Bijeg u talijansku potpeticuPročitao sam još prije par mjeseci u The Sunday Times Travelu, engleskom časopisu o putovanjima, članak o južnotalijanskoj pokrajini Pugli, iliti na lipom našem hrvaškom languageu - Apuliji. Znao sam ranije da je ta pokrajina negdje na jugu talijanske čizme. Ruku na srce - točno je tada ne bih znao smjestiti na kartu. Uglavnom, autor članka hvali Apuliju kao neku novu Toskanu, njene neistražene gradove, samozatajne ljude, odličnu cucinu... Bla, bla, bla... Mislio sam da je to samo još jedan od onih sladunjavih članaka gdje je novinaru malo dosadno pa je odlučio pozvati svoje sunarodnjake u "neistraženi kutak naše planete". Pročitao i odložio časopis i rekao sam sebi: "Jednog dana. Sada ima i zanimljivijih stvari za posjetiti."
A onda mi iznenada dopizdio posao. Pentrati se s turistima gore dolje po zagrebačkim bregima (ok, ima ih samo dva, ali i to je puno), nekoliko puta na dan, nije lak posao. A onda tebe kao turističkog vodiča kosooki žutokljunac upita a koliko točno ima cijevi na orguljama u zagrebačkoj katedrali. Ili ti uredno objašnjavaš život Stepinca lijepih 5-10 minuta, a Japanka umjesto da prevodi, na kraju samo kaže: "OK. Lets go." Ili Španjolka koja je pojela licitarsko srce i žalila se kako je tako tvrdo i bezukusno jer nije čula kad sam rekao da se ono ne jede. I vama bi dopizdilo.
Ulovio ja tako let iz Zadra za Bari za 3 eura u svakom smjeru s taksama. Da, dobro ste pročitali. 3 eura. Ili 21,60 kuna. U životu nisam nigdje letio tako jeftino. A Bome sam se naletio. I odoh ja. Prebacio posao na druge. I tri dana noge u zrak, ignoriranje mobitela i svega onoga što je ostalo doma i što će me opet kroz par dana nažalost dočekati.
Odlučio sam Apuliji i uopće Italiji dati šansu. Da vidimo tu novu Toskanu. Iskreno, baš i ne volim putovati u Italiju. Nekako me ondje već nakon par sati uvijek obuzme osjećaj dosade. Sve je napravljeno kao na isti kalup. No, južnije od Rima nikada ranije nisam bio. Možda ipak ima nade za mene i Italiju.

23.06.2010. u 23:13 • 1 KomentaraPrint#^

Hebeš Boeing! Viva Airbus! (Dan 1, 19.06.2010. BARI)

Odradio ja tako svoje ranojutarnje vođenje po Zagrebu. Moram priznati da su se Španjolčići danas kulturno ponašali. Hoy nitko nije degustirao licitarsko srce. Ali jedva sam dočekao da odverglam tih dva i pol sata priče, ubacim nešto u kljun i put pod noge. Zadar. Ne znam što bih dao da Ryanair napokon dođe u Zagreb, ali ni put do Zadra nije loš. "Uvijek sam mogao potegnuti do Venecije, Bologne ili Milana.", tješim sam sebe.
Zadarski aerodrom je po očekivanju malena kutija, ali naprama riječkom, supermoderan. Osoblje bi moglo nabaciti koji smješak, a ne ponašati se onako kao da im je pun kurac posla. Najradije da mogu, uzeli bi motornu pilu u ruke, malo te rasjeckali i vratili te odakle si došao. "Tko si ti da letiš iz Zadra i kvariš nam popodnevnu siestu?!" Oops, službeno u Dalmaciji nema sieste - tako su mi jednom rekli. He he he...
Ryanairac poluprazan. Uglavnom Talijančića i nešto Hrvatina od kojih je očito da su se mnogi možda i prvi put odlučili odlijepiti od Lijepe nam naše. A onda je Boeing 737 tako poletio da mi se onaj ukusni zagrebački ručak zalijepio negdje za donji dio želuca i na ulasku u crijeva te sam pomislio da ću se od silnog pritiska istog trenutka posrati na lijepom plavom Ryanairovom sicu. Jebi ga, to se nije dogodilo. Jer je u sljedećem trenutku došlo do obrnutog pritiska i skoro sve je umalo izletilo kroz usta na neke Splićanke koje su red-dva ispred mene naširoko raspravljale o ostvarenju toliko sanjanog shoppinga u Italiji. Imale su i cijelu razrađenu taktiku. Bože dragi. Ako se avion ne sruši negdje na pola Jadrana, daj mi po slijetanju pištolj da se odmah upucam. Jer sada u avionu teško da ga je netko prošvercao. Ipak hrvatska policija dobro radi svoj posao.
Mučnina, pritisak u ušima, kokodakanje Splićanki - hebeš Boeing 737. Svaki put zaboravim da mrzim boeinge i svaki put se sjetim kad je kasno. Viva airbus! Pa čak i oni propelerci. Zaista ne znam zašto ljudi pljuju po njima. Jesu malo bučni, ali sve je bolje od boeinga.
Talijanski policajčić na aerodromu u Bariju polusneno uzima putovnicu, malo vrti, udara pečat. Ne da mu se ni prolaziti je kroz kompjuter. Braćo Slovenci, ugledajte se!
Na moje iznenađenje, aerodrom u Bariju je novi, moderan i čist. Šiša hrvatske sve odreda. Uzimam bus gradskog prijevoza do centra iako ima i poseban aerodromski bus koji čeka svaki let. No, ovaj prvi dođe 80 centi, a ovaj drugi skoro 5 eura. Prvi vozi nešto duže jer ima više stanica. Oba imaju manje-više istu rutu. Naravno da se dugo nisam premišljao. Uzimam ovaj jeftiniji. Malo je to modernija varijanta onih starih riječkih Autotrolejaca. Vi koji ste iz Rijeke, znate o čemu govorim. Vi koji niste, e pa vrijeme je da posjetite Rijeku i pogledate. Mislim da onih starih riječkih buseva i dalje ima par na cestama. Stari su nekih 50-tak godina, poskakuju, često prokišnjavaju. No, ipak su daleko čišći od ovog barijskog koji izgleda da je prije namijenjen vožnji cigana (moje isprike), nego "ultra profinjenim" Talijanima. Vozimo se uskim ulicama po nekakvim predgrađima, pa cestom kroz neka polja, pa opet nekakvim uskim uličicama kroz koje jedva prolazi jedan automobil, a kamoli dva autobusa istovremeno, svaki u svom smjeru. Dodajmo tome da se ovdje semafori skoro i ne poštuju, žmigavci su samo za ukras (po noći zgodno trepere, a po danju je idiotizam koristiti ih jer je sunce ionako prejako), a jadni pješaci samo su poput likova iz one kompjuterske igrice Carmageddon. Ajmo pokušati pokupiti ih što više.
I naravno posvuda smetlište. Plastične i staklene boce, limenke, vrećice, papiri - ovakih ukrasa je uz cestu u izobilju. A ni centar nije ništa čišći. Ako je ovo malo čišći dio južne Italije, onda me zaista strah ikada proviriti u Napulj. U oči mi upada jako puno mladih ljudi na ulicama i po kafićima. Ipak je subota navečer i, kao i kod nas, i ovdje u Italiji to je večer za izlaske. Bari, nakon Napulja, ima najveće sveučilište u južnoj Italiji i jedno od najvećih uopće u cijeloj zemlji.
Gledam te mlade. Ženske toliko skvarcane da mi se bljuje. Tipovi obučeni svi u uske hlače i majice - a la pederikos. Svi mršavi da se zapitaš da li zaista u Italiji toliko jedu pizze i tjestenine ili je to samo još jedan u nizu velikih mitova.
Odlučio sam sve tri noći spavati u Bariju i odlaziti svakodnevno na izlete. Bolje nego se tramakati s kuferom po potpetici talijanske čizme. Pronaći smještaj u Bariju za neke razumne pare, nemoguća je misija. Jednokrevetna soba u hotelu s tri zvijezdice dođe barem 70-80 eura. Uspio sam uhvatiti posljednji krevet u spavaonici u Bari Serena Backpackersu, jedinom hostelu u Bariju. Cijena sitnica - samo 16 eura. S obzirom na cijene u ovom gradu, puno nisam očekivao, a ono dobivam čist, udoban krevet, u samom centru grada, par minuta od glavnog željezničkog kolodvora s jedne strane i par minuta hoda od glavnih shopping ulica te starog grada s druge strane. I hvala Bogu da nisam zaboravio čepiće za uši jer je u centru zaista bučno, a onda je u jednom trenu noći, moj cimer odlučio krenuti piliti drva...


