga tek jedno polugodište), ali malo po malo da se dešifrirati. Pronalazim broj svog vlaka – 51. Piše da ide za nekakav Pšemisl. Sigurno neka vukojebina na zapadu Ukrajine ili čak u Poljskoj. Putem staje u Lvivu. Ili Lvovu. Ili Lavovu. Ali ga Ukrajinci znaju komplicirati! Kako se kome prohtije, tako zove ovaj grad na krajnjem zapadu Ukrajine, blizu granice s Mađarskom.
Bacam se na prvi šalter koji mi je upao u oči i predajem papirić s napisanom destinacijom, brojem vlaka i datumom babuški Lenjinki, Staljinki ili kako se već zove. Ona me blijedo gleda dok joj ja nadobudno ipak pokušavam nešto reći na engleskom. Imam osjećaj da će ovo biti duuugih deset dana u Ukrajini. Uzimam kartu i uspijevam prozboriti “Spasiba”, jedinu riječ na ruskom koju znam. Pročitao sam negdje da je željezničko osoblje po Ukrajini uglavnom ruske nacionalnosti. Gledam kartu kada ona opet sva na ćirilici, s hrpetinom brojeva. E pa sad se ti snađi. Uspijevam pronaći broj vlaka i relaciju i sat polaska i dolaska, ali datum je kriv. Babuška mi je prodala kartu za danas, a ne za sutra. E moja Lenjinko ili Staljinko, morat ćemo tebe ponovno poslati u školu jer te ni s papira nisu naučili čitati! Spreman za jednu rundu svađe, pretpostavljajući da mi Lenjinka/Staljinka neće htjeti promijeniti kartu, ugodno sam iznenađen kada je ona uredno ovu poništila i izdala mi drugu ispravnu. Naravno, bez osmjeha ili izvinjavanja. Ali kome to treba. Glavno da je ona meni napravila pravu kartu.
Gledam gdje je metro. Kijev je jedan od mnogih gradova koji su u vrijeme SSSR-a dobili metro. Možemo mi pljuvati po Sovjetima i uzdizati Jugu na pijedestal, ali koliko je gradova u “toliko naprednijoj” Jugi imalo metro? Istina, ulaz u ovaj kijevski bi mogli malo bolje označiti jer se 15-tak minuta vrtim uokolo, a ulaza nema nigdje. I znam da ovdje negdje mora biti. Pitam Hruščovku, prodavačicu u nekoj improviziranoj trgovini-kontejneru: “Metro?”. Ona meni samo odmahne rukom, nešto izvergla u maniri “Ajd nemoj me zajebavati. Ili ćeš kupiti nešto ili se goni.” i pobjegne na drugi kraj kontejnera. Tek tada odlučim da malo bolje pogledam kartu i napokon mi sine da je metro vjerovatno na drugoj strani željezničkog kolodvora. Treba prijeći sve tračnice, ali svaka čast onome tko se dosjetio da preko svih napravi jedan veliki most. Dio željezničkog kolodvora okrenut prema centru Kijeva je nešto stariji. Tu do izražaja dolazi sovjetska monumentalnost s ekstra visokim stropovima i ogromnim lusterima te mozaicima. Vrijeme je za još jednu fotku.
Metro stanicu 'Vokzalna' (tako ovdje zovi željeznički) napokon pronalazim. S 2 grivnje (1,40kn) po vožnji bilo gdje u zoni metroa, kijevski je metro među jednima od najjeftinijih u kojima sam ikada bio. Sustav još uvijek funkcionira po sustavu žetona koji se ubacuju u aparat na ulazu u stanicu metroa, ali prečka već odavno nema, nego pak Brežnjevka, još jedan relikt onog vremena, pozorno gleda osobu po osobu da li je svatko ubacio svoj žeton. Baš me zanima što bi bilo da se netko pokuša prošvercati, pogotovo kada je gužva jer čisto sumnjam da jedna jedina osoba može pozorno promatrati cijelu gomilu. I nakon ubačenog žetona ne dobiješ nikakvu potvru da si platio prijevoz. Ima li kontrole?
