Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPicjavascript:%20void(0);


Mississippi Jones Act Lawyer
Mississippi Jones Act Lawyer Counter

Baci kocku

nedjelja, 19.07.2009.

Intervju s Guenterom Cornettom

Image and video hosting by TinyPic
Guenter Cornett glavom i bradom sa svojom igrom Flaschenteufel

Guenter Cornett je njemački dizajner stolnih igara. Živi u Berlinu. Izdao je oko dvadeset igara, a najpoznatiji je po igrama Kahuna i Hey! That's my fish! (sa Alvydasom Jakeliuasom). Većinu igara objavila je njegova firma Bambus Spieleverlag. Osim stranice svoje firme Bambus ima i web stranicu za dizajnere igara za koju kaže da nije lijepa, ali je informativna.

Image and video hosting by TinyPic
logo firme Bambus

Image and video hosting by TinyPic
igra Hey! That's my fish!

1. Koje tri svoje igre smatrate najboljima? Zašto?

Nazvati igru «najboljom igrom» je uvijek višeznačno, jer pitanje je za koga ili u kojem aspektu.
Kahuna je najprodavanija.
Ja sam najponosniji na Flaschenteufel jer je tu najtjesnija veza između mehanike igre i teme.
Najzabavnija? Ne mogu reći jer se to mijenja iz dana u dan.
Eto, ne mogu imenovati treću igru, ali za većinu svojih igara mogu reći zašto mi se sviđaju.

Image and video hosting by TinyPic
igra Kahuna

2. Koje su najprodavanije igre koje je objavio Bambus u 2008. godini? Koliko primjeraka je prodano?

Obično ne objavljujem koliko je primjeraka neke igre prodano, a posebno ne unutar neke godine. To nema smisla jer se najbolje proda najnovija igra. U 2008. to je bila Down Under (koja je 2007. zakasnila na sajam – objavljena u studenom 2007. u velikoj nakladi). Tokugawa je tiskana u svega 100 primjeraka, tako da ne može biti najprodavanija. Ali upravo završavam drugo izdanje.
Mislim da ima više smisla pitati koja je igra općenito najprodavanija. To je Flaschenteufel, koja se prodala u skoro 5000 primjeraka. Sve ostale igre su ispod 2000 primjeraka.

3. Koliko igara godišnje prodajete van Njemačke? Jeste li imali ikakvih narudžbi iz Hrvatske?

Svake godine je jako različito. Ali zanimljivo je primijetiti 'gaming distance' između Njemačke i drugih zemalja. Na žalost Hrvatska nam je jako daleko (nema narudžbi), ali Japan je odmah iza ugla. Ali ti radiš na stvaranju prečice, hvala ti na tome. SAD je nešto bliže nego Engleska. Poljska koja je udaljena 80 km od Berlina dugo je bila u drugoj galaksiji, ali sada se približila (zahvaljujući Pomimou, još jednom idealistu koji stvara prečice, www.spiellust.net).

4. Tri igre koje najviše uživate igrati? Zašto?

Teško je odabrati samo tri igre, a još teže reći zašto uživam u njima.
Tichu. Igraj pa češ znati sretan
1830 Sjajno napravljena igra. Jako dobra kombinacija financijskog aspekta i stanja na ploči. Jednom kad smo igrali,raspravljali smo čitavih sat vremena o samo jednom potezu igrača i bilo je jakouzbudljivo.Nakon 10-20 min igrači su se složili ali taman prije rukovanja treči je igrač napravio svoju ponudu i cijeli je dogovor otpao.
Vikings- novi sistem, fluidna igra, dobar omjer između gradnje na otoku i kupnje ljudi. Pametno napravljeno. Kažem: Wow!

Image and video hosting by TinyPic
igra Vikings


5. Smatrate li da igranje stolnih igara na internetu pomaže njihovoj prodaji?

Ne znam. To može biti konkurencija igri, ali ju isto tako može i popularizirati.
Možda je to različito za različite igre. Mislim da su stranice kao BSW ili yucata.de vrijedne potpore

Image and video hosting by TinyPic
igra Canaletto

6. Koji su vam hobiji osim stolnih igara?
Ne znam zašto ali nemam neki posebni hobi.Prije 20 godina i kad sam imao 20 kg manje volio sam voziti kanu. Igram stolne igre, gledam televiziju, vozim bicikl, vodim diskusije uglavnom nemam posebni hobi.

7. Možete li živjeti samo od svojih stolnih igara, ili radite i neki drugi posao? Koji?

Ja mogu jer ne razbacujem novac: nemam auto, nemam dijete, odjela po mjeri.

Kad bih se morao brinuti za obitelj, morao bih puno više raditi na igrama ili se baviti još nekim poslovima.
Ja sam vozač kamiona, ali taj posao nisam radio odavno.
Ponekad izrađujem web stranice ili ih optimiziram za pretraživače.
Par puta godišnje glumim u filmovima (posljednje je bilo kao njemački vojnik u filmu 'Inglorious Bastards'). Ali to je više zabave radi nego zbog novca.
Image and video hosting by TinyPic


8. Čitate li stripove? Imate neki omiljeni strip?


Kao dijete sam čitao Fix & Foxi, Donald Ducka i mnoge druge. Paško Patak (aka Pajo Patak) mi je bio omiljen. Sada više ne čitam stripove.