BUS LAURUS Zagreb-Zadar HRK 156,00 (povratna)
Aerodromski bus za Zadar Zemunik HRK 25,00
AVION RYANAIR Zadar-Bari EUR 6,00 (povratna, s taksama)
Aerodromski bus AMTAB 16 za centar Barija EUR 0,80
Smještaj u Bari Serena Backpackers EUR 16,00 (krevet u spavaonici od 5 kreveta) (www.hostelworld.com)

23.06.2010. u 23:12 • 0 KomentaraPrint#^

Sunce prži, a Vedran se pentra na vrh brda (Dan 2, 20.06.2010. OSTUNI & POLIGNANO A MARE)

Kada sam se probudio malo prije osam, nikoga više nije bilo u sobi od mojih cimera. Ni njihovih stvari. Svi pobjegli glavom bez obzira. Nije ih valjda par komaraca rastjeralo. Ili sam možda to bio ja? Volim prditi u krevetu :).
Izlazim van. Osvanuo je lijep sunčan dan, ne pretopao. Čak ima i nešto povjetarca. Ipak smo na Jadranu. Samo s druge strane. Na željezničkom kolodvoru se informiram o sljedećem vlaku za Ostuni, mjestašce smješteno skoro na samoj jugu potpetice talijanske čizme. Do sljedećeg imam skoro sat vremena. Odlučujem nešto prigristi i u kolodvorskom bircu nailazim na cijelu paletu sendviča. Uzimam nekakav s prosciutto crudo barese. Iako govorim koliko toliko talijanski, nemam pojma kakav je to barijski pršut. "Pršut ko pršut. Ne može biti loše.", uvjeravam ja sebe. "Hoćete li da vam ga tostiram?", pita me teta iza pulta. "Si. Molto grazie.", kažem ja njoj, a ona hopa cupa ubaci ga u toster i par sekundi kasnije stavi mi ga na tanjur preda mnom. Ok, tostiranje na talijanski način. Suvišno je reći da sam ja sendvič ručno mogao bolje spljoštiti, a puhajući sam ga bolje mogao ugrijati. A pršut? E pa dragi moji, taj prosciutto crudo barese je nekakav sirov pršut koji se servira u nekim velikim komadima (čudne ljubičaste boje), a okusa je kao da jedeš sirovo meso. Jedan zalogaj i sendvič završava u košu. Žali Bože tri eura.
Iako na jugu Italije operira čitav niz privatnih željeznica, Trenitalia je i dalje najpovoljnija za Ostuni. Uhvatio sam nekakav ekspresni vlak za Lecce i Brindisi, krcat do zadnjeg mjesta, a star poput onih naših s kupeima. Na sjeveru ovakve vlakove nisam susretao.
Po izlasku iz Barija krajolik se mijenja. Kreću brežuljci s maslinicima, voćnjacima i vinogradima te istovremeno i mnoštvo staklenika. Statistike kažu da Apulija ima oko 50 milijuna stabala maslina, što je broj identičan ukupnom broju stanovnika cijele Italije. Ovdje se proizvodi oko 40% maslinovog ulja Italije.
Još sam se ranije informirao da je željeznički kolodvor u Ostuniju zapravo udaljen dobrih tri kilometra od centra mjesta. Još iz vlaka usmjeravam svoj pogled prema vrhu brda na kojem se bijeli Ostuni. Vani sunce nemilice prži i ne pomaže čak ni lagana odjeća koju sam obukao pretpostavljajući što me čeka. Gradskog busa ili taksija naravno nema pa mi ne preostaje ništa drugo nego planinariti do Ostunija. Putem ponovno prolazim uz maslinike, od kojih su neka stabla stara i par stotina godina.
Četrdeset minuta kasnije nalazim se na vrhu brda. Napokon. Mokar od znoja. Izgorio u licu gore nego da sam se kvarcao cijeli dan u solariju. Barem ću se sada dobro uklopiti među Talijane.
Grci su među onima koji su na jugu Italije ostavili najviše tragova. Ovdje se od 8. do 3. stoljeća prije Krista nalazila Magna Graecia, zajednica starogrčkih kolonija gradova. Na jugu Italije osim kulture maslinika, žitnica, vinograda i stočarstva, ostavili su i prekrasnu keramiku te arhitekturu. Njihove kolonije obuhvaćale su čitav južni dio talijanske čizme te otok Siciliju.
Ostuni je odličan primjer grčkih utjecaja. Riječ je danas o malenom mjestašcu s oko 32,800 stanovnika, a izgledom podsjeća jako na grčki Santorini. Na vrhu brda nalazi se mjesto snježno bijelih kućica, ukrašenih raznobojnim cvijećem te šareno ofarbanim prozorima i vratima. Kućice su uglavnom jednokatnice ili dvokatnice, a iznad svega viri gotička katedrala te građevine oko glavnog trga poput gradske vijećnice. U mnogim tim bijelim kućicama danas se nalaze kafići, restorani i trgovine. Prodaju se razni suveniri, kako izvorni, tako i oni 'made in China', a prevladavaju raznorazni ukrasi od keramike koji se uglavnom vješaju na vrata i prozore. Stranaca skoro da i nema. U jednom trenutku čujem nešto katalonskog pa onda engleskog i to je to. Mnogo je Talijana koji su iz ostalih krajeva Italije došli na nedjeljni obiteljski izlet. Ali ni njih nema previše. Ostuni još uvijek živi tradicionalnim životom južne Italije. Bakica sjedi na klupici ispred svoje kuće u jednoj od glavnih ulica grada i promatra svijet. Klinci natjeravaju loptu po uskim ulicama Ostunija. Djevojka pred ulazom u svoju kuću lakira nokte. Nikome se nigdje ne žuri, a za razliku od drečavih sjevernjaka, ovi Talijani južnjaci su puno tiši. Odmor za moje bubnjiće. Južnjaci se hvale da je njihov tempo života puno sporiji i ugodniji od onog na sjeveru, a najvažnija na jugu je još uvijek obitelj te prijatelji.