I unutar metroa oznake su male i zbunjujuće. I sve je fuckin' opet na ćirilici. Ovi stvarno nikada nisu čuli za strance i turizam. Pa čak Kinezi, nekada sovjetska velika braća, imaju i natpise na engleskom u svojim metroima u Pekingu i Šangaju. Kada ne znaš gdje ideš, idi za gomilom – to je stara mudrost. Teško da će veća gomila ujutro ići prema predgrađima. U ovo vrijeme više ljudi sigurno mora ići prema centru. I na kraju uspijevam pogoditi tramvaj, a polako uspijevam dešifrirati metro. Važno je s ćirilice dešifrirati dvije fraze: 'Vhid na misto' i 'Prehod na stancij' tj. 'Izlaz iz metroa' i 'Transfer na drugu liniju'.
Andriyivsky uzviz ulica je koja vodi prema onome što bismo mogli u Kijevu mogli nazvati povijesnom četvrti. Umjesto kamenim kockicama koje se obično vide u starim ulicama, ova je popločena velikim, ali nejednakim, kamenim blokovima. Staneš li krivo, lako možeš uganuti gležanj. A vidim da se i auti muče uzbrdo i nizbrdo. Vjerovatno ih i iz tog razloga i nema puno. Ali zato je uzduž zavojite ulice štand do štanda sa zanimljivim tričarijama. Tu ima slika Nikole Romanova, posljednjeg ruskog cara, nešto nacističkih memorabilija, starih sovjetskih dokumenata i ordena, babuški, pravoslavnih ikona, starih slika... Dobro da ti malo odvrati misli od uspona i onoga “Što mi je to trebalo?!”. Zagrebačka Radićeva je beba prema Andriviyskom uzvizu. Da je ovo u Zagrebu, 75% mojih jadnih turista bi odapelo već za prvim uglom, a onih preostalih 25% za drugim.
Na vrhu uzviza poklon je za uporne – pravoslavna crkva Svetog Andrije. Ova crkva već iz daljine u svojoj plavo-zlatnoj kombinaciji dominira gradom. Jedna je od najljepših pravoslavnih crkava koje sam ikada vidio i za razliku od uobičajenog pravoslavnog kiča, ova se može pohvaliti skladom i umjerenošću. Ubrzo čitam da ju je 1754. godine sagradio talijanski arhitekt Bartelomeo Rastrelli, arhitekt čuvene Zimske palače u St Petersburgu. Sad mi je sve jasno. Najradije bih ovdje ostao neko vrijeme, ali čekaju me druge znamenitosti Kijeva. Blizu je samostanski kompleks Sv. Mihaela, dosta dobar kičeraj, izgrađen 2001. godine na mjestu gdje je do 1937. godine stajala crkva i samostan iz 12. stoljeća. Srušili su je Sovjeti. Religija je bila smatrana otrovom za ljude. Uz crkvu su Sovjeti izgradili kolosalnu palaču, danas Ministarstvo unutarnjih poslova Ukrajine, također na mjestu gdje su prethodno porušili još jednu staru crkvu.
Preko puta Sv Mihaela, na suprotnom kraju široke i dugačke avenije, nalazi se katedrala Sv. Sofije, nazvana tako po mnogo čuvenijoj Aja Sofiji u Istanbulu. Ovo je lokalitet pod zaštitom UNESCO-a i ubrzo mi je jasno zašto. Dok je izvana uglavnom moderna, unutrašnjost katedrale prekrivena je prekrasnim bizantskim mozaicima i freskama, od kojih se neki datiraju i u 11. stoljeće. Zamislite Eufrazijanu na nekoliko potencija. Svaki posjetitelj odmah po ulazu uočava veliki lik Djevice, a iznad nje u kupoli četiri anđela, svaki u odjeći drugačije boje – plava, zelena, žuta i crvena. Na zlatnoj podlozi. Nevjerovatno skladna igra boja.
Iz obližnjeg parka bacam pogled na rijeku Dnjepar koja protječe kroz Kijev. I Kijev poput mnogih drugih velikih gradova puno može zahvaliti svojoj rijeci. Kairo ima Nil, Pariz Seinu, London Temzu, a Kijev svoj Dnjepar. Na panorami grada dominiraju sovjetski blokovi. Može se i ploviti Dnjeprom, od kratke plovidbe gore i dolje po kijevskoj dionici rijeke ili pak tjedan dana dugačko krstarenje do Crnog mora. I jedno i drugo ostavljam za neki drugi put.
Brz i dosta jeftin ručak u jednom od tradicionalnih ukrajinskih restorana u staroj četvrti Podil (ukrajinski boršč ili neka vrsta maneštre sa svime i svačime te kvass, tipično fermentirano ukrajinsko piće napravljeno u mom slučaju od meda) te još jedan samostan.
