Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicjavascript:%20void(0);


Mississippi Jones Act Lawyer
Mississippi Jones Act Lawyer Counter

Baci kocku

ponedjeljak, 14.11.2011.

Essen 2011

Essen 2011
Najveći sajam stolnih društvenih igara u Europi i drugi po veličini u svijetu.
Idem s ovima, idem s onima, idem sam, idem sa svojim autom i s jednim frendom, idem avionom...
Kako god, na kraju ipak odoh (s još 3 ljudi u autu - ne mojim autom). Nekih 13 sati truckanja u autu. Nikad me nije murja presretala u autu (jedan dio rute sam i ja vozio) i kad sam ušao u Njemačku za 5 minuta vožnje već su me presreli prvi (bacili oko na pasoše), a poslije dodatnih 5 minuta eto i drugi nemarkirani auto murje (opet pregled putovnica). Aj bar ipak provjeravaju iako nema granice.
Put tamo i nazad (benzin, tuneli...) oko 75 eura po glavi (4 osobe).
Ako vas nema bar 3 bolje vam je ići avionom, ista cijena, a nema dva dana jahanja.
Smještaj sam imao u Kulturzentrumu 4 km od centra Essena, zajedno sa nekoliko kreatora igara i nešto igroljubaca iz Njemačke, a jedno noćenje sam bio u hotelu u Duisburgu.
Za mene je sve to skupa bio jedan kaos :), dobar kaos, preko 250 izlagača, kak sam čuo oko 800 novih naslova i za mene 9 sastanaka sa izdavačima kojima sam nudio svoje ideje za igre.

Image and video hosting by TinyPic
gungula

Image and video hosting by TinyPic
gungula 2

Kave koliko sam popio u te dane ne popijem u pol godine, ali kad se budiš u 7, a ideš spavat oko pol 2 i jurcaš po cijeli dan objašnjavati što nudiš i...
Svi ljudi (uglavnom glavni ljudi u firmi) s kojima sam imao kontakt u vezi prezentacije mojih ideja za igre i ilustracija bili su izuzetno ugodni i opušteni ljudi, koji su se postavili prema meni na način da sam se osjećao jako dobro, a posebno me se dojmio Johannes Goeth, lik koji je toliko vedar da mi je cijeli taj dan bio dalje super.

Image and video hosting by TinyPic
Johannes Goeth

U ta 4 dana koliko znam prokola oko 150 000 ljudi i na red za igranje igre koju ste si zapikirali nije lako doći, a na moju sreću ja sam bio spreman probati bilo što pa sam tako probao oko 20 igara, od igara koje su bile bjesomučno loše do onih dobrih kao Undermining, Avanti koji ipak ne bih kupio koliko god imao najsimpatičnije autiće u kutiji ikada, čak i nekome tko ne brije na aute kao ja su bili napeti (volkswagenov stari #hipi# kombi, "fićo", spaček...) al su dobre, do onih fenomenalnih koje su se razgrabile pa ih nije bilo već poslije prvog dana, kao npr. Panic Stationa. Sve u svemu, što god novog sam propustio kupiti ove godine, iduće bu samo jeftinije.

Image and video hosting by TinyPic
Avanti - auteki

Cijene su otprilike ovako: igra koja je tek izašla je recimo od 10 do onih skupljih 50 eura, ali neke igre koje biste kod nas platili recimo 400-500 kn tamo je normalno kupiti za otprilike 100 ili 150 kn. Bilo je i ludih popusta tipa 4 igre koje bi inače bile oko 900 kn za samo oko nekih 150.
Naravno ima tu i igara polovnih koje su još nižih cijena, ali ok, ne puno nižih.

Image and video hosting by TinyPic
jedan od štandova s rabljenim igrama

Ja se nisam baš nakupovao igara, no nije da sam došao praznih ruku u Zagreb. Uzeo sam Juntu, For sale, Geistez Blitz, Tier auf tier, Way kick... ali ni blizu što i koliko sam namjeravao, kao prvo nekoliko igara koje sam se nadao kupiti nisu bile spremne za sajam (nisu tiskane), neke su bile samo na njemačkom, a neke kad sam probao mi nisu sjele, no probao sam mnoge koje bih još uzeo, ali eto nisam, a razlog zašto nahhhh je dug za objasnit tu, ali nadam ga se izbjeći idući put.
Osim mora igara, tu se moglo kupiti ili gledati u mom slučaju i tone raznoraznih kockica, slivovi oli ti košuljice za karte svih veličina, drvenih komponenti za igre ako želite raditi svoju ili ako vam se koja komponenta zagubila.
Jedna hala bila je ove godine ispunjena stripovima, no nažalost većinom na njemačkom, a cijene stripova nisu bile u tako povoljne da bi ih se kupovalo na lopate pa sam si priuštio samo drugi dio League of extraordinary gentelmena.

Image and video hosting by TinyPic
mogli ste dobiti crtež od nekog od crtača stripova

Jedna od hala bila je prepuna figurica, oružja i oklopa za larp kakvi vam padnu na pamet, nešto poušna u obliku rakija :). Moram skoro opet na neki LARP. A i svoj bih mogao skoro organzirati.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
steampunk oprema :)

Ekipe s kojima sam uletio igrati igre su bile super, sveukupni dojam je bio kao da se znam sa svim tim ljudima odavno.
Iduće godine namjeravam ići ponovo, no ne mislim imati svoj štand kao što je imala ekipa s Uskocima, jer količine koje sam ja tiskao Pandooka i Biatlona su extra male i jednostavno to nema nikakvog financijskog smisla.
Igre koje preporučam i koje i sam mnoge mislim kupiti iduće godine, jer sam ih probao ili propustio kupiti, su: Alcatraz: The scapegoat, Funfair, The Big Idea, Discworld, Monuments...

Image and video hosting by TinyPic
autor igre Monuments- Stefan Risthaus

Neupitno mislim kupiti više igara za frendove 2012te.
Mmm da, smještaj se da lako složiti za 30 eura po noći s doručkom, no najbolje da već sad rezervirate :).
S kreatorima igara skojima sam bio smješten nisam imao puno kontakta, ali i ono malo bilo je korisno i lijepo. Guenter Cornett, jedan od dizajnera igara, imao je tamo i svoj štand koji vodi na način da je to potpuna suprotnost njegovim igrama, pa tako koliko su mu dobre i uspješne igre kao meni omiljena Kahuna ili Hey that is my fish, toliko u isto vrijeme loše vodi prodaju i slaže svoj štand, tako da niste sigurni prodaju li se te igre uopće ili su tu za pomirisat?
Iduće godine namjeravam pit još više kave, kupit još više igara, imat još više sastanaka za igre, popit još više pive (to ne bu teško jer sam slabo koju popio), a jako se nadam da bum imao love i da bum išo aviom. Pretpostavljam da ne čitaš ovaj blog, al Marko moraš ić! :)

Al najbitnije od svega, nadam se da će mi se objaviti neke igre i da ću za neke izraditi ilustracije.

- 09:32 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


e-mail: studiospektar@gmail.com

kontakt mob: 091-8865-918
-----------------------------------
WE DON'T STOP PLAYING BECAUSE WE GROW OLD,
WE GROW OLD BECAUSE WE STOP PLAYING