Iako je stari grad zatvoren za promet, tek tu i tamo prođe pokoja Vespa. Pravila su tu da se krše.
A onda oko 13h sve odjednom još više utihne. Vrijeme je za ručak. Grijeh ga je ovdje preskakati. Još više jer Ostuni ima čitav niz dobrih restorana, ali jednostavno još nisam gladan. Umjesto ručka, sjedam na terasu jedne od slastičarnica na glavnom trgu Piazza della Liberta i uživam u sladoledu. Prime lokacija, a cijena sitnica - 1 euro po kuglici. I to kakvoj kuglici. Kod nas puno manja kuglica u Zagrebu stoji 6 kuna, a Dubrovnik i Stradun je bolje i ne spominjati. Ove godine su nabili cijenu od čak 10 kuna po kuglici sladoleda!
Vrijeme je da napustim Ostuni. Povratak na željeznički kolodvor je sada puno lakši jer je sve nizbrdo i treba mi svega desetak minuta. Vlakova za Polignano a Mare ima svakih pola sata. Za razliku od Ostunija koji je u unutrašnjosti i s kojeg se pruža pogled na plavetnilo Jadranskog mora u daljini, Polignano a Mare je, kako samo ime kaže, smješteno na samoj obali.
Gradić ima svega 17,550 stanovnika, a impozantno je smješten na hridi iznad morskih pećina. Jadransko more je kristalno plavo. Doduše ne tako kristalno plavo kao na našoj strani Jadrana, ali iskreno očekivao sam mnogo gore - prljavo i smrdljivo. Samo mjesto je s jedne strane slično Ostuniju po svojim bijelim kućicama, a s druge strane je dosta različito jer nisu baš sve kuće s bijelim fasadama, a i ulice su mnogo šire. No, stari grad ili Citta Vecchia je pravi mali labirint i užitak je izgubiti se u uličicama Polignana a Mare. Razgled završavam na plaži podno hridi i starog grada - jedinoj u bližnoj okolici Polignana. Čudna je to plaža - mješavina velikih grota i malih kamenčića te pijeska. I naravno, smeća. Posvuda su po plaži razbacane vrećice i boce, a čak u pijesku nailazim i razbijeno staklo. Sjedam na pijesak ne bih li još malo uhvatio sunca, ali ne usudim se izuti cipele. Žalosno da jedan ovako dražestan grad ima ovakvu plažu. Sam grad je čist.
Ubrzo su se nadvili crni oblaci. Počinje orkanski puhati, a onda kap po kap sve jače počinje pljuštati kiša. Već je pet popodne. Skrivam se u Il Super Mago del Gelo, po Lonely Planetu najboljoj sladoledarnici u Apuliji, a potom u još jednoj, Bar Turismo - najboljoj u Apuliji po The Sunday Times Travel časopisu. Valja probati sladolede u obje. Na kraju se teško odlučiti koja je sladoledarnica bolja, ali zaključak je da bolji sladoled u životu nisam jeo. Toliko je kremast, pun okusa, a cijena samo 75 centi po kuglici! Čak i Vincek može pognuti glavu pred slastičarnicama u Polignanu a Mare.
U povratku se švercam natrag vlakom u Bari. Ok, nije doslovno švercanje. Kako je nedjelja, blagajna je zatvorena, a automat za prodaju karata ne radi. Do Barija kondukter se nije pojavljivao i tako sam si uštedio nekih šest eura. Nije puno, ali svaki euro se računa...
U vlaku su skoro pa jedini putnici imigranti, vjerovatno mnogi i ilegalni. Jug Italije muku muči s ilegalcima. Mnogo ih dolaze iz Afrike, Indije, Pakistana i to je vidljivo na svakom koraku. I međusobno naravno komuniciraju na svojim jezicima dok mnogi talijanski jedva pričaju.
U Bariju je upravo vrijeme za večeru. Ručak sam preskočio, ali zato sam sada spreman za full Italian dinner. Na Piazza Mercantile u samom srcu starog grada Barija izabirem restoran Mercantile. Ne spominje se u vodiču, ali po količini ljudi unutra, mora da je poznat. Uspijevam "ubrati" posljednji stol i prepuštam se gozbi. Odlučujem da na novac večeras neću mariti. Za predjelo uzimam taglia barese. Riječ je o riži i krumpiru kuhanim u vodi od dagnji i malo zapečeni. Glavno jelo je file orade na barijski način što je zapravo file orade lagano pečen u maslinovom ulju s peršinom i apulijskim maslinama. Uz litru vode i pola litre bijelog stolnog vina nažalost ne ostaje mi mjesta za desert. Ali danas je dosta bilo slatkoga. Nalizao sam se sladoleda kao nikada u životu. Iako sam očekivao nešto višu cijenu za ovu gozbu, posebice s obzirom da sam na jednom od glavnih trgova starog Barija, računica je iznenađujuće dobra - 23 eura. Ostavljam još dva eura bakšiša jer je osoblje zaista ljubazno. Koje li razlike od talijanskog sjevera!


VLAK TRENITALIA Bari-Ostuni EUR 5,40
Večera u Restoran Mercantile, Piazza Mercantile, Bari EUR 23,00


Ostuni panorama

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Ostuni

Polignano a Mare panorama

Polignano a Mare

Polignano a Mare

23.06.2010. u 23:11 • 0 KomentaraPrint#^

Drugo lice Italije (Dan 3, 21.06.2010. TARANTO & BARI)