“Sir, ja sam invalid.”, ispružio ruku prema meni nekakva skitnica čim je primjetio da sam stranac. Ima ovdje dosta prosjaka, uglavnom se okupljaju oko crkava i samostana, ali nisu agresivni. Ovaj pak juri za mnom dok ga se pokušavam otarasiti. Jok si ti invalid. Ako si ti invalid, onda sam i ja invalid. Ma onda je cijeli svijet invalidan. Ok, možda ova konstatacija i nije posve netočna. Ajd molim te ne vrijeđaj moju pamet!
Napokon mi je dosta crkvi. Uzimam metro i put Majdana Nezaležnosti, glavnog gradskog trga. U prijevodu, Trg nezavisnosti. Ovo se mjesto proslavilo kao središnja točka narančaste revolucije 2004. godine. Nacisti su, kada su se povlačili 1943. godine, minirali trg i bulevard Hreščatik koji prolazi uz njega, ukupne dužine kilometar i pol. Pa je Staljin odlučio pokazati što može veliki brko, proširio bulevard na četiri trake u svakom smjeru i uzduž ga omeđio visokim monumentalnim građevinama, tzv. svadbenim tortama. Vrlo impresivno i za razliku od kasnije betonske arhitekture, ove staljinističke torte čak izgledaju i dobro. Tu je TSUM, stari a la SSSR shopping centar, nekada simbol Kijeva i meka za komunističke shopingholičare, a danas još uvijek sa soc robom i polupraznim policama. Osim njega, ostale trgovine na Hreščatiku su poznate marke poput Benettona, Terranove, tu je i McDonalds, Billa supermarket te čitav niz kafića. Veliki brko se sigurno okreće u grobu. A da stvar bude još zanimljivija, sav taj moderan Kijev na Hreščatiku promatra i drug Lenjin. Navodno je ovo jedini njegov kip koji su ostavili u Kijevu. Kojeg li neobičnog šučmuča...
Na kraju dana opet se nalazim u problemima. Pješke sam otišao do kraja Hreščatika koji se pretvorio u Crvenoarmijsku aveniju (da, unatoč svemu Crvena Armija još uvijek ovdje ima svoju ulicu) i nizbrdo u nadi da ću pronaći neku stanicu metroa. I nema je pa nema. Polako zalazim već u nekakve stambene četvrti. Pojavljuje se sve više betonskog sivila. Uporno nastavljam hodati naprijed dobrih sat vremena u nadi da ću naići na metro. Vraćat mi se ne da. A nema ni taksija na vidiku. Nakon sat vremena napokon nailazim na nekakav kijevski Lisinki. Po nazivu stanice metroa saznajem da je to Palac Ukrajina, koncertna dvorana. Još jedno remek djelo sovjetske arhitekture koje baš i ne izgleda jako loše. Pogotovo ako se uzme u obzir u kakvoj se četvrti nalazi. Neki se klinac zajebava na skejtu pred dvoranom. Svako malo ljubi pod, ali uvijek se nekako pridigne u jednom komadu.
Odlazim u hotel. Ovaj put kombinacijom metroa i busa. Kijevski metro su izgradili Sovjeti i pojedine stanice su zaista “sovjetske”. Nisam nikada bio u Moskvi, ali sam čuo da su tamošnje stanice metroa luksuzno uređene. Kijev ne zaostaje. Ipak je on nakon Moskve i St Petersburga bio najveći grad SSSR-a. Stanice su prostrane, s visokim stropovima, s mnogo soc lustera, neke ukrašene i mozaicima, a tu je još uvijek i puno srpova, čekića i petokraka. A da ne govorim da su neke stanice, vjerovatno kako to obično biva u strahu od hladnoratovske nuklearne opasnosti, sakrivene duboko ispod zemlje. Najbolja je stanica na središnjem gradskom trgu. Spuštajući se u metro isprva vidim dugačku cijev kojoj se ne nazire kraj, a onda svako malo netko prođe u suprotnom smjeru sjedeći na pokretnim stepenicama. Jebi ga. Idem i ja tako. Ovo sjedenje po pokretnim stepenicama u metrou nisam vidio nigdje drugdje po svijetu, ali vjerovatno nitko nema ovako dubok metro. Na kraju, trebaju pune 3-4 minute da se čovjek spusti u metro ili dočepa svježeg zraka. Jadan onaj koga iznenada uhvati napad klaustrofobije. Tome neće pomoći ni Lenjinka ni Staljinka ni Hruščovka ni Brežnjevka. Nema mu spasa. Trebat će sačekati kraj stepenica kao svaki normalni čovjek.