9. Koliko je po vašem mišljenju za stolnu igru bitan izgled kutije (slika) da bi privukla kupce?

Kao kreator igara nisam sretan što to moram reći, ali za prodaju je to bitnije nego sama igra. Rad samog autora igre nema takvu reputaciju jer je skriven unutar igre. Pisac knjige napiše na primjer 400 stranica knjige, a pravila igre imaju recimo 8 stranica, što se ne čini kao puno posla. Ili veličina kutije određuje koliko je kupac spreman platiti. Zrak ima jako veliku vrijednost za prosječnog kupca.
Kao mali izdavač nisam toliko pod utjecajem svega ovoga jer su moje igre cijenjene po sadržaju, budući da ih nema u masovnoj prodaji. Ali vizualni izgled je jako bitan čak i među gejmerima. Ima jako puno lijepih ilustracija i konkurencija je velika.

10. Kako vi kao izdavač gledate na bestplatne «print and play» igre?

Ja se više osjećam kao autor nego kao izdavač igara, pa ću odgovoriti kao autor. Na autorima igara je da odluče što će sa svojim djelom. Ako žele novac, idu u prodaju s igrom, ako žele usrećiti ljude, onda objavljuju besplatno. Oboje je apsolutno ok.

Umjetnik treba novac da bi živio.

Osim toga, mislim da je apsolutno ok klonirati igre za vlastitu upotrebu umjesto kupovanja istih – pod uvjetom da se ta klonirana igra ne objavljuje ili prodaje.
Ali ni ja nužno ne dobivam novac za sve što radim. Postoji mnogo toga što je u javnoj domeni, posebno na internetu. To su stvari koje se rade besplatno i bilo tko ih može koristiti, a ne bi nikada postojale da su ljudi za njih očekivali novac. Postoje dakle dva suprotna koncepta (komercijalni i besplatni rad) koji koegzistiraju i jedan drugog nadopunjuju. Ako koristiš djela besplatno, daj i ti nešto zauzvrat.

11. Za koga vam je osim vas samih najbitnije da mu se svide vaše igre?

Ima netko osim mene ?

Ja često kažem: Ako koristiš temu za svoju igru, budi što više fer prema temi igre, posebno ako je to neka egzotična tema. Odnos između kreatora igre i izdavača je često kao kolonijalizam: uzmeš temu iz neke zemlje ili priču koja je popularna i nisi prema njoj u redu.

Meni bi bilo zanimljivo znati što jedan Inuit misli o mojoj igri Nannuk! Ili što bi mislo R.L.Stevenson o Flaschenteufel. Ok, pingvin ne bi imao stav prema That's my fish! Ali bi bilo zgodno kad bi neki književni kritičar uzeo Flaschenteufel i recenzirao je.

Image and video hosting by TinyPic

igra Nanuuk!

12. Koji je vaš slijedeći projekt?

I sam se to pitam.
Kao kreator igara: uvijek je nekoliko igara kod izdavača, ali ne mogu znati da li je jedna od njih slijedeća na redu.
Kao izdavač:
Ne planiram igru za slijedeći sajam u Essenu. Dijelit ću štand s Michaelom Benkendorfom, koji će objaviti jednu jako dobru igru u svojoj maloj kompaniji Spiellabor ( www.spielabor.com). Ali postoje tri mala projekta koja bi mogla biti gotova do Essena, pa ću valjda jedan od njih napraviti, ali ne znam koji.

intervjuirao Sven Nemet

- 10:10 - Komentari (2) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 06.07.2009.

Google Earth (Maze)


- 00:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 04.07.2009.

Thebes

Broj igrača: 1-4
Vrijeme potrebno za odigrati : oko 60 min
Tematika: Arheologija
Autor/i igre: Peter Prinz
Osvojene nagrade: nominirana za 9 nagrada
Godina izlaska: 2007
Broj expanzija:-

Vizualni dojam: 10/10
Jasnoća i jednostavnost pravila: 10/10
Interaktivnost igrača: 3/10
Uzbudljivost, šarm, originalnost, zabava…: 10/10
Gušt ponovnog igranja: 9/10
Ukupni dojam: 9/10

Faktor sreće u igri : 6/10


Image and video hosting by TinyPic

Putujete evropom skupljajući znanja o drevnim civilizacijama a onda iskapate na tim lokacijama (Egipat, Mezopotamija, Kreta, Grčka i Palestina) ovaj dio iskapanja jako ovisi o sreči pa nije za igrače koje smeta puno sreće u igri. Bodove skupljate tako da iskopate što više vrednijih predmeta, napravite što više konferencija o iskapanjima, napravite što više izložbi sa pronađenim predmetima i skupite što više znanja. Pravila su jednostavna i super jasna a sve je lijepo ilustrirao Michael Menzel. Definitivno prva iduća igra koju kupujem.
Igra sa šarmom i simpatičnom tematikom koja može neke igrače potaknuti i na razgovor o umjetnosti i arheologiji :).

- 00:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.


e-mail: studiospektar@gmail.com

kontakt mob: 091-8865-918
-----------------------------------
WE DON'T STOP PLAYING BECAUSE WE GROW OLD,
WE GROW OLD BECAUSE WE STOP PLAYING