Nikako da se odlučim gdje da danas otiđem. U Bariju mi se ne ostaje cijeli dan. Treba iskoristiti slobodan dan i zapaliti za negdje. Prvi plan bio je otići u Otranto na samom jugu potpetice talijanske čizme. Navodno je gradić jako zgodan, a u njegovoj okolici nalazi se i nekoliko dugačkih pješčanih plaža. A plaže sam se zaista zaželio. Kod nas teško da ću naći vremena ovo ljeto s obzirom na količinu posla. Iz Zagreba se vjerovatno neću moći maknuti pa mi je ovo odlična šansa. No moj "Plan Otranto" ima nekoliko rupa. Prva i najvažnija je da do Otranta nema vlaka, već samo isključivo jedan jedini bus koji iz Barija polazi u čak 05:30 ujutro. Ne bi li ovo trebali biti praznici i odmor od ranih buđenja?! Drugo, danas je Bari osvanuo u poluoblačnom izdanju, a i vjetar je nešto jači nego obično.
U konačnici Otranto otpada i ja u 09:00 ujutro na glavnom željezničkom kolodvoru u Bariju gledam raspored vlakova ne bi li tako odlučio gdje otići danas. U oči mi upada Taranto. Udaljen je svega oko sat i pol vožnje od Barija, a vlakovi između ova dva grada praktički voze svakih pola sata. Uz to, Taranto je nekada davno bio glavni grad slavne Magna Graecije. Ne može biti loše. Stoga uskačem u vlak i put Taranta.
Krajolik je potpuno drugačiji od onog jučerašnjeg. I dalje ima jako puno vinograda i maslinika, ali ovdje prema zapadu Apulije dominiraju žitna polja. Sve se zlati. Sada mi je jasno zašto su jug Italije i stari Grci i stari Rimljani nazivali svojom žitnicom. Kako se odmičem od Barija i nebo postaje sve plavijim, a oblaci polako nestaju.
Taranto danas ima svega 199,000 stanovnika, ali doima se kao da je zapeo u nekom drugom vremenu. Odmah po izlasku iz željezničkog kolodvora mali šok. Oronule zgrade, prljavo. No, nisu li takve uvijek četvrti sa željezničkim i autobusnim kolodvorima? Pješke odlazim prema starom gradu. Citta Vecchia smješten je na malom otočiću na ulazu u Tarantski zaljev. S jedne i s druge strane nalazi se mostovi koji povezuju stari grad s onim modernijim. Citta Vecchia je poput vrata u Tarantski zaljev. More u zaljevu ovdje nazivaju Mar Piccolo dok ono s druge strane, prema pučini, nazivaju Mar Grande. U biti i jedno i drugo je Jonsko more. Samo što Talijani vole malo komplicirati stvari.
Citta Vecchia se doima nestvarno. Toliko oronule zgrade i takvo smetlište i siromaštvo teško se viđaju i po Africi i Aziji. Podsjeća me malo na čitav niz onih kolonijalnih gradova po Africi u koje se ništa nije ulagalo nakon što su kolonizatori poput Španjolaca i Portugalaca otišli prije pedesetak godina. Mnoge su kuće u staroj gradskoj jezgri ruševne, mnoge imaju posve zazidane sve prozore i vrata (vjerovatno da se skvoteri ne usele unutra), a svaka druga je posve napuštena. Boja na fasadama nema. Sve izgleda jako jako jadno. Šećem uskim i vijugavim ulicama starog grada. Pustoš. Tek tu i tamo prođe koji prolaznik, pogleda ludog turista u Tarantu i ispruži ruku: "Prego, signore." I ovdje neki klinci natjeravaju loptu po ulicama. Mame i bake se dreče na njih iz sveg glasa. Kao po našim selima, vrata kuća u kojima netko živi su širom otvorena i samo je zavjesa stavljena preko ulaza. Unutra čujem razgovore i lupetanje loncima. Sprema se polako ručak.
Ovo je neka druga Italija. Iako izgleda jadno, siromašno, prljavo, potpuno je drugačija od onog turističkog i slickanog sjevera. Vrijeme je ovdje stalo. Osjećam se kao da sam zakoračio u kraj 19. ili početak 20. stoljeća kada su se zbog ovakvog siromaštva Talijani masovno iseljavali u Novi svijet. Jedino me buka, smrad i kaos automobila vraća u stvarnost.
U nekom dućančiću, doslovno "hole in the wall", skrivenom u jednoj od uličica Citta Vecchia, uzimam par slasnih i hrskavih talijanskih panina i nekoliko komada svježe mozzarelle. Uz smrad pišoline i mnogo smeća, sjedam na klupicu na promenadi i ručam. Boljeg mjesta u Tarantu jednostavno nema. Jebi ga. Čovjek treba znati istovremeno i jesti i disati kroz usta.
Listam svoj vodič i stvari mi postaju nešto jasnije. Taranto je zbog raširene korupcije 2006. godine bankrotirao i otada se nije oporavio. To donekle objašnjava loše stanje Citta Vecchia.
Nekadašnji arheološki muzej je trenutno zatvoren, od velikog grčkog Posejdonovog hrama ostala su samo dva stupa (što je još uvijek daleko više nego na zadarskom Forumu), a ostale palače su sve pod skelama, ali ne radi restauracije, već ih skele samo drže da se ne uruše. Jedini vrijedan spomena je Castello Aragonese izgrađen od strane Španjolaca krajem 15. stoljeća i smješten na strateškom mjestu gdje se Mar Piccolo spaja s Mar Grande. Nažalost, ovu jedinu sređenu građevinu u starom gradu Taranta nije moguće posjetiti bez ranije najave jer je dvorac danas sjedište talijanske ratne mornarice.
Prelazim i drugi most i ulazim u novi grad. Građevine su ovdje građene tijekom 19. i 20. stoljeća, uglavnom u stilovima historicizma, i nešto su u boljem stanju, ali ni ovdje očito ne cvjetaju ruže. Zgrade u kojima su smješteni državni uredi još su koliko toliko ok, ali ostalima ne bi škodilo da se nabaci malo boje.
"Oprostite, tražim jedan park...", ljubazno me na ulici zaustavi Talijanka. Nažalost, ne mogu joj pomoći. Da me netko ovako zaustavi u, recimo, New Yorku, Parizu ili Londonu, jako bi mi godilo što misli da sam lokalac. Valjda svi mi putnici kada putujemo najviše od svega se želimo uklopiti u novu sredinu i ne isticati se previše. No, ovdje u Tarantu ovo ne mogu shvatiti kao kompliment. Fuck, ne želim izgledati kao da sam Tarančanin!
Naoblačilo se. Počinje lagana kiša. Od moje plaže ništa. Ipak sam i danas uzeo ručnik i kupaći jer sam do zadnjeg trena gajio nadu, ali nakon što sam vidio stanje Taranta i posebice mora i plažica koje ga okružuju s toliko smeća, te sad kiša, od plaže i kupanja odustajem. Uzimam vlak natrag za Bari.
U Bariju sam natrag dosta rano i ne da mi se izležavati u hostelu. Iako sam razgled Barija namjeravao ostaviti za sutra, odlučujem napraviti ga danas. Stara gradska jezgra u Bariju nije velika. Nekoliko trgova, labirint uskih ulica, par crkvi, uključujući i katedralu te monumentalnu baziliku sv. Nikole, jednu od prvih normanskih crkvi na talijanskom jugu, u kojoj su stare Talijanke naširoke stale razglabati o svojim svakodnevnim problema kao da su na pjaci ili u nekom od kafića. Pred bazilikom dva dječarca igraju nogomet s limenkom coca-cole. Čim sam izvadio fotoaparat, puštaju limenku na miru i dolaze do mene turista. Pružaju ruku i molećljivim pogledom traže jedan euro. Zaista nikako da se priviknem da je i ovo Italija.
Tu je i dvorac te zgodna mala ribarska lučica s drvenim barkama koja više izgleda kao da pripada nekom malenom gradiću, nego gradu od 328,500 stanovnika.
Večeram u Restoranu Terranima u novijem dijelu grada. Interijer je kao da sam u blagavaonici nečije kuće nego u restoranu. Jako zgodno i intimno. Konobar me pogledao onako ispod obrve kada sam odbio antipasto, ali ne mogu se nikako prisiliti na cijeli ritual talijanske večere koja bi trebala uključivati antipasto, primo piatto, secondo piatto, deserto, malo vina i još na kraju kava. Ne daj Bože u Italiji naručiti za večeru capucino. To je smrtni grijeh. Capucino se naručuje samo ujutro za doručak uz neki panin ili croissant.
Posljednja mi je ovo prilika da probam još nešto od barijske kuhinje. Za predjelo uzimam orrechiette, zapečene u pećnici s mozzarellom. Riječ je o tjestenini napravljenoj u obliku ušiju i tipična je za Bari i okolicu. Glavno jelo su nekakve polpete od teletine i još nečega u umaku od limuna i kapara. Čini se da je u polpetama i kruh, ali se ne bih mogao zakleti. Ovdje u Italiji vrlo lako bi mi mogli uvaliti i bikove testise ili kravlji mozak. Toliko talijanskog ipak ne znam. I malo vina. Naravno. Bez vina hrana ne ide.