Busevi su pak druga priča. Zapravo su to stari oronuli minibusevi od 30-tak i manje mjesta, umirovljeni nekada davno na Zapadu. Sada mi je jasno gdje idu naši stari busevi. Nema karata. Samo se plaća vozaču u cashu. A ako je gužva, onda se jedan preko drugog putnika šalje novac naprijed do vozača. Zanimljivo kako ovo dobro funkcionira. Kod nas bi malo po malo nestajao novac u džepovima suputnika.
Kratak predah u hotelu. Par ljudi mi je reklo: “Kijev je pravo mjesto za zabavu. Beograd je mala beba za Kijev.” I znali su dodavati: “Pazi se Ukrajinki!”. Nemalo ljudi mi je to reklo. Ja sam samo letargično odmahivao rukom i odgovarao: “Da, da, da.”
Pri povratku u grad odlučujem se ponovno provozati lokalnim prijevozom. Funkcionira do ponoći pa ću ga barem u jednom smjeru iskoristiti. Ali na stanici ispred hotela mlataram ja rukama kao budala, a niti jedan bus da mi stane. Neki mladi par me gleda i smijulji se sa strane. Valjda postoji neka gestikulatorna šifra za zaustaviti ove krntije. Baš kad sam ih mislio nešto pitati (naravno, s nadom da znaju engleski), staje trolejbus, daleko moderniji od buseva. Upadam na zadnja vrata. Samo je par glava unutra. Karta tko zna gdje se kupuje. Nema ni mašina za poništavanje karata. Ma idem ja na šverc-komerc. Samo je par stanica. Odmah mi je jasno zašto se svi natrpavaju u buseve, a trolejbusevi zjape prazni. Ovi su dozlabogi spori. Zaista se ne isplati kupovati kartu.
Iz metroa izlazim ponovno na Majdanu. Ali ovaj put sa svih strana okružen tisućama mladih. What the fuck is this?! Na pozornici na trgu neki Ukrajinac, očito jako popularan ako je sudeći po mnoštvu ljudi, svira nekakav ukrajinski rock. Pokušavam se probiti do Hreščatika. Trgovine su ovdje još uvijek otvorene. Rade cijelu nedjelju. Pokušavam pronaći neki bar i vrlo brzo uz bulevard nalazim nekakav koktel bar. Ajd super. Idem na jedan koktelček. Ne može biti skup jer ipak je ovo Ukrajina. Ali hvala Bogu da sam odlučio pogledom posnimiti tu uličicu jer mi je u oči odmah upao Louis Vuitton, Gucci, Versace... Ok, ipak nećemo ovdje. Toliko bogat nisam. Malo dalje, na samom Hreščatiku, pronalazim nekakav beer pub. Istina je da mi se prisralo pa je prvi koji mi je upao u oči i poslužio je svrsi. I sjednem ja na pivo Slavutich, jedno od najboljih ukrajinskih, kada Ukrajinac pokraj mene u ranim dvadesetima poziva me da sjednem pokraj njega. Naravno, za neočekivati je da zna engleski. Ja na englesko-hrvatskom, on na ukrajinskom i komunikacija nekako ide. Olexiy mu je ime. I iz nekakve selendare je 200-tinjak kilometara od Kijeva. Došli su se malo zabaviti prije nego sutra počne faks. Ubrzo nam se pridružuje par njegovih prijatelja i cura od jednog od njih. Skoro svi odreda pijani. Plan mi je bio popiti samo jednu pivu. Ali nakon moje inicijalne pola litre, na stolu mi se našla još jedna krigla. Ukrajinci ju naručili. Kažu oni ponosno: “Mi smo Ukrajinci i mi smo alkoholičari!” A kad si u Rimu...
Cura je jedina trijezna, koliko toliko. Kako nitko osim nje ne govori engleski, a i ona ga samo natuca, pitam je: “Pa koji strani jezik vi ovdje učite u osnovnoj i srednjoj školi?”
“Pa engleski, njemački, francuski... Ali najviše engleski.”, odgovara ona.
Dobro, stvarno ste onda “lumeni” za jezike. Skoro nitko u ovom gradu ne zna neki strani jezik. Osim ruski, ali taj se smatra ovdje domaćim. Na ulici se može čuti npr i ukrajinski 'djakuju' i ruski 'spasiba'. Hvala. Oba u Kijevu prolaze.
Nakon litre piva napušta mene veselo društvo alkosa. Moraju uhvatiti zadnji vlak za svoje selo, a već je ponoć. Kažu da ima 4 sata do tamo.
Taksistu dajem papirić s imenom nekakvom kluba. I vozi on mene preko cijelog grada (što sam i trebao zaključiti da je Bogu iza nogu ako je cijena 100 grivnji). Tip mojih godina. U kasnim dvadesetima.
“Kiev very good. Not bad.”, kaže on i nastavlja: “Me some time Moscow. Work. But not good. Very big. No good girls. Kiev beatiful girls. That biggest problem of Ukraine.”
Dobro, da vidimo gdje te Ukrajinke partijaju. Ulice su prepune tih 'beautiful Ukranian girls', kako je rekao moj taksist. Većinom su plavuše. A ja padam na plavuše. Kao pokošen. I zaista, nigdje drugdje na svijetu nisam vidio tako puno lijepih žena kao u Ukrajini. Teško je pronaći neku manje lijepu Ukrajinku. I sve su slickane do posljednjeg detalja. Posljednja moda, savršeno našminkane. Kao da su ulice Kijeva svakodnevno modne piste! Ni Estonke nisu tako zgođušne kao Ukrajinke.
Prvi klub je totalni promašaj. U nekakvoj stambenoj četvrti odjednom se ukazuje nekakva sovjetska grdosija s par ogromnih stupova na ulazu. Upad 20 grivnji. Ok, nije skupo. Uspnem se stepenicama. I imam što vidjeti. Dekor 70-te. Par Ukrajinaca i Ukrajinki plesucka na nekakav ukrajinski folk. Sjednem u nevjerici gdje sam došao. Kažem si: “Sačekat ću sljedeću pjesmu. Možda nisu sve samo narodnjaci.”
Ali i sljedeća je prava narodnjačka što je meni dovoljno da se pokupio nakon pet minuta. Isti taksist navaljuje: “Babuška. Very good club. Beaustiful grils.”
Po imenu bi se dalo zaključiti da su opet neki narodnjaci. Ali on me uvjerava u suprotno. Navodno je ovaj klub veoma in u Kijevu. Upad besplatan. Zaštitari na ulazu samo te na brzaka pregledaju. Ali ti si stranac, a stranac u Kijevu je jednako lovator. “Welcome welcome!”, kaže mi.
Nije to veliki klub, ali muzika je zapadnjačka. Oni narodnjaci još uvijek mi odzvanjaju u ušima. Naručujem red bull vodku. Kaže mi konobar: “No red bull. Samo burn.” Ma dobro, isto je to sranje. Ovdje burn ima nekakav monopol jer red bull skoro u Kijevu da i nisam vidio. Uvijek uzimam red bull (tj. burn) vodku da me malo digne. Promatram klijentelu. Uglavnom sve mlađa lokalna ekipa. Par starijih, čini se stranaca, u lovu je na mlade Ukrajinke. A klub je prepun zgodnih Ukrajinki. Nekakv girls night out. Više je Ukrajinki nego Ukrajinaca. Nemoguće je pronaći neku Ukrajinku “lošije kvalitete”. Jebiga, ovo je kao nekakav genetički inžinjering. A tko zna kada su u pitanju Sovjeti...
Putem u hotel u četiri ujutro taksist me natjerava da provirim u neki striptiz bar. Samo jedan čovjek u publici, a par nešto lošijih Ukrajinki okreće se (impresivno) oko šipke. Nikada prije nisam bio u striptiz baru pa me znatiželja nadjačala. Ali onako polupijan samo sam rekao vozaču: “Please hotel. No more Kiev tonight.”
Kijev zaista nikada ne spava. I koliko god izvana stvari još uvijek izgledaju sovjetski, treba zagrebati ispod površine i ne treba puno grebati da se pronađe novi moderni Kijev. Onaj koji želi biti u istoj ligi s Parizom, Rimom ili Londonom...