VLAK TRENITALIA Bari-Taranto EUR 6,80
Večera u Restoranu Terranima (Via Putignani 213) EUR 23,00


Zitna polja na putu za Taranto

Citta Vecchia, Taranto

Citta Vecchia, Taranto

Castello Aragonese, Taranto

Citta Vecchia, Taranto

Citta Vecchia, Taranto

Novi grad, Taranto

23.06.2010. u 23:10 • 0 KomentaraPrint#^

Nema Italije bez shoppinga (Dan 4, 22.06.2010. BARI)

Opet sam ostao sam u sobi. Probudio se u osam, a mojih cimera ponovno nema na vidiku. Ni njihovih stvari. Bari je uglavnom samo tranzitno mjesto i nitko se ne zadržava ovdje duže, nego što mora.
Ali malo ljudi zna da je Bari raj za shopping. One splitske kokoši s dolaznog leta su to zasigurno znale. Kako Bari nije turistički grad (turisti se mogu izbrojiti na prste jedne ruke), cijene odjeće i obuće su ovdje jako prihvatljive. Postoji nekoliko dugačkih shopping ulica u kojima se nalaze trgovine poput H&M-a, ali i Zare, Benettona... Za par dana moram na prijateljičino vjenčanje. U Zagrebu obleku nikako nisam mogao naći. Bari je savršen izbor. Prema ponudi u Bariju, Zagreb izgleda kao prava selendara.
Jutro tako provodim od dućana do dućana. Noge mi natekle, izbili žuljevi, ali par sati kasnije (i par stotina eura kraći), obleka je kupljena (kao i još nekoliko potpuno nepotrebnih stvari). Znam što ćete reći. Ali kad si u Rimu...
U rano poslijepodne, nakon borbe s vjetrom i smećem koje je vjetar podigao na ulicama Barija, uzimam gradski bus za aerodrom. Kufer, natrpan svježe kupljenom robom, jedva sam uspio zatvoriti. Izgleda kao da će svakog trena popustiti po šavovima. Molim se da mi ga Ryanairci ne krenu vagati ili gledati dimenzije. Jer u tom slučaju sigurno padam po objim točkama. Nasreću, nitko od Talijana se time ne zamara. Iako u avionu jedva jedvice uspijevam ugurati kofer u pretinac iznad glave. Ponekad čovjek ne može, a ne voljeti Talijane...
Naravno, splitske kokoške su ponovno tu. Šepure se u svojoj novoj garderobi...

Piazza Mercantile, Bari

Castello di Bari

Ribarska lučica, Bari

Restoran Terranima, Bari

Promenada by night, Bari

23.06.2010. u 23:09 • 0 KomentaraPrint#^

EPILOG

Jug je doista drugačiji od sjevera. Dok je sjever turističkiji, bogatiji i slickaniji, jug je siromašniji i oronuliji, a turista gotovo da i nema. Trebam li birati između ova dva lica Italije, zasigurno bih izabrao ovo drugo. Jer unatoč svom siromaštvu i prljavštini, jug je ona autentičnija Italija. Ona Italija koja se nije prodala za novac i gdje još uvijek vladaju neki drugi običaji poput jakih obiteljskih i prijateljskih veza. Možda je malo prepretenciozno nazivati Apuliju drugom Toskanom, ali i Apulija ima jako puno za ponuditi posjetiteljima. Zašto bismo morali uopće ovu regiju uspoređivati s Toskanom?! Nazovimo Apuliju Apulijom i takvu je trebamo prezentirati svijetu. Potencijala ova regija itekako ima. Smeće je glavni problem i tu bi se pod hitno nešto trebalo promijeniti. Ali ljudi su ovdje dragi i smireni. Tempo života je puno laganiji nego na sjeveru. A hrana je uistinu božanska. Što se tiče cijena, s izuzetkom smještaja, cijene su umjerene - od prijevoza do hrane u restoranima i shoppinga.
Iako nisam neki veliki poklonik Italije, priznajem da me jug uspio dirnuti. Naravno, treba mi puno više od četiri dana da se stekne potpuniji dojam o ovoj regiji, ali početak nije loš.
Najradije bih rekao: "Ljudi, ne idite u Apuliju! Ne vrijedi novaca! Odite negdje drugdje!"
Kako bih Apuliju zadržao za sebe... Ali u današnjem svijetu globalizacije teško je ovakvo nešto održati tajnom. Isplati se posjetiti Apuliju. Ne želim lagati. No, iskreno se nadam da ona neće ubrzo postati "neka nova Toskana".

------------------------------F I N E------------------------------

23.06.2010. u 23:08 • 3 KomentaraPrint#^

Dostupni putopisi

Gutaš moje putopise? Ajd' onda ne budi cicija i stisni 'pay now' i plati mi gemišt!







Follow vanelicbackpack on Twitter

Dvije Afrike (Maroko & Mali)

Između neba i zemlje (Peru, Bolivija, Čile & Argentina)

Azija (Japan, Hong Kong, Makao, Kina)

Ne! Vijetnam, Kambodža i Laos nisu ratovi! (Vijetnam, Kambodža, Tajland, Malezija)

Kod strica Busha (SAD)

Moja Afrika (Egipat, Južna Afrika, Lesoto, Svaziland, Mozambik, Malavi, Zambija, Tanzanija)

Gram i pol curryja (Indija & Nepal)

U zagrljaju pernate zmije (Gvatemala, El Salvador, Honduras, Meksiko)

Bijeg u talijansku potpeticu (Bari, Ostuni, Polignano a Mare, Taranto)

Istok Ukrajina (Ukrajina)

Na čajanki s Hezbolahom (Libanon, Sirija)

Tamo gdje sam stao... (Južna Koreja, Burma, Singapur, Malezija, Tajland, Laos, Kina)

Podijeljena Afrodita (Cipar)

Jesu li Marokanci couscous manijaci i ovisnici o čaju od mente? I dimi li se kif na Sjeveru? (Maroko)

Oman - Zlatni pijesci Arabije Felix

Buenos dias, buenas tardes y buenas noches - Overland od Asunciona do Arenasa... i još malo dalje (Paragvaj, Brazil, Urugvaj, Argentina, Čile)

Tunis none.inclusive

Pozdrav iz Chaikhanastana - Priče iz središnje Azije (Kirgistan, Uzbekistan & Afganistan)

Ples u sjeni vulkana (Indonezija)

Veliki ocean plavog neba (Cookovi otoci i Australija)

O cipelama...i još ponešto (Filipini)

Crni papar, crvena riža (Južna Indija)

Teranga (Cabo Verde, Senegal & Gambija)

O autoru

"Backpacking? Što je to?", upitao sam se pred nekoliko godina kada sam jednog dana slučajno ušao na jednu backpacking stranicu. To je bila terra incognita, ne samo meni, već i ljudima koji me okružuju. Počeo sam čitati tu stranicu, potom još jednu, i još jednu nakon nje... I tako je započela moja velika romansa s backpacking putovanjima...

Ime mi je Vedran Anelić. Imam «tek» 35 godine, ali i ja osjećam da me godine nemilosrdno gaze (rofl) pa stvari koje sam bez puno problema mogao napraviti prije desetak godina, sada me bolovi u križima, slab vid, senilnost i slične stvari sprječavaju. Zvučim sam sebi ko stari nonić... Šala mala... Rođeni sam Rječanin, ali sam kao crna ovca svoje obitelji otišao na studij u Zagreb i ostao. Ipak, Zagreb je Zagreb i u ovom trenutku grad baš po mojoj mjeri. Što će biti za 10-20 godina, ne znam. Nisam Nostradamus.
I da, ovisnik sam! Otvoreno priznajem. Drogiram se! A moja droga su putovanja. Kada sam započeo s backpackingom sada već daaaaavneeee 2001. godine, bilo je to jedno kratko i organizacijski lagano putovanje u Mađarsku, Slovačku i Češku, a nakon toga put me odveo u gotovo sve krajeve svijeta: Maroko, Mali, Peru, Bolivija, Čile, Japan, Kina, Vijetnam, Kambodža, SAD itd itd itd... Moja droga je skuplja od hašiša i heroina, ali s puno više vitamina zujo I ne pokušavajte! Ne želim na odvikavanje!
A gdje je bilo najljepše? Doma! Doma je uvijek najljepše! I nije to samo isprazna fraza. Svaka zemlja koju sam posjetio je drugačija od one prethodne i svaka je zanimljiva na svoj način. I ne postoje dvije iste zemlje. Ali istina je i da se nakon svakog puta uvijek najradije vraćam svojoj garsonjerici od 25 kvadrata. S novim uspomenama koje su moj «fiks» do nekog sljedećeg putovanja u neki novi neistraženi kutak našeg trećeg kamenčića od sunca.

Trenutna visina letvice: 122 zemlje. Nije da se hvalim... wave


Posjećene zemlje/teritoriji
01. Afganistan
02. Albanija
03. Alžir
04. Andora
05. Argentina
06. Armenija
07. Aruba
08. Australija
09. Austrija
10. Bahrein
11. Barbados
12. Belgija
13. Bjelorusija
14. Bolivija
15. Bosna i Hercegovina
16. Brazil
17. Bruneji
18. Bugarska
19. Burma (Mijanmar)
20. Cabo Verde
21. Cipar
22. Cookovi otoci
23. Crna Gora
24. Češka
25. Čile
26. Danska
27. Egipat
28. El Salvador
29. Estonija
30. Fidži
31. Filipini
32. Finska
33. Francuska
34. Gambija
35. Grčka
36. Gruzija
37. Gvatemala
38. Honduras
39. Hong Kong
40. Hrvatska
41. Indija
42. Indonezija
43. Iran
44. Irska
45. Island
46. Italija
47. Izrael
48. Japan
49. Jordan
50. Južna Afrika
51. Južna Koreja
52. Kambodža
53. Kanada
54. Kazahstan
55. Kenija
56. Kina
57. Kirgistan
58. Kolumbija
59. Kosovo
60. Kuba
61. Laos
62. Latvija
63. Lesoto
64. Libanon
65. Lihtenštajn
66. Litva
67. Luksemburg
68. Mađarska
69. Makao
70. Makedonija
71. Malavi
72. Malezija
73. Mali
74. Malta
75. Maroko
76. Meksiko
77. Monako
78. Mozambik
79. Nepal
80. Nizozemska
81. Norveška
82. Novi Zeland
83. Njemačka
84. Oman
85. Palau
86. Paragvaj
87. Peru
88. Poljska
89. Portugal
90. Ruanda
91. Rumunjska
92. Rusija
93. San Marino
94. Sejšeli
95. Senegal
96. Singapur
97. Sirija
98. Sjedinjene Američke Države
99. Sjeverna Koreja
100. Slovačka
101. Slovenija
102. Srbija
103. Svaziland
104. Sveti Vincent & Grenadini
105. Španjolska
106. Šri Lanka
107. Švedska
108. Švicarska
109. Tajland
110. Tajvan
111. Tanzanija
112. Tunis
113. Turska
114. Uganda
115. Ujedinjeni Arapski Emirati
116. Ukrajina
117. Urugvaj
118. Uzbekistan
119. Vatikan
120. Velika Britanija
121. Vijetnam
122. Zambija

Putovao preko zračnih luka
001. Abu Dhabi (UAE)
002. Adelaide (AUS)
003. Akureyri (ISL)
004. Algiers Houari Boumediene (ALG)
005. Almaty (KAZ)
006. Amsterdam Schiphol (NED)
007. Aruba Reina Beatrix (ARU)
008. Asuncion (PRG)
009. Auckland (NZL)
010. Ayers Rock (AUS)
011. Balaton (HUN)
012. Baltimore (USA)
013. Bamako (MLI)
014. Bandar Seri Begawan (BRN)
015. Bangalore Kempegowda (IND)
016. Bangkok Suvarnabhumi (THA)
017. Barcelona El Prat (ESP)
018. Bari (ITA)
019. Beijing Capital (CHN)
020. Beirut Rafik Hariri (LEB)
021. Beograd Nikola Tesla (SRB)
022. Bergamo Orio al Serio (ITA)
023. Bergen (NOR)
024. Berlin Schonefeld (GER)
025. Bilbao (ESP)
026. Birmingham (GBR)
027. Bishkek Manas (KGS)
028. Bogota El Dorado (COL)
029. Bologna G. Marconi (ITA)
030. Boston Logan (USA)
031. Bridgetown Grantley Adams (BRB)
032. Bruxelles Charleroi (BEL)
033. Bruxelles National (BEL)
034. Budapest Ferihegy (HUN)
035. Buffalo (USA)
036. Cagliari Elmas (ITA)
037. Cairo (EGY)
038. Cape Town (RSA)
039. Caracas Maiquetia Simon Bolivar (VEN)
040. Cartagena Rafael Nunez (COL)
041. Casablanca Mohammed V (MRC)
042. Catania Fontanarossa (ITA)
043. Cebu Mactan (PHI)
044. Chengdu Shuangliu (CHN)
045. Chicago O'Hare (USA)
046. Christchurch (NZL)
047. Cochin (IND)
048. Colombo Bandaranaike (LKA)
049. Copenhagen Kastrup (DEN)
050. Corfu Ioannis Capodistrias (GRE)
051. Cork (IRL)
052. Dakar Leopold Sedar Senghor (SEN)
053. Danang (VIE)
054. Denpasar Bali Ngurah Rai (IDN)
055. Denver (USA)
056. Doha (QAT)
057. Dortmund (GER)
058. Dubai International (UAE)
059. Dubai Al Maktoum (UAE)
060. Dublin (IRL)
061. Dubrovnik Čilipi (CRO)
062. Dusseldorf (GER)
063. Fort Lauderdale (USA)
064. Frankfurt (GER)
065. Girona Costa Brava (ESP)
066. Graz Thalerhof (AUT)
067. Grimsey (ISL)
068. Hahn (GER)
069. Hanoi Noi Bai (VIE)
070. Havana Jose Marti (CUB)
071. Herat (AFG)
072. Ho Chi Minh City (VIE)
073. Hong Kong (HKG)
074. Hyderabad Rajiv Ghandi (IND)
075. Ibiza (ESP)
076. Istanbul Ataturk (TUR)
077. Istanbul Sabiha Gokcen (TUR)
078. Jakarta Soekarno-Hatta (IDN)
079. Johannesburg O Tambo (RSA)
080. Kabul Khwaja Rawash (AFG)
081. Kathmandu Tribhuvan (NEP)
082. Kerry (IRL)
083. Kigali Gregoire Kayibanda (RWA)
084. Kijev Boryspil (UKR)
085. Kiruna (SWE)
086. Kingstown ET Joshua (VCT)
087. Koln/Bonn (GER)
088. Koror Roman Tmetuchl (PLW)
089. Krabi (THA)
090. Krakow Ivan Pavao II (POL)
091. Kuala Lumpur (MYS)
092. Kutaisi (GEO)
093. Laoag (PHI)
094. Larnaka (CYP)
095. Leh Kushok Bakula Rimpochee (IND)
096. Lima Jorge Chavez (PER)
097. Lisbon (POR)
098. Liverpool John Lennon (GBR)
099. London Gatwick (GBR)
100. London Heathrow (GBR)
101. London Luton (GBR)
102. London Stansted (GBR)
103. Los Angeles International (USA)
104. Ljubljana Brnik (SLO)
105. Madrid Barajas (ESP)
106. Madurai (IND)
107. Mahe (SYC)
108. Malta Luqa (MAL)
109. Manama (BAH)
110. Manchester (GBR)
111. Manila NAIA (PHI)
112. Marakesh Menara (MRC)
113. Maribor Edvard Rusjan (SLO)
114. Medellin Jose Maria Cordova (COL)
115. Melbourne Tullamarine (AUS)
116. Mexico City Benito Juarez (MEX)
117. Miami (USA)
118. Milano Malpensa (ITA)
119. Minsk 2 (BLR)
120. Miri (MYS)
121. Montevideo (URG)
122. Montreal Trudeau (CAN)
123. Moskva Sheremetyevo (RUS)
124. Moskva Domodedovo (RUS)
125. Mumbai Chatrapati Shivaji (IND)
126. Munchen (GER)
127. Muscat (OMN)
128. Nadi (FIJ)
129. Nairobi Jomo Kenyatta (KEN)
130. Napoli Capodichino (ITA)
131. New Delhi Indira Gandhi (IND)
132. Newark Liberty (USA)
133. New York JFK (USA)
134. New York La Guardia (USA)
135. Osaka Kansai (JPN)
136. Osh (KGS)
137. Osijek (CRO)
138. Oslo Rygge (NOR)
139. Peleliu (PLW)
140. Penang (MYS)
141. Pereira Maltecańa (COL)
142. Perth (AUS)
143. Phu Quoc (VIE)
144. Praia Nelson Mandela (CPV)
145. Priština (KOS)
146. Puerto Montt (CHI)
147. Puerto Princesa (PHI)
148. Punta Arenas (CHI)
149. Rarotonga (COK)
150. Reykjavik Domestic (ISL)
151. Reykjavik Keflavik (ISL)
152. Riga (LAT)
153. Rijeka (CRO)
154. Rio de Janeiro Galeao (BRA)
155. Rotterdam (NED)
156. Sal Amilcar Cabral (CPV)
157. San Francisco (USA)
158. Santander (ESP)
159. Santiago de Chile (CHI)
160. Santorini Thira (GRE)
161. Sao Paulo Guarulhos (BRA)
162. Sapporo New Chitose (JPN)
163. Sarajevo Butmir (BIH)
164. Seoul Incheon (KOR)
165. Shanghai Pudong (CHN)
166. Shannon (IRL)
167. Sharjah (UAE)
168. Shiraz (IRN)
169. Shymkent (KAZ)
170. Simferopol (UKR)
171. Singapur Changi (SIN)
172. Sofia (BUL)
173. Solo Adi Sumarmo (IDN)
174. Southend on Sea (GBR)
175. Split (CRO)
176. Stockholm Arlanda (SWE)
177. St Petersburg Pulkovo (RUS)
178. Stuttgart Echterdingen (GER)
179. Sydney Kingsford Smith (AUS)
180. Tabriz (IRN)
181. Tagbilaran (PHI)
182. Taipei Taoyuan (TWN)
183. Tallinn (EST)
184. Tanger Ibn Battouta (MRC)
185. Tapachula (MEX)
186. Tashkent (UZB)
187. Tehran Mehrabad (IRN)
188. Tehran Imam Khomeini (IRN)
189. Tel Aviv Ben Gurion (ISR)
190. Tijuana (MEX)
191. Timimoun (ALG)
192. Tokyo Narita (JPN)
193. Trieste Ronchi dei Legionari (ITA)
194. Tunis Carthage (TUN)
195. Udon Thani (THA)
196. Urgench (UZB)
197. Valencia (ESP)
198. Venezia Marco Polo (ITA)
199. Venezia Treviso (ITA)
200. Wien Schwechat (AUT)
201. Yangon (MYN)
202. Zadar (CRO)
203. Zagreb Pleso (CRO)
204. Zakynthos Dyonysios Solomos (GRE)
205. Zanzibar (TAN)
206. Zurich (SWI)