METRO jedna vožnja UAH 2,00
Ulaznica u katedralu sv. Sofije UAH 43,00
Ručak u tradicionalnom ukrajinskom restoranu (predjelo+glavno jelo+tri pića) UAH 100,00
Pivo na Hreščatiku UAH 28,00


Andriyivsky uzviz, Kijev

Ovako je popločena ulica, Andriyivsky uzviz, Kijev

Štandovi, Andriyivsky uzviz, Kijev

Crkva sv. Andrije, Kijev

Samostan sv. Mihaela, Kijev

Katedrala sv. Sofije, Kijev

Četvrt Podil, Kijev

Crkva sv. Nikole na obali Dnjepra u četvrti Podil, Kijev

Glavni trg Majdan Nezaležnosti, Kijev

Glavni trg Majdan Nezaležnosti, Kijev

Bulevard Hreščatik, Kijev

Bulevard Hreščatik, Kijev

11.09.2010. u 19:43 • 4 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Image and video hosting by TinyPic

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 38 godina, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 127 zemalja. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Dominika
28. Egipat
29. El Salvador
30. Estonija
31. Fidži
32. Filipini
33. Finska
34. Francuska
35. Gambija
36. Grčka
37. Gruzija
38. Gvatemala
39. Gvineja Bissau
40. Honduras
41. Hong Kong
42. Hrvatska
43. Indija
44. Indonezija
45. Iran
46. Irska
47. Island
48. Italija
49. Izrael
50. Japan
51. Jordan
52. Južna Afrika
53. Južna Koreja
54. Kambodža
55. Kanada
56. Katar
57. Kazahstan
58. Kenija
59. Kina
60. Kirgistan
61. Kolumbija
62. Kosovo
63. Kuba
64. Kuvajt
65. Laos
66. Latvija
67. Lesoto
68. Libanon
69. Lihtenštajn
70. Litva
71. Luksemburg
72. Mađarska
73. Makao
74. Makedonija
75. Malavi
76. Malezija
77. Mali
78. Malta
79. Maroko
80. Meksiko
81. Moldova
82. Monako
83. Mozambik
84. Nepal
85. Nizozemska
86. Norveška
87. Novi Zeland
88. Njemačka
89. Oman
90. Palau
91. Paragvaj
92. Peru
93. Poljska
94. Portugal
95. Ruanda
96. Rumunjska
97. Rusija
98. San Marino
99. Sejšeli
100. Senegal
101. Singapur
102. Sirija
103. Sjedinjene Američke Države
104. Sjeverna Koreja
105. Slovačka
106. Slovenija
107. Srbija
108. Svaziland
109. Sveti Vincent & Grenadini
110. Španjolska
111. Šri Lanka
112. Švedska
113. Švicarska
114. Tajland
115. Tajvan
116. Tanzanija
117. Tunis
118. Turska
119. Uganda
120. Ujedinjeni Arapski Emirati
121. Ukrajina
122. Urugvaj
123. Uzbekistan
124. Vatikan
125. Velika Britanija
126. Vijetnam
127. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Atena Elefterios Venizelos (GRE)
010. Auckland (NZL)
011. Ayers Rock (AUS)
012. Balaton (HUN)
013. Baltimore (USA)
014. Bamako (MLI)
015. Bandar Seri Begawan (BRN)
016. Bangalore Kempegowda (IND)
017. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
018. Barcelona El Prat (ESP)
019. Bari (ITA)
020. Bastia Poretta (FRA)
021. Beijing Capital (CHN)
022. Beirut Rafik Hariri (LEB)
023. Beograd Nikola Tesla (SRB)
024. Bergamo Orio al Serio (ITA)
025. Bergen (NOR)
026. Berlin Schonefeld (GER)
027. Berlin Tegel (GER)
028. Bilbao (ESP)
029. Birmingham (GBR)
030. Bishkek Manas (KGS)
031. Bissau Osvaldo Vieira (GNB)
032. Bogota El Dorado (COL)
033. Bologna G. Marconi (ITA)
034. Bordeaux (FRA)
035. Boston Logan (USA)
036. Bratislava (SLK)
037. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
038. Brisbane (AUS)
039. Bruxelles Charleroi (BEL)
040. Bruxelles National (BEL)
041. Budapest Ferihegy (HUN)
042. Buffalo (USA)
043. Cagliari Elmas (ITA)
044. Cairns (AUS)
045. Cairo (EGY)
046. Cape Town (RSA)
047. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
048. Cartagena Rafael Nunez (COL)
049. Casablanca Mohammed V (MRC)
050. Catania Fontanarossa (ITA)
051. Cebu Mactan (PHI)
052. Chengdu Shuangliu (CHN)
053. Chicago O'Hare (USA)
054. Chisinau (MOL)
055. Christchurch (NZL)
056. Cochin (IND)
057. Colombo Bandaranaike (LKA)
058. Copenhagen Kastrup (DEN)
059. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
060. Cork (IRL)
061. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
062. Danang (VIE)
063. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
064. Denver (USA)
065. Doha (QAT)
066. Dortmund (GER)
067. Dubai International (UAE)
068. Dubai Al Maktoum (UAE)
069. Dublin (IRL)
070. Dubrovnik Čilipi (CRO)
071. Dusseldorf (GER)
072. Fort de France (MTQ)
073. Fort Lauderdale (USA)
074. Frankfurt (GER)
075. Girona Costa Brava (ESP)
076. Graz Thalerhof (AUT)
077. Grimsey (ISL)
078. Hahn (GER)
079. Hanoi Noi Bai (VIE)
080. Havana Jose Marti (CUB)
081. Herat (AFG)
082. Hobart (AUS)
083. Ho Chi Minh City (VIE)
084. Hong Kong (HKG)
085. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
086. Ibiza (ESP)
087. Istanbul Ataturk (TUR)
088. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
089. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
090. Johannesburg O Tambo (RSA)
091. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
092. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
093. Kerry (IRL)
094. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
095. Kijev Boryspil (UKR)
096. Kijev Zhulany (UKR)
097. Kiruna (SWE)
098. Kingstown ET Joshua (VCT)
099. Koln/Bonn (GER)
100. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
101. Krabi (THA)
102. Krakow Ivan Pavao II (POL)
103. Kuala Lumpur (MYS)
104. Kutaisi (GEO)
105. Kuwait (KWT)
106. Langkawi (MYS)
107. Laoag (PHI)
108. Larnaka (CYP)
109. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
110. Lima Jorge Chavez (PER)
111. Lisbon (POR)
112. Liverpool John Lennon (GBR)
113. London Gatwick (GBR)
114. London Heathrow (GBR)
115. London Luton (GBR)
116. London Stansted (GBR)
117. Los Angeles International (USA)
118. Luxor (EGY)
119. Ljubljana Brnik (SLO)
120. Macau (CHN)
121. Madrid Barajas (ESP)
122. Madurai (IND)
123. Mahe (SYC)
124. Malta Luqa (MAL)
125. Manama (BAH)
126. Manchester (GBR)
127. Manila NAIA (PHI)
128. Marakesh Menara (MRC)
129. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
130. Medan Kualanamu (IDN)
131. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
132. Melbourne Tullamarine (AUS)
133. Melville Hall (DMA)
134. Mexico City Benito Juarez (MEX)
135. Miami (USA)
136. Milano Malpensa (ITA)
137. Minsk 2 (BLR)
138. Miri (MYS)
139. Montevideo (URG)
140. Montreal Trudeau (CAN)
141. Moskva Sheremetyevo (RUS)
142. Moskva Domodedovo (RUS)
143. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
144. Munchen (GER)
145. Mykonos (GRE)
146. Muscat (OMN)
147. Nadi (FIJ)
148. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
149. Napoli Capodichino (ITA)
150. New Delhi Indira Gandhi (IND)
151. Newark Liberty (USA)
152. New York JFK (USA)
153. New York La Guardia (USA)
154. Niš Konstantin Veliki (SRB)
155. Olbia Costa Smeralda (ITA)
156. Osaka Kansai (JPN)
157. Osh (KGS)
158. Osijek (CRO)
149. Oslo Gardermoen (NOR)
160. Oslo Rygge (NOR)
161. Paphos (CYP)
162. Pariz Charles de Gaulle (FRA)
163. Pariz Orly (FRA)
164. Peleliu (PLW)
165. Penang (MYS)
166. Pereira Maltecańa (COL)
167. Perth (AUS)
168. Phu Quoc (VIE)
169. Pointe a Pitre (GLP)
170. Porto (POR)
171. Praia Nelson Mandela (CPV)