Letio s avioprijevoznicima
01. Adria Airways
02. Aer Lingus
03. Aeroflot
04. Aeromexico
05. Air Algerie
06. Air Arabia
07. Air Asia
08. Air Astana
09. Air Baltic
10. Air France
11. Air Iceland
12. Air India
13. Air Manas
14. Air Serbia
15. Air Seychelles
16. All Nippon Airlines (ANA)
17. ATA Airlines Iran
18. Austrian
19. Avianca
20. British Airways
21. Brussels Airlines
22. Cathay Pacific
23. Cebu Pacific
24. China Airlines
25. Clickair
26. Condor
27. Croatia Airlines
28. Easyjet
29. Egyptair
30. Emirates
31. Etihad
32. Fiji Airways
33. FlyDubai
34. Garuda Indonesia
35. Germanwings
36. Go Air
37. Iberia
38. Icelandair
39. Interjet Mexico
40. Iran Aseman
41. Japan Airlines
42. Jat Airways
43. Jet Airways
44. Jetstar
45. Kenya Airways
46. Liat Caribbean Airlines
47. Lufthansa
48. Malev
49. Myair
50. Niki (Air Berlin)
51. Nok Air
52. Norwegian
53. Qantas
54. Qatar Airways
55. Pacific Mission Aviation Palau
56. Pegasus
57. Pluna
58. Royal Air Maroc
59. Royal Brunei Airlines
60. Ryanair
61. Safi Airways
62. SAS Scandinavian
63. Sichuan Airlines
64. Sky Airline Chile
65. South African Airways
66. Southwest
67. Spicejet
68. Spirit
69. Sterling
70. Surinam Airways
71. Swiss
72. Taca Airlines
73. TACV Cabo Verde Airlines
74. TAM Linhas Aereas
75. TAP Air Portugal
76. Trade Air
77. TUI Fly
78. Tunisair
79. Turkish Airlines
80. Uzbekistan Airways
81. Vietnam Airlines
82. Virgin Atlantic
83. Virgin Australia
84. Volare
85. Volotea
86. Wizzair

Posjećena skijališta
01. Alpbachtal Wildschonau (AUT)
02. Alta Badia (ITA)
03. Arapahoe Basin (USA)
04. Are (SWE)
05. Aspen (USA)
06. Auron (FRA)
07. Axamer Lizum (AUT)
08. Bad Kleinkirchheim (AUT)
09. Bansko (BUL)
10. Beaver Creek (USA)
11. Bela (SLO)
12. Bergeralm Steinach (AUT)
13. Białka Tatrzańska (POL)
14. Boggvisstadafjall Dalvik (ICE)
15. Boreal (USA)
16. Bormio (ITA)
17. Borovets (BUL)
18. Breckenridge (USA)
19. Brixental SkiWelt (AUT)
20. Canyons (USA)
21. Cerkno (SLO)
22. Copper Mountain (USA)
23. Cortina d'Ampezzo (ITA)
24. Deer Valley (USA)
25. Dizin (IRN)
26. Flachau (AUT)
27. Furano (JPN)
28. Garmisch Partenkirchen (GER)
29. Gerlitzen (AUT)
30. Gerlos Zillertal Arena (AUT)
31. Goldeck (AUT)
32. Golte (SLO)
33. Grossglockner Kals-Matrei (AUT)
34. Gulmarg (IND)
35. Hammarbybacken Stockholm (SWE)
36. Heavenly (USA)
37. Hintertux (AUT)
38. Hlidarfjall Akureyri (ICE)
39. Innerkrems (AUT)
40. Ischgl Samnaun (AUT/SWI)
41. Isola 2000 (FRA)
42. Jahorina (BIH)
43. Jasna Chopok (SVK)
44. Kanin-Sella Nevea (SLO/ITA)
45. Kappl (AUT)
46. Katschberg (AUT)
47. Kaunertal (AUT)
48. Keystone (USA)
49. Kirkwood (USA)
50. Kitzbuhel (AUT)
51. Kitzsteinhorn Kaprun (AUT)
52. Kobla (SLO)
53. Kopaonik (SRB)
54. Kranjska Gora (SLO)
55. Kronplatz (ITA)
56. Krvavec (SLO)
57. Kühtai (AUT)
58. Lake Placid (USA)
59. Lenzerheide (SWI)
60. Lienz (AUT)
61. Livigno (ITA)
62. Madonna di Campiglio (ITA)
63. Malbun (LIE)
64. Malino Brdo Ružomberok (SVK)
65. Mariborsko Pohorje (SLO)
66. Mölltaler (AUT)
67. Mont Tremblant (CAN)
68. Nanshan (CHN)
69. Nassfeld (AUT)
70. Nauders (AUT)
71. Niseko (JPN)
72. Northstar (USA)
73. Obergurgl-Hochgurgl (AUT)
74. Obertauern (AUT)
75. Obertilliach (AUT)
76. Paganella (ITA)
77. Park City (USA)
78. Patscherkofel (AUT)
79. Phoenix Park (KOR)
80. Piancavallo (ITA)
81. Pitztal (AUT)
82. Popova Šapka (MKD)
83. Rogla (SLO)
84. Romme Alpin (SWE)
85. Saalbach Hinterglem (AUT)
86. Santa Caterina (ITA)
87. Sapporo Teine (JPN)
88. Schladming (AUT)
89. Seoul Woongjin Snowdoci (KOR)
90. Serfaus Fiss Ladis (AUT)
91. Sillian Hochpustertal (AUT)
92. Ski Dubai (UAE)
93. Sljeme (CRO)
94. Solden (AUT)
95. St Anton am Arlberg (AUT)
96. Steinplatte-Winklmoosalm (AUT/GER)
97. St Jakob im Deferegental (AUT)
98. St Johann in Tirol (AUT)
99. St Moritz (SWI)
100. Stubai (AUT)
101. Tarvisio (ITA)
102. Tochal (IRN)
103. Turracher Hohe (AUT)
104. Vail (USA)
105. Vogel (SLO)
106. Yongpyong (KOR)

Kontakt

Vedran Anelić

Linkovi


Forum.hr
Virtualtourist
Lonely Planet Thorntree travel forum
Hrvatski ski magazin
Punto Zagreb, tourism with a smile. Zagreb and Croatia sightseeing tours.


Ryanair
Easyjet
Germanwings
TuiFly
Wizzair
Aer Lingus
Vueling
Norwegian
Air Asia
Air Arabia
Fly Dubai

Putopisi-Moj putopis
Putopisi-Putna groznica


mixed martial arts
Free Web Counter
mixed martial arts

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se