172. Priština (KOS)
173. Puerto Montt (CHI)
174. Puerto Princesa (PHI)
175. Punta Arenas (CHI)
176. Rarotonga (COK)
177. Reykjavik Domestic (ISL)
178. Reykjavik Keflavik (ISL)
179. Riga (LAT)
180. Rijeka (CRO)
181. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
182. Rotterdam (NED)
183. Sal Amilcar Cabral (CPV)
184. San Francisco (USA)
185. San Salvador Comalapa (ESA)
186. Santander (ESP)
187. Santiago de Chile (CHI)
188. Santorini Thira (GRE)
189. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
190. Sapporo New Chitose (JPN)
191. Sarajevo Butmir (BIH)
192. Seoul Incheon (KOR)
193. Sevilla San Pablo (ESP)
194. Shanghai Pudong (CHN)
195. Shannon (IRL)
196. Sharjah (UAE)
197. Shiraz (IRN)
198. Shymkent (KAZ)
199. Simferopol (UKR)
200. Singapur Changi (SIN)
201. Sofia (BUL)
202. Solo Adi Sumarmo (IDN)
203. Southend on Sea (GBR)
204. Split (CRO)
205. Stockholm Arlanda (SWE)
206. St Petersburg Pulkovo (RUS)
207. Stuttgart Echterdingen (GER)
208. Sydney Kingsford Smith (AUS)
209. Tabriz (IRN)
210. Tagbilaran (PHI)
211. Taipei Taoyuan (TWN)
212. Tallinn (EST)
213. Tanger Ibn Battouta (MRC)
214. Tapachula (MEX)
215. Tashkent (UZB)
216. Tehran Mehrabad (IRN)
217. Tehran Imam Khomeini (IRN)
218. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
219. Tijuana (MEX)
220. Timimoun (ALG)
221. Tokyo Narita (JPN)
222. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
223. Tunis Carthage (TUN)
224. Udon Thani (THA)
225. Urgench (UZB)
226. Valencia (ESP)
227. Venezia Marco Polo (ITA)
228. Venezia Treviso (ITA)
229. Wien Schwechat (AUT)
230. Yangon (MYN)
231. Zadar (CRO)
232. Zagreb Pleso (CRO)
233. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
234. Zanzibar (TAN)
235. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aegean Airlines
03. Aer Lingus
04. Aeroflot
05. Aeromexico
06. Air Algerie
07. Air Antilles
08. Air Arabia
09. Air Asia
10. Air Astana
11. Air Baltic
12. Air France
13. Air Iceland
14. Air India
15. Air Macau
16. Air Manas
17. Air Serbia
18. Air Seychelles
19. All Nippon Airlines (ANA)
20. ATA Airlines Iran
21. Austrian
22. Avianca
23. British Airways
24. Brussels Airlines
25. Cathay Pacific
26. Cebu Pacific
27. China Airlines
28. Clickair
29. Condor
30. Croatia Airlines
31. Cyprus Airways
32. Easyjet
33. Egyptair
34. Emirates
35. Etihad
36. Fiji Airways
37. FlyDubai
38. Garuda Indonesia
39. Germanwings
40. Go Air
41. Iberia
42. Icelandair
43. Interjet Mexico
44. Iran Aseman
45. Japan Airlines
46. Jat Airways
47. Jazeera Airways
48. Jet Airways
49. Jetstar
50. Kenya Airways
51. Lauda Air
52. Level
53. Liat Caribbean Airlines
54. Lufthansa
55. Malaysia Airlines
56. Malev
57. Myair
58. Niki (Air Berlin)
59. Nok Air
60. Norwegian
61. Qantas
62. Qatar Airways
63. Pacific Mission Aviation Palau
64. Pegasus
65. Pluna
66. Royal Air Maroc
67. Royal Brunei Airlines
68. Ryanair
69. Safi Airways
70. SAS Scandinavian
71. Sichuan Airlines
72. Singapore Airlines
73. Sky Airline Chile
74. South African Airways
75. Southwest
76. Spicejet
77. Spirit
78. Sterling
79. Surinam Airways
80. Swiss
81. Taca Airlines
82. TACV Cabo Verde Airlines
83. TAM Linhas Aereas
84. TAP Air Portugal
85. Tigerair
86. Trade Air
87. TUI Fly
88. Tunisair
89. Turkish Airlines
90. Ukraine Int Airlines
91. Uzbekistan Airways
92. Vietnam Airlines
93. Virgin Atlantic
94. Virgin Australia
95. Volare
96. Volotea
97. Vueling
98